2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:54

Welke app is dat daphara.?

Ik heb met de afgelopen twee weken elke ochtend gewogen. Heel apart blijf schommelen van 58,9naar 57,8 en weer terug haha.
Wat kan dat zijn? Vocht?
Blijft een kilo heen en weer schuiven.

J0anieke

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:08

Kan heel veel invloeden hebben, elke dag wegen word ook ten strengste afgeraden door diëtisten.
Sochtends ben vaak je lichter dan savonds, na het sporten ben je vaak zwaarder vanwege grote inname van water of sportdrank, als je ongesteld bent hou je vaak meer vocht vast, zelfs een goeie wc gang kan veel invloed hebben. Ook als je veel zout hebt gegeten de vorige dag kan je veel vocht vast blijven houden. En ga zo maar door. Op Google kun je hier veel over lezen overigens.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:18

Dat heb ik nu inderdaad met mijn menstruatie, meteen 2 kg erbij. := Zo typisch weer iedere keer.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:23

Ik weeg 1x per maand. Het wisselt zo erg door allerlei factoren...

Ik wilde vandaag weer rustig aan gaan roeien in de sportschool met mijn schouder. Maar ik had door het warme weer ook best zin om weer eens op een paardenrug te zitten. Dus dat heb ik donderdag gedaan. Na 6 maanden ofzo niet op een paard gezeten te hebben, ga ik nu echt kapot van de spierpijn. Ben net een oude oma, alles doet zeer, behalve mn geblesseerde schouder :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:51

:') En dan zeggen ze dat paardrijden geen sport is... Ik rij al jaren op IJslanders, maar mijn merrie staat al een tijdje bij de hengst. Dat vond ik een mooie gelegenheid om weer eens op een 'echt' paard te gaan lessen. Man wat een spierpijn! :))

Ik probeer 1x per week te wegen, maar stiekem sta ik er wat vaker op. Kan het niet laten. Deze week weer 0.3 eraf!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:57

Ja nou paardrijden is wel degelijk een sport. Ik reed in een manege les en heb vooral rustig aan gedaan, maar men... denk dat ik met een priveles echt nu niks meer kon :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:20

Horsie84 schreef:
Welke app is dat daphara.?

Het is een samenwerking van twee apps, de ene is voor voeding en de ander voor beweging.

AfbeeldingAfbeelding

Op zich best fijne apps, alle soorten workouts kunnen er in gezet worden, dus ook stofzuigen, schoonmaken en tuinieren.
In de voedingsapp kun je alle producten vinden met een barcode scanner en recepten maken (voor bijvoorbeeld smoothies of iets dat je vaker zelf maakt van allerlei ingrediënten). Best handig, ik ben het alleen niet eens met de verhouding vet/koolhydraten. Ik vind dat er genoeg gezonde vetten in noten, vis en bijvoorbeeld avocado’s zitten, die super gezond zijn en anders dan koolhydraten van fruit, groenten en af en toe rijst, hoef ik die van mij niet zo nodig te eten. Maar goed, ik ben benieuwd wat de consulent er van vind.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 12:04

Ik weeg en meet ook wel eens meerdere dagen achter elkaar, en dan weer alleen 1x per week. Verschilt heel erg per week hoeveel ik er mee bezig ben en wat mijn dag activiteiten zijn. Soms ben ik ook gewoon nieuwsgierig wat iets met je lichaam doet en wat het verschil voor en na is. Zo weet ik nu dat mijn buikomtrek sochtends en savonds zelfs kan verschillen met 2 cm.
Ik neem het dan wel met een korreltje zout en schrijf enkel de waarden van elke zaterdag ochtend op.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:44

Imre schreef:
:') En dan zeggen ze dat paardrijden geen sport is... Ik rij al jaren op IJslanders, maar mijn merrie staat al een tijdje bij de hengst. Dat vond ik een mooie gelegenheid om weer eens op een 'echt' paard te gaan lessen. Man wat een spierpijn! :))

Ik probeer 1x per week te wegen, maar stiekem sta ik er wat vaker op. Kan het niet laten. Deze week weer 0.3 eraf!

Ik val even binnen :)

Toevallig vanmorgen op het paard gezeten, uurtje gereden, veel stappen met tussendoor wat draf en galopstukjes, ik heb een fitbit en had deze aangezet op “work-out” toen ik er net opzat en afgezet toen ik afstapte, 517 calorieën verbrand, het heeft echt wel zin! :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:42

Ooh goed om te weten! :D Olympia, ik had dus priveles. :') Auw.

Net 14km gewandeld. Ging weer lekker! Nu even bijkomen in het hotel, straks eten. Morgen nog 12km.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:12

magda_90 schreef:
Dat heb ik nu inderdaad met mijn menstruatie, meteen 2 kg erbij. := Zo typisch weer iedere keer.

Ik ook! En het is echt ongelooflijk, direct na mijn menstruatie zijn ze weer POEF weg! Dat je denkt, hoe dan? En kan dat met de rest ook...? :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:15

jorika1986 schreef:
magda_90 schreef:

Ik ook! En het is echt ongelooflijk, direct na mijn menstruatie zijn ze weer POEF weg! Dat je denkt, hoe dan? En kan dat met de rest ook...? :D

Echt hè :roll:

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:54

jorika1986 schreef:
magda_90 schreef:

Ik ben vanmorgen ongesteld grworden maar woog vandaag 2 kg minder dan 3 wkn geleden. Zou mooi zijn als ik vlgd wk nog minder weeg Maar vrees van niet..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:11

Ik heb vandaag de eerste sessie personal training gehad, volgens mij heb ik minstens een liter zweet verloren en mijn buik voelt vreemd, dat wordt spierpijn morgen...
Ik zei wel telkens tegen mezelf, jij wilde zo nodig trainen en nou MOET je, dus mocht niet opgeven, ook al was mijn lijf als een idioot aan het trillen af en toe

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:47

De laatste tijd ben ik veel actiever, eet gezonder en voel ik mij beter. Echter af en toe komt de man met de hamer en dan ben ik doodop. Dit weekend heb ik niks gedaan want ik kon niet meer. Nu gaat het wel weer maar ik heb nog geen balans in mn leven.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:16

De weegschaal was heel lief vanmorgen! Hij gaf 63,5 aan. Dus in totaal 8,5 kilo eraf en het doel van 60 is bijna bereikt! *\o/*

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:47

Afbeelding

Afbeelding

Wie is er begonnen met sporten? Ikke *\o/* *\o/* *\o/*

Weekend weg geweest naar een vriendin, dus veel auto gereden, te weinig bewogen en te veel gegeten, maar deze week lekker fanatiek aan de slag. Ik voel volgens mij bijna elke spier in mijn lijf, maar het is nog te doen. Geen honger tot nog toe. Maar omdat ik bijna geen graanproducten eet, moet ik mijn koolhydraten/vezels uit groentes halen en je moet heel wat groentes eten om aan de dagelijkse behoefte koolhydraten te komen. We vervangen ook een deel door extra gezonde vetten en extra eiwit.

En nu naar de sportschool voor een flink uur cardio training

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:43

borstnoot schreef:
De weegschaal was heel lief vanmorgen! Hij gaf 63,5 aan. Dus in totaal 8,5 kilo eraf en het doel van 60 is bijna bereikt! *\o/*

Goedzo! *\o/* *\o/*

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:02

Lekker bezig daphara. Zijn dat de calorieën die je alleen met sporten verbrand of gedurende de hele dag?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:05

Lieke schreef:
Lekker bezig daphara. Zijn dat de calorieën die je alleen met sporten verbrand of gedurende de hele dag?

Het zijn de calorieën van sporten en de stappenteller in mijn health app. Ook voeg ik wel bijzonderheden als stofzuigen (hele huis), flink tuinieren enz. toe als activiteiten, dat als ik langer dan 15 minuten goed actief ben, zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:17

Ik wou dat ik kruiwagens scheppen in de wei ook in kcal kon meten haha.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:42

Ik heb een fitbit, die neemt dat wel redelijk goed mee, aangezien je hartslag ook omhoog gaat bij deze activiteiten :D Maar vind kcal inname en verbruik een beetje natte vinger werk. Ieder lichaam is anders en verbruikt meer/minder dan de ander..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:43

Is ook zo hoor. Mijn iPhone neemt de stappen wel
Mee, verder niet.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:47

Dat is dus het voordeel van mijn fitbit horloge, daar zit een hartslagmeter in die iets beter je activiteiten kan bijhouden :)

Edit: Je moet dan natuurlijk wel alsnog bewegen en niet denken 'oh ik heb nu 200 kcal verbrand nu kan ik wel wat chocolade eten' :') Mijn vader laatst: als ik nou zon fitbit koop, val ik dan ook af? :+

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:40

Hoi hoi!

Ik kom jullie gezellig even joinen!
Sinds een paar maanden met ik bezig met afvallen, maar sinds deze week serieus.
Ik ben 1.65 en weeg 68,5 kg. Net onder overgewicht. Ik met dat ik sinds dit jaar echt onzeker ben geworden over mijn lichaam. Ik ben ook wat aangekomen door de pil en de eetbuien, wel bijna 10 kilo in een halfjaar! Echt bizar. Ik eet thuis sowieso wel best gezond, maar dat gaat al snel mis als er iets ongezonds in huis is.

Ik ben sinds maandag begonnen met elke ochtend Appel azijn drinken. Ik merk nu al een klein beetje verschil. Ook ga ik binnenkort een weegschaal in huis halen zodat ik alles goed kan bijhouden. Zometeen ga ik lekker sporten. Ik hoop dat het allemaal goed en dat ik mijn doel (60kg) haal, maar ik geef het tijd ;)