Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:22

Ik heb er deze week een kilo af, ben ik erg blij mee. :D In het begin gaat het natuurlijk altijd snel, maar eraf is eraf. *\o/*

Ik vind het soms wel nog een beetje lastig om het gezonde te kiezen merk ik. Niet omdat ik een craving heb o.i.d. maar meer omdat ik in sociale situaties mensen niet banketstaaf wil laten voelen. Mijn beste vriendin had zaterdagavond van alles gemaakt en dan vind ik het lastig om alles af te slaan. Helemaal als zij vertelt dat ze uren in de keuken heeft gestaan... Hoe doen jullie dat?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:53

Eten met mate. :j Je moet ook genieten van het lekkere eten toch? Je kunt het compenseren door misschien iets meer te bewegen die dag.

Veel drinken van tevoren wil ook helpen. Dan krijg je sneller een vol gevoel.

En dan vooral de dag erna je niet slecht voelen maar er gewoon weer tegenaan gaan! Een keer meer eten dan normaal moet prima kunnen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:55

San en Lau goed bezig.

San zaten wij nu een beetje hetzelfde qua gewicht en wat we eraf willen?

Ik roep tegen iedereen dat ik op dieet ben.
Dat scheelt al veel.
En afgelopen week een hightea gehad en datging goed.
Lichte lunch gedaan en niet alles opgegeten wat voor mijn neus stond.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:04

luuntje schreef:
San en Lau goed bezig.

San zaten wij nu een beetje hetzelfde qua gewicht en wat we eraf willen?

Ik roep tegen iedereen dat ik op dieet ben.
Dat scheelt al veel.
En afgelopen week een hightea gehad en datging goed.
Lichte lunch gedaan en niet alles opgegeten wat voor mijn neus stond.

Moest even terugzoeken. Ik ben inderdaad ongeveer even lang en heb hetzelfde doel.
Heb deze week een bbq op de planning staan. En inderdaad lekker van genieten, de rest van de dag gewoon wat lichter.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:17

Vandaag m'n eerste weegmoment gehad en ben net geen kilo kwijt. Toch best netjes voor 1 week :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:24

Netjes fjordjes!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:29

Fjordjes goed bezig.

San lekker hoor een bbq.
Is het wel weer voor.
Ik hoop voor jou dat je sneller afvalt dan ik.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:02

Lekker bezig dames!

Ik ben even heel blij! Mn stok achter de deur is terug! Tis nog niet zoals normaal zou zijn (contactsport, 1 sep...), maar we mogen weer een soort van trainen! *\o/*

Afbeelding

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:05

Lau07 schreef:
Ik heb er deze week een kilo af, ben ik erg blij mee. :D In het begin gaat het natuurlijk altijd snel, maar eraf is eraf. *\o/*

Ik vind het soms wel nog een beetje lastig om het gezonde te kiezen merk ik. Niet omdat ik een craving heb o.i.d. maar meer omdat ik in sociale situaties mensen niet banketstaaf wil laten voelen. Mijn beste vriendin had zaterdagavond van alles gemaakt en dan vind ik het lastig om alles af te slaan. Helemaal als zij vertelt dat ze uren in de keuken heeft gestaan... Hoe doen jullie dat?

Ik heb het daar ook heel moeilijk mee. Daarom lukt afvallen nu ook wel zo tijdens de crisis. Geen etentjes en verplichtingen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:07

Vraagje, ik zou liever met olijfolie willen koken maar het grote nadeel is dat het zo enorm spettert dat het zeer doet aan m'n handen en m'n kleren eronder zitten. Las als tip om zout in de pan te doen maar alles is al zo zout ik probeer met zo min mogelijk zout te koken. Iemand een andere tip?

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:07

Veel positieve berichten! Lekker bezig allemaal. Ik moet er nog 0,1 af en dan zit ik op -10 kg (vanaf 1/4). Ik wil er dan nog 20 afvallen. Ik hoop dat op 1 januari te bereiken.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:08

fjordjes schreef:
Vraagje, ik zou liever met olijfolie willen koken maar het grote nadeel is dat het zo enorm spettert dat het zeer doet aan m'n handen en m'n kleren eronder zitten. Las als tip om zout in de pan te doen maar alles is al zo zout ik probeer met zo min mogelijk zout te koken. Iemand een andere tip?

Je warmtebron lager zetten en een deksel gebruiken. Of mixen met olijfboter. Dan blijft de temperatuur lager dan olie alleen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:19

Anna dani, enorm goed. Dikke pluim voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:23

Of kokosolie? Is misschien ook wat beter.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:27

Anna_Dani schreef:
Veel positieve berichten! Lekker bezig allemaal. Ik moet er nog 0,1 af en dan zit ik op -10 kg (vanaf 1/4). Ik wil er dan nog 20 afvallen. Ik hoop dat op 1 januari te bereiken.

Lekker bezig hoor! Mag je trots op zijn! :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:28

Anna_Dani schreef:
Lau07 schreef:

Ik heb het daar ook heel moeilijk mee. Daarom lukt afvallen nu ook wel zo tijdens de crisis. Geen etentjes en verplichtingen.

Wat ik bij dat soort dagen doe; (al heb ik er daar momenteel niet zo veel van in mn lonely bestaan hiero) is er overdag rekening mee houden, zodat het zo veel mogelijk "binnen mijn caloriëndoel" voor die dag past :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:01

Hier pak ik dat ook zo aan. Desnoods zelfs dag ervoor / erna ook nog wat minderen. Als ik dat soort dingen niet zou 'mogen' zou ik het ook niet volhouden. En maak dan wel steeds bewuster keuzes. Maar even geen stokbrood bij de BBQ dus, of 1 plakje.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:12

luuntje schreef:
San lekker hoor een bbq.
Is het wel weer voor.
Ik hoop voor jou dat je sneller afvalt dan ik.

Ik was eigenlijk in januari al begonnen. :+

Die dag probeer ik er verder inderdaad om te denken. Maar verder eet ik tijdens dd bbq gewoon waar ik zin in heb. Het hoeft van mij dan ook niet snel te gaan.

Fijn dat jij weer mag sporten dide!

Al 10 kilo Dani! Knap hoor.

Ik bak trouwens altijd al met olijfolie. Ik reageer niet zo goed op bijvoorbeeld van dat vloeibare boter. Hiermee begonnen toen ik uit huis ging en nooit veranderd.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:16

Anna_Dani schreef:

Lekker bezig *\o/*
Wat Lau07 zegt, vind ik ook nog wel eens lastig... zeker als er meerdere dingen kort na elkaar plaats vinden. Ik probeer dan vaak voor of na de tijd wat extra te bewegende en dagen erna ook op mijn eet- en beweegpatroon te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 06:54

Ik. Heb. Spierpijn :')

Voor het eerst sinds een maand of twee mochten we weer bootcampen.. Ik heb t geweten :=

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:05

Lekker gevoel is dat he :Y)

Nieuwe dag weer! We gaan ervoor!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:37

Renee1991 schreef:
Ik. Heb. Spierpijn :')

Voor het eerst sinds een maand of twee mochten we weer bootcampen.. Ik heb t geweten :=

Pijn is fijn! }> :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:54

No pain, no gain! En earn your shower, ja ik ken ze allemaal, haha. Maar toch altijd weer even spijt als ik niet eens normaal op de bank of wc kan gaan zitten :')

Wel eindelijk weer afgevallen. We zijn weer wat actiever aan het opletten wat we eten (vriend en ik) en kwamen tot de conclusie dat het eigenlijk een beetje versloft is geraakt toen we de lunch salades niet meer maakten. Terwijl we dat eigenlijk wel heel lekker vonden. Dus nu eet ik om een uur of 11 havermout met lijnzaad en alpro soja yoghurt, 's middags rond 15u m'n salade en dan avondeten. En mocht ik tussendoor nog honger hebben, dan eet ik fruit. Zo ben ik wel van die tien kilo af gekomen, dus het zou toch moeten lukken ~~}>

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:33

Zijn hier mensen die ook aan de eiwitshakes zitten? Vullen die goed? Ik zou ze graag eens als tussendoortje willen nemen voor een voller gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:39

Neverland schreef:
Zijn hier mensen die ook aan de eiwitshakes zitten? Vullen die goed? Ik zou ze graag eens als tussendoortje willen nemen voor een voller gevoel.

Mwah, ik vind eiwitshakes niet per se het beste tussendoortje voor een vol gevoel. Het is weinig substantieel, maar het is wel een makkelijke manier om je eiwitten aan te vullen als je er moeilijk aan komt als je bv veel sport.