Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:42

Het is ook gewoon zo ontzettend motiverend deze groep! Sowieso wat de meerderheid kiest om hierna te doen van Jillian, volg ik gewoon; wil ik een ander programma liever doen dan komt dat programma later wel :)

En er is ook geen enkel excuus om iets niet zus of zo te doen, voor elk kreuntje wordt er deskundig advies gegeven. Anders had ik zeker de eerste dagen een dag overgeslagen door de spierpijn, of om de week een rustdagje genomen 'want dat is toch wel beter voor mijn lichaam'. (Of morgen allicht nog minder gegeten dan vandaag).

Mijn schoonmoeder vraagt me elke dag of ik het nog wel volhoud, en kan er echt niet bij dat ik het gewoon heel erg leuk vind om te doen *\o/* Ze kijkt dan steeds heel argwanend alsof ik sta te liegen, maar ik voel mij gewoon stukken beter in mijn vel dan een maand geleden en heb nog nooit in mijn leven zo gezond gegeten als nu (en daar gaan we vanaf nu nog flinker aan werken)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:58

Dit topic houdt mij ook wel aan de gang, anders was ik denk ik niet al zo ver gekomen achter elkaar :Y)

Ik heb vanavond 2kg dumbells gescoord bij de Makro, €6. Die van 3kg waren meteen €25 en van 4 zelfs dik in de 30, vond ik toch een beetje te gek. Eerst maar eens lekker met 2kg aan de gang, al zou ik voor sommige oefeningen graag nog ietsje meer willen, maar kan ze altijd nog een keer halen als ik het echt noodzaak begin te vinden.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:14

Sabini schreef:
Loesss schreef:
Zooo ik ga tukken, nu alweer zin in dag 17 morgen! Wat gaat t snel zeg. Had bij dag 1 nooit kunnen vermoeden dat ik het tot dag 17 zou schoppen.
Ik doe met je mee :z En loop precies gelijk! (nja dat had ik vast al eerder gezegd :+ ). Succes met dag 17 morgen!

Ik ook dag 17 morgen!!

Wat betreft eten, tja, ik doe maar wat }:0 . Schommel al jaren rond de 70kg met m'n 1,82 (tenminste, als ik ergens op een schaal ga staan want hier heb ik er geen) en vorige week een spijkerbroek weg gegooid die helemaal op was die ik op de middelbare school gekocht heb ( :oo , dat is zo'n 10 jaar geleden, had m nog wel eens aan naar de paarden!). Ik merk wel dat ik nu door het shredden minder snaaibuien heb en meer trek in 'gezond' spul, dus dat is zo verkeerd nog niet, maar zo bewust als sommige hier met hun voeding bezig zijn ben ik echt niet.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 01:31

Ah oliebol, ik werk bij de Makro dus had het móeten weten! Ik heb 18 euries betaald voor 2 kg. Aiii :=

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 02:09

Zo wat zijn jullie actief zeg hou ik niet bij met bij lezen

Ik begin volgende week opnieuw wil eigelijk meten enzo maar was woensdag lint vergeten bij me ma
En had 3 dagen totaal echt geen tijd er voor dus kan beter op nieuw startten

Ik heb en setje van 1,5 3 en 5 bij de kijkshop vandaan
Was geloof niet eens super duur voor setje

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 02:34

Woehoeeee!

sixpacken dag 8, en ik kan nu álles volhouden!
Vandaag zelfs planking hélemaal, terwijl ik die in het begin nog geen 3sec kon, wat gaat dat snel!

En daarna die spider oefening en dat rennen terwijl je op je handen steunt, hield ik ook vol. Het doet nogsteeds wel erg pijn aan mijn armen die 3 oefeningen achter elkaar.

En de sit ups allemaal op de gevorderde manier. Ga morgen met 2kg gewichtjes beginnen denk ik.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 02:51

Raponsje schreef:
Je verbrand 1652 calorieen per dag als je de hele dag achter de pc zit.

Als je gaat afvallen gaat je BMR met je gewicht mee omlaag. (Als ik de juiste formule gebruik tenminste)
Moet je dan uitgaan van het aantal calorieen van je startgewicht -500, of van je streefgewicht? Of ga je steeds minder eten naarmate je meer afvalt? (Als je ong gelijk blijft sporten, ik ga er vanuit dat je wel een intensievere workout kunt doen maar naast een kantoorbaan ga je niet ineens 5u sporten of zo)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 08:13

Zoo nu kunnen we er helemaal tegenaan :) Net op kijkshop gewichtjes en een mat besteld, hopelijk heb ik die maandag in huis :) Dan stopt het wegglijden vanzelf hoop ik :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:09

Oeps Roos, das wel zonde!

Leuk dat je met de 6w6p bezig bent NeverGiveUp! Lijkt me een leuke workout om hierna te gaan doen!

Matje is wel zo handig MrUlbe :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:38

Dag level 2 :evaw: Dag 20 is een wrap!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:39

Ik ben ook wel benieuwd naar mijn bmr rapons dan. Ik ben 1.64, weeg 57.5, doe iedere dag shred en 1 x pw bodypump.

Ik weet niet wie het zei, maar nehh van kantoorzitten word ik ook niet blij hoor. Maar tis ff niet anders.

Verder kan ik me erg vinden in bhrisels en cccc, ben ook van overgewicht naar soms wat obsessief gegaan en nooit tevreden. Hoor al vanaf groep 6 dat ik een dikzak zou zijn (mijn groeispurt en pubertijd kwam nogal vroeg). Dat gaat er niet zomaar uit.

De reden dat ik 1200-1400 eet als ik wil afvallen is omdat bij de afvalkliniek dit volgens Tanita voor mij berekend is. Realiseer me wel dat dit wellicht een commercieel doel had. Immers hebben ze me daar ook aangeraden ook weleens een week onder de 1000 te zitten. Dit heb ik altijd geweigerd. Maar benieuwd naar jouw bmr berekening rapons. Welke methode gebruik je?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:41

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:42

Dorus schreef:
Dag level 2 :evaw: Dag 20 is een wrap!

Wat goehoed!!!!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:43

Ik ben mijn ontbijt aan het laten zakken en ga zo voor dag 13 :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:44

Die ken ik wel Sall, daar klopt het wel. Alleen rapons geeft aan dat dat niet zo klopt.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:02

Euhm.. Geloof dat mijn ontbijt wel is gezakt en ik zit nog steeds..
Even mijzelf overeind schoppen ~~}>

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:26

Ik heb gister mijn duim verstuikt dus kan niet pompen en ook niet met de gewichtjes werken...
Wel ga ik proberen om dan maar zonder te doen; Ik zit aan dag 10 van level 1 (normaal dus gisteren, maar niet kunnen shredden toen)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:35

Ik heb gister nieuwe gewichten gekregen! setje van 1,5 kg setje van 2,5 en 5 kg! Voor in totaal 30,- :D

Morgen ga ik weer beginnen. Ik was bij dag 5 maar heb gister niets gedaan en kan vandaag ook niet. Moet ik nu overnieuw beginnen of gewoon verdergaan met 6? Wat zouden jullie doen?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:44

Als je 2 dagen gemist hebt zou ik dag 5 nog een keer doen en dan weer verder. Dan heb je straks in totaal wel 11x level 1 gedaan, maar je hebt natuurlijk wel 2 dagen gemist achter elkaar.

Ik heb net dag 17 gedaan met m'n 2kg gewichten, ging lekkerrrrrrrr!!! De military press hou ik goed vol met m'n been ook erg hoog (trots!), alleen die V-raises, pfoehhhh, ga kapot! Laatste circuit cardio/abs echt tot het gaatje gepusht en dat voelde zo goed, zweet gutste eraf :9

Sall schreef:
Euhm.. Geloof dat mijn ontbijt wel is gezakt en ik zit nog steeds..
Even mijzelf overeind schoppen ~~}>

Je bent al 40min stil, lekker geshred :+ ????

cooper schreef:
Ik heb gister mijn duim verstuikt dus kan niet pompen en ook niet met de gewichtjes werken...
Wel ga ik proberen om dan maar zonder te doen; Ik zit aan dag 10 van level 1 (normaal dus gisteren, maar niet kunnen shredden toen)

Au! Ik zou gewoon kijken hoe je het een beetje aan kunt passen, als je op dag 10 zit zou je basis best al in orde moeten zijn en wellicht kun je je cardio gewoon wat extra gaan?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:56

Jaaaa :D
Pfffff mijn frustraties eruit gegooid en ik zweet als een otter :+
Was lekker.
Met alle arm raises (of zoiets) doe ik nu met rechts standaard biceps oefening.
Het is even concentreren omdat elk onderdeel van mijn lijf wat anders doet, maar het gaat goed!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:02

ZOoo mijn dag 17 zit er ook weer op. Pffff! Ik zweette ook als een otter, maar nu voel ik me weer heerlijk! Fijn begin van de dag vind ik. Ik shred trouwens eerst en ga dan pas ontbijten. Bij mij werkt dat het beste.
V-raises blijf ik ook toch het zwaarste onderdeel vinden, nu ik de rest meer onder de knie heb.

Als de dooi weer inzet ga ik denk ik ook weer hardlopen, heerlijk, weer buiten genieten.

Zometeen ook nieuwe voorraad smoothievulling voor in de vriezer maken. Vandaag wordt het gemengd tropisch fruit (meloen, mango, papaya en druiven, vriezer Sligro), bosbessen, mandarijnen, kiwi. Met wat lijnzaad erdoor en havermout. Dit prutje vries ik in. Iedere ochtend gooi ik dan een portie in mijn drinkbeker met yoghurt erbij en dan iedere dag op het werk een heerlijk smoothie.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:12

Ik ga straks denk ik ook een smoothie maken! Banaan met aardbei, jammie!

Even ontbijten en dan dag 24. Zonder ontbijt kan ik het trouwens niet, dan ga ik echt knock out.

Ik wil ook weer gaan hardlopen inderdaad, maar dat moet bij mij na zessen, en dan is het nog niet licht. Dus nog even geduld!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:13

Same here Corien. Maar in het weekend zou het bij mij wel kunnen, dus dat wil ik volgend weekend misschien wel weer gaan oppakken.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:16

In het weekend kan inderdaad wel. Volgende week ben ik op een toets na vrij, dus dan kan ik het alvast wat oppakken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:26

Zo, deze vroege vogel was vandaag iets minder vroeg. Moet kunnen in het weekend.

Wat balen van je duim cooper, hoe krijg je dat nu voor mekaar?

Ik zit alweer aan mijn heerlijk bakje havermout, daar kijk ik sinds gisteravond al naar uit *NOT*.
Gelukkig smaakt het al beter dan de eerste dag, heb hem nu een stuk dunner dus ik kan het zo weg slobberen en met een flinke scheut kaneel erdoor smaakt het niet eens zo heel erg naar karton.
Over een half uurtje aan dag 6 beginnen, wish me luck!