Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Ik vind het toch wel apart dat ze evenementen en dingen waar veel mensen samen komen niet af blazen als ze verspreiding willen voorkomen, snap dat het heel veel geld kost maar zo is het toch dweilen met de kraan open
safina schreef:elnienjo schreef:Als ik op dit moment een lunchroom/restaurant binnen kom en het personeel loopt te hoesten/snotteren, dan ben ik voor ik de menukaart kan krijgen al weg. Merken jullie daar niets van nu?
Hele kleine druppels met virus komen door hoesten via de lucht en via de handen van iemand die besmet is op het voedsel, bestek, servies etc. Dat komt kort daarna weer terecht in de mond van degene die er eet. En iemand in de horeca doet dat ook nog eens voor heel veel mensen.
Overigens heeft dat niks met holbewoners te maken. Dat gebeurt ons allemaal als we veel hoesten en niezen. Ook als we dat keurig in onze elleboog of in een zakdoekje doen.
Ga ik boodschappen doen, dan kan ik nog voorkomen dat ik druppels met virus van een ander binnen krijg door mijn handen goed schoon te houden en niet met mijn handen in mijn gezicht te zitten. Dat is het verschil.
Overigens ben ik gisteren nog uit eten geweest. Ik hoop maar dat mensen in de horeca de verantwoording nemen die ze moeten nemen. En zo niet, dan heb ik gewoon pech.
Travel_me schreef:Ik zit in Breda en hier was het gister net zo druk als normaal in onze lunchroom. Sterker nog. Op de dag nadat bekend werd dat er iemand in Tilburg besmet was, hadden we recordomzet zelfs..
bigone schreef:Wanneer je plotseling moet niezen , gebeurt iedereen wel eens dat je net niet op tijd bent, dan komen de druppeltjes echt meters ver. En dan kun je nog zo’n goede hygiëne in acht houden, dan kun je te laat zijn. Ook iemand op straat die niest en binnen een meter of drie loopt kan het zo verspreiden. Dus laat diegene die zich wel keurig aan de regels in de horeca houd zich nu niet beledigd voelen, het gebeurt. Punt.
Pareltjes schreef:Joy_Mennings schreef:Ik zelf ben dit weekend terug naar huis gegaan vanuit Brussel, ben nu dus in Brabant. Volgens hun zou ik nu thuis moeten blijven heel het weekend omdat ik een verstopte neus heb (denk dat dit onder verkoudheids klachten valt). Ik vind dit toch wel een beetje overdreven. Ik was nou niet van plan op heel veel contact met mensen te hebben, druk met school. Maar ik moet toch wel in het centrum van Eindhoven en Veldhoven dingen halen.
JIJ kunt het wel overdreven vinden, maar het gaat even niet over JOU. Het gaat over een provincie die onder druk staat voor een mogelijke niet te controleren uitbraak. Dus ja gewoon gehoor geven aan de oproep. Je wereld vergaat niet van een weekend binnen. Misschien wél van een weekend buiten. Want wellicht realiseer je het niet, ook JIJ hebt geen immuniteit!
Janneke2 schreef:Joy_Mennings schreef:Ik was nou niet van plan op heel veel contact met mensen te hebben, druk met school. Maar ik moet toch wel in het centrum van Eindhoven en Veldhoven dingen halen.
Moet dat echt, als je verkouden bent en met het DRINGENDE advies?
Zijn er geen anderen die dit kunnen?
Sheran schreef:Ik vind sowieso een lunchroom met verkouden personeel geen hygiënisch idee. Dus ik zou sowieso omdraaien, denk ik, niet eens om de corona.
Ik heb de afgelopen dagen trouwens een beetje gehoest en heb nu een beetje keelpijn. Geen koorts en voel me kiplekker en woon niet in Brabant. Ik mag dan wel gaan werken, toch? (Voor de zekerheid)
Ilse_123 schreef:Ik zit hier gezellig in Noord Brabant naast Tilburg en tussen Loon op Zand en Oisterwijk in. Merk hier niks van paniek. Ja de vakken voor handzeep zijn wat leger, maar niet op ofzo. Verder doet iedereen hier nog steeds zijn ding. Maar zie ook maar weinig mensen snotteren of hoesten.
Popstra schreef:Maar dat thuis blijven...ik neem aan je wel toch gewoon naar buiten kan om lekker een strand of boswandeling te maken!? Niks beters dan die frisse buitenlucht. Helemaal op een dag als vandaag
Je hoeft niet bij mensen in de buurt te komen.
capopjekop schreef:Mythbusters heeft de elleboognies getest. Geen idee of iemand hem hier al eens geplaatst heeft.
[ Video ]
safina schreef:Hier goede uitleg waar personeel in de horeca wel wat aan kan hebben. Wel in het Engels, sorry.
https://www.huffpost.com/entry/coronavi ... Lm8qDhWrK_
Pareltjes schreef:capopjekop schreef:Mythbusters heeft de elleboognies getest. Geen idee of iemand hem hier al eens geplaatst heeft.
[ Video ]
Lijkt me dat we dit niet genoeg kunnen delen!
Astorga schreef:safina schreef:Hier goede uitleg waar personeel in de horeca wel wat aan kan hebben. Wel in het Engels, sorry.
https://www.huffpost.com/entry/coronavi ... Lm8qDhWrK_
Jeeej, mijn tomatentheorie klopt.
Over die elleboognies: beste is icm met blote armen, want dan was je mogelijk besmettelijk spul er ook weer vanaf als je je eleboog mee wast.
germie schreef:Marcella schreef:Zou zeggen zorg dan even dat voetbal wedstrijd afgelast word dan kan ik thuis blijven ja. Ga geen ontslag risico nemen.
Ben je ziekig en woont in Brabant en werkt in een stadion?