Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:23

Overheen gelezeb misschien? Kan gebeuren.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:24

Ik kan me wel vinden in wat kayleigh zegt maar persoonlijk zou ik het inderdaad anders verwoorden :p

Iedereen heeft z'n eigen doel en ik denk dat advies vragen tips delen etc altijd kan :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:25

Of juist je armen gaan trainen zodat het strakker wordt?
Of een plaatselijke bodywrap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:30

Stamper schreef:
Overheen gelezeb misschien? Kan gebeuren.

Tuurlijk, maar als je wil meepraten in een topic is de openingspost lezen wel hetgeen waarmee je start, toch? Heb je die dan ook over het hoofd gezien?

Je hebt je bericht met vragen gequote zonder ook maar enigszins verder te kijken. Als mensen geen initiatief tonen om antwoorden op hun vragen te vinden, dan ontgaat mij het hele doel van een vraag stellen überhaupt (in het algemeen gezegd).

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:05

Ik lees niet iedere keer de OP als ik hier reageer hoor! :')
Maargoed ben al weg dan!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:33

Stamper schreef:
Ik lees niet iedere keer de OP als ik hier reageer hoor! :')
Maargoed ben al weg dan!

Nee, maar even de OP checken als je een redelijk algemene vraag hebt is wel logisch lijkt me?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:34

Stamper, ergens overheen lezen kan natuurlijk altijd, maar als je zelf een vraag stelt lijkt t me toch handig om dan ook de antwoorden te lezen. En heb je dat niet gedaan, lees dan even terug voordat je het opnieuw vraagt.

Verder, poeh wat is de sfeer hier licht ontvlambaar :o
Van beiden kanten trouwens hoor, niet om met een vinger naar iemand te wijzen ofzo.

Tips voor slankere armen heb ik niet, mag blij zijn als ik op dat punt kom dat ik daar ervaring mee ga krijgen :')

Inmiddels 8,5 kg kwijt, mn bmi zakt bijna onder de 30 (dat is mn eerste echte doel) *\o/*

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:46

Netjes Laura!

Hier vandaag ook weer een mijlpaal eindelijk onder de 58. Vanaf nu ga ik niet meer dagelijks wegen en ook niet meer klagen :o . Ben nu in totaal bijna 20 kg kwijt en die laatste 5,6 komen wel.
Het lijkt al weinig mijn gewicht maar ik ben ook maar een ininimi mensje :') en om de vetjes er af te krijgen moet er toch echt nog wat af :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:57

Resistance schreef:
Pardon? Ik aas nergens op. Ik vind mijn armen niet mooi. Punt. Als ik ze tegen mijn lichaam laat hangen worden ze breed en dat wil ik niet. Daar ben ik onzeker over. Verder ben ik hartstikke tevreden met mijn lichaam en ik hoef geen complimenten om dat te kunnen zijn. Hou je rotopmerking dus voor je. Slanke mensen kunnen ook onzeker zijn over delen van hun lichaam.

Edit: hier heb ik het over. Ik was hier even slank als dat ik nu ben, maar ik ben gewoon hartstikke onzeker over mijn armen.

[ [url=m/0KOKZj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ander soort jurkje kopen? Brede bandjes en geen mouw maken je schouders en armen breder. Kun ke beter iets kopen met een klein mouwtje of dunne bandjes boven.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:22

Tyrcanol schreef:
Sorry kan mijn laatste post niet meer aanpassen.
Raja (en anderen evt ook :) ) jij gaf aan de kwark met smaakjes te vervangen voor kwark zonder smaakje. Daar ben ik nu mee bezig, maar volgens MFP zit er in de kwark met smaakje 18 gram suiker per 500 gram en op de naturel 25 gram suiker per 500 gram.

Maar ik heb de verpakkingen niet bij de hand, dus kan natuurlijk niet naar glucose, fructose en al die gemene dingen kijken... Al telt MFP die dus niet mee als suiker zijnde. Dat is natuurlijk ook iets om op te letten? En dus niet geheel blind van MFP uit gaan?

Jij eet qua kwark met smaakjes denk ik optimel kwark? Die is in koolhydraten lager dan gewone magere kwark. Dus volgens mij klopt het dan wel dat er geen extra suiker in zit vanwege de smaakjes, dat zijn allemaal zoetstoffen (waar ik zelf niet heel erg op let eerlijk gezegd :o )

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:30

Ja klopt optimel of optifit van de aldi, in kcal scheelt het een stuk. En in suiker zelf scheelt het ook enorm.
Er zitten wel zoetstoffen in inderdaad ..

qua kcal scheelt het ook zo'n 80 kcal per pot wat er in optimel minder zit dan de gewone magere kwark.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:41

Ja idd. Ik heb er wat van weggegeten toen ik ooit koolhydraatarm at haha.

Iemand trouwens nog tips voor low impact buikspieroefeningen? Ik heb nog veel last van mijn bekken na mijn zwangerschappen helaas. Binnenkort ga ik weer naar de fysio hiervoor, maar dat is pas over 1,5 week dat ze er echt mee aan de slag gaat (eerst maandag onderzoek). Aan de ene kant moeten mn buikspieren sterker worden om minder last te krijgen, aan de andere kant zijn de "gewone" buikspieroefeningen (crunches, sit-ups) pijnlijk en vooral ook te zwaar omdat mn buikspieren zo ontzettend slap zijn. Krijg mn bovenlichaam echt nauwelijks de lucht in :o

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:50

Zo slecht zullen ze dus toch niet zijn :o
Heb vandaag wel echt idiote macro's :')

Afbeelding

Is dat erg? Eiwitten is niet erg als je die teveel krijgt toch, en koolhydraten te weinig? Vet zit wel goed :+

Laura kun je niet je voeten ergens onder klemmen? Dan maak je het net wat gemakkelijker?
Of plat op je rug gaan liggen, handen onder je kont, benen recht en die omhoog en omlaag bewegen als je begrijpt wat ik bedoel?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:54

Oh dat kan ik wel eens proberen ja :)*

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:41

Laura
Ik zou proberen om juist bewegingen te gaan maken met je benen.
Fiets bewegingen oid
Je moet dan wel zorgen dat je onderrug op de vloer blijft
Je kunt daarbij ook steunen op je ellebogen/onderarmen.
Hou je rug dan mooi recht
Je kunt je benen rustig uitstrekken naar voren en laten zakken.
Of je knieën gebogen houden en je tenen op de vloer tappen.

Ik zal eens kijken of ik er voorbeelden van kan vinden :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:51

Thnx!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:19

Ik merk dat mijn lijf niet zo blij wordt van veel zuivel en wel van veel khd, maar ik blijf honger hebben heb ik het idee. Ik eet dus geen vlees en weinig zuivel. Ook ben ik dit weekend bij mijn ouders waardoor ik niet zelf bepaal wat ik eet. Normaal eet ik veel groente en weinig pasta bijvoorbeeld.

Mijn dag:
O: 2 crackers met roomboter en pure hagelslag
T: Klein handje noten
L: 4 boterhammen, 2 plakken kaas, beetje rode pesto en tomatenpuree.
T: komkommer
A: onbekend

Drinken: Probeer 3 doppers per dag leeg te drinken. (1,5 liter)

Iemand serieus nog tips voor snacks / groente die echt vullen? Ik vreet zo zonder moeite een hele broccoli op namelijk. Ik word pas echt vol van dingen als creme fraîche etc. :=
Ik heb na 4 broodjes dus pas geen honger meer en ik doe vandaag niks, behalve even met de hond lopen en de hele dat studeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:25

Havermout! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:28

Resistance schreef:

Ja dat krijg ik dus écht niet weg. In geen enkele variant. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:30

MarlindeRooz schreef:
Resistance schreef:

Ja dat krijg ik dus écht niet weg. In geen enkele variant. :=

Ah, dan wordt het moeilijk. :( Kan je er geen koekjes van bakken? Die zijn niet zo havermoutachtig enzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:35

Die pannekoekjes kreeg ik ook niet weg, ik zal eens googelen.

Wat ik vaak eet op een lange (stage) dag:

O: yoghurt met muesli
T: fruit
L: 4 broodjes met kaas tussen 11 en 13 verdeeld
T: fruit
A: Veel groente en weinig khd
D: 1,5 liter water

Maar dan blijf ik na het middageten honger hebben.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:45

Ik heb dat met brood ook heel erg, dat ik honger blijf houden. Van een salade met flink veel groente en wat gerookte kip, tonijn of een eitje zit ik echt veel langer vol. Zelfde met pasta, daar kan ik echt rustig 2 borden vol van eten en nog steeds een hongergevoel hebben, terwijl ik van een bord gekookte groenten met 2 aardappeltjes en een stukje vlees echt de hele avond vol kan zitten (ok ook niet altijd :') )

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:02

Laura82 schreef:
Ik heb dat met brood ook heel erg, dat ik honger blijf houden. Van een salade met flink veel groente en wat gerookte kip, tonijn of een eitje zit ik echt veel langer vol. Zelfde met pasta, daar kan ik echt rustig 2 borden vol van eten en nog steeds een hongergevoel hebben, terwijl ik van een bord gekookte groenten met 2 aardappeltjes en een stukje vlees echt de hele avond vol kan zitten (ok ook niet altijd :') )

Dit heb ik ook precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:16

Het is ook bekend dat eiwitten en vetten veel beter verzadigen dan koolhydraten. Je lichaam zal de eerste dagen wel roepen om koolhydraten omdat je 'verslaafd' bent eraan, maar als je even doorzet zal je er zeker profijt van hebben (ook qua kcalinname, omdat je dus langer verzadigd blijft).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:20

Welke groente wordt dan aangeraden? Ik eet trouwens ook zo min mogelijk ei. :)