[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:33

Dankje tinkerloos en poess91 vind ze zelf ook erg goed gelukt! :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:45

Dreamybol schreef:
Courses, jij hebt ook je bovenbeen, toch?
Ik zit nu in de velletjes-fase, bah, wat voelt dat vies met smeren.. Had ik de vorige keer geen last van, toen kon ik er zelf niet bij. Heb nu met terugwerkende kracht medelijden met de mensen die dat voor me deden. Deze plek is veel minder droog dan mijn rug toen, dat is wel weer prettig. :)
En het grootste voordeel van een tattoo op je bovenbeen: je ziet hem meerdere keren per dag. :+

Yep, op m'n linkerbovenbeen zit m'n kompas :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:55

Courses schreef:
Dreamybol schreef:
Courses, jij hebt ook je bovenbeen, toch?
Ik zit nu in de velletjes-fase, bah, wat voelt dat vies met smeren.. Had ik de vorige keer geen last van, toen kon ik er zelf niet bij. Heb nu met terugwerkende kracht medelijden met de mensen die dat voor me deden. Deze plek is veel minder droog dan mijn rug toen, dat is wel weer prettig. :)
En het grootste voordeel van een tattoo op je bovenbeen: je ziet hem meerdere keren per dag. :+

Yep, op m'n linkerbovenbeen zit m'n kompas :)

Omdat ik dacht dat jij zo moeilijk had moeten zitten gedurende het zetten. Had het daar nog over toen ik prinsesheerlijk lag, ze vroeg of je hem op een conventie had laten zetten. Daar is het meestal wat behelpen met hoe ze kunnen werken, maar in de shop hebben ze bij Desperado 3 van die volledig verstelbare stoelen, waardoor je het toch meestal wel prettig kon maken. Al zie je de artiesten zelfs soms in een houding zitten of juist even staan, waarbij ik dan denk dat het maar goed is dat ik geen artiest ben. }:0

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:03

Oh, dat was gewoon een beetje lastig want ze had die niet in haar eigen werkplaats, maar 't was geen ramp hoor :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:19

Courses schreef:
Oh, dat was gewoon een beetje lastig want ze had die niet in haar eigen werkplaats, maar 't was geen ramp hoor :)

Gelukkig maar. Het gaat natuurlijk om het eindresultaat. :)

Denk ik net de velletjes eraf gedoucht te hebben, ga ik smeren, zit ik weer vol. Zal ook wel het nadeel zijn van een wat grotere tattoo misschien, mijn zus had er maar 1 dagje last van en die heeft de hare tegelijk met mij laten zetten. Ze was alleen een stuk sneller klaar, omdat die een stuk kleiner is. In het begin liep ze letterlijk een paar uur voor met de 'kwaaltjes'. :+

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:43

Helaas weet ik heel goed wat mijn onderschrift betekent, dus die opmerking vind ik niet zo op zijn plaats ;).

Daarnaast laat ik mij ook niet overhalen door één verpleegster, maar is het iets waar ik al heel lang mee loop. Misschien had ik dat even anders moeten typen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:57

Ik heb gelukkig nog geen velletjes :') MIjn begin nu wel enigszins te 'zeuren' , ben er nog niet uit of het herstellende is of jeukend is.. _O-

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:15

Barbabientje, ik heb exact hetzelfde! Al jeukt de bijgewerkte op m'n pols wel veel erger dan de nieuw gezette op m'n rug :=

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:48

Ik roep de hele tijd dat alles wat tattoo nu 'zegt' er alleen maar voor zorgt dat ie nog mooier wordt (nouja, nu met die velletjes is het niet echt charmant). Maar ondertussen hoop ik wel dat ie daar hard mee gaat opschieten. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:14

:)) Snap ik. Hoe lang duurt het genezen gemiddeld eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:22

2-4 weken dacht ik me te herinneren

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:27

Mocht in elk geval 4 weken niet in bad enzo. Dus dan zou ie na 4 weken goed moeten zijn. Maar het jeuken duurde de vorige keer niet langer dan een dag of 4, volgens mij (was wel vergeten hoe irritant dat was), dus nog even volhouden. :)
Ben na die 4 weken nog wel regelmatig blijven smeren, maar heb ook een droge huid en op je tattoo zie je dat gewoon eerder.

edit: stomme fout

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:32

4 weken?? Wie heeft je dat wijs gemaakt. Geneestijd is 2 - 2,5 weken. Smeren alleen als de huid echt droog is. Kan je na 2,5 weken wel mee stoppen (tenzij je droge huid hebt en altijd al smeerde ook zonder tattoo). Dit is wat mijn tatoeëerders tegen me zeiden, dus geen verhaal van iemand naast je aan de bar. Bij sommigen geneest het binnen 1,5 week maar dat komt niet vaak voor.

Jeuken was bij mij de 4e en 5e dag en de 11e en 12e dag. Wel vreselijk vervelend ja, maar het hoort er bij.

En in bad of douchen mag gewoon (liever douchen dan bad) maar je moet zorgen dat je tattoo alleen contact maakt met schoon water of water met ph neutrale zeep (wat vaak in bad dus niet is).

Zie ook voor meer verzorgingstips kan je hier kijken

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:34

Ik ben 6 weken niet in bad geweest hoor O:)

Houd ook echt 6 weken geen zwembad of bad aan.. douche uiteraard wel.
Zelfde geldt voor zon.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:38

Bij mij werd ook aangehouden dat genezings proces 2 weken is. Zon moest je wel voorzichtig mee blijven maar mocht na 2 weken gewoon normaal in bad als ik dat wilde. Was ook na 2 weken meteen weer onder de naald voor 2e sessie.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:08

Ik ga vandaag langs de shop waar ik geinteresseerd in ben. Eens kijken wat ie voor me kan optekenen. :)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:01

Ik heb hem nu sinds vorige week zaterdag en smeer nu nog maar 1x per dag of per 2 dagen omdat ik er anders alleen maar last van heb.. Maar hij geneest wel heel mooi.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:13

Haunting schreef:
4 weken?? Wie heeft je dat wijs gemaakt.

Wat een aanvallende manier van schrijven. }:0
Mijn artiest raadt 4 weken aan en ik zie geen reden om me daar niet aan te houden. Vier weken niet zwemmen of badderen zie ik niet als probleem namelijk. Volgens mij is het met oog op eventueel bijwerken ed altijd handig om gewoon de artiest op te volgen, die heb ik ook voldoende vertrouwd om me te mogen tatoeëren. Dus zou niet weten waarom ik dat simpele advies nu in de wind zou slaan.

En gezien ik steeds meer verhalen hoor van mensen die na een week of paar dagen alweer volop durven te weken, snap ik wel dat een artiest een ruime marge aanhoudt. Die zetten toch een stukje kunst op iemands lichaam en willen toch dat het zo behandeld wordt dat het een kans krijgt om lang mee te gaan.
Wat smeren betreft was het advies ook simpel; als het droog voelt smeren. En met mijn huid is dat vrij snel, dus de bepanthen van een paar keer per dag wordt vanzelf overgenomen door bodylotion alleen nog na het douchen. Prima dat anderen het anders doen, maar laat een ander ook in zijn waarde.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:45

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
Niet badderen,niet zonnen, wel of niet smeren,en hoe lang alles wel of niet is denk ik per persoon verschillend.
Ook is de plek van de tattoo en de grootte ervan een bepalende factor.
Dus wat voor de een geldt kan voor de andere anders zijn.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:57

mijn eerste was na een week jeuk en velletjes vrij, de 2e heb ik langer jeuk en velletjes aan gehad en ik hoop dat de 3e net zo goed en snel gaat als nummer 1 :P

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:26

Heb mijn tattoo er nu 5 weken op ben er echt blij mee

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:28

Is er iemand hier die twee rib stukken heeft maa dit niet met elkaar in verband staat?

Dus eentje links en de ander rechts? Ik kom net van de artiest vandaan en wat ik wil past niet op de plek die ik wil i.v.m. details. Nu kan het op de bovenkant van m'n onderarm (snap je 'm nog?)..
Maar ik weet niet of ik dat wil/te mannelijk vind.
Nu heb ik al een puzzelstuk op de linkerkant van mijn ribben dan heb ik mn rechter ribben nog open natuurlijk.. maar geen idee hoe dat uit zou zien..

Stencils zouden het beste zijn natuurlijk, om een idee te hebben van hoe en wat..

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:32

uhm heb je een voorbeeld van wat je precies bedoeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:29

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:08

Ik zou het niet doen, ik heb zelf een stuk op mijn ribben, die komt deels naar mijn rug toe. Maar ik weet niet waarom maar ik zou het nooit doen :') Bovenkant onderarm lijkt mij dus wel weer heel erg gaaf.