Hello leedies Ik heb begin vorig jaar een aantal van Jillian's programma's gedaan en dat beviel heel goed, maar het afgelopen half jaar had ik het wat te druk om regelmatig te sporten. Nu is het wat rustiger, dus ik ga maar weer aan de bak En ik heb vorig jaar wel gemerkt dat hier meekletsen enorm motivatie geeft om door te zetten. Ik wil beginnen met de 30ds, en daarna door naar NMTZ, want die vond ik vorige keer erg leuk. Vandaag is dag 1/30
Ja he! Ik heb zo'n 'Train like a beast' top, maar een wijd-uitvallende. Omdat ik toen nog meer buikje had Maar zo'n strakke top met 'Eat meticulous, train ridiculous' zie ik heel erg zitten
Lekker, laat het smaken!
Kameleon94
Geplaatst: 17-01-14 16:31
Ik doe 30 days shred ook altijd op blote voeten. Met schoenen maakt dat springen zoveel lawaai en ik wil mijn huisgenoten daar niet mee irriteren
Phor zei eens dat je voeten en enkels er ook gewoon sterker van worden. Tijdens ballet moeten we ook heel veel springen, en dat is ook op bijna-blote voeten (je draagt van die leren slofjes, dus dat geeft geen steun), dus het zal wel geen kwaad kunnen
F_Orumster
Geplaatst: 17-01-14 17:07
Kameleon94 schreef:
Ik doe 30 days shred ook altijd op blote voeten. Met schoenen maakt dat springen zoveel lawaai en ik wil mijn huisgenoten daar niet mee irriteren
Level 1 deed ik ook op sokken, maar level 2 doet me dan zeer. Jou niet?
Kameleon94
Geplaatst: 17-01-14 21:30
Ik begon inderdaad op een gegeven moment wel last van mijn voeten te krijgen. Heb ze wel elke avond ingesmeerd met een dikke laag crème. Level 3 ben ik (nog) niet aan begonnen i.v.m. teveel andere sporten.
Eliine
Geplaatst: 17-01-14 22:48
Ik kan echt niet op blote voeten sporten, dan begeven binnen een week mn knieen/enkels het Het maakt wel meer herrie ja
Hoelang deden jullie de levels van Killer Abs/Killer Buns? Er staat geen precieze duur voor toch? Ik heb level 1 van KA nu 4x gedaan en merk al dat ie me makkelijk(er) afgaat. 10x lijkt me persoonlijk wat veel (dan zou je er wel een maand over doen met 3 levels), zeker omdat ik het nu al met veel meer gemak doe, dan lijkt nog 6x herhalen me echt wat overdreven. Of is de herhaling juist ook wel weer goed omdat je dan uiteindelijk wel langer met de totale work-out bezig bent en dus langer je buikspieren intensiever traint.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja! Ik ben nu ook begonnen aan Killer Abs en ik vind het een hele fijne workout . Veel fijner dan 6w6p.
Lynn_FDA
Geplaatst: 17-01-14 23:39
Bhriseis schreef:
Ja he! Ik heb zo'n 'Train like a beast' top, maar een wijd-uitvallende. Omdat ik toen nog meer buikje had Maar zo'n strakke top met 'Eat meticulous, train ridiculous' zie ik heel erg zitten
In het linkje iets er boven Lynn De webshop van Blogilates
Ik heb KB en KA 10 x gedaan per level, met 1 a 2 rustdagen per week; ik had het ergens gelezen en was achteraf ook wel tevreden met het resultaat. Ook omdat level 2 en 3 meteen een heel stuk moeilijker waren naar mijn gevoel.
Ik doe de levels net zo lang tot ze me makkelijk af gaan. Met level 3 KA ben ik nu al een tijd bezig, die vind ik echt zwaar en ik was met de Kerstdagen ook nogal afgehaakt.
Zou ik me misschien mogen melden? Wil alvast een stipje plaatsten namelijk. Wanneer ik klaar ben met de 30 day ab challenge ik de beach challenge doen (filmpje op youtube dat in de opingspost stond) Is het erg als ik begin met bijvoorbeeld 10 minuten en na een week 15 minuten doe? Wil me lichaam niet erg overbelasten namelijk..
'Erg' is het niet, maar resultaat zal je er niet mee boeken: de shred is zo ontworpen dat je het echt volledig, elke dag moet doen, zonder pauzes of iets dergelijks. Het is dan ook maar 20 minuutjes Extra beweging is op zich natuurlijk altijd goed.
x__laura
Geplaatst: 18-01-14 17:57
Ik heb geen enkele work out van JM elke dag gedaan, ook de shred niet en ik heb er toch écht wel veel resultaat mee behaald hoor. Ik werk voltijds met lange reistijd tussen huis en werk, heb een relatie, een huishouden en een sociaal leven waardoor 5x per week echt wel mijn maximum is. Na de shred 5x per week te doen was ik al bijna een hele kledingmaat gezakt en was ik 3kg kwijt (samen met gezond eten uiteraard) en dit terwijl ik geen overgewicht had (van maat 40 naar 38, inmiddels op 36 geraakt) Ik zou dus niet durven zeggen dat de shred niets uithaalt als je hem niet élke dag doet Als je verder een actieve levensstijl hebt is 5x per week ook al mooi! (Waarmee ik niet wil tegenspreken dat je zeker meer resultaat behaalt als je hem vaker doet maar geen resultaat vind ik kort door de bocht)
Kameleon94
Geplaatst: 18-01-14 19:51
Volgens mij werd er bedoeld dat het resultaat minder is als je een workout maar half doet (en de andere helft bijvoorbeeld later op de dag of de volgende dag). Dan is het resultaat inderdaad minder, omdat de workouts wel focussen op het verhogen van je hartslag e.d. Als je maar de helft van een workout doet en later de andere helft, dan is de hartslag lager waardoor je o.a. minder kcal verbrandt.
Edit: typfout
Ssmarty
Geplaatst: 18-01-14 21:46
Ik had vandaag nogal pech met sporten.. Al heel snel zat er een spiertje in mijn zij niet lekker, dus daar heb ik de hele workout last van gehad.. Ik heb even getwijfeld om te stoppen, omdat ik bang was om mezelf te overbelasten. Maar ik ben toch door gegaan . Vervolgens ben ik halverwege, valt mijn computer uit . Duurde weer vijf minuten voordat hij opgestart was.. En toen konden we weer vrolijk verder. Ik ben wel trots op mezelf dat ik het toch heb af gemaakt. Komt vast door de leuke oefeningen .
Bhriseis
Geplaatst: 18-01-14 21:53
Dat bedoel ik inderdaad Kameleon Natuurlijk zal je meer resultaat hebben van 10 min. shredden of weet ik veel, dan dat je helemaal niets doet, maar volgens Raponsje boek je geen echt resultaat als je de shred niet doet zoals hij bedoeld is. Ik geloof dat dat ergens in de OP staat.
Hm misschien even flink uitstretchen, veel water drinken? En rustig aandoen, beter dat je morgen een dagje skipt dan dat je jezelf blesseert natuurlijk.
Ik heb ook even zo'n stekende pijn in mijn schouderblad gehad, dat is wel gewoon overgegaan. Maar ik had er alleen last van bij de planks en pushups, die deed ik toen gewoon wel rustiger.
Net Ripped week 1 gedaan! Ik doe nu op de dagen dat ik niet al sport een andere workout Heb vorige week killer abs gedaan maar die vond ik niet zo leuk, ripped blijf ik leuk vinden! 6week6pack wil ik ook een keer proberen. Ik hoorde van iemand dat die 18 minuten (ofzoiets) is en dat ze daarna alles nog een keer herhaalt, zijn er hier mensen die alleen die eerste 18 minuten doen, of doen jullie hem helemaal?