Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 18:48

Ik vind juist positieve verhalen ook fijn om te horen/lezen. Ik kom juist heel veel negatieve verhalen tegen en dat maakt dat ik het allemaal behoorlijk spannend vind. Inderdaad die verhalen op Tiktok, maar ook als je gewoon informatie zoekt via Google.
Nou worden negatieve verhalen vaker gedeeld dan positieve en als je leest hoeveel mensen geopereerd worden zal bij het grootste percentage niet veel geks gebeuren, maar toch.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 18:54

Ik heb meerdere vrienden/collega’s minimaal 5 waarbij geen complicaties zijn geweest. Kunnen alles eten.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:27

Er is vanmiddag een patiëntendag van WeightWorks. Toevallig hier iemand die hier ook naartoe gaat?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 21:27

Vandaag bijeenkomst gehad en bij de chirurg geweest. Merkte wel dat ze daar niet echt fan zijn van de sleeve. Geen probleem, want wil heel graag de mini gpb en dat gaat het ook worden. Donderdag om 10 uur is het zover :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 22:30

MoniekJ schreef:
Vandaag bijeenkomst gehad en bij de chirurg geweest. Merkte wel dat ze daar niet echt fan zijn van de sleeve. Geen probleem, want wil heel graag de mini gpb en dat gaat het ook worden. Donderdag om 10 uur is het zover :)

Wat snel! *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 05:52

Jeetje.. nou veel plezier vandaag, met t afscheid nemen van je " oude".leven. :D op naar t nieuwe

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:55

Dat is snel Moniek! Nog even 1 dag genieten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 03:58

Succes vandaag!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 08:12

Succes vandaag MoniekJ! De eerste dag van je nieuwe leven :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:46

Hopelijk is alles goed gegaan MoniekJ!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:00

Bedankt nog! Het is allemaal goed gegaan, pijn valt ook alles mee en inmiddels weer thuis :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:24

MoniekJ schreef:
Bedankt nog! Het is allemaal goed gegaan, pijn valt ook alles mee en inmiddels weer thuis :)

Fijn! Succes de komende tijd, voor je het weet ben je door het vervelendste gedeelte heen :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:59

Fijn hoor. Succes

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 15:34

MoniekJ schreef:

Goede berichten! Veel sterkte met je herstel!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:29

Moniek sterkte met het herstel!

Iemand baat gehad bij ondersteuning van de huid dmv. Cupping, bindweefselmassage of collageen?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:57

Ashleytjuhh schreef:
Moniek sterkte met het herstel!

Iemand baat gehad bij ondersteuning van de huid dmv. Cupping, bindweefselmassage of collageen?

Na 2 zwangerschappen en zoveel jaren overgewicht moet een cup het opzuigen denk ik, wil het resultaat hebben _O-

Wel een interessante vraag overigens! Ik weet nooit precies of het echt helpt of vooral marketing-achtig is.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:51

Ja ik ook niet maar daarom vooral opzoek naar ervaring :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:41

Nee weet ik niet. Geloof er geen reet van dat t kan helpen. Allemaal oliebol die je arm maakt en niks doet. Je huid is zo opgerekt, en je valt gewoon gelijdelijk af. Dus als je huis nog wat elastisch is trekt ie weer gedeeltelijk terug. Maar iets wat lang is " uitgelopen". Krimpt niet zo goed meer. Tuurlijk trekt je huid wel bij. Dat is het mooie van huid. Maar uitgelopen schoenen worden niet kleiner als je ze invet Zelfs niet met koud water!!
Ik heb met 4 zwangerschappen een prachtig patroon op m'n buik en heupen. Smeren heeft toen niet geholpen en doet t nu nog steeds niet. T is wat t is. Maar je bent net zo mooi als je je voelt. Werk daar aan... accepteer jezelf straks. Alles wat je doet, is voor je eigen gewin. Wees daar trots op, zelfs als t bloot in de spiegel misschien niet helemaal uit ziet als topmodel. Jij bent dat wel! _/-\o_

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:57

Mooie woorden Pipo :j De één heeft er inderdaad meer ‘last’ van dan de ander. Ik zie het wel (borsten, buik, bovenbenen), maar het valt bij mij met bijna -60 kilo me nog alles mee := Volgens mij hangt het af van leeftijd, al vaker opgerekt of niet, hoe lang je overgewicht hebt gehad, zwangerschappen, genen, roken, beweging en nog 101 andere factoren. Ik probeer ook te werken aan de acceptatie en ik heb steeds meer momenten dat ik me mooier voel :) Dat is iets ongeacht je kilo’s of de resten daarvan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:11

Ik ben nu bijna 55 jaar, 4 kids en borstvoeding en ook bijna 60 kg lichter dan 3 jaar geleden. Als ik ( zoals vandaag) in strakke spijkerbroek en shirt met ingezet kant op pad ga, ben ik mooi <3 als ik naar beneden kijk als ik in de auto zit, zie ik her en der een rolletje. Als ik m'n kleding uitheb als ik ga douchen en loop voor de spiegel langs, zie ik een aardappelzak. Tieten die naar m'n tenen kijken, een buik die zover geruïneerd is dat er niets meer van valt te maken. En meer. Maar denk dan... als je ligt ziet niemand dat {:)-:( _O- het is niet dat jouw lichaam niet mooi is, het is die fiets zwaartekracht |o

Heb vandaag mijn eyeliner laten tatoeëren. Gewoon omdat ik dat verdien. Maar zal nooit mijn borsten laten liften of zo. Hé, een gedragen spijkerbroek zit beter dan een nieuwe :(:) :9

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:26

Bij mij is alles nu veel meer in verhouding. Ik heb een mooiere taille moet ik zelf toegeven en ik kan mijn voeten weer zien onder de douche :D
Tuurlijk heb ik ook nog vetrolletjes maar dat is de lipoedeem. Daar doe ik niks aan.
Ik keek vooral in het begin veel naar mijzelf toen er meer dan 10 kilo afwas.. Nu niet meer zo..

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:43

ik vind het vooral lastig op het moment dat inderdaad dingen gaan hangen en je striae ziet :o
hopelijk gaat dat nog een beetje terug ben pas 30. Rook niet :))

hier is er vanaf maart dus 31 kilo vanaf weet dat ik mijn huid ook wat tijd moet gunnen maar dacht het met iets te kunnen ondersteunen

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:59

Voelen jullie je ook echt losser in je lichaam? Dat bewegen makkelijker gaat enzo.
Ik heb nog altijd bekkenklachten en veel gedaan vandaag, en dan zit alles echt zooo in de weg ofzo. Elke stap gaat dan moeizaam en voel me zo stijf.

Goeie mindset pipo! <3

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:18

@Moniek, fijn dat de operattie goed is gegaan! Nu lekker herstellen.

@ Butterfly, Ja ik zit zeker losser in mijn lijf, lopen gaat veel makkelijker als je bovenbenen elkaar niet meer raken en nadat de eerste 10 kilo verdwenen was geen pijn in mijn onderrug meer.

Wel een heel slechte conditie omdat ik niet kan sporten door chronische ziekte.

Sinds oktober een hondje hier uit het Spaanse asiel in huis. Zij dwingt mij naar buiten te gaan, daardoor kan ik wel weer wat verder lopen innmiddels.

Inmiddels 55 kilo afgevallen. Ik weeg nu 67,7 dat had ik echt nooit verwacht, aangezien het ziekenhuis na 2 jaar een gewicht van 85 kilo voorspelde.

Dat is nog bijna 20 kilo minder nu *\o/*

Hangtieten, hangkont, straie en wat vellen her en der neem ik voor lief haha

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:21

Ja, Butterfly :j Hier ook echt wel beter met bewegen en zo. Merk ook dat ik minder last heb van het warme weer. Voel veel meer energie om in het algemeen extra te bewegen en zo. Eerder deed ik al snel uit gemak dingen met de auto en parkeerde ik bijvoorbeeld zo dichtbij mogelijk, nu ga ik automatisch al sneller lopend of fietsend en parkeer ik ook sneller verder weg en loop lekker een stukje.