Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:06

Opnieuw schitterende foto's noordje. Wat moet het heerlijk wandelen zijn daar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:16

Prachtig Noordje en ik heb Jotunheimen in gedachte zoals op jouw foto's. <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:22

Ik lees nog steeds mee, maar wandelen komt er even niet van.
Bij Anoeska ook niet lees ik, balen zeg! :(:)

Niemand noodweer gehad gisteren?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:25

Noordje <3

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:31

Mandyy.
Geen noodweer,hier. Twente.
Maar wel Veel te warm.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:35

Afbeelding

Dit was gisteren bij ons, Barneveld aan Zee.
Vanavond de schade proberen te repareren.

Iedereen klaagt over de warmte, maar ik over het noodweer. :=

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:36

Ach,jakkes.
Heb je veel schade?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:39

Zonnescherm van de muur gerukt, haag staat op omvallen, lekkage in huis, tuin een ravage (hoop dat m'n planten nog te redden zijn).
De kussens van de loungeset zijn nu nog nat (en stonden onder afdak). Bij de buren is de schutting eruit gewaaid, supermarkt heeft lekkage, auto's in de wadi's gekomen, bliksem ingeslagen bij straat verder.

Wij hebben dus nog ''geluk'' gehad.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:41

Jemig, heftig! Half juni zag mijn straat er ook zo uit na een wolkbreuk ofzo. Hele straat overstroomd, bij mij toen alleen de bijkeuken overstroomd, dus dat viel nog mee.
Succes met opruimen en herstel!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:46

Erg hoor.
Veel sterkte met opruimen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:47

Oh Mandy dat meen je niet. Wat erg zeg. Succes met alles weer opruimen en hopelijk kom je niet nog meer schade tegen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:52

Mandyy schreef:
Zonnescherm van de muur gerukt, haag staat op omvallen, lekkage in huis, tuin een ravage (hoop dat m'n planten nog te redden zijn).
De kussens van de loungeset zijn nu nog nat (en stonden onder afdak). Bij de buren is de schutting eruit gewaaid, supermarkt heeft lekkage, auto's in de wadi's gekomen, bliksem ingeslagen bij straat verder.

Wij hebben dus nog ''geluk'' gehad.

Jeetje wat heftig. Sterkte!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:22

Sterkte Mandy! Zou ook wel wat regen willen maar dit is echt het andere uiterste.

Nog steeds warm hier dus denk dat mijn wandelactiviteit zich vandaag gaat beperken tot naar de dierenwinkel wandelen voor wat blikjes kattenvoer.

Vrijdag moet ik in Castricum zijn, kijken of ik dat kan combineren met een duinwandeling en ik wil van het weekend naar de Posbank.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:35

Mandyy schreef:
Ik lees nog steeds mee, maar wandelen komt er even niet van.
Bij Anoeska ook niet lees ik, balen zeg! :(:)

Niemand noodweer gehad gisteren?

Behoorlijk zelfs, net toen ik wou gaan wandelen.

Het koelde vlot af, en volgens alle radars zou het eigenlijke slechte weer net niet bij mij komen.
Dus toen het zo afkoelde stapte ik de auto in om even een rondje park Broekhuizen te gaan lopen.

Dat is 4 km met de auto.

Na 2 km gingen de sluizen lós.
Ik dacht, ach kort fel buitje, ik rij verder. Een klein beetje naspetteren en nat worden vind ik toch al niet zo erg.

Nog een km verder véél moeite om de auto in de hand te houden.
Daar is ook de afslag naar dat park, maar ik weet dat ik dan door een laan met oude en verzwakte bomen moet.

Ik reed rechtdoor, Leersum in.
Hoorde een paar gigántische dreunen, en het onweer maakte nu écht dat ik bijna niet verder kon.

Auto aan de kant gezet, 10 minuten noodweer afgewacht.
Toen regende het nog, maar het idiote weer was over.

Omgekeerd, nu wél de afslag dat laantje in.

En daar kon ik niet verder...
Twee bomen om...

Achteraf dus écht heel heel wijs geweest dat ik de eerste keer door reed. Doe ik normaal nooit voor een beetje slecht weer. Ben daar normaal niet zo bang voor.

Waarschijnlijk zou ik echt ongeveer daar gereden hebben toen de bomen omgingen.

Ik heb een andere route naar het park genomen, en heb toch nog even een rondje gedaan.

Het is waarschijnlijk een downburst geweest.

Paar foto's (van wandeling, en dat wat ik dus gelukkig vermeden heb)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Dat blauwe dak is mijn auto)

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:56

Wauw.
Je zou maar een half uurtje vroeger van huis gegaan zijn.
Dan had je er middenin gestaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:04

La vie est fragile. Gelukkig dat je daar niet was meid. Griezelige dingen zijn dit.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:38

Jeetje Mandyy wat een ellende die bak water en schade. Had inderdaad gezien dat in Barneveld bar en boos is geweest.

Femke_Tweety, wat een geluk zeg dat je dat laantje niet bent ingereden. Je moet er niet aandenken wat er had kunnen gebeuren.

Hier ook geen noodweer gehad. Er trok een bui langs die wel zorgde voor wat onweer en wat wind, maar dat mocht geen naam hebben.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:50

Hier helemaal niets, nog steeds warm. Vanochtend maar een rondje hardgelopen. Lekker voor de fysieke inspanning, maar ik mis dan een beetje het lekker rustig rondkijken. Zeker bij een mooie zonsopgang zoals vanochtend.

Morgen dus maar een rondje wandelen in Castricum. Afhankelijk van het weer doe ik een rondje over strand / open duin of door de bossen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:54

Ja hier ook echt warm nog. Vannacht voor het eerst echt ruk geslapen er door. Vandaag nog een dagje werken en dan lekker 3 dagen naar Texel. Gelukkig is de ergste na vandaag ook voorbij lijkt he

Wel lekker zo'n rondje hardlopen maar inderdaad je mist het rustige genieten. De zon kwam erg mooi op. Ik zat al vroeg op m'n balkon, daar was het lekker.

Klinkt al een leuk idee morgen zo'n wandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:12

Gaucho, hoe is je groepswandelreis met SNP bevallen? Hoe groot was de groep, hoe was de gids, kwam de aangegeven zwaarte van de wandelingen overeen met de werkelijkheid, enz.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:20

Marie_Anne schreef:
Gaucho, hoe is je groepswandelreis met SNP bevallen? Hoe groot was de groep, hoe was de gids, kwam de aangegeven zwaarte van de wandelingen overeen met de werkelijkheid, enz.

Goed. Hotel echt super goed, groep van 12 en dat vond ik prima. Gids had veel ervaring en deed het goed, persoonlijk had ik er niet zo'n enorme klik mee maar met de rest dan weer wel. Reis was 3 bolletjes qua zwaarte en hoogtemeters stonden ook omschreven in het programma, en dat kwam ook overeen met de realiteit. Montafon is een vrij steil gebergte, zwaarte zat m voor een aantal deelnemers met name in de afdalingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:43

Klinkt goed.
Drie bolletjes is best wel pittig dan al? Ik dacht dat wel aan te kunnen als ik nog even doorwandel, maar ik dacht dat jouw reis wel 4 bolletjes zou zijn. Misschien is 2 bolletjes beter om mee te beginnen dan voor mij. Zo vervelend als het eigenlijk te zwaar is.

Ik wil (nu niet, maar ooit :') ) graag naar Groot Brittannië, maar je hebt daar maar weinig 2 bolletjes reizen. Ik vind dat dat wel lastig hoor, de zwaarte. Net als je rijervaring/niveau bij paardrijvakanties.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:25

3 bolletjes omdat er dagen van 800 meter stijgen / 1200 dalen inzitten. Bij 4 bolletjes ga je naar huttentochten / dagelijks 1000 meter stijgen. Mijn inschatting is dat als je een half uurtje kunt hardlopen en een klein beetje ervaring hebt met techniek van afdalen 3 bolletjes prima te doen is.

Ik heb veel in GB gewandeld, en met name Wales en Schotland zijn al snel pittiger dan je verwacht. Je zit sneller richting toppen, dus al snel meer rotsen / technischer. Daarnaast heb je daar nauwelijks bergliften dus meer klimmen om de hoogte in te gaan. Ik heb bijvoorbeeld ook stukken van het Southwest Coast path gelopen en dat is met die kliffen heel veel achter elkaar steil klimmen en dalen. Kort maar venijnig.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:33

Dat klinkt mij allemaal veel te zwaar. Haha.
Ik ben meer het type wandelaar die met de lift omhoog gaat en dan bovenaan de berg nog wat wandelt en weer naar beneden gaat met de lift. :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:37

Is ook leuk, en dan onderweg ergens lunchen :j Ook regelmatig gedaan als ik met camera en veel lensen op mijn rug rond sjouw. Heb dat nu beperkt tot 1 spiegelreflex + lens.