Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:05

En op die leeftijd is het immuunsysteem, ondanks vaccinaties, niet meer zo alert. Maar sneu vind ik dit wel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:31

Ja, echt zo zwaar de klos ben je dan. Er is ook geen enkel vaccin wat 100% bescherming biedt, dus je zal maar het slechtste lotje getrokken hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:32

De vaccinatie werkt 1 tot 2 weken na inspuiten, dus hij is waarschijnlijk net besmet geraakt voor de vaccinatie volledig zijn werk kon doen. Sneu :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:58

secricible schreef:
De vaccinatie werkt 1 tot 2 weken na inspuiten, dus hij is waarschijnlijk net besmet geraakt voor de vaccinatie volledig zijn werk kon doen. Sneu :(

Was wel zijn tweede prik, met de geluiden uit Israël en Engeland zou je dan toch al enige vorm van bescherming verwachten, in ieder geval tegen zo ziek worden dat je het ziekenhuis in moet. Maar misschien inderdaad onderliggende problemen, blijft triest.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:00

bigone schreef:
secricible schreef:

Was wel zijn tweede prik, met de geluiden uit Israël en Engeland zou je dan toch al enige vorm van bescherming verwachten, in ieder geval tegen zo ziek worden dat je het ziekenhuis in moet. Maar misschien inderdaad onderliggende problemen, blijft triest.

Ja maar na de eerste prik is een veel kleiner deel beschermd dus kans dat hij daartoe gehoord heeft.
Op die leeftijd kunnen milde klachten voldoende zijn om te overlijden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:09

En kan op die leeftijd de prik opzich niet al trigger genoeg zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:23

Een coronavaccin geeft geen besmetting, misschien was hij door eventuele bijwerkingen wel vatbaarder, neem aan dat je het zo bedoeld.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:28

Hij is overleden aan coronabesmetting dus ik ga mee met bigone. De prik kan niet de reden zijn dan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:28

Wat ontzettend sneu voor die man zeg, zit je een jaar in afzondering ga je alsnog.

Ik begrijp de AZ ophef op zich wel, tegen mutanten werkt die gewoon niet heel goed en de vector die ze gebruiken leent zich mogenlijk ook niet goed voor regelmatig herhalen omdat je lichaam ook een immuunreactie maakt tegen het virusomhulsel wat ze gebruiken.
In Duitsland is het ook in opspraak en Zwitserland heeft hem nog niet goedgekeurd omdat een studie in ZA maar 25% werkzaamheid gaf. Het BAG (zwitserse RIVM) heeft aangegeven ze misschien door te verkopen omdat ze er niet van afhankelijk zijn. Bij het inkopen was AZ al niet de grootste speler hier.
Anderzijds: beter iets dan niets. Je kunt je over een tijdje vast ook gewoon nog laten bij prikken met een ander als iedereen geweest is.

Ik neem gewoon wat er is denk ik :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:35

Na alle nieuwe informatie zou ik ook liever een ander vaccin dan AZ willen hebben, maar die keuze zal er nog niet zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:18

Ik neem gewoon wat ik krijg (AZ) en met de grote orders voor Pfizer die in Q3 verwacht worden reken ik erop dat ik me dit najaar of winter daarmee ook nog wel kan laten vaccineren.
Als de goeie vaccins niet meer schaars zijn kunnen ze het restant van AZ wel doorschuiven naar landen die geen dure vaccins kunnen veroorloven.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:51

secricible schreef:
Hij is overleden aan coronabesmetting dus ik ga mee met bigone. De prik kan niet de reden zijn dan.

Is hij overleden al ? Triest.

Ik las net dat in Duitsland inderdaad 650.000 dosissen AZ in de frigo liggen te verkommeren omdat niemand ze wil.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:03

Jeetje stuur ze dan maar snel door naar Nederland en Belgie. Ik snap dat je een voorkeur hebt. Maar het allerbeste vaccin op dit moment is het vaccin dat in je arm zit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:14

Vayo schreef:
Jeetje stuur ze dan maar snel door naar Nederland en Belgie. Ik snap dat je een voorkeur hebt. Maar het allerbeste vaccin op dit moment is het vaccin dat in je arm zit.

Helemaal mee eens. En ook met elnienjo, als ik nu AZ kan krijgen dan teken ik en hoop ik dat we na Juni de mensen die willen nog kunnen boosteren met Pfizer. Maar als corona gewoon verdwenen is en een soort griepje is geworden vind ik het wel prima, dan hoef ik niet nog een vaccinatie erbij verder.

Pandora: excuus, ik had verkeerd gelezen, geen idee of hij nog leeft :o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:16

Die man vind ik ook sneu.Eerlijk is eerlijk, 94 jaar is een prachtige leeftijd als je dat gezond kunt behalen. Ik hoop het te worden. Mijn ene opa en oma hebben die leeftijd niet mogen halen. De andere opa en oma zijn beide 89 geworden en wij hadden absoluut vrede met hun overlijden vanwege de mooie leeftijd. Maar wij hebben hen tot op het laatst onbeperkt en met zoveel mensen als we wilden kunnen bezoeken en knuffelen. Ook op hun sterfbed mochten we er continue bij met meerdere uit de familie. Op deze manier kun je warm afscheid nemen. Ondanks de hoge mooie leeftijd blijft het toch verdrietig om afscheid te nemen van een dierbare.

Wat mij zo enorm raakt aan o.a. deze man is dat hij al een jaar met beperkingen heeft gezeten. En dan ook nog eens op je ziekbed met zware beperkingen te maken krijgen in plaats van in alle rust tijd met je familie/dierbaren doorbrengen. Dat vind ik zo verdrietig! Ik had hem dan zo graag gegund dat hij niet besmet was geraakt en het vaccin hem beschermd had zodat hij nog waardevolle en echt kwalitatieve tijd door had kunnen brengen met familie en dierbaren.

En mensen die komen te overlijden, die niet rustig afscheid kunnen nemen van dierbaren zonder beperkingen van max. aantal personen, beschermende kleding, mondkapjes, afstand misschien zelfs(?). En andersom vind ik dat voor de mensen die afscheid moeten nemen van een geliefde ook. Je zult maar moeten kiezen wie van de kinderen erbij mag zijn op het moment dat het je ouder treft. En dan alle beperkingen rondom het afscheid nemen. Ik kan me voorstellen dat dit normaal rouwen enorm in de weg kan staan. Of mensen die naar de IC gaan en snel afscheid moeten nemen van familie en dierbaren. Op sommige IC´s mag je niet eens op bezoek.
Dat vind ik misschien nog het meest heftige aan heel deze coronatijd. Daarom heb ik me laten vaccineren. Zodat ik hoop dat ik meedraag aan het laten dalen van de besmettingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:28

Vaccin is pas na een x aantal weken goed werkzaam. Sneu is het wel maar 94 is een mooie leeftijd.

Ik had ook al begrepen dat receptionisten geënt werden. Want die zien ook wel eens een cliënt. Ik kan niet begrijpen hoe ze het recht kunnen praten voor zichzelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:29

Man is blijkbaar in het ziekenhuis volgens het bericht, nog niet overleden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:53

Ah oké, ik kon ook niet meteen iets terugvinden dat hij al overleden zou zijn.
Maar in elk geval, als je op die leeftijd vecht voor je leven, zal het ook niet echt rooskleurig meer zijn als je het nog overleeft.
Uiteraard gun je het hem heel hard, maar de realiteit is vaak toch anders.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:33

Nog terugkomend op dat doorprikken. Blijkbaar zijn ze echt wel lekker bezig hier. 154.000 mensen met 2 vaccinaties en qua eerste prikken zitten we nu in de middenmoot blijkbaar met 4,5% van de bevolking. Toch wel fijn dat we blijkbaar de ruimte hebben gevonden om op te schalen.
https://nos.nl/artikel/2369672-miljoens ... delde.html

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:38

Heel fijn! Ik was ook blij om te lezen dat een vaccinatiegraad van rond de 40% al zoveel deed in Israël.

Gek idee dat ik bij die <1% Nederlanders zit die allebei de prikken al gehad heeft. Nu precies en week geleden dat ik de tweede heb gehad. Dus nu moet ik inmiddels wel echt goed beschermd zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:55

Ik ben het even kwijt nu :')
Hier in belgie zie ik 263.064 mensen volledig gevaccineerd. Is 2.29% van de bevolking.
Wij zijn toch met een pak minder inwoners dan jullie ?

Kan natuurlijk ook aan mijn wiskundige skills liggen :=

Edit; laat maar. Ik zie het al. Lezen is ook een kunst :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:58

Met je wiskundige skills is niks mis, wel met leesskills }:)

Nee grapje, gaat om eerste prikken idd. Aangezien we traag op gang komen zit die achterstand in de tweede prikken er nog wel in nu. En doordat we pas na 6wkn tweede prik zetten met pfizer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:00

Wiskunde was nooit mijn sterktste punt. Lezen komt door de leeftijd, toch ? O:)

Wij zitten aan iets meer dan 400.000 eerste prikken denk ik.
Ook niet zo geweldig snel, maar een schildpad komt ook steeds waar ie zijn moet denk ik dan maar :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:03

In Utrecht zijn de Pfizer vaccins op waardoor ouderen niet verder geprikt kunnen worden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:30

Vayo schreef:

Precies dat!