[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:50

Nou als dit mijn toekomst is vwb mijn menstruatie dan teken ik daarvoor.
Had me weer klaar gemaakt vannacht voor een feest. Nou had t met 1 mini af gekund.
Had Ik dat spiraaltje nou maar 2 jaar eerder laten plaatsen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:07

sunshine schreef:
Ik heb mezelf gewoon onwijs bang lopen maken met die horror verhalen op internet....
Zei dat ook tegen de huisarts " ik zie al die vrouwen tegen het plafond vliegen van de pijn " , toen schoot hij in de lach hihi :')

Maar jullie berichten geven weer een beetje hoop dat het wel "meevalt "

het is niet het leukste wat er is, maar ik heb mij er ook naarder voor gemaakt.

oftewel :')
Citaat:
Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:08

Annettu_ schreef:
Dan zal ik dat maar gaan doen.. Ookal heb ik daar zoon hekel aan :') als ik dan ongesteld moet worden dan duurt het zooo lang dat ik er kriebelig van word.

Altijd je eigen bijsluiter lezen! Voor hetzelfde geld is het met jouw pil anders, mijn pil heeft ook andere regels namelijk..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:54

sunshine schreef:
Ja die had ik al gebeld, ik heb mijn vraag ook verkeerd gesteld zie ik.
Mijn zorgverzekeraar zegt het volgende " Je krijgt tot 200 euro per jaar vergoed voor anticonceptie, plaatsen bij de HA wordt ook vergoed omdat huisarts bezoeken altijd vergoed worden, laat je de spiraal bij de gyn plaatsen zijn de kosten wel voor eigen rekening, kwa financiën is het bij de huisarts laten plaatsen gunstiger ".
Maarja, dan vraag ik mij af, stel ik laat hem bij de gyn zetten, betaal ik dan uit eigen risico? Ik heb nog 200 euro eigen risico geloof ik, dus dan zou ik 200 euro moeten betalen en voor de rest niets?
Niet dat ik dadelijk een rekening van 500 euro bijvoorbeeld krijg, ik heb ook geen idee wat de kosten bij de gyn zijn...daar zit ik een beetje mee...

Vraag me af of je het bezoek aan de gyn wel uit je eigen risico betaald? Als je zwanger bent, betaald je dat toch ook niet uit je eigen risico of wel? K hoef me daar gelukkig niet druk om te maken, want ik heb geen eigen risico. :+

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:20

@sunshine: het is heus niet heel fijn, maar het is niet zo erg dat je het niet aan kunt. Zeg tegen jezelf: mócht het pijn doen, dan kan ik het aan. Ik lag daar ook zo van: je kunt het!! Nou haha en ik heb nogal een lage pijngrens en JA het was echt niet fijn maar ook weer ZO voorbij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:20

Een eigen risico heeft toch iedereen :+ is wettelijk verplicht? En ja voor alles in het ziekenhuis betaal je eerst uit je eigen risico.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:51

Klopt :j

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:43

Hey allemaal,
Ik krijg een zwaardere pil van de huisarts omdat de pil die ik nu
Slik niet goed genoeg werkt. Vaak last van bloedingen etc.
Nu zitten er in mijn nieuwe pil dus meer hormonen en ik vroeg me af of je daar veel van merkte.
Kom je bijvoorbeeld aan? Of krijg je nog meer last van stemmingen.

Ik ga van 30 mg naar 50
Groetjes
Eileen

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:46

Eileen, ik denk niet dat je je zorgen moet maken hoor, want je krijgt niet voor niets een iets zwaardere pil. Zo 'zwaar' zijn de pillen tegenwoordig niet en het scheelt dus 15 mg. Verder moet je het gewoon even afwachten, maar ik verwacht niet dat je nu ineens veel meer bijwerkingen krijgt.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:48

MeFlower schreef:
Eileen, ik denk niet dat je je zorgen moet maken hoor, want je krijgt niet voor niets een iets zwaardere pil. Zo 'zwaar' zijn de pillen tegenwoordig niet en het scheelt dus 15 mg. Verder moet je het gewoon even afwachten, maar ik verwacht niet dat je nu ineens veel meer bijwerkingen krijgt.

Ok dankjewel!
Ja ik heb het zelf aangegeven, dat ik bloedingen krijg enzo, ben soms ook gewoon een week ongesteld terwijl ik de pil doorslik.
Hoop niet dat dat betekent dat de pil niet veilig is? :=

Maar dingen als gewichtstoename enzo? Hoef ik me geen zorgen om te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:54

Ik heb zelf een hele zware pil, en ik merk eigenlijk helemaal niks van gewichtstoenames oid.

Gewichtstoename is ook voornamelijk door het vasthouden van vocht, en een veranderende eetlust. Komt in principe niet direct van de pil zelf.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:58

Zojuist gebeld met het ziekenhuis voor een afspraak bij de gynaecoloog, 7 augustus wordt mijn koperspiraaltje geplaatst. Ben heel erg benieuwd of mijn menstruatie dan weer terug komt!!

Weet iemand trouwens of deze ook in de menstruatie geplaatst moet worden? De assistente zou me daar even over terugbellen want dit wist ze niet zeker en gezien mijn lichaam echt een zooitje van mijn menstruatie maakt ging ze even navragen of het van belang was als deze in mijn ''zogenaamde'' menstruatie week geplaatst moet worden. 7 augustus is namelijk eigenlijk de laatste dag dat ik de pil moet slikken en dan zou ik die maandag moeten menstrueren dus ben benieuwd wat de arts straks zegt. Hoop namelijk dat ik hem wel de 7e kan plaatsen ivm vakantie collega's.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:28

minikatje: mooi gezegd hihi !!! :D

Heb zojuist 't spiraaltje opgehaald, maar heb nu dus veel Yasmin pillen over.
Iemand geïnteresseerd?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:26

Hoeveel strippen heb je ervan sunshine? :)

Even een vraagje: je kan toch gewoon midden in je strip (voor mij zou dat nu einde eerste week zijn) stoppen en aan je stopweek beginnen, als je daarvoor hebt doorgeslikt? Dan een stopweek houden van 7 dagen en je blijft gewoon al die tijd veilig toch?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:28

jup..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:24

Ik heb nog 5 strips over van de Yasmine pil :j

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:35

leeneliefje schreef:
Maar dingen als gewichtstoename enzo? Hoef ik me geen zorgen om te maken?

Zorgen maken heeft gewoon geen zin! Heb vroeger zelf ook de pil gehad en ik had er geen last van. Maar het is gewoon heel persoonlijk. Als je nu nog helemaal geen pil had en dit vroeg, was het alweer anders dan nu. Want je krijgt er 15 mg bij. En nee, daardoor zul je denk ik niet ineens andere/meer bijwerkingen krijgen. Je moet het gewoon proberen, de huisarts weet wel wat hij doet. Wat maakt dat je er geen vertrouwen in hebt?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:37

xDon: 7 augustus plaatsen? Dat duurt dus nog even. 1 tip: maak jezelf niet gek door verhalen op internet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:43

xDon schreef:
Zojuist gebeld met het ziekenhuis voor een afspraak bij de gynaecoloog, 7 augustus wordt mijn koperspiraaltje geplaatst. Ben heel erg benieuwd of mijn menstruatie dan weer terug komt!!

Weet iemand trouwens of deze ook in de menstruatie geplaatst moet worden? De assistente zou me daar even over terugbellen want dit wist ze niet zeker en gezien mijn lichaam echt een zooitje van mijn menstruatie maakt ging ze even navragen of het van belang was als deze in mijn ''zogenaamde'' menstruatie week geplaatst moet worden. 7 augustus is namelijk eigenlijk de laatste dag dat ik de pil moet slikken en dan zou ik die maandag moeten menstrueren dus ben benieuwd wat de arts straks zegt. Hoop namelijk dat ik hem wel de 7e kan plaatsen ivm vakantie collega's.

liever wel in de menstruatie, dan smeert het lekker. (mijn HA is gereformeerd van huis uit en moest zn lachen inhouden toen ik zei "Ach, dan is het vast lekker soppig.". Van stress ga ik hele droge opmerkingen maken)
maar ik had hem 2 dagen na mijn menstruatie laten plaatsen omdat de arts niet beschikbaar was.

zoals ik in mn vorige posts al zei, het is geen een feestje maar je overleeft het wel.
gewoon blijven praten en desnoods even uitleg vragen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:22

Yvank_ schreef:
Een eigen risico heeft toch iedereen :+ is wettelijk verplicht? En ja voor alles in het ziekenhuis betaal je eerst uit je eigen risico.

Ik betaal écht geen eigen risico, ben militair. Staat wel tegen over dat ik geen vrije keus in arts/tandarts heb (en dat is ook niet altijd fijn!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:44

Maar dan moet jij ook neem ik aan naar militair hospital en betaald defensie jouw kosten en niet de zorg verzekering?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:15

Ik heb een dringende vraag, maak me best wel zorgen. Ik heb er deze maand een zooitje van gemaakt met mijn pil. Ik ben hem in mijn eerste week een keer vergeten en heb hem toen alsnog ingenomen. Vervolgens ging ik de week daarop een weekend weg en ben ik daar mijn pil vergeten mee te nemen. Ik heb hem toen uiteindelijk twee keer gemist en de laatst vergeten pil alsnog ongenomen. Ik ben hier heel voorzichtig mee en heb dus alleen veilige seks gehad met mijn vriend. Nu zit ik in mijn stopweek en word ik niet ongesteld. Ik stop op zondag en word op donderdag ongesteld, nu is het inmiddels zaterdag. Ik weet zowat zeker dt het geen zwangerschap kan zijn maar word nu toch wel een beetje zenuwachtig. Ik heb wel buikpijn en het aangespannen gevoel in mijn baarmoeder dat ik altijd heb, maar het zet maar niet door.. Iemand hier ervaring mee?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:28

Yvank_ schreef:
Maar dan moet jij ook neem ik aan naar militair hospital en betaald defensie jouw kosten en niet de zorg verzekering?

Klopt. Al is er gelukkig met n omweg meer mogelijk dan alleen het CMH. Ben nu ook voor de implanon naar een gewoon ziekenhuis geweest. Hebben ze met sommige dingen toch net even wat meer ervaring!

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:40

amandananana schreef:
Ik heb een dringende vraag, maak me best wel zorgen. Iemand hier ervaring mee?

Geen ervaring maar het kan best zijn dat je door de spanning (word ik wel ongesteld?) nu later ongesteld wordt. Verder lijkt het me een erg beroerd gevoel, die onzekerheid. Sterkte...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:52

Nog even over gewichtstoename met de pil: ik heb de microgynon 30 en merk helemaal niets qua gewicht. Ik houd wel veel vocht vast, met name in de laatste 10 dagen voor de stopweek. Mijn stopweek houd ik op zes dagen en daarna begin ik aan de nieuwe strip. In m'n stopweek verlies ik het meeste vocht weer.

Over de MAP: ik heb hem een keer gehaald wegens een gescheurde condoom (zat toen aan de antibiotica dus pil was niet veilig) en werd er niet ziek van, wel ontzettend slaperig.