4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:08

@imay ayy ik voel het al bijna als je beschrijft overal achter te haken #)

@lis_ol oja dan snap ik het wel! Wat een tijden zeg! Voor je spijsvertering maakt het volgens mij niet zoveel uit om meer tussendoortjes te eten. Ik merk dat ik juist minder honger heb door het bij 3 maaltijden ongeveer te houden.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:29

Ja, ik heb dat gevoel al als er een velletje los zit langs mijn nagel. LAat staan nu en het is ook nog eens de andere kant op zegmaar dus al mijn gebruikelijke voorzichtige bewegingen voor zover die al bestaan zijn nutteloos...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:47

Zo ik heb ook weer een heerlijk paasweekend achter de rug! Lekker veel gewandeld, paard gereden en toch ook wel gesport.
Beetje compensatie voor de paaseitjes :D ! Rondom een lekkere brunch en diner toch nog wel gezond gegeten. Heb dan ook echt wel behoefte aan groenten.

@IMay & Kim: Die Flavourshot is eigenlijk een soort suikervervanger met een smaakje. Ik heb zelf deze: https://personalprotein.nl/flavour-shot/
Maar deze zijn ook erg lekker: https://nl.myprotein.com/sports-nutriti ... 30471.html .
Ik gebruik ze vooral in eiwitshakes of kwark om dit een smaakje te geven, maar caramel en vanille doe ik ook regelmatig in de koffie!

@Lis_Ol: Ik heb ze zelf niet ingevroren, maar ik doe dat ook regelmatig met banaan pannenkoekjes en dat gaat prima. Dus verwacht hierbij ook wel.
Mijn les ging vrijdag heel fijn! Geen idee of het toeval is, maar sinds mijn nieuwe zadel heb ik alleen nog maar fijn gereden :D .
We zijn nog lang niet terug op niveau na de peesblessure, maar dit geeft hoop!

@Linoleum: waren ze zeker maar zat dit keer niet zo vol van dit recept helaas.
Je hebt meteen lekker lang gefietst :D ! Jammer dat je wat minder hebt geslapen, hopelijk nu weer goede nachten!

@M9ara: Ja ik snap helemaal wat je bedoelt. Ook een beetje mijn streven, al heb ik van nature volle billen en bovenbenen.
De wafels zijn zelf gemaakt inderdaad! Wel door mijn vriend haha. Er zitten in 3 bananen, 1 ei, 120 gram zelfrijzend bakmeel, 12gr speltmeel,
75ml magere melk, drie eetlepels honing, een beetje vanille aroma en nog een twee theelepels bakpoeder. En dat dan in een wafelijzer.
Wij hadden hier 9 of 10 wafels van geloof ik.

Welkom terug Aight! Mooi overzicht zeg, hopelijk kun je het zo op een fijne manier vol houden!

Mijn lijstje van vandaag:

O: vier kleine pannenkoekjes met als topping griekse yoghurt en maple syrup
T: een handje nootjes
L: pastinaaksoep met een broodje
T: drie snack a jacks caramel
A: Chilli con carne

D: Cappucino, thee en slimpie
B: kleine wandeling met de hond en vanavond nog eventjes paardrijden.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:08

Lis mooi lijstje weer en slim meer tussendoor eten!
Ik durf dat niet goed dan heb ik niks over als ik savonds toch trek krijg :')

Josien fijn dat je een lekker weekend hebt gehad ook .

Aight welkom terug

Imay vinger ziet er inderdaad onprettig uit .
Ik snij nog weleens in mijn nagel das ook zo naar .

Lijstjr van gister was nog iets aangepast want heb ook nog een uur pilates gedaan dus dat betekent wat extra’s savonds haha

Vandaag
O spelt volkoren crackers met kipfilet en oude kaas
T breaker strawberry
L salade
T protein reep
A soep met brood
T skyr met wat aardbeien

Weer rond de 1680

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:43

Aight: oh dat kan ik dus niet maar 3 maaltijden, dan krijg ik trek. Die tussendoortjes zijn ook zelfbescherming, minder kans dat ik later ga snaaien omdat ik dan te weinig heb gegeten.

Josien; welkom terug na een lekker weekend! Je lijstje zag er ook weer netjes uit.

Little_birdy; goed plannen, meestal heb ik in de avond juist de meeste ‘tussendoortjes’.
Lekker lijstje; wat voor soep heb je?

Gister kwam mijn collega om 23.00 binnen met vlaaien, hij was vandaag jarig. Dus die nog wel erbij genomen. Maar had hard gewerkt dus vond dat ik die nog wel verdiend had :)).
Vandaag een drukke dag met veel beweging, opzich ook wel lekker. Heb net gelest met mn paard, gefietst met de hond en IJslander en de stal leeg getrokken. Dus aan beweging geen gebrek. En nu ben ik moe _O-

Lijstje van vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 10 gr rozijnen, chiazaad, gebroken lijnzaad en kaneel. 125 ml optimel drink.
T: paar rijstzoutjes (15 gr, had ik nog over van gister)
L: tosti ham kaas met een beetje curry, maïs wafel met cottage cheese en 3 rolletjes serranoham met roomkaas
T: maïs wafel met cottage cheese, wat snoeptomaatjes en plakjes komkommer met arromat.
A: zuurkoolstampot met spekjes worst en jus
T: 150 gr 3 chocolade ijs
T: 30 gr pistachenotenmix
Totaal: 2024
Beweging; dik een uur dressuur les, rondje gefietst (3.5 km) en denk dat ik op zo’n 13.000 stappen uit kom vandaag.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:00

@Mara: ik werd inderdaad hebberig, maar gelukkig was er een hoop niet op voorraad, haha. Ze heb wel mooie spullen! Fijn dat het goed gaat met je buik, hoop dat de knoflook ook geen invloed heeft :)

@little_birdy: is 1680 je bmr? Of heb je dat met andere reden als doel?

@Lis_Ol: haha, ik ben ook blij dat die krengen op zijn. Zelfs in de supermarkt zijn ze op, kan ik ook niet in de verleiding om te met korting toch nog een keer te kopen. Mooie lijstjes en lekker in beweging!

@Aight: klinkt alsof je echt op de goede weg zit zo. En het hoeft inderdaad niet snel. Ik heb nog nooit van de courgettebodem gehoord, ga ik eens opzoeken. Is je wijn al op?

@Josien: klinkt goed, je weekend! En weer netjes opgepakt, mooi lijstje.

Mijn goede voornemen ging iets minder goed dan gepland. Mijn moeder kwam onverwachts een dagje langs woensdag, dus lekker gegeten en aan de wijn gezeten. Gister bij een vriendin gegeten, wat best gezond was, maar wel ook weer wijn er bij. Tikt toch aan. Daarom het voornemen om even een week of 2 geen alcohol te nuttigen, merk ook dat het invloed heeft bij het sporten.

Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: perzik en een handjes snoeptomaatjes
M: hachee, gekookte aardappelen en rode kool, klein beetje vanilleyoghurt
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop, 2 rijstwafels met cottage cheese en kipfilet/gekookt ei en 1 plakje ontbijtkoek zero
T: sinaasappel
Totaal: 1600, voeg misschien nog iets toe maar dat hangt ook van het wel of niet door gaan van m’n training af
B: al een uur gewandeld, nog een klein uur op de planning staan en als het door gaat een uurtje voetbaltraining.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:44

Klopt kiwi is kiwi is mijn bmr al is die inmiddels 1650
Net lijstje heb je !

Lis ik had pompoensoep was heel lekker !
Flink drukke dag gehad dus dan kan de vlaai er prima bij haha

Vandaag ook weer lekker in beweging geweest en gisteren uiteindelijk zelfs 6 km gelopen dus kon wat extra pakken savonds

Vandaag
O spelt crackers met kipfilet en kaas
T 2 paaseieren <<)
L salade
T bolllet graanreep
T protein reep
T 2 paaseieren :') ik had trek
A airfryer patat (de gewone zonder toegevoegt vet. Viandel en kipsatekrotet ( alles airfryer zonder vet)
T zakje snack a jacks en paar borrelnootjes

Totaal 2150
B paardrijden en wandelen dus netto weer top

Ik hoop echt dat ik maandag onder de 81 zit heb nog niet durven wegen deze week :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:46

Kiwi: dat had ik vandaag ook hoor met boodschappen doen, zag ze gelukkig nergens meer liggen haha.
Wel gezellige dagen met je moeder en vriendin!
Geloof gelijk dat je invloed merkt van de alcohol op het sporten. Vandaag net lijstje hoor! Gelukt je eraan te houden?

Little_birdy: hahaha jij heb dus nog wel paaseitjes _O- lekker lijstje en mooie beweging erbij! Ideaal he zo’n airfry, ik heb geen eens een frituur meer sinds ik dat ding heb!

Hier een raar dagje, planning liep in de soep omdat ik 5 kwartier bezig was de zwarte cross schoenen te scoren _O- daardoor pas laat geluncht en een extra tussendoortje in de ochtend genomen (meegenomen uit de supermarkt)
Opzich geen hele gezonde dag maar wel netjes binnen het doel qua calorieën gebleven.

O: 2 volkoren crackers, 1 met cervelaat en 1 met oude kaas salade. 1/2 appel met kaneel en 100 ml optimel drink.
T: 3 rijstwafels met chocolade.
T: knoppers reep
L: om 15.30 :Y) : 2 spelt boterhammen, 1 met 100% pindakaas en 1 met oude kaas.
A: 200 gr sperziebonen, aardappelgratin, biefstuk met champignons en ui.
T: chocolade donut.
Totaal: 1901 incl drinken
B: 45 minuten dressuur training, 15.000 stappen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:46

Planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met een mix van goji bessen, cranberry, pompoenpitten, zonnebloempitten en rozijnen. 200 ml optimel drink
T: snack a Jack paprika
L: 2 witte bollen met 5 runder knakworstjes
T: 1/2 choco chip koek :))
T: 100 gr witte druiven
A: macaroni met kruiden groente en gehakt
T: Liga evergreen 2 stuks
T: 150 gr aardbeien yoghurt met 10 gr müsli, 1/2 deel choco chip koek

Totaal 2069 incl drinken
Qua beweging niet meer als werken tot 23.30, zit nu al op de 6.000 stappen :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:05

O man lis de hele kast hier ligt nog vol met snoep en snaai vreselijk |o
Al krijg ik er wel discipline van natuurlijk hHahaha

Lijstje vandaag :

O skyr met aardbeien en pure chocola
T brosse eierkoek
L pompoenpit broodje met ei en kaas
T protein pudding caramel
A paddenstoelen soep met een visje uit de oven
T bakje tomaatjes met een halve komkommer en wat dressing

Rond de 1700

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:56

@Little_birdy: slimme tactiek, misschien moet ik dat ook even proberen om m’n motivatie weer goed terug te krijgen. Zo heb je natuurlijk het snelst resultaat op de weegschaal. Hopelijk heb jij daar ook een mooi resultaat maandag, je lijstjes zijn weer heel netjes.

@Lis_Ol: niet helemaal, gelukkig wel goed bewogen. Het heeft voor het afvallen alleen niet echt zoden aan de dijk gezet ben ik bang :Y)
Heb je de schoenen te pakken gekregen? Ik ben ook ZC fan, ga je dit jaar (als het echt door kan gaan natuurlijk)?
Mooie lijstjes!

Gister uiteindelijk toch op 2100 uitgekomen, mede door een glas cola omdat ik heel misselijk was. Gelukkig wel redelijk bewogen dus ik hoop dat dat de schade heeft beperkt.

Vandaag:
T: kokosmakroon
M: pannenkoeken bij m’n vader
A: 3 rijstwafels met cottage cheese, rundvlees en kipfilet/gekookt ei en 1 plakje ontbijtkoek zero
T: sinaasappel, 3 laatste paaseitjes, nu zijn ze echt op volgens mij :')
Totaal: 2100
B: 36 km gefietst (en me goed vergist in de wind), half uur/drie kwartier gewandeld.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:32

Little_birdy; herkenbaar hoor, hier is in huis ook wel altijd wat te snoepen. Kan er vaak lang vanaf blijven en dan ineens gaat het open :))

Kiwi; ja 2 paar :D voor mezelf en mn vriend, ben zo benieuwd.
Maar wij gaan dit jaar zeker weer, hebben nog de kaartjes van 2020 liggen. Jij ook?!
Oeh pannenkoeken, daar heb ik ook echt weer is trek in. Alleen het maken duurt me altijd zo lang _O-

Mijn lijstje van vandaag;
O: 200 ml optimeldrink en een banaan
L: pistoletje carpaccio van de pomp.
T: 2 Liga evergreen koekjes.
T: 100 gr witte druiven.
A: Pokebowl <3 ( t is weer weekend en gaan weer bestellen op werk :') )
T: 150 gr aardbeien yoghurt met 10 gr müsli
T: eierkoek

Totaal 2002 (ongeveer omdat ik niet precies weet hoeveel de Pokebowl en lunch zijn, heb vrij hoog ingezet in mfp) incl drinken.
Qua beweging zit ik nu op 7.000 stappen en ga zo werken tot vnv laat :)

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:34

@Lis_Ol: Haha, tof! Ben heel benieuwd hoe ze zijn. Plan is inderdaad wel om te gaan :) Ik heb donderdag nog een pokebowl gehad, echt heerlijk zijn ze! Bestellen jullie elk weekend op het werk? Mooi lijstje!

Vandaag:
T: kokosmakroon
M: tartaar, broccoli en airfryerfriet, beetje mango passievrucht yoghurt
A: 2 rijstwafels met cottage cheeseen kipfilet, stukje roggebrood met appelstroop en kaas en 2 plakjes ontbijtkoek zero
T: sinaasappel, mini stroopwafel en speculaasje
Totaal: 2100
B: Uur gewandeld, met/bij de paarden aan de gang geweest, dus nu 15.000 stappen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:27

Mooi lijstje weer kiwi 2100 is ook zeker netjes !
Jij ook een lekker lijstje lis .
Hier vrienden over de vloer gehad en lekker op zondag uit de bocht gevlogen kwa eten haha

O skyr met aardbei en roze chocola
L croissantjes en broodje met kaas en kipfilet
T wat nootjes komkommer tomaat en druifjes
A patat met kaassoufle en kipkorn
T bak ijs
B 45 minuten gewandeld

Denk zo rond de 2100 min beweging

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:39

@Aight, Goed om te lezen dat je een passende methode voor jezelf hebt gevonden en het je nu ook zonder de diëtiste lukt! Toen mijn focus voorheen nog puur op afvallen lag deed ik het precies zo (door de week tellen, in het weekend doen waar ik zin in had) en toen ging mijn gewicht inderdaad ook omlaag. Werkte inderdaad heel fijn!

@IMAY, Fijn dat je vinger weer beter gaat! (Ik durfde de foto niet te bekijken haha)

@Josien, Klinkt alsof je gebalanceerde paasdagen hebt gehad! Wat uitgebreider eten hoort er wel bij, maar dan is het een kunst om daaromheen normaal te blijven doen :D

@Lisanne, Haha geen idee wat zwarte cross schoenen zijn, maar zo te horen iets om veel voor te laten wijken :D Erg lekkere lijstjes weer! Leuk dat jullie in het weekend wat gezelligs maken van eten op het werk :D

@Kiwi, En wat heb je uiteindelijk besteld? :D Goed voornemen wat betreft alcohol. Ik merk bij mezelf ook dat ik vooral in het weekend wat te graag een wijntje drink, maar dit de volgende dag toch snel invloed heeft. Ook als ik niet eens heel veel heb gedronken.

@Little_birdy, Je hebt het bewegen goed te pakken zo te horen! Hebben je hernia klachten niet terug doorgepakt?

Hier gaat alles prima! Vrijdag was het uiteraard weer weegdag. Een bijzonder resultaat met -0,3kg op de weegschaal na gemiddeld 2680 kcal en donderdag een mega ongezonde dag omdat ik een enorme bak paaschocolade tegenkwam op mijn bureau op kantoor en alle pure chocolade had opgegeten :+
Ik zie mijn vetpercentage wel langzaam stijgen (gaat nu richting de 22,5%, terwijl ik lang op ongeveer 21% ben blijven hangen). Ik merk dat ik een beetje in de twijfelmodus zit tot wanneer ik wil blijven bulken, met de zomer in het vooruitzicht. Ik wil niet te vroeg stoppen, maar ook niet gevoelsmatig bulky zijn in bikini :P

Zaterdag zijn mijn zusje en haar vriend langsgeweest en heb ik veel te veel gegeten :Y) Gisteren ook nog een typische weekenddag, maar qua kcal beter passend bij mijn doelen.
O: Zelfgemaakte american pancakes (lactose en glutenvrij) met aardbeien en lactosevrije kwark
T: 2 stukjes banaan/chocoladecake
L: Tomaten/auberginesoep met 2 glutenvrije boterhammen met rookvlees en kaas
T: 1 rijstwafel met zelfgemaakte kip/kerrie/ananassalade, Myprotein Pea-nut reep
D: Glutenvrije pizzabodem met tomatensaus, spinata romana en kaas
T: Bakje oven baked chips naturel, 1 rijstwafel met rookvlees
Totaal 2504 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:38

Kiwi; leuk! Heb je al kaarten? Ook t hele weekend?
Nee meestal bestellen we niet elk weekend, alleen is het nu al wel 2 (werk)weekenden achter elkaar. Volgende week sla ik ff over _O-
Net lijstje had je weer!

Mara; haha ja schoenen die ontworpen zijn vanuit het festival zwarte cross. Ze hebben daar ook andere kleding maar deze waren weer heel ‘speciaal’ en dus binnen No time uit verkocht :))
Bijzonder dat je bent afgevallen de afgelopen week! Was het de bedoeling ook dat je vetpercentage omhoog gaat? (Ben niet zo bekend met bulken)

Ik merk dat ik echt craving heb om te snaaien... moet mezelf wel bedwingen.
Had gister op werk mn eierkoek en yoghurt overgeslagen en in plaats daarvan 1 Kinder bueno gegeten. Dan blijf ik drang hebben naar zoet.
Ging vanmiddag mijn jurk in laten meten en een vriendin was mee, ze stond erop dat we erna een wafel gingen halen, die was echt zo lekker.. moest me vanmiddag echt weer inhouden om niet weer naar zoet te pakken
O: 150 gr aardbeien yoghurt met 10 gr müsli, 200 ml optimel
T: 2 maïswafels met cottage cheese
T: eierkoek met chocolade pasta
L: chocolade wafel met stukjes oreo, aardbeien banaan smoothie
T: een peer en wat druiven, snack a Jack paprika
A: maaltijd salade gegrilde kip
T: knoppers
Totaal (ongeveer): 1945
Beweging; half uur dressuur, zit nu op 10.000 stappen maar daar komt nog wel wat bij.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:11

@ mara dat is wel heel bijzonder ja !
Ik snap weinig van het bulken dus heb ook geen tips .

Af en toe ga ik effe slecht maar dan bel ik de sportmasseur en dan ga ik weer goed :')

Lis dat zijn echt nare en moeilijke periodes lijkt net alsof je het dan echt effe nodig hebt inderdaad
Sterkte en je kan het he !!

Mijn dag gisteren liep effe anders als gepland .
Zou eigenlijk eerst pilates hebben en dan dressuurtraining maar pilates juf moest een corona test en bijrijdpaard had in het draad gehangen .
Uiteindelijk wel nog mega veel gedaan halve tuin opnieuw met graszaad ingezaaid en zelf erin gelopen dt was pittig maar ook hilarisch samen met mijn vriend en lekker gewandeld met bijrijdpaard.

O skyr aardbei
L pompoenpit broodje met roomkaas
T Bavaria 0,0
A aardappeltjes met pangasiusfilet en chilisaus
T bakje ketchupchips met wat nootjes

1900 kcal minus veeeeel bewegen

O ja de weegschaal zei gisteren 81 dus 200 gram eraf .
De doorzetter wint haha

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:12

Zo, ik ben er ook weer. Ik had even een paar dagen niet zo'n behoefte aan posten. Ik was ongesteld en dan zijn mijn dagen altijd wat minder gestructureerd. Niks buitensporigs, maar meer richting onderhoud. Verder heb ik het heel druk op werk met een overstap naar een ander team.

Ik zie ook in de paar dagen voordat ik ongesteld word mijn gewicht omhoog gaan, vorige week van 72.9 op maandag naar 74.2 op donderdag (1e dag ongesteld) en vanaf donderdag ook weer in kleine stapjes terug omlaag tot nu weer 72.7.

Qua beweging afgelopen week wel goed aan de slag geweest met als bijzonderheid op donderdag een uitgebreid sportmedisch onderzoek waarbij aandacht is besteed aan algemene gezondheid, het bewegingssysteem en blessurepreventie (gezien mijn geschiedenis met een hernia afgelopen jaar en een knieschijf die al jaren een beetje ronddanst en af en toe iets verder naar de zijkant migreert dan wenselijk is (als in uit de kom te ver), en bepaling va hartslagzones voor zowel fietsen als hardlopen. Super interessant allemaal, zeker ook de hartslagzones. Die blijken veel verder uit elkaar te liggen bij mij dan dat gemiddeld is voor verschil tussen fietsen en hardlopen. Als je gaat googelen dan zou je een verschil van 5 tot 10 slagen verwachten, verschil bij mij is ongeveer 30 slagen. Conclusie is wel dat ik zowel met fietsen als met hardlopen wat langzame moet gaan trainen om de basis uit te breiden en dan met tempotrainingen of intervaltrainingen er doorheen in het programma uiteindelijk overall performance verbeteringen kan gaan zien. Nu nog op zoek naar goede trainingsschema's.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:29

Rustig hier!

@Little_birdy: af en toe een dagje cheaten moet kunnen, jouw lijstjes zijn verder hartstikke netjes steeds. Je bijrijdpaard wel oké? Mooi resultaat op de weegschaal!

@Mara: ik heb nog niets besteld, nog met mezelf in discussie over wat ik nou het best kan nemen, haha. Ik vroeg me inderdaad ook of je vetpercentage ook moet stijgen? Ik zit daar helemaal niet in eerlijk gezegd. Je lijstje klinkt weer heerlijk.

@Lis_Ol: we zijn met z’n zessen en hebben 4 kaarten, maar ik gok een beetje op afhakers en dan inderdaad het hele weekend. Sta altijd op de camping, aanslag op je leven wel :')
Enig idee waar je snaaidrang vandaan komt, van het zoete? Ik heb het idee dat het daar bij mij wel altijd op mis gaat, alsof er iets in zit waardoor je je gezonde verstand verliest, haha.

Gister wat uit de bocht gevlogen, wel netjes alles in MFP gezet. Ik heb meer moeite met weekdagen dan weekenden geloof ik. Gelukkig wel een uur krachttraining gedaan en veel gewandeld.

Vandaag:
T: 2 crackers met geitenkaas, appel
M: salade met komkommer, tomaat en ei, sneetje roggebrood met kaas
T: 2 baby biscuits, 2 snack a jacks kaas
A: 2 rijstwafels met cottage cheese eh kipfilet, stukje roggebrood met appelstroop en kaas en 1plakje ontbijtkoek zero
T: mini bounty, pakje lu crackers
Totaal: 1840
B: Drie kwartier wandelen, uurtje bootcamp. Ruim 14.000 stappen en ik voel m’n spieren goed :Y)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:31

Imay welkom terug !
Lijkt me super interessant inderdaad !
Hoop dat je nu weer handvatten hebt om door te gaan

Kiwi ik denk juist dat je met die beweging erbij een prachtig lijstje hebt!

Ene bijrijdpaard heeft dus dik been en wondje dus veel stappen .
De andere zat vast bij de ostheopaat dus die mag ook alleen stappen ..
En ik ben zelf ziek opgestaan en mag zo voor een corona test dus dat gaat lekker .

Vandaag :

O skyr met framboos
T bolletje stevige graanreep
L salade
T eiwitreep caramel chaos
A aardappel kroketjes kipsnitzel broccoli
T salted caramel roompudding

1725

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:11

Topics bijhouden is moeilijk :+

Mara, mijn eigen diëtiste is gelukkig gespecialiseerd in fodmap én in mensen met een eetstoornis. Een eetstoornis was het nog niet, maar ik zat er wel tegenaan. Twee vliegen in één klap dus.
Hopelijk gaat de introductie van knoflook deze keer wel goed! Een leven zonder knoflook lijkt mij namelijk best poedersuiker := Dat is wel heel bijzonder zeg!

Kiwi, ik ben benieuwd wat voor sportdingen je gaat bestellen! Welkom trouwens bij de ongezonde club nu :') Restjes opmaken en weer door! Bedoel je de tactiek van op je BMR eten? Niet slim dus! Zie mijn uitleg hieronder! Overigens is dit geen aanval, maar aangezien ik al vanaf mijn 14e heel veel bezig ben (was) met eten heb ik ondertussen al veel geleerd. Beter langzaam afvallen en blijvend, dan snel en er zo weer aan óf heel ongelukkig zijn. Mooi lijstje overigens! 2100 is helemaal prima!

Little_birdy, bij jou zijn de eitjes dus nog niet op :D Als je goed plant, komt het meestal wel goed. En soms moet je misschien even niet plannen, maar eerder voelen wat voor jou werkt. En een stuk fruit of klein handje nootjes is nooit erg. Het lijkt me overigens slim om hoger dan je bmr te gaan eten. Daar mag je namelijk NOOIT onder komen en als dat je doel is, betekent dat dat je op dagen dat je veel beweegt je tekorten gaat krijgen. Herkenbaar trouwens, hier is in huis altijd wat te snoepen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik mijn twee chocoladerepen pas open mag maken, als dat weer kan met fodmap hahaha. Anders gingen die er in twee dagen nog doorheen. Je hebt het bewegen goed te pakken zo te horen! Af en toe cheaten (of treaten, zoals ik dat meestal noem haha) moet zeker kunnen.

Lisanne, altijd lekker veel tussendoortjes bij jou :9 Ik snap het wel hoor, met die lange werktijden. Af en toe fijn samen zijn met je partner is inderdaad heel belangrijk. Mooie en lekkere lijstjes weer! Tof die schoenen, hoewel ik geen idee heb wat er speciaal aan is :') Dat zijn nare en moeilijke periodes.

Welkom terug Aight! Drie maaltijden kan ik soms, maar als ik veel doe, krijg ik bijna altijd trek tussendoor. Klinkt alsof je weer op de goede weg bent. Fijn dat het ook zonder de diëtiste lukt!

Lino, echt balen van het weer idd! Hier net ook weer sneeuw :brr: Fijn dat het fietsen je bevalt! Als het goed is wordt het vanaf morgen steeds weer iets beter weer.

Imay, au ik voel de pijn :(:) Vinger ziet er inderdaad onprettig uit. Fijn dat het nu weer beter gaat!

Josien, ah als dat kan met fodmap kan ik daar eens naar gaan kijken! Fijn dat je een lekker paasweekend hebt gehad ook! Welkom terug!

Ik ben de afgelopen dagen vooral bezig geweest met alles wat ik lekker vind nog eens eten voordat ik aan fodmap ga beginnen :D Mijn lijstjes zijn dus niet bepaald fantastisch, maar dat hoeft ook niet. Wel veel klachten, dus ik ben wel blij om ermee te gaan starten. Overigens heb ik me ingeschreven voor kaarten voor 538 Oranjedag en ik hoop heel erg ingeloot te worden en dat het door gaat. Ik ben zo toe aan weer een festival. Ik droom er 's nachts zelfs over :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:13

Kimmie geen zorgen ik kom er ook niet onder . Want de dagen dat ik beweeg zorg ik er altijd voor dat ik ook echt meer eet .
Ik heb een zittend beroep en daardoor ie mijn basis verbranding gewoon echt heel laag .
Dat is de rede dat ik mijn bmr al minimale doel aanhoud en iedere beweging die er bij komt (dus echt bewegen als in wandelen ) vul ik aan .
Anders val ik ook echt niet af want dan heb ik geen negatieve verbranding omdat ik stil zit

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 02:53

Little_birdy; fijn toch weer wat gewicht eraf! Inderdaad de aanhouder wint. Wel balen van je bij rij paarden dat ze niet in orde zijn en ook je eigen gezondheid. Hopelijk snel de uitslag van de test.

Welkom terug Imay, wel interessant dat medische onderzoek. Hopelijk heb je er iets aan!

Kiwi: haha lachen! Wie weet zijn we elkaar al wel is tegen gekomen daar _O-
Ik weet niet waar die drang vandaan komt, heb ik eens in de zoveel tijd helaas. Hoe is het met je spierpijn?

Kimmie; wanneer ga je precies starten met het fodmap? Ben benieuwd of je klachten verminderen!

Hier gaat het nu wel weer, heb me dinsdag maar toegegeven aan mijn craving naar lekkers met het resultaat dat ik daar nu dus geen last meer van heb. Dus ben blij.
Zit (zoals aan het tijdstip te zien) weer in de nacht en t scheelt ook dat ik deze reeks goed slaap.
Mijn lijstje van woensdag, was ik ook tevreden mee:
2.00: een barra
5.00: 225 gr vanille kwark met yoghurt en 30 gr crusli, een appel en 100 gr witte druiven.
8.30: 2 speltboterhammen, 1 met kipfilet en 1 met grilworst, 250 ml optimel drink.
A: 250 ml optimel drink, 3 kleine wraps met kruidenkaas, kipfilet, komkommer, gedroogde tomaatjes, gekookt ei, pijnboompitten.
Had er 1 voor de les (16.15) eentje erna 18.00 en nog eentje om 19.30 :Y)
T: onderweg naar werk om 22.45: een mars en knoppers reep :9
Totaal 2084 incl drinken.
Qua beweging 45 minuten dressuur les en rond de 10.000 stappen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:29

@Lisanne, Oeh de moeite om ze te scoren dus! Ik herken de moeite om weer van cravings af te komen als je even wat meer suiker hebt gegeten wel. Toch bijzonder hoe snel je lichaam op suiker reageert. Fijn dat het heeft geholpen om toe te geven en er daarna weer af te kunnen blijven. Hoe is de barra? Ik zie dat tegenwoordig zo vaak voorbij komen en ben super benieuwd.

@Little_birdy, Oei wat vervelend dat je bijrijdpaard in de draad heeft gehangen. Dat is altijd spannend en balen.. Wel fijn dat je uiteindelijk nog veel hebt kunnen doen en dat de weegschaal netjes omlaag blijft gaan! Hopelijk is de coronatest negatief zeg..

@IMAY, Wat ontzettend interessant dat je een uitgebreid sportmedisch onderzoek hebt gehad! Heb je dit zelf geiniteerd of hier op een andere manier terecht gekomen? Het voelt zo tegenstrijdig vind ik altijd om langzamer te gaan om beter te worden, maar zeker super belangrijk! Ik ben benieuwd hoe het toepassen van de tips gaat bevallen!

@Kiwi, Wat grappig dat je meer moeite hebt met weegdagen dan weekenden, dat is bij mij wel anders haha! Waar zit dat hem in denk je?

@Kimmie, Dat is fijn zeg! Dan heb je de goede dietiste te pakken :) Herkenbaar om nog even alles te eten wat lekker is, dat heb ik ook gedaan haha! Dat ging bij mij precies hetzelfde, énorm veel klachten, dus daarna zeker zoveel zin om te starten!

Wat betreft de vragen over vetpercentage, het is inderdaad wel de 'bedoeling' dat deze tijdens het bulken omhoog gaat. In die zin dat het onvermijdelijk is dat deze helemaal niet stijgt. Ik probeer echter wel de methode 'lean bulk' aan te houden, wat betekent dat je niet teveel boven onderhoud gaat zitten zodat de stijging in vetpercentage niet te pan uit rijst.

Hier gaat het lekker. Ik heb gewoon honger aan het einde van de dag op mijn rustdagen waarop ik rond de 2400 kcal zit :') Zó bizar hoe snel je lichaam zich aanpast en dus ook gewend raakt aan een bepaald aantal kcal. Ik ben dus ook benieuwd of mijn lichaam me fopt, of dat mijn gewicht morgen inderdaad aangeeft dat ik nog meer nodig heb.

Mijn lijstje van gisteren (rustdag, waarbij ik ook niet heb gewandeld omdat ik op locatie aan het werk was)
O: Quinoa-chocopudding met o.a. banaan
T: Gezond kwarktaartje met tiramisusmaak, 100gr druiven/ananas
L: Rijstsalade met tonijn/tomaat/komkommer/olijven
T: 4 glutenvrije cracottes met jam, 5 rijstwafels zonder iets ( hongeraanval :+ )
D: Varkensribeye met spekjes, limabonen, champignons, salie en aardappeltjes
T: 1 rijstwafel oude kaas, 2 glutenvrije speculaasjes, 1 blokje pure chocolade
Totaal 2348 kcal

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:17

@Kiwi_ Af en toe een keertje uit de bocht vliegen is niet erg, dat hoort er ook gewoon bij en moet af en toe ook gewoon kunnen. Je zegt dat je meer moeite hebt met weekdagen dan met het weekend, heb je al eens nagedacht over waarom dat zo zou kunnen zijn? Ik slaap in het weekend bijvoorbeeld regelmatig langer uit waardoor ik brunch in plaats van ontbijt en er de rest van de dag meer calorieën over zijn en het makkelijker is om onder het doel te blijven. En op weekdagen moeten mijn hersenen harder werken en dat kost natuurlijk ook energie.

@little_birdy Balen van de geblesseerde paarden en dat je zelf niet lekker opgestaan bent. Hopelijk heb je snel een test en uitslag. In ieder geval beterschap.

@Kimmie25501 Ik snap het wel, alles dat je een hele tijd niet meer gaat eten nu nog snel een keertje wel eten, maar krijg je daar niet juist heel veel last van je buik van? Dat lijkt me ook niet prettig :n En ik duim voor je dat je een toegangskaartje krijgt, dan moet je denk ik voor ons allemaal daar gaan genieten. En livebloggen natuurlijk :j

@Lis_Ol Fijn dat je goed slaapt deze serie nachtdiensten, dat zal schelen in de energiebehoefte van je lichaam. En fijn dat de cravings weg zijn.

@m9ara Ik ben nu een jaar terug begonnen met wielrennen en 5 maanden terug ook met hardlopen en ik ben zelf heel erg van de cijfertjes dus zo'n onderzoek geeft mij echt houvast en richtlijnen over wat ik goed doe en waar ik kan verbeteren. Daarnaast moet ik met een slechte knie en mijn hernia van vorig jaar wat voorzichtig zijn met mijn lichaam. En tot slot heeft mijn vader vorige zomer een CVA gehad en zijn vader had ook hele broze vaten in zijn hoofd dus het checken van algemene hart en vaat gezondheid vond ik ook geen kwaad kunnen. Ik ben bewust voor de uitgebreidste versie van het onderzoek gegaan omdat ik dus as tijdens het sporten zag dat er een veel groter verschil leek te zitten tussen fietsen en hardlopen dan volgens google gemiddeld is. Ik heb voor hardlopen een 5km trainingsschema gevonden op basis van hartslagzones waar ik vanaf volgende week mee aan de slag ga denk ik. En als het dan ook idd zulk mooi weer wordt als dat er nu op de voorspellingen staan kan ik op maandag, woensdag en vrijdag na werk gaan fietsen.

Ik had afgelopen 2 weken een HelloFresh box en hoewel er lekkere dingen tussen zaten weet ik niet echt of het iets voor mij is. Ik bestel een 1 persoons box en heb de afgelopen keren steeds een 2 persoons box gekregen omdat dat makkelijker is voor ze met inpakken. Superfijn natuurlijk om voor 6 dagen eten te krijgen maar ik merk dat het ook een druk op me legt om op die manier gestructureerd te moeten koken. En omdat ik nog maar weinig ervaring met hun gerechten heb kan ik nog niet vooraf inschatten hoe vullend de maaltijden zijn voor de calorieën die ze zijn. Ik had afgelopen week niet zo goed opgelet en had 2 gerechten met 950 calorieën, wat me eigenlijk al in de knel brengt met de rest van mijn dag. Gelukkig gebruik ik iets minder olie dan dat zij aanraden en kan ik geen kaas eten dus dat scheelt ook al iets, maar de ene keer zit ik er echt vol van en de andere keer heb ik na een uur alweer trek. De komende weken hadden ze niet genoeg gerechten die me aanspreken, ik krijg nu op 3 mei weer een box en heb deze keer wat beter opgelet of de gerechten die me aanspraken niet ineens 1000 calorieën zijn.

Mijn lijstje voor gister:

O: Griekse yoghurt met muesli
L: Volkoren brood met Kip Samba salade
T: Liga milkbreak
A: HF Huevos Rancheros
Totaal: 1700
Beweging: 10.000 stappen en 20 minuutjes fietsen

En de planning voor vandaag:

O: Griekse yoghurt met muesli
T: Bullit
L: Volkorenbrood met Kip Samba salade
A: Spareribs van de slager met aardappelkroketjes en worteltjes