Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:14

Goof schreef:
Ketly schreef:
Lief dat je het vraagt Goof, mijn vader is er al de hele avond en verwachten dat het haar laatste uren zijn. Zelf knap ik gelukkig weer iets op.

Fijn dat jij opknapt, maar wat vreselijk verdrietig verder ;(

MDH, vervelend zeg. Hoe lang loop je nu al bij de fysio? Stom he dat er dan ineens zo'n terugslag is.
Brandje, beterschap hoor!

Nou fenneeee, wat jammer dat jij dan zo'n teleurstellend gesprek had met je bedrijfsarts. Sta je er wel achter om volgende week weer op te gaan bouwen dan?

Sinds 17 december :)
Tenminste, dat wil zeggen. Het volledige revalidatie traject is begonnen in de eerste week van het nieuwe jaar. Maar de fysio wilde graag al eerder beginnen om mij alvast wat tools mee te geven voor de aanvallen :j
Dus daar ben ik op 17 december al begonnen.

Wat ontzettend heftig Ketly, heel veel sterkte!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 01:08

kiki1976 schreef:
Als ik dan zo hier alle berichten lees ben ik zo boos op sommige mensen -:(-

Wetende dat je moeder thuis in afwachting is van de uitslag van de corona test (lees moeder was al een paar dagen niet lekker) en je houd je mond. Je laat je ophalen door een collega (lees met meerdere in 1 bus, mag niet maar oke) je gaat doodleuk naar je werk, zit bij andere in de kantine en denkt er niet aan om voldoende afstand te houden.
En dan opeens een bericht plaatsen op een of ander platform dat je moeder positief is getest op corona.

Bozer kan je mij niet krijgen! Wij denken er goed om, kind thuis met astma en heel snel longontstekingen, mijn moeder is risico patiënt en dan lamzak

Ik kan het mis hebben, maar de huisgenoten hoeven toch pas in isolatie bij een positieve test bij één van de huishouding?
Als dit de bokker is wat ik denk, dan was moeder 2 dagen voor de positieve test al negatief getest. Ik kan me voorstellen dat je, als huisgenoot, na een negatieve test niet thuis blijft, is ook niet verplicht.

Dat ze in een bus met meerdere collega’s stapt (of gewoon met 1 collega meerijdt als ik het goed begrijp), zijn alle inzittenden onverstandig, niet alleen de bokker. Niet slim, van hun allemaal/beide niet, maar persoonlijke omstandigheden maken het soms onmogelijk om op een andere manier vervoer te krijgen. In een taxi stappen mag ook nog steeds, mits er mondkapjes gedragen worden.

Ik neem aan dat jij in de kantine wel genoeg afstand hebt gehouden en je collega’s hebt aangesproken toen zij dat niet deden?

Weet je, het is onwijs makkelijk om met een vinger naar de ander te wijzen, ik betrap mezelf er ook op, maar we zijn samen verantwoordelijk. Dat je boos en bang bent is niet onbegrijpelijk, maar ik denk echt niet dat het de intentie was van deze bokker om een risico voor anderen te zijn.

Wijzen met de vinger lost niets op, vooral achteraf niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 06:26

Dit zal niet over mij gaan, ik loop stage in de ICT en doe dit al maanden vanuit huis en ik ben sinds ik bij mijn moeder kwam en erachter kwam dat ze klachten had mijn huis niet meer uit geweest, net als mijn vriendin (ook bokker). En ben ook nog eens geen huisgenoot van m'n moeder. Ik ken Kiki1976 ook niet, dus geen idee over wie het gaat maar niet over mij :)

Kan me heel goed voorstellen dat je daar boos over bent, Kiki!

Nogmaals heel veel sterkte, Ketly... :(

Vandaag om 11u allebei coronatest hier, we gaan het zien!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 07:54

Kelty fijn dat je opknapt ! Maar ook heel verdrietig van je oma heel veel sterkte :knuffel:

MDH, mega vervelend dat je weer een terugslag hebt. Heb je nog een lange weg te gaan betreft revalidatie ?

Goof ik sta er wel achter om volgende week weer te gaan opbouwen. Vind het ook wel spannend omdat ik niet zo goed weet of mijn lichaam het aan kan. We gaan het zien :)

Hier gister een afspraak gemaakt bij de fysio, kan donderdag terecht ben echt heel erg benieuwd. Gister een lesdag online gehad van 8:45-13:30 tegen 13:00 aan was ik helemaal versleten en dan trek ik ook helemaal wit weg van de vermoeidheid. De verhoging is ook nog aanwezig en hartslag in rust is rond de 80-90.
Ik slaap slecht in de nacht heb bijna geen diepe slaap. Dus wordt ook weer kapot wakker. Hoop dat de fysio hierbij kan helpen dat deze klachten minder worden..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 08:44

Fenneeee slik jij al magnesium? Dat heeft mij geholpen om mijn slaap weer goed te krijgen. Ik had ook geen diepe slaap.

Ik zat gisteravond op de bank met een hartslag van 60, na een dag werken, naar de paarden en nog iets ophalen wat ik via marktplaats had gekocht. Daar was ik heel blij mee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:18

https://nos.nl/artikel/2365013-nog-stee ... ocent.html

Dit is herkenbaar...

@Fenneeee, ik heb er eigenlijk geen zicht op, ben natuurlijk ook nog niet zo lang bezig en ik wil ook geen uitgestippeld traject omdat ik dan druk ga voelen :o
Maar ik vermoed dat ik er inderdaad nog niet zo snel ben

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:24

Daphara het gaat niet om een bokker hoor, geen idee hoe je daarbij komt.
Zijn moeder zat al sinds maandag met klachten thuis en is pas donderdags gaan testen.
Ze rijden met totaal 5 personen, is onverstandig ben ik met je eens. Dit deden ze al voor de corona (alleen de tijd dat er streng om gecontroleerd werd niet) en nu gewoon weer.

Dat het misschien niet verboden is, heb je als persoon zelf ook nog enige verantwoording (al dien je volgens mij wel thuis te blijven als er iemand in jouw gezin klachten heeft). Dan stap je niet bij 4 andere in een bus. Ga je niet op je werk rondlopen en gewoon domweg naast iemand anders zitten in de kantine.
Tuurlijk stap je op en ga je ergens anders zitten, maar dat is niet het punt waar ik het over heb.

Maar goed hij komt uit een dorp waar ze ook gerust met zijn alle (lees 10-15 man) met een biertje bij elkaar voetbal gaan kijken. Ze hebben sws al maling aan alles.

Ketly

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:42

Dat begreep ik ook uit je verhaal hoor Kiki, dat er iemand in het topic had gereageerd waar je op doelde.

Waren er hier niet meer mensen waarbij de klachten weer wat opspeelden? Ik ben twee dagen zo goed als klachtenvrij geweest maar moet toch weer iets hoesten en heb weer een brandend gevoel in mijn neus..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:23

Ik ben pas gaan hoesten toen ik geen koorts meer had. Dus dat kan heel goed.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:50

Ketly het is heel normaal dat klachten weer opspelen. Zeker als je teveel hebt gedaan.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:53

Esther_ schreef:
Ketly het is heel normaal dat klachten weer opspelen. Zeker als je teveel hebt gedaan.

Dat dus :j ik voelde me na een kleine week zieker dan tijdens de corona. Gewoon teveel gedaan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:37

Ketly schreef:
Dat begreep ik ook uit je verhaal hoor Kiki, dat er iemand in het topic had gereageerd waar je op doelde.

Waren er hier niet meer mensen waarbij de klachten weer wat opspeelden? Ik ben twee dagen zo goed als klachtenvrij geweest maar moet toch weer iets hoesten en heb weer een brandend gevoel in mijn neus..

Ik zat ook al te zoeken in vervolg. Kwam het niet tegen dus dacht al zal welv elders staan ofzo

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:32

Ben dus niet de enige die hier last van heeft! Zijn jullie hierdoor langer thuisgebleven of niet? Omdat ik niet hoest en snotter.. Ik zou officieel morgen uit quarantaine mogen.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:49

Hier ga ik deze week weer beginnen met werken, meteen volledig weer 100%, bijna een maand in quarantaine gezeten. Vind t echt mega spannend om weer te gaan werken, maar heb er ook veel zin in. Hoop echt dat ik t volhoud want als ik weer gedeeltelijk de ziektewet in moet, mag ik geen examens doen.. zit in mijn afstuderen momenteel.. en ik heb al een half jaar vertraging..
Verwijzing van longarts heb ik ook gekregen voor fysiotherapie zodat ik zo snel mogelijk herstel.

@ketly ik ben door hoesten wel langer thuis gebleven, mede doordat ik steeds wisselende antwoorden van GGD kreeg over wel of niet besmettelijk zijn. Heb deze vraag dus bij mijn longarts neergelegd en zij heeft t bij de microbioloog nagevraagd en ze zien eigenlijk nooit dat je langer dan 7 dagen besmettelijk bent, maar voor de zekerheid houden ze 14 dagen aan.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:14

Hangt er vanaf. Als je 7 dagen nadat je ziek bent geworden 24 uur klachtvrij bent, ben je officieel genezen verklaard. Dus als je daarna deze klachten hebt zou je niet meer besmettelijk zijn. Als je nu nog niet aan de 7 dagen zit en je hebt dit nu weer moet je sws wachten tot je weer 24 uur klachtvrij bent want dan ben je dus nog wel besmettelijk.
Zelf heb ik ook dagen dat er weer flink prut uit mn holtes komt of dat ik weer een kuchje heb. Maargoed ik ben dan ook 2 maanden verder. Was wel zo voorzichtig en bang om uit quarantaine gegaan dat ik de volle 14 dagen binnen heb gezeten terwijl ik met dag 10/11 al die 24 uur klachtvrij erop had zitten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:23

Mijn man was nooit 24 uur klachtenvrij, hij bleef flink hoesten, productief ook, dus geen droge kriebelhoest.

Die heeft daardoor ook iets van 5-6 weken volledig thuis gezeten.

De eerste 2 weken echt ziek ziek, daarna viel het ziek zijn wel mee, maar vanwege die hoestbuien toch langer thuis moeten blijven.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:09

Ketly schreef:
Ben dus niet de enige die hier last van heeft! Zijn jullie hierdoor langer thuisgebleven of niet? Omdat ik niet hoest en snotter.. Ik zou officieel morgen uit quarantaine mogen.

Ik zit al 5 weken thuis omdat ik nog steeds last heb van terugvallen. Ga dan nu wel opbouwen maar heb nu vandaag een goede dag maar weet ook dat ik morgen zo weer een terugval kan hebben.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:10

Maar je bent wel uit quarantaine toch Fenneee?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:16

Janntjuh schreef:
Maar je bent wel uit quarantaine toch Fenneee?

Ja ! Dat wel gelukkig, maar heb ruim 2,5 week in quarantaine gezeten vanwege een longontsteking, en we niet wisten of deze besmettelijk was of niet.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:32

Ketly schreef:

Ja. Heb ik nog steeds last van.
Wisselt nog steeds van dag tot dag. Als ik bezig ben valt het mee, maar kom ik thuis en ga ik rustig zitten dan voel ik weer die irritante druk op mijn borst met soms kriebelhoest en vooral erg moe.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:21

Ik dacht eigenlijk dat ik nu (3 maand later) geheel van corona af was, maar sinds deze week ruiken uien en eieren echt afschuwelijk, en ruikt mijn eigen zweet er (naar mijn beleving) ook naar, gruweldegruwel. Mijn vriend zegt dat hij het niet ruikt, gelukkig maar, het is zó smerig, echt weerzinwekkend. Verder nog steeds zo af en toe hoofdpijn hier, maar ik weet niet of dat door corona komt of “gewoon”.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:55

Ik heb een collega, die is zo benauwd. Sat 99 procent, kan nauwelijks naar de wc. Bij inspanning dipt ze naar 75 procent. HA is geweest maar geen indicatie om opgenomen te worden. AB gekregen.

Nu heeft een andere collega haar meegenomen naar huis. Het zit me niet lekker. Brr

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:03

Poeh, heftig lovee, sterkte!

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:07

Vandaag mijn eerste halve werkdag gehad. In de ochtend ga je wel met de flow mee van de ochtendzorg. Maar als ik even stil stond voelde ik hem wel flink. Stond soms echt wel een beetje te trillen op mijn benen.. Maar als je bezig bent voel je het niet echt. Ik had ook even mijn eigen controles gemeten (werk in de zorg). Pols van 130 en een sat die begon op 94% (later wel gestegen naar 96), oeps.. Ademhaling had ik maar even niet geteld.
Pluspuntje is wel dat ik vandaag negatief getest bent (ik doe mee met een onderzoek waarbij ze een pcr test nodig hadden)

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:25

Doe maar voorzichtig Daisy, zoals je zegt, eenmaal bezig voel je het niet, maar het is juist zo belangrijk om wel goed te voelen zodat je niet tegen of over je grenzen heen gaat.