Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:18

Maar wat is er hebberig aan als iemand het krijgt? Het zou hebberig zijn als ik iedereen had uitgenodigd en een cadeaulijst had gegeven.

Een babyshower organiseert een goeie vriendin vaak, je krijgt het gewoon in je bakkes gepropt net zoals een vrijgezellenavond waar ik óók niet om had gevraagd.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:18

Een babyshower organiseer je inderdaad niet zelf. Wordt gewoon voor je gedaan, dus er is helemaal niks hebberigs aan. Het is juist gul van de genen die het organiseren voor je. Degene van wie ik het had zei nog zo hard dat ze niet wilde, maar ze kreeg het toch. Ze dacht dat ze naar de film ging. Mensen accepteren geen nee :') Gelukkig geen gekke spelletjes, gewoon cadeautjes. Maar goed, inderdaad wel dubbel want die krijg je na de bevalling ook.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:22

Hier was alles door mams zelf geregeld. Een vriendin erop aangestuurd wie uit te nodigen, wat er gedaan moest worden en welke cadeaus er op de lijst moesten.

Misschien als een van mijn vriendinnen een kindje krijgt het anders is. Maar die willen het allemaal niet dus dan ga ik dat ook echt niet organiseren. Hoezo is dat een must dan? Als je aangeeft het niet nodig te vinden en dan wordt het toch gedaan? :roll:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:24

Ik vind die spelletjes vreselijk. ''Ruik de luier''

Eh nee, steek een potlood in mijn oor :)

xApple schreef:
Hier was alles door mams zelf geregeld. Een vriendin erop aangestuurd wie uit te nodigen, wat er gedaan moest worden en welke cadeaus er op de lijst moesten.

Misschien als een van mijn vriendinnen een kindje krijgt het anders is. Maar die willen het allemaal niet dus dan ga ik dat ook echt niet organiseren. Hoezo is dat een must dan? Als je aangeeft het niet nodig te vinden en dan wordt het toch gedaan? :roll:

Doe niet zo moeilijk joh, zo zijn er ook mensen die een vrijgezellenfeest organiseren. Vind ik ook onzin en tenzij het een goede vriendin ga ik niet heen. Nee het is geen must, maar er zijn mensen die het leuk vinden om dat te organiseren. Ook goed toch?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:25

Ja dat is vrij awkward als ze het zelf gaan doen. Dat is eigenlijk hetzelfde als wanneer je je eigen vrijgezellenfeest organiseert :+

Mensen accepteren geen nee. "Wil jij eigenlijk kinderen?" "Nee" "Ach, dat komt nog wel. Degenen die het hardst roepen..." Valt in precies dezelfde categorie. Ik zou niet zitten te wachten op een buikschildering of het eten van babyvoeding. Maar goed, ik ben ook echt het type dat dat dan gewoon zegt en naar huis gaat. Nee is nee.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:28

xApple schreef:

Heel erg mee eens, maar in die zin af en toe ook een breder probleem: mensen leggen daarmee de lat zo vreselijk hoog iedere keer.
Want o wee als iemand dit niet voor jou organiseert... dan is er blijkbaar iets mis met jou -O- Of als jij vergeet volgens het protocol iets te doen voor de aanstaande moeder/bruid. Want dat kan echt niet hoor.
Of idd de aanstaande moeder/bruid (bij vrijgezellenfeesten) 'eist' dat iemand dit voor haar doet, welke activiteiten wel en niet mogen, etc etc etc.
Bah.

Al die opgelegde sociale dingen, blegh.
Ze kunnen heel leuk zijn, maar we maken onszelf af en toe ook helemaal gek met dit soort dingen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:29

Mijn vrijgezellenfeest was eten en mijn babyshower was eten. Happy lieveli. Vooral niet te moeilijk doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:30

Ook zoiets neurotisch: geslachtonthullingsfeestjes :+ Eerst hysterisch echo maken, dan moet het geslacht op een briefje, briefje mag niemand zien, moet in een envelop, envelop wordt meegegeven aan schoonma, schoonma moet naar de bakker, bakker mag wel in de envelop kijken en moet dan adhv het geslacht een taart maken met binnenin roze of blauw :+
En dan komt de familie op de thee, wordt taart aangesneden en roepen ze met zijn allen oeh en ah bij het zien van de kleur vulling. Wie verzint dit allemaal?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:30

Mars schreef:
Ook zoiets neurotisch: geslachtonthullingsfeestjes :+ Eerst hysterisch echo maken, dan moet het geslacht op een briefje, briefje mag niemand zien, moet in een envelop, envelop wordt meegegeven aan schoonma, schoonma moet naar de bakker, bakker mag wel in de envelop kijken en moet dan adhv het geslacht een taart maken met binnenin roze of blauw :+
En dan komt de familie op de thee, wordt taart aangesneden en roepen ze met zijn allen oeh en ah bij het zien van de kleur vulling. Wie verzint dit allemaal?

De commercie misschien?
Bizar joh.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:31

Het is zo volkomen hysterisch. En alles moet zo en public. En direct op facebook.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:33

lieveli schreef:
Ik vind die spelletjes vreselijk. ''Ruik de luier''

Eh nee, steek een potlood in mijn oor :)

xApple schreef:

Doe niet zo moeilijk joh, zo zijn er ook mensen die een vrijgezellenfeest organiseren. Vind ik ook onzin en tenzij het een goede vriendin ga ik niet heen. Nee het is geen must, maar er zijn mensen die het leuk vinden om dat te organiseren. Ook goed toch?

Doe niet zo moeilijk?! :') Heb jij de kern van dit topic gemist ofzo?

Volgens mij is dit dé plek om te klagen over babyshowers ;)

Die onthullingen vind ik ook zo dom.. En jammer.. Ik vind het leuker als nog niet alles
verteld en verklapt is voordat het kindje geboren is.. Net als de naam.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:35

En de lat wordt idd steeds hoger, kind is nog niet eens geboren en heeft er al 3 feestjes op zitten.

Mijn ouders wisten niet eens wat voor geslacht kind ze kregen, opa en oma waren in het ziekenhuis langs geweest en de rest van de familie mocht na een paar weken pas langs komen. Mijn moeder wilde eerst gewoon rust in de tent.

Ik heb misschien 10 foto's van mezelf als baby, in een groot plakboek. Tegenwoordig wordt alles tot en met de placenta, de geknipte navelstreng etc op FB gegooit :oo

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:36

Wel knap van je moeder dat ze dat allemaal een beetje op afstand heeft gehouden. Zal niet meegevallen zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:42

Nee ik heb de kern niet gemist en ik vind dit een heerlijk topic, maar je kunt het ook overdrijven hoor :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:43

Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 09-08-17 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:44

Mag je vinden hoor :D Maar ga me niet inhouden omdat jij toevallig wel een leuke babyshower had ;)
Laatst bijgewerkt door xApple op 09-08-17 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:44

Ik had iemand op Facebook en zij had gewoon een shoot tijdens de bevalling :oo Tot de placenta, het persen, alles.

Maar goed, ik heb er weer een ochtend aan mamablogs op zitten (die allemaal cynisch en negatief zijn!) en ik snap echt niet waarom mensen het willen. Ik snap de humor ook gewoon niet, want volgens mij is het wel als humor bedoeld. Maar dit is toch niet grappig? En: dit weet je toch van te voren?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:46

laetitia schreef:
https://www.fabmama.nl/ouders/ouders-ma ... rstvoeding

:r

Raak ook wel lichtelijk geïrriteerd door de continue stroom Engelse termen die op iedere blog er in gefietst worden. Schrijf gewoon Nederlands. Maar dat is even terzijde...

WoW heftig :wow: Vooral omdat ze al zo groot zijn..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:46

Ik denk dat die blogs support moeten bieden ofzo? Ik lees het niet. Ik word er onpasselijk van. Altijd heel fijn geblogd tot ik zwanger werd en ineens dacht NEE.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:52

oh ik haat kraambezoek. Tenzij het mijn beste vriendin is, hoeft men er ook echt niet van uit te gaan dat ik kom. Ik vind baby's ook niet schattig, niet mooi en al helemaal niet leuk. :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:53

Ik krijg reclame voor kraamzorg onder dit topic :')

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:56

@Wendy: helemaal mee eens. Er wordt zóveel verwacht, en het is allemaal niet meer spontaan. Als er iemand zwanger blijkt, dan weet je vooraf al het hele riedeltje. Van babyshower tot geslachtstaart, en inderdaad alles moet op feestboek.
Nou ben ik altijd een beetje recalcitrant geweest en sociale verplichtingen maken me heel nerveus, dus daar zal dit alles ook mee te maken hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:04

Het verschilt erg per persoon denk ik. Ik ga overigens niet naar pasgeboornen of babyshowers enz. Bij ons doen ze "babyborrels" wat basicly in houdt dat er een zaaltje gehuurd wordt en dat iedereen uitgenodigd is in de vorm van een "feestje" om de baby te zien. Dat gebeurt dan vaak zodra de baby en de ouders er klaar voor zijn. Maar daar doe ik ook niet aan.

het dichts dat ik kom bij een situatie met een "pas geboorne" was met mijn zelfgefokte veulen en mijn man heeft toen die avond een hoop volk laten komen naar de weide en de dag er na stond er ineens (voor mij) onbekend volk aan de weide, dat waren kennissen van mijn man en die heb ik beleefd doch kordaat verzocht om op te flikkeren en ik ben woest geweest op 'm. (en heb het hem nooit helemaal vergeven. := :+). Dus ik vrees dat als ik aan kinderen zou doen ik iedereen per direct buiten zou zetten. :o :o

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:58

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:01

Frummels schreef:
oh ik haat kraambezoek. Tenzij het mijn beste vriendin is, hoeft men er ook echt niet van uit te gaan dat ik kom. Ik vind baby's ook niet schattig, niet mooi en al helemaal niet leuk. :=

Hier ook. Bij vrienden die niet onze allerbeste vrienden zijn ga ik er al niet meer heen. En mensen weten dat en accepteren dat hoor.
Bij ons in de vriendengroep organiseren ze soms een babyborrel. Dat is wel handig. Is meestal in een horecagelegenheid, dan staat die wieg ergens in een hoek en werp je even heel snel een blik. Verder gewoon een soort feestje, met drank en alles.
En de saaie vrouwen staan de hele tijd in de hoek om die wieg, dus daar ben je dan ook mooi vanaf.