Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:32

Lisitano schreef:
Ik had gisteren een loopje, 15 min wu, 20 min doeltempo halve marathon, 15 min cd. Ik moest kind meenemen en precies op een hobbelig schelpenpad moest ik mijn tempo starten. Het was ook nog 28 graden, dus ik heb mezelf proestend (ben verkouden) en zwaar hijgend tegen die kar aan geduwd om toch dat tempo vol te houden. Gemiddeld 5:48/km gelopen dus dat was meer dan voldoende uiteindelijk. Maar man, ik ging echt stuk joh! Echt zo’n ‘ben wel geweest’.
Je krijgt wel veel respect van andere hardlopers als je met zo’n kar rondrent :))

[ [url=m/8dYGkZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent niet de enige :D ik loop ook regelmatig met de kar. Kleine man vindt het vaak heel leuk om mee te gaan (als het maar niet te lang is, of gecombineerd met iets wat hij leuk vindt zoals speeltuin/kinderboerderij/ijsje)

Ik was van plan om vanavond een rondje te doen. Maar meneer wilde graag mee hardlopen, dus de kar gepakt en een rondje van 5km gedaan achterlangs bij de woonwijk (fietspad en schelpenpad)...

Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 14:11

Jullie zijn allemaal lekker bezig.

Ik heb vandaag alleen 1 paard gereden, 1 gelongeerd en een bak uitgemest.
Vanavond nog een van de paarden longeren of meenemen op wandeling.

Morgen lekker trailen. :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:52

MuSLi schreef:
Lisitano schreef:
Ik had gisteren een loopje, 15 min wu, 20 min doeltempo halve marathon, 15 min cd. Ik moest kind meenemen en precies op een hobbelig schelpenpad moest ik mijn tempo starten. Het was ook nog 28 graden, dus ik heb mezelf proestend (ben verkouden) en zwaar hijgend tegen die kar aan geduwd om toch dat tempo vol te houden. Gemiddeld 5:48/km gelopen dus dat was meer dan voldoende uiteindelijk. Maar man, ik ging echt stuk joh! Echt zo’n ‘ben wel geweest’.
Je krijgt wel veel respect van andere hardlopers als je met zo’n kar rondrent :))

[ [url=m/8dYGkZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent niet de enige :D ik loop ook regelmatig met de kar. Kleine man vindt het vaak heel leuk om mee te gaan (als het maar niet te lang is, of gecombineerd met iets wat hij leuk vindt zoals speeltuin/kinderboerderij/ijsje)

Ik was van plan om vanavond een rondje te doen. Maar meneer wilde graag mee hardlopen, dus de kar gepakt en een rondje van 5km gedaan achterlangs bij de woonwijk (fietspad en schelpenpad)...

[ [url=m/3iwDhr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ce2IlM.png]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Ik heb weleens van jou gelezen dat je speeltuinloopjes doet, dat heeft me toen nog geïnspireerd.

Kylan, ja het weer was een stuk beter vandaag. Aan de kust hadden we ook veel wind.

Supervixen, jij blijft ook maar gaan _/-\o_

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:14

Lisitano schreef:
Wat leuk! Ik heb weleens van jou gelezen dat je speeltuinloopjes doet, dat heeft me toen nog geïnspireerd.

Kylan, ja het weer was een stuk beter vandaag. Aan de kust hadden we ook veel wind.

Supervixen, jij blijft ook maar gaan _/-\o_

Loop jij ook wel eens met de gewonen wieltjes? Ik had nu geen zin om alles bij elkaar te zoeken voor m'n hardloopwiel en ging dus gewoon zo op stap. En serieus: ik liep echt veel lekkerder B-) zoveel meer flexibiliteit en veel handzamer in de bochten...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:06

Ik moet wel veel kilometers lopen met 75km in het vooruitzicht op 15 oktober Lisitano. Die datum komt rap dichterbij en het voelt voor mij alsof ik nog bijna te weinig doe, maar ik weet dat het op die dag vooral tussen de oren een strijd wordt.
Over twee weken de zevenheuvelentrail als serieuze training daarvoor in het vooruitzicht. 42km en bijna 1000HM. Nou zitten er in de 75km geen hoogtemeters, dat scheelt dan weer. Drenthe is lekker plat.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:45

Jeeetje wat een afstanden! Doe het je niet na haha!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:35

32km in 6:25 gelopen!
Voel het wel, maar had nog wel door gekund. Heb gisteren keihard mijn knie gestoten, ik hoorde het zelfs kraken, dus ik vreesde er voor, maar het valt mee gelukkig.

Nu snel douchen en naar een opening, vanavond hebben we een welverdiende BBQ.

Ben benieuwd naar de trail-avonturen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:13

Goed gedaan hoor!

Wij hebben 21km door het grafzand geploeterd. Nou ja, 15km vol door het mulle zand. Rest bospaden en een paar stukjes fietspad.
Pittig, maar was gezellig!
Volgende plannen we ergens rond november. Dus wie mee wil, leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:16

Jullie hadden er lekker weer bij. Leuke foto’s!

Respect, Ninus! Komt helemaal goed met die marathon!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:11

Had minimaal 10 graden koeler gemogen van mij. Gelukkig niet de hele tijd volle bak zon.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 14:15

Hahaha grafzand was het idd.
Ik was er ook helemaal klaar mee op gegeven moment :')
Kan merken dat ik niet zo vaak trails loop. Mijn hamstrings stonden in de fik. :o

Was super mooi, maar ook wel zwaar.
Wilde eigenlijk tot 27 lopen, zoals in mn schema stond. Maar ging op 17 km al een beetje stuk, dus dat hebben we maar niet gedaan. :P

Volgende keer idd wat minder mulle zandpaden. :))

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:28

Die spring foto's van jullie allemaal zijn wel echt goud :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:30

Gekke foto's zijn het leukst!

Van de week stuurde iemand mij nog een pb met dat ze het trailrunnen zo had onderschat en respect. Tja het zijn niet alleen vlakke harde bospaden die je loopt :P .
Echte trailpaden zijn keihard werken en dan hebben wij nog geeneens bergen hier en allerlei rotsen :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:35

Ik heb weer genoten van jullie gezelligheid vandaag :D bedankt voor de grafkilometers door de duinen :') :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 15:19

Supervixen schreef:
Gekke foto's zijn het leukst!

Van de week stuurde iemand mij nog een pb met dat ze het trailrunnen zo had onderschat en respect. Tja het zijn niet alleen vlakke harde bospaden die je loopt :P .
Echte trailpaden zijn keihard werken en dan hebben wij nog geeneens bergen hier en allerlei rotsen :+

Maar wel 10x leuker dan krachttraining in de sportschool vind ik :j

En vandaag voelden mijn benen niet anders dan wanneer ik oefeningen thuis of in de sportschool doe :+

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:23

Woo respect 15 km door dat losse zand!

Ik had gisteren de fun run. Zoooo’n ongelofelijk leuke dag gehad! Veel gelachen, geploeterd, nieuwe dingen geprobeerd en veel lol gehad. 7km was prima, maar het had niet veel langer moeten zijn haha! Geen top tijden neer gezet, dus we gaan volgend jaar weer mee doen en dan onze tijd met een half uur verbeteren haha!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:38

Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:17

Heerlijke foto’s.
Helaas ben ik nog niet zover, om mee te kunnen. Ik loop nu 8 km op de weg. Ik denk 5km off the road is al zwaar genoeg voor mij := :')

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:11

De springfoto's zijn geweldig:))
En kan me voorstellen dat het zwaar was, gelukkig is gedeelde smart halve smart :D

Klinkt gezellig Judith en dat is het belangrijkste!

Hier weer fris en fruitig na gisteren, lekker rustige dag vandaag, beetje paardrijden, wandelen met de hond en lezen in de zon.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 16:38

Morris schreef:
Heerlijke foto’s.
Helaas ben ik nog niet zover, om mee te kunnen. Ik loop nu 8 km op de weg. Ik denk 5km off the road is al zwaar genoeg voor mij := :')

Dan is 15 km trail wel pittig ja. Maar wie weet bij onze volgende trail van t najaar ;)

Hier ook weer fit na gisteren. :?
Had eigenlijk wel flinke spierpijn verwacht. Heb gisteren natuurlijk niet voor niks besloten om niet tot 27 km door te lopen. Benen voelden als lood.
Vandaag niks meer van te merken. :D

Het is dat ik de hele dag moet werken, anders had ik alsnog de ontbrekende 6 km gaan lopen. :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:16

Beter zo dan dat je achteraf spijt heb dat je teveel hebt gedaan, mul zand is evht zwaar :j

Hier alleen gewandeld dit weekend, denk dinsdag weer hardlopen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:44

Lekker toch dat je geen spierpijn hebt! Betekent dat je gisteren een verstandige keuze hebt gemaakt ;)

Hier niet hardgelopen dit weekend, wij waren heerlijk een nachtje naar het kleinste kasteeltje van Nederland, in Roermond. Gisteren even door de stad gelopen en naar de outlet centre, maar het was best druk en ik weigerde in de rij te staan om een winkel in te gaan :+ Ach extra goedkoop dus haha. Vandaag nog een prachtige wandeling gemaakt in Nationaal Park de Meinweg. Echt een mooi gebied, met bos, heide, vennetjes en landerijen. Het is dat het zo'n eind weg is, anders was het ook een leuke trail locatie :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:18

Hier vandaag ook alleen gewandeld. Komende vrijdagavond is de pre run van de Dam tot Damloop, 7EM/11.3km om en nabij de Zaanse Schans. Ben benieuwd :D wel zin in...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:41

Ik heb ook gewandeld vandaag, garmin gaf de suggestie rust aan, dus maar eens geluisterd voor de verandering.

Morgen weer aan het werk, ik hoop dat ik eind van de middag even een rondje kan maken, maar ik wil ook even met de kat naar de dierenarts. Ze eet dit weekend heel slecht, wil haar eigen brokjes niet. Eet alleen een paar kattensnoepjes of een klein stukje vlees als we het aanbieden. Misschien heeft ze last van haar gebit?
Verder is ze iets rustiger dan normaal, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat ik de dierenarts even wil laten kijken.
Hoop dat ik morgen terecht kan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 20:57

Supervixen schreef:
Ik heb ook gewandeld vandaag, garmin gaf de suggestie rust aan, dus maar eens geluisterd voor de verandering.

Morgen weer aan het werk, ik hoop dat ik eind van de middag even een rondje kan maken, maar ik wil ook even met de kat naar de dierenarts. Ze eet dit weekend heel slecht, wil haar eigen brokjes niet. Eet alleen een paar kattensnoepjes of een klein stukje vlees als we het aanbieden. Misschien heeft ze last van haar gebit?
Verder is ze iets rustiger dan normaal, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat ik de dierenarts even wil laten kijken.
Hoop dat ik morgen terecht kan.

Oww, hoop dat het niks ernstigs is :=