Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sunshine schreef:Ik heb mezelf gewoon onwijs bang lopen maken met die horror verhalen op internet....
Zei dat ook tegen de huisarts " ik zie al die vrouwen tegen het plafond vliegen van de pijn " , toen schoot hij in de lach hihi![]()
Maar jullie berichten geven weer een beetje hoop dat het wel "meevalt "
Citaat:Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.
sunshine schreef:Ja die had ik al gebeld, ik heb mijn vraag ook verkeerd gesteld zie ik.
Mijn zorgverzekeraar zegt het volgende " Je krijgt tot 200 euro per jaar vergoed voor anticonceptie, plaatsen bij de HA wordt ook vergoed omdat huisarts bezoeken altijd vergoed worden, laat je de spiraal bij de gyn plaatsen zijn de kosten wel voor eigen rekening, kwa financiën is het bij de huisarts laten plaatsen gunstiger ".
Maarja, dan vraag ik mij af, stel ik laat hem bij de gyn zetten, betaal ik dan uit eigen risico? Ik heb nog 200 euro eigen risico geloof ik, dus dan zou ik 200 euro moeten betalen en voor de rest niets?
Niet dat ik dadelijk een rekening van 500 euro bijvoorbeeld krijg, ik heb ook geen idee wat de kosten bij de gyn zijn...daar zit ik een beetje mee...
MeFlower schreef:Eileen, ik denk niet dat je je zorgen moet maken hoor, want je krijgt niet voor niets een iets zwaardere pil. Zo 'zwaar' zijn de pillen tegenwoordig niet en het scheelt dus 15 mg. Verder moet je het gewoon even afwachten, maar ik verwacht niet dat je nu ineens veel meer bijwerkingen krijgt.
leeneliefje schreef:Maar dingen als gewichtstoename enzo? Hoef ik me geen zorgen om te maken?
xDon schreef:Zojuist gebeld met het ziekenhuis voor een afspraak bij de gynaecoloog, 7 augustus wordt mijn koperspiraaltje geplaatst. Ben heel erg benieuwd of mijn menstruatie dan weer terug komt!!
Weet iemand trouwens of deze ook in de menstruatie geplaatst moet worden? De assistente zou me daar even over terugbellen want dit wist ze niet zeker en gezien mijn lichaam echt een zooitje van mijn menstruatie maakt ging ze even navragen of het van belang was als deze in mijn ''zogenaamde'' menstruatie week geplaatst moet worden. 7 augustus is namelijk eigenlijk de laatste dag dat ik de pil moet slikken en dan zou ik die maandag moeten menstrueren dus ben benieuwd wat de arts straks zegt. Hoop namelijk dat ik hem wel de 7e kan plaatsen ivm vakantie collega's.
Yvank_ schreef:Maar dan moet jij ook neem ik aan naar militair hospital en betaald defensie jouw kosten en niet de zorg verzekering?