Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Romyv schreef:wat super grappig dat je zn verschil merkt! Waarom verschillende je doseringen zo? is dat bewust of kwam dat zo uit ofzo? En waarom had je vorige keer zonder medicatie?
Romyv schreef:bij mij gaan ook alle haren overeind staan bij het woord Mindfullness! (naar mijn idee is het een commerciële hype geput uit verschillende wetenschappen die samengevoegd geen bewezen waarde hebben). Super als mensen daar maximaal baat bij hebben, maar ik blijf er door dat over-enthousiasme van bepaalde mensen er ver uit te beurt
Romyv schreef:Bea, wel fijn om nu te weten hoe en wat! Je hebt je aardig ingelezen (had ook niet anders verwacht van je). Confronterende vraag: AD(H)D is grotendeels erfelijk. Herken jij geen dingen bij jezelf? Dat dit ook een reden is waarom het soms botst? Ik heb dat ook heel erg met mn moeder! Sowieso is moeder-dochter relatie altijd wat lastiger dan bv vader-dochter of met een zoon...
Romyv schreef:Ik vandaag eindelijk een keertje een goed gesprek gehad!!! Ik heb al 3 zogenaamde coach behandelingen gehad van een psycholoog, vreselijk. Die vrouw zit bij alles: owja, ohh, jeetje, pfff, nou, tja, ahhh. ZUCHT! Verder gaat ze naar volledigheid voorbij aan mijn zorgvraag, ze pakt gewoon (mijn perceptie van de situatie) een standaard pakket doelstellingen erbij en ik heb mij hier maar aan te conformeren. Laat ik daar nu net heel slecht in zijn, alle radertjes in mn hoofd gaan dan in hoge toeren aan de slag om alles wat zij zegt en doet van tafel te vegen; resultaat volledige weerstand.
Het gesprek vandaag was met een psychiater, mn behandeld arts. Ik heb aangekaart dat voor mij nog te veel onduidelijkheden zijn met betrokking tot de diagnose, of beter gezegd de relatie tussen de verschillende dingen die op een rijtje zijn gezet bij de diagnose. Zo is er een slaapstoornis vastgesteld, maar wie zegt dat mijn vermoeidheid relatie houdt tot een slaapstoornis en niet veroorzaakt wordt door overtraining (sport nogal veel), stress (drukke job), fysologische aspecten zoals de afwijking in mn nieren enz? Zij heeft alles super goed toegelicht en uitgelegd. Ze kwam met voorbeelden uit de verhalen van de intake waardoor ik het kon passen in mijn eigen situatie en liet zo mij bedenken wat mn doelen zijn ipv dat zij het voor me deed.
Die psycholoog blijft mn coach, dus volgende week ga ik met haar het gesprek aan. Ik ga aangeven waarom dit niet voor mij werkt en hoe ik het graag zou willen doen. als dat samen niet werkt, kunnen we er beter mee stoppen en dan kijken of het bij iemand anders wel lukt.