Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:40

Je kunt rustig op vakantie zeker op campings en afstand houden

Maar veel.mensen vinden dit geen vakantie helaas...

En wat betreft k.tjaar echwel.....

Alle plannen maar jaar opgeschoven...en hoop echt dat zieke mensen erdoorheen komen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:45

rien10 schreef:
Pff. poedersuiker nieuws. Doordat mijn zwager als ernstig ex-COVID patiënt nog steeds controles heeft, is er een bobbel in een speeksel klier ontdekt met mogelijk foute cellen. Verder onderzoek volgt nog. Nou dat weer. Arme kerel.

Sterkte Rien, duimen op een wonder.
En wie weet is het achteraf een geluk dat ie COVID heeft gehad.
Ik vind het wel heftig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:46

Echwel schreef:
Alle plannen maar jaar opgeschoven...

NOGmaals; dat is niet echt realistisch. Maak ook een Plan B etc.
Zomer 2012 staat echt wéér in de schaduw van Covid19.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:50

rien10 schreef:
Echwel schreef:
Ik hoop echt dat 2021 beter gaarvor iedereen...

2020 was prive zwaar, (er spelen hier een aantal
heftige kwesties), zakelijk moeilijk, veel en heftige emoties. En dat was allemaal het niet Corona gerelateerde. Dan Corona, dochter in lockdown 21 geworden, zoon in lockdown afgestudeerd, dochter in lockdown aan het afstuderen, zwager dodelijk ziek.
Als ik het zo allemaal opnoem is het geen wonder dat ik er moe van ben. Ik ben het zat. Voor een paar dingen komt er lucht en is er zicht op een oplossing. Laat 2021 maar komen! Ik heb me voorgenomen om volgend jaar een lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan: we gaan een camper kopen! Echt. We hebben het verdiend!
Sorry voor dit geklaag. :(

Toch vind ik in jouw berichten altijd een enorme veerkracht zitten.
En die camper is je meer dan gegund. Ik hoop dat jullie er veel plezier aan hebben.

Ik merk dat ik aan de ene kant heel veel mededogen en compassie heb voor anderen. Ik zie het leed van andere, ook al zou ik het voor mezelf niet zo erg vinden (dat ik nu even niet kan dansen in de kroeg bijvoorbeeld). Ook al mis ik dat wel, ik kan het grotere doel zien.
Aan de andere kant loopt mijn irritatie op. Zoals bezoek wat je keer op keer op keer op keer moet aanspreken op de regels. Ik zei letterlijk tegen bezoek wat ik al had aangesproken: " ik moet echt al hard genoeg werken zonder bezoek aan te spreken. En dit politie-agent spelen maakt mijn werk ook niet leuker."

De dochter van de patiënt ernaast kwam naar me toe om te zeggen dat haar vader me erg lief vond. Toen voelde ik me weer schuldig omdat ik het ook wel zielig voor de patiënten vind. Die kunnen er vaak ook niets aan doen en krijgen het toch wel weer mee.
En ik begrijp ook wel dat je bezorgd bent en er graag bij wilt zijn. Misschien moeten we toch maar de covid-patienten en uitgeblust personeel tentoonstellen in de centrale hal hahahaha. Want wat je niet ziet.... bestaat niet....
Gelukkig was mijn eerste nachtje goed te doen.
Ik heb nog naar Andrea Bocelli geluisterd met een dame die niet kon slapen door onrust. Ze werd helemaal zen zei ze. Ik gebruik Spotify vooral op mijn werk en op het einde van het jaar krijg ik een zeer wonderlijk jaaroverzicht haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:54

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:

Terug in de tijd? Graag!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:56

purny schreef:
Terug in de tijd? Graag!

Dan hebben we in elk geval wel Olympische Spelen :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:58

Rien komend jaar kan het nog niet, want dan is onze fermette nog een gîte, maar kom jaar erop maar gerust met de camper bij ons langs en blijven paar daagjes. Gezellig! Waarschijnlijk doen we alleen nog iets in het hoofdseizoen van 2022 maar de rest van het jaar wonen we zelf daar en het is gewoon een mooi park tuin en mooie omgeving.

Tja hoe je het ook went of keert, 2021 was ook voor ons een ongelooflijk verdrietig ruk jaar. MAAR we zijn gezond. 2022 kan alleen maar beter worden, waarbij ik ook de terughoudendheid van HC mee eens ben. Het zal nog wel eventjes duren, waarbij ik wel hoop dat we na de vaccinatie naar NL kunnen.

Het nieuws van een nieuwe variant van het virus, de link die geplaatst is, wist ik en klopt. IN het kort komt het erop neer, dat men vermoed dat deze sneller mensen ziek maakt, maar niet zieker. Hij is opgedoken in de UK. Tevens denkt men dat het vaccin gewoon werkt bij deze variant van covid.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:00

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:

Nou december Spanje zou moeten lukken

Plan B al in werking

Maar wees eerlijk alles valt in het niet als je leest dat zanger Jan Dulles net zijn dochtertje van 3 maanden verloren heeft

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:03

Ach wat verdrietig. Wiegendood?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:05

Geen idee Pien maar wat dan ook heel heel verdrietig.....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:08

Echwel schreef:
Geen idee Pien maar wat dan ook heel heel verdrietig.....

Klopt er zullen meer mensen zijn die helaas alles af weten van dat verdriet. Je kind verliezen is heel onnatuurlijk en amputatie verdriet. Arme ouders :knuffel:

Het kwam net langs via nu.nl. Het was totaal onverwacht....wat een klap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:26

Ik las het ook, nachtmerrie lijkt me :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:32

Nu een perconferentie vanuit UK regering mbt de regels, het vaccin en mutaties. De beperking mbt kerst & nieuw worden fors aangescherpt.

Verder
- het virus muteert snel
- er zijn verschillende, merkbaar andere mutaties
- vooral meer besmettelijke en met kortere incubatietijd
- dit laatste is extra reden voor aanscherpen van de beperkingen
- er zijn nog geen data mbt mutaties en vaccin maar het wordt vermoéd dat het werkzaam is

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:52

@pien. Doen we!!
Oh getver. Verdomme en poedersuiker. Wat een intens verdriet. Dit gaat nooit voorbij als ouders. (Ik klaag niet meer).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:54

Relaxed schreef:
Ik ga er ook vanuit dat de 1e helft nog niet veel beter zal zijn, maar ik hoop wel uiteindelijk in 2021 een goed einde van dit :j

Maar vanaf maart en april kan er wel veer meer buiten en begint het zonnetje er alweer door te komen ..dat geeft toch een ander gevoel ..wandelen ,fietsen en veel andere sporten buiten kunnen dan ook weer

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:55

Jawel Rien. Jij mag zeker klagen, net als wij allemaal. De meeste mensen in dit topic kunnen genoeg relativeren.
Klagen heeft ook de functie dat het oplucht, net als janken, boos worden enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:59

besita schreef:
Relaxed schreef:
Ik ga er ook vanuit dat de 1e helft nog niet veel beter zal zijn, maar ik hoop wel uiteindelijk in 2021 een goed einde van dit :j

Maar vanaf maart en april kan er wel veer meer buiten en begint het zonnetje er alweer door te komen ..dat geeft toch een ander gevoel ..wandelen ,fietsen en veel andere sporten buiten kunnen dan ook weer

Zeker, dat is iig beter dan nu.. Eerst januari en februari nog door. Vind ik sowieso altijd al lange maanden :n

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:24

Ik hoop wél dat de regering nu beseft dat het minimaal 14 dagen duurt voordat het in de cijfers zichtbaar is wat de huidige maatregelen bijdragen aan de besmettingen en niet een paar dagen voor kerst met een Lockdown XL gaan komen met huisarrest...

Daar begin ik echt bang voor te worden! Zeker nu de besmettingen blijven stijgen terwijl er eigenlijk niets "geks" is dat dat kan verklaren.

Black Friday is al te lang geleden om nu nog nieuwe besmettingen ervan te zien, evenals sinterklaas. Afgelopen maandag is het juist nog te vroeg om iets van te zien.

Voorlopig heb ik nog niet tegen de beperking van de gesloten winkels aangelopen.

Het is alleen druk in de natuur, maar dat was te verwachten. Vanmorgen heerlijk met de hond eruit geweest.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:30

Ach ja als bloemisten de boel naar buiten verplaatsen en andere kleine ondernemers ook proberen met een toonbank in de deuropening de boel vanaf buiten te verkopen, de Wibra enz begin deze week nog even open gingen of wilden dan denk ik hoezo lockdown.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:32

Oud en nieuw een avondklok zou ik toejuichen
Hier is al samenscholing verbod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:35

Ik zou naar de schoonfamilie met kerst, ik begin te twijfelen..... :\

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:39

Ehm, een vraag. Mag ik als belg die minder dan 24u in Nederland moet zijn nog het land in? Ik geraak er niet wijs op jullie website van de overheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:42

Volgens maakt het niet uit hoe lang je hier in nederland moet zijn, dezelfde regel lijkt me.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:47

pien_2010 schreef:
Rien komend jaar kan het nog niet, want dan is onze fermette nog een gîte, maar kom jaar erop maar gerust met de camper bij ons langs en blijven paar daagjes. Gezellig! Waarschijnlijk doen we alleen nog iets in het hoofdseizoen van 2022 maar de rest van het jaar wonen we zelf daar en het is gewoon een mooi park tuin en mooie omgeving.

Tja hoe je het ook went of keert, 2021 was ook voor ons een ongelooflijk verdrietig ruk jaar. MAAR we zijn gezond. 2022 kan alleen maar beter worden, waarbij ik ook de terughoudendheid van HC mee eens ben. Het zal nog wel eventjes duren, waarbij ik wel hoop dat we na de vaccinatie naar NL kunnen.

Het nieuws van een nieuwe variant van het virus, de link die geplaatst is, wist ik en klopt. IN het kort komt het erop neer, dat men vermoed dat deze sneller mensen ziek maakt, maar niet zieker. Hij is opgedoken in de UK. Tevens denkt men dat het vaccin gewoon werkt bij deze variant van covid.

Je loopt een jaartje voor

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:50

petraaken schreef:
Ehm, een vraag. Mag ik als belg die minder dan 24u in Nederland moet zijn nog het land in? Ik geraak er niet wijs op jullie website van de overheid.

Ja hoor. Je land heeft code geel en je hoort bij de EU. Dus hoef je niet in isolatie 10 dagen bij aankomst.
Wel MOET je klachtenvrij zijn.
Ik heb net gekeken op de site vd Nl overheid.