Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 21:08

Ik heb heerlijk gelopen net!
Ik hou zo van dit frisse weer. Ook steeds minder last van dat ik meteen na mijn avondeten ga. Mijn lichaam begint eraan te wennen, al valt de ene maaltijd beter dan de andere *insert drol emoticon :')*

Het is een mooi kammetje geworden. Tien kilometer met 13x400m versnellen en 200m herstel. En nog een versnelling op het eind. Omdat het kon.

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:17

Supervixen schreef:
Veluwezoomtrail is pittig qua hoogtemeters.
Ik had wel aan de 58km mee willen doen, maar die heb ik al eens gelopen en ik heb eigenlijk een ander plan qua lopen eind december.

Suliko dat je er nog zoveel woorden aan vuil maakt. Maar ik sluit me 100% bij je aan wbt die marathon. En ik heb er genoeg over gehoord wel.

Leuk, ik hou van hoogtemeters, maar loop ook wel vaker op de posbank en daaromheen. Ik loop 1 dec al 50 km, dus dat vind ik iets te vlot op elkaar, maar om het jaar af te sluiten met 26 of 34 km lijkt me wel erg leuk!

Ja, het is vooral jammer dat als mensen er weinig woorden vuil aan maken er hele epistels terugkomen die het topic niet leesbaarder maken, maar dat als je de moeite neemt je volledig genegeerd wordt (is al vaker gebeurd). Ach ja, ik ga het loslaten. :')

Poeh, ook nog een interval na het eten, dat vind ik helemaal knap. Wel een hele mooie!

Lies, in de sneeuw, waar zit je?

Ik baal heel erg, ik ben met mijn fusion shorts kwijt. -O- Ik snap er ook werkelijk niets van. Of hij is in huis verdwenen met uitpakken/de was doen, of hij is achtergebleven op Schiermonnikoog. Maar het huisje was echt leeg, ik had hem daar uitgehangen met mijn andere kleren om te drogen en dat als het goed is allemaal meegenomen. Hier thuis ook overal al gekeken. Echt stom, duur pokkebroekje die ik nog niet lang heb, maar wel het liefst draag. Heb de accommodatie ook al gemaild. Hopelijk komt hij terecht.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 22:30

Dat is vervelend Suliko, hopelijk duikt hij nog ergens op.
Ik woon zo dicht bij de Posbank/Herikhuizerveld, maar ik loop er vrijwel nooit. Weet ook niet waarom. Andere gebieden vind ik leuker denk ik.

In de langere afstanden, ook in de 34km, zit bijna de hele 7h trailroute, die uitgepijlde. Die geloof ik wel even na de Steamtrail :+. Toen ook een heel groot stuk daarvan gelopen. En de 34km vorig jaar gedaan met de UTK van de Veluwezoomtrail. Wel een mooie route hoor!
Ik wil in de kerstvakantie een trailmarathon of ultra lopen met een vriendin. Dat wordt dan haar eerste. Gewoon een eigen route. Maar ligt ook aan het weer en of we allebei heel blijven tot die tijd :P.

Eerst nog trailweekend in België, 21 en 22 december.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:49

Waar ligt die sneeuw Lies?
Hier in Limburg geen sneeuw. Heb net heerlijk gelopen met de loopgroep. 3 graden, droog en windstil. Perfect _/-\o_

Wat balen Suliko!
Niet toevallig in je tas/koffer blijven liggen? Zo heb ik na een half jaar een broek teruggevonden die ik kwijt was.. zwarte tas en zwarte broek dus zag je niet liggen.
Hopelijk vind je m nog terug!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:49

Wat lekker SV, en inderdaad knap, zo na het eten!

O wat zonde van je fusion broek. Zal je altijd zien dat die kwijt raakt en niet een simpel goedkoop ding hè. Hopelijk vind je m nog.

Suliko

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:02

Wat een leuke plannen SV! En kan me voorstellen dat je het dan wel kent, ik zou hem graag mee willen pakken gezien er daarna geen evenementen meer komen op de veluwezoom (dat deel dan, weet niet of de jutbergtrail ook is afgeschaft, die vond ik ook leuk vorig jaar). Posbank en Henrikhuizerveld zijn ook wel wat drukker, de gebieden erboven zo heerlijk rustig, ik ga wel eens vanaf Beekhuizen of vanaf het Rozendaalse veld lopen.

Namiro, nee, heb de weekendtas al helemaal omgekieperd en doorzocht. Ook al mijn sportkleding uit mijn kast gehaald en opnieuw opgevouwen. Onder mijn bed, kasten en bank gezocht. Gevraagd of hij bij mijn moeders spullen is beland. :=
Het is ook niets voor mij. Ik ben wel eens iets kwijt, maar weet dan vaak wel waar ik het voor het laatst had of waar het ongeveer is (zo weet ik nog heel goed dat ik hem over de stoel had gehangen in het huisje op Schiermonnikoog naast mijn trailvest). Ben zelden iets echt kwijt kwijt, dus heb nog hoop dat ie opeens opduikt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 07:21

Ik loop meestal vanaf de kant van de a50 en dan richting Rozendaalseveld. Is makkelijker met de auto vind ik.
We kunnen wel eens samen lopen :P.
Ik zal voor je duimen dat je je broek terug vindt!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 08:43

@suliko oh dat is balen! Niet toevallig in de auto beland oid? (of was je niet met de auto?)
Hopelijk heb je de short toch ergens over het hoofd gezien :)

Ik liep gister ook in de sneeuw... natte sneeuw dan wel. Ik vind het altijd wel lekker al het wat miezert en de natte sneeuw even vond ik ook niet erg.
Ik vind het in het donker lopen wel wat minder. Het liefst loop ik lekker in een rustig gebied, maar dat is compleet onverlicht en dat voelde toch niet helemaal lekker. Maar in de wijk lopen, vind ik ook niets dus ik moet even een nieuwe route bedenken.

Ik heb binnenkort een groot medisch onderzoek @tiggs! Dank voor de tip. Die misselijkheid gaat niet over en ik heb een hoge bloeddruk dus ik merk dat ik me wat onzeker voel soms bij bijv. benauwdheid.
Aangezien mijn huisarts niet geneigd is me door te sturen naar een cardioloog, is dit wel een goede optie. Ben benieuwd! Vandaag word ik teruggebeld om een datum te prikken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:25

Echt balen ja van je broek. Is ie niet in iemand anders z’n bagage beland?

Ik ben net bij fysio geweest, die heeft dry needling gedaan in mn bil spier, auw. Nu even rustig aan.
Wou vandaag lopen in m’n pauze maar moet dagje rust nemen.
Morgen wel lopen maar dan rustig, geen interval ofzo.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:26

Samantha_ schreef:
Echt balen ja van je broek. Is ie niet in iemand anders z’n bagage beland?

Ik ben net bij fysio geweest, die heeft dry needling gedaan in mn bil spier, auw. Nu even rustig aan.
Wou vandaag lopen in m’n pauze maar moet dagje rust nemen.
Morgen wel lopen maar dan rustig, geen interval ofzo.

Haha nou ik hoop voor je dat dat lukt. Ik kon echt meerdere dagen niet hardlopen na dry needling. Wel gewoon lopen gelukkig. Nog steeds, ruim 1 week na de laatste behandeling lijkt m'n spier op de plekken dat die geprikt is nog wat beurs te voelen, dus denk dat mijn herstel ook niet heel normaal is haha

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:40

Na dryneedling had ik die avond enorme spierpijn. Dat was een dag later weer geheel verdwenen en toen kon ik ook weer normaal sporten. Maar het is en blijft een rotgevoel dat dry needlen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:44

Suliko, wat baalen van je broekje zeg, hoop dat ie weer terecht komt.
En bedankt voor je tip over de navigatie, ik heb die app, maar vergeet er vaak op te kijken, en loop ook nog al eens zonder telefoon.
En eens met wat je zegt, niet te veel woorden meer aan besteden, zonde van je tijd.

SV, dan wil ik graag ook eens met jullie mee, als jullie dat oke vinden, die kant ken ik net weer wat minder goed, en wil ik wat beter leren kennen.
De bossen bij de waterval, en de Loenermark kan ik nu wel dromen, met ogen dicht nog de weg vinden :D
Ik ben laatst op onderzoek uitgegaan in Hoenderloo, Beekbergen, daar weet ik de weg nog niet zo goed.

Samantha, wat had jij goed gelopen op de zevenheuvelen nacht! Jee die laatste kilometer ging echt snel, topper!
Ik vond het ook fris, en was erg moe.
Ik heb echt genoten, het was zo mooi weer met die lampjes en muziek.
Ik liep op rustig tempo, heb er 43 minuten over gedaan.
Ik was daar met 50 mensen van mijn werk, was gezellig!

Koekie, wat fijn dat je groot medisch onderzoek krijgt.
Hoop dat ze dan achter de oorzaak komen, dit is echt niet leuk voor jou.
Sterkte ermee, en hopelijk word je gauw wat wijzer.

Het sneeuwt hier nu ook!
Mooie grote vlokken, maar blijft niet liggen.
Vanochtend kracht training gedaan in het bos, en nu hoef ik er niet meer uit, zit lekker voor de kachel!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:11

Ben benieuwd of ik er dan zo lang last van heb. Ga wel paardrijden vanavond.

O lekker Iris, 43 min is ook snel! Leuk met zoveel collega’s!

Lekker bij de kachel, het is er weer voor. Ik zit thuis te werken met dekentje warme thee en warmte kussen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:14

SV & ieris, dat lijkt me erg gezellig om eens met zijn drieën te lopen bij de veluwezoom! Misschien eens plannen op een weekenddag? Ingang bij de A50 ben ik vooral te paard bekend mee, dus ik laat me graag eens meevoeren met jouw trailroutes SV!

Koekie, we hadden de auto van mijn moeder bij Lauwersoog geparkeerd staan, maar alles heeft dus in mijn weekendtas gezeten vanaf weggaan en op de boot enzo, heb die tas voor zover ik weet ook niet opengemaakt. Ach ja, een mysterie is het, ik hoop dat hij terechtkomt.
In het donker loop ik graag langs de kanalen in Utrecht, dat is wat groener en rustiger dan de woonwijken, maar wel verlicht! Geen idee of je zoiets in de buurt hebt.
Vervelend van je lichamelijke klachten en dat ze niet overgaan, hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

Samantha, zou alleen bij mijn moeders spullen beland kunnen zijn, maar die heb ik al gevraagd.
Oeh, ik vond dry needling in mijn bilspier ooit ook erg intens. Had een beetje dezelfde ervaring als die Laura_ omschrijft, volgens mij zaten de spieren eromheen ook te vast waardoor de dry needling meer een schrok gaf dan ontspanning bracht en het gebied nog meer geïrriteerd raakte, dus ik durf het niet meer aan. :')

Heerlijk ieris!

Ik heb een thuisrommel en studeerdagje, hele vieze regen en net natte sneeuw en hagel tegelijkertijd. Nu schijnt de zon verrassend genoeg, ik denk dat ik zo nog een klein stukje ga lopen en wat krachttraining doen!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:20

Ik heb net in m'n lunchpauze ook weer een rondje gelopen. Vorige week woensdag de laatste dry needling gehad. Die vrijdag weer geprobeerd, maar na 10 minuten gestopt.. maandag weer geprobeerd, laag tempo, nog geen 8km per uur. Maar het ging wel oké. Vandaag hetzelfde rondje en 2 minuten sneller (op een rondje van 3,2 km). Dus helemaal blij. Merk wel dat 2-3 weken niet lopen, je toch weer even moet wennen hoor. Snel buiten adem, snel zware benen.. Dus ik hoop dat het steeds weer wat makkelijker af gaat gaan! Maar vandaag vs maandag heeft zeker hooop!

Nou suliko, ik had ook het idee dat ik de 2e behandeling zoveel en zo lang pijn heb gehad doordat het zo gigantisch vast zat, voelde toen ineens de pijn al bij een sprintje naar de trein. De 3e behandeling was het al wat meer het "plop" gevoel.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:35

Ik voelde geen plop, voelde tijdens de behandeling alleen de spier steeds samen trekken.
Vond het los masseren vorige keer erger. Hij zei, je gilt niet, heel veel mensen gillen het uit. :')

Ja wat een weer, m’n zoon fietst net weg in enorme hagelbui. Ik zei nog, wacht even haha.

Fijn dat het goed ging Laura! Is inderdaad even wennen na een tijdje niet lopen.

Wij hebben op het werk ook een sportschool, wel vrij beperkte openingstijden. Maar ik mag er dus gratis sporten. Ik ben nu dus lid bij de sportschool in m’n dorp, maar dacht, waarom niet allebei. Als ik dan na werk meteen ga sporten heb ik het al gehad, volgens mij is ie tot 18u/18:30 open.
Leg ik setje sportkleding op mn werk neer en kan ik altijd gaan.
Ga er morgen even kijken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:58

Ik ben net thuis uit werk.... Moest ook overwerken. Maar het komt hier met bakken naar beneden. Ga morgenochtend maar lopen :')

Reageer later even op alle andere dingen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:43

Dry needling, ik vond het naar, maar het werkte wel. Fijn dat je weer lekker gelopen hebt Laura.
Koekie, ben benieuwd naar de uitkomst van je medische onderzoek. Spannend wel.
Suliko, wat gek dat je die broek kwijt bent zeg. Hij zou toch ergens moeten zijn.
SV, mooie loop zeg.
De Veluwezoomtrail is wel leuk, ik heb afgelopen zomer de 15km gelopen. Vond de hoogtemeters wel echt pittig, vooral omdat ik hoogtemeters niet gewend ben.

Ik had een intensieve ochtend en het regende en sneeuwde, dus ik wilde vanmiddag eigenlijk een tukkie doen. Maar toen kwam ineens de zon door en toen heb ik me omgekleed en ben ik lekker gaan lopen.
Klein rondje van 5,5km. Ik heb werkelijk nog nooit zo'n hoge hartslag gehad als vandaag, heel gek!
Ik loop werkelijk nooit in zone 5, meestal in zone 2 en 3 en bij langere afstanden een stukje laag in zone 4, maar nu dus het grootste gedeelte in zone 5.
Maar het was wel erg lekker.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 20:13

Heerlijk goof dat je toch bent gegaan. Kwam het niet door de kou, die hoge hartslag?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:14

Nee, ik loop altijd heerlijk in kouder weer. Denk dat het komt omdat ik afgelopen maanden gewoon zo weinig gelopen heb, ik denk dat mijn lijf gewoon weer moet wennen ofzo.

Edit, dit dus:

Afbeelding

Afbeelding

Desondanks niet extra moe tijdens het lopen gek genoeg, ik vond het lekker en liep lekker.
Laatst bijgewerkt door Goof op 20-11-24 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:16

Ben benieuwd wat eruit komt Koekie!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 20:19

Ach ja, als je lekker gelopen hebt, prima dan toch.

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:35

Suliko, ik heb toevallig vorige maand een mountainbike gekocht om te proberen. Ik vind het heel leuk maar ik heb het idee dat het toch wel belastend is voor mijn enkel. Ik was daar ook iets te enthousiast mee begonnen geloof ik. Het is ook niet dat ik heel veel last heb hoor ik ben er nog erg voorzichtig mee omdat het eerste herstel zo lang geduurd heeft en ik al eerder door deze enkel gegaan ben. Ik heb ook nog een beetje angst dat het nog een keer gebeurt. Vorige week wel weer voor het eerst onverhard gelopen, dat vond ik wel echt spannend terwijl ik voorheen enthousiast canicroste.

Ik doe nu ook weer wat oefeningen voor mijn rompstabiliteit want na een jaar of twee niet sporten heb ik wel wat achterstallig onderhoud :o . Confronterend maar ook fijn om het weer een beetje op pijl te krijgen. Ik merk aan mijn lichaam ook wel dat het weer wat veranderd. Ik hoef niet af te vallen maar wat spieren terugkrijgen vind ik wel fijn.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:50

Hier net mezelf en mijn vriend ingeschreven voor de kwart marathon van Rotterdam in april :D . Merk dat ik toch wel een beetje een doel nodig heb omdat ik anders geen discipline heb om regelmatig te gaan lopen. En ben opgegroeid in de regio Rotterdam dus dat maakt deze wel speciaal.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:10

O leuk! Ik loop dan de hele.

Ik ben vanochtend met de fiets onderuit gegaan. -O-