Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:43

vegan hormonen? hmmmmm nou ik weet het niet hoor. Kan best wezen dat er een reepje koe of varken aan hangt :P

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:37

cobiie schreef:
:7 :D
Hier zaten we met een stel of 10 waarbij 1 de vraag had of niet eerst de 3x "eitjes oogsten" gedaan kon worden voordat er begonnen werd met terugplaatsen en of de medicatie wel vegan was. :+

Nooó way, serieus? Ik zou echt helemaal stuk gaan dan. _O-

Wij zaten in een college zaal en daar zaten ook de meeste simpele mensen waarvan ik dan direct denk: 'serieus, en jullie gaan een kind op deze wereld zetten?'. -O- Bizar ... Ook de gekste vragen werden gesteld. Een best wel uit de hoogte gevallen vrouwtje vroeg of de utrogestan bolletjes (om je baarmoederslijmvlies dikker te maken na de terugplaatsing) niet via een naald toegediend konden worden want ze zag het niet zitten dat er iets haar * inging. Ik had direct medelijden met haar man .. :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:52

Wij gaan starten met de ivf! Hebben uitleg gekregen en mijn kilo's zijn geen probleem, mits er een gezonde leefstijl is. Was geen probleem!

Bloed geprikt om te kijken of er geen enge dingen waren.. volgende week de uitslag en meteen inplannen

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:56

Wat goed Wiebke, spannend! Wat duurt een week dan lang he ..

Ik heb vorige week een echo gehad om te kijken hoe alles vordert. Had namelijk al een paar dagen last van hele erg steken op de plek waar ze mijn eileider hebben verwijderd. Bleken de hechtingen zijn die los gaan laten maar verder zag alles er goed uit. Gisteren ren positieve ovulatietest gehad en als onze cryo goed ontdooit hebben we aanstaande zondag onze 2e terugplaatsing. Ben benieuwd.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:12

Spannend nuggt en Wiebke !

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:51

Iedereen heel veel succes en sterkte hier. Ik denk aan jullie en lees met jullie mee. Heb het zelf te druk om te reageren helaas. Komt straks weer, na het seizoen. Ik duim voor jullie allemaal!
Hoop dat het bij ons ook op niet te lange termijn gaat lukken, maar verwacht in oktober met clomid te gaan starten.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:09

Dank je wel Cobiie en Mel!

@Mel, dan heb je nog even de tijd om je erop voor te bereiden is ook wel fijn. Succes alvast. :)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:23

cobiie: spannend vandaag! Weet je al wat?

Eleionomae welkom! 9 tot 13 dagen is best lang ja. Zou fijn zijn als ze dat even gaan nakijken.

Nuggt: Heftig verhaal en wat een pech! Hoe groot is de kans dat het weer helemaal misgaat, zo moet je maar denken :) Komt vast goed!

dromertje: he wat een smet op je geluk! Hopelijk valt het allemaal mee en lost je lichaam het zelf op en blijft alles lekker warm zitten!

wiebke: wat fijn dat jullie mogen starten met ivf! *\o/*

Mel: Werk ze, je doet iets met een hotel toch? Of verzin ik dat zelf?

Wij gaan eerst eens op vakantie en na de vakantie start ik met provera/clomid. Ik heb alweer allerlei vragen en misschien moet ik het daadwerkelijke starten even afwachten, maar die provera moet je 10 dagen slikken. Op ongesteldheidsdag 3 moet ik beginnen met Clomid en dan bellen naar fertiliteit dat ik begonnen ben en een afspraak maken voor een echo vanaf de 12e dag. Ik weet nooit wanneer je moet beginnen met tellen en wat dan al dag 1 is. Is dag 1 al eventueel gerommel met oud bruin of pas dag 1 vanaf helderrood :o?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:37

Kim, dag 1 is wanneer je ongesteldheid echt doorgezet is dus bij helderrood.

Hier spannend, om 2 uur is de terugplaatsing. Dus nog even een rondje lopen en ons dan op de afdeling melden.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:40

Dankjewel cobiie! Ik heb nog te weinig verstand van zulke dingen :o

Fingers crossed voor jullie! +:)+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:03

Terugplaatsing ging lekker vlot, nu 2 weken wachten.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:42

Spannend Cobii! Wij duimen mee

Bij ons gaat de afdeling 2 weken dicht omdat ze een ander computer systeem gaan gebruiken en ze absoluut geen fouten willen maken. Dus er is voor die twee weken een bups mensen die willen en na die twee weken. Ben benieuwd.

Ik verwacht ieder moment mijn menstruatie, hoe cool zou het zijn als ik nu toch zwanger ben :P zo even tussen de behandelingen door. Ok ok ik zal met mijn hoofd uit de wolken komen :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:52

Wiebke, dat van de dichtgaande afd is bij het Erasmus ook, ik was dus heel blij dat ik er met mijn cyclus geen last van had.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:27

Cobiie, wat spannend he! Ik weet bij de eerste terugplaatsing was ik enorm zenuwachtig. Vooral de twee weken erna. En tja .. zie hoe het is geƫindigd. Dat maakt me ook wel wat huiverig voor morgen. We worden 's ochtends gebeld of het ontdooien goed is gegaan, eerlijk gezegd heb ik daar al geen goed gevoel over geen idee waarom. We hebben nog geluk dat het nu kan want het Erasmus gaat inderdaad 2 weken dicht.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:06

Ik houdt er rekening mee dat we pas rond september geholpen kunnen worden, kan het ook niet tegenvallen. Dit heb ik zelf bedacht hoor, om een soort buffer in te bouwen :)

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:02

Nou voor ons heel slecht nieuws vanmorgen .. allebei de cryos hebben het niet overleefd. Vannacht de een en vanochtend de ander. Ze gaan aanstaande donderdag overleg plegen met het team of ze de vorige stimulatie voldoende vonden of dat er iets gewijzigd moet worden in de hoeveel hormonen die ik bij de volgende keer krijg.

Ik zit er echt helemaal doorheen, heb tranen met tuiten gehuild bij m'n vriend. Dit had ik zo niet verwacht, 1 poging gewoon helemaal naar de kl*te. En weer beginnen met die vreselijke hormonen waar mijn lichaam weer een enorme klap van gaat krijgen. En het aller ergste is dat ik het m'n vriend op dit moment zo kwalijk neem. ;(

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:23

Oh nee. Dat is echt vreselijk. Dikke knuffel

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:08

Wat klote Nuggt. :(:) -O-

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:32

Dank jullie voor de lieve reacties. Ik ben er nog steeds ondersteboven van .. Net maar even naar m'n paard geweest om afleiding te zoeken. Zat zo in dubio of we wel door moesten gaan, zie zo op tegen het hele hormoon gebeuren. Maar we gaan toch door, aanstaande vrijdag of volgende week maandag word ik gebeld met hoe nu verder.

Hoe is het met jullie?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:13

Oh heftig Nuggt! Wat rot zeg! Hoor je deze week wat de vervolg stappen kunnen zijn? Misschien dat er qua medicatie wel wat aan te passen is?

Wij wachten nu op het eindsignaal van mijn cyclus. Geen eisprong kunnen vinden , dus volgende ronde met echo erbij.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:06

Caroline, ja ze gaan eerst overleg voeren met het hele team en kijken hoe ze de stimulatie vonden de vorige keer en of ze hier iets aan willen aanpassen. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik de laagste dosis heb gehad qua hormonen e.d. omdat mijn lichaam het in principe zelf al heel goed deed. Dus ze zouden de dosis nog behoorlijk kunnen verhogen, maar of ik hier nu echt op zit te wachten ... :n

Wat balen van je eisprong, hopelijk kunnen ze via die echo volgende keer meer zien.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:41

Nuggt dikke knuffel wat een rot nieuws :(

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:32

Dank je wel Linnie. Moet zeggen dat ik het nog allemaal heel erg onwerkelijk vind. Alsof het niet is gebeurd .. Ging er eigenlijk zo erg vanuit dat wel een van de twee goed zou gaan, helaas mocht dat niet zo zijn. Het is gewoon zo poedersuiker dat er nu weer zo lang overheen gaat; weer een menstruatie afwachten, beginnen met hormonen, die ellendige punctie die de vorige keer al zo pijnlijk was, hopen op een goede 'oogst', ook nog hopen op een bevruchting. Jeetje .. ik kan me niet voorstellen dat ik dit nog zoveel rondes ga volhouden.
Hoe ervaren jullie dit?

Cobiie, hoe voel jij je intussen? Wanneer mag je testen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:43

Ik voel mij prima, ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn/niet teveel hoop te hebben dat het nu "weer" gelijk pakt.

Nadat bij mijn eerste punctie van de 7 eieren er geen 1 bevrucht was, was ik behoorlijk verbijsterd en ontdaan.
Bij de tweede punctie was onze verwachting dan ook zeker niet hoog en toen waren er 3 van de 5 eieren bevrucht (dit keer met ICSI en de eerste keer ivf).

Doordat ik meer dan 12 weken zwanger geweest ben, hebben wij straks weer 3 nieuwe pogingen na de terugplaatsingen van deze Cryo's.

Door de "tijdsdruk" die ik onderhand begin te voelen (ben nu 38), is even een half jaar er tussenuit emotioneel ook niet makkelijk. We proberen niet in teveel stappen vooruit te denken zowel positief als negatieve zin.

En veel blijven praten erover is zeker goed.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:57

Dat is wel het beste wat je kunt doen, er niet teveel bij stil staan.
Wij hadden bij de eerste punctie in totaal 4 eieren (terwijl er bij eerdere echo's wel meerdere waren gezien, dus vraag me af of ze niet verkeerd hebben gepland) waarvan 3 bevrucht. Op zich netjes, helaas de eerste dus op een redelijk vervelende manier mislukt. Wij hebben vanaf het begin af aan al ICSI.

Is dat een soort regel, als je zoveel weken zwanger bent geweest en het gaat mis dan tellen ze die poging niet mee?

Die tijdsdruk kan ik me zo voorstellen, zelfs ik heb een soort van 'haast' en ik ben pas 25. Maar denk eraan dat zoveel mensen op latere leeftijd nog zwanger worden, dus alles is mogelijk!