Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:59

Martinklok schreef:
Alleen koolhydraten ;)
Eiwitten moet je juist meer eten zodat je wel spieren blijft opbouwen :D

ketogeen.nl schreef:
Het ketogeen dieet is een dieet waarbij voornamelijk vetten gegeten worden en weinig eiwitten en koolhydraten. Het dieet is ontwikkeld voor epilepsie patiënten, met name kinderen, om de aanvallen te verminderen. Het dieet zorgt ervoor dat de aanvallen minder vaak voorkomen. Hoe dit precies in het werk gaat is niet helemaal duidelijk maar dat het ketogeen dieet werkt is bewezen. Het is gebleken dat circa 50% van de kinderen een daling heeft meegemaakt in de aanvallen van meer dan de helft. Het ketogeen dieet kan ook bij volwassenen helpen om de aanvallen te verminderen. Bij volwassenen is een minder strikt dieet nodig. - See more at: http://www.ketogeen.nl/#sthash.Xf6mQA8O.dpuf

Wie heeft je dit dieet aangeraden?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:27

Russel, ketogeen dieet wordt tegewoordig ook heel veel toegepast bij mensen om af te vallen die insulineresistent zijn omdat zij door de insulineresistentie moeilijk afvallen. Zonder koolhydraten hebben zij veel resultaat, met als gevolg betere insulinegevoeligheid :) in dat geval worden alleen de koolhydraten streng geweerd en worden eiwitten en vetten ingezet als energiebron. Meestal wordt dit gedaan onder de naam "streng koolhydraatbeperkt dieet" maar in principe is het ook ee dieet met als doel ketose.

Verder ga ik er niet eens op in, volgens mij heb je geen flauw idee wat je aan het doen bent, met 16 jaar is dit volledig onverantwoord dus ik ga er vanuit dat je dit niet onder begeleiding van een professional doet. Geen enkel zichzelf respecterend dietist zou hierin begeleiding bieden lijkt mij, tenzij er informatie is die we niet weten.
Ik snap ook niet waarom je dit wilt, want het sluit totaal niet aan bij je doele van gewichtstoename en spieropbouw.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:40

secricible schreef:
Russel, ketogeen dieet wordt tegewoordig ook heel veel toegepast bij mensen om af te vallen die insulineresistent zijn omdat zij door de insulineresistentie moeilijk afvallen. Zonder koolhydraten hebben zij veel resultaat, met als gevolg betere insulinegevoeligheid :) in dat geval worden alleen de koolhydraten streng geweerd en worden eiwitten en vetten ingezet als energiebron. Meestal wordt dit gedaan onder de naam "streng koolhydraatbeperkt dieet" maar in principe is het ook ee dieet met als doel ketose.

Ben ik inderdaad van op de hoogte :j Daar ging het laatst in het afvallen zonder doel topic ook over, en heb me toen ook even ingelezen. Maar ik ben sowieso geen voorstander van koolhydraat-arme diëten, tenzij er echt een noodzaak is (zoals dus de insulineresistentie die jij noemt). Maar laat staan dit dieet volgen terwijl je ondergewicht hebt en juist spiermassa wilt aanmaken.

secricible

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:44

Mee eens hoor. Mijden van brood, aardappels, rijst en pasta e.d. Prima, maar zodanig streng koolhydraatarm dat je in ketose gaat is een aanslag op het lijf en moet je echt alleen doen met medische begeleiding.
En de rest heb ik al genoeg over gezegd. Waanzin...

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:48

Volgens mij heb ik wat anders voor me dan jullie.
En ik weet niet wat je kletst maar mijn gewicht is gewoon goed voor iemand van mijn leeftijd en lengte :')

Een vriend van me heeft het al eerder gedaan en ook veel sporters volgen dit, en het is geen aanslag op je lijf als je het goed doet, ik heb zo een schema gehad hoe je ermee kan beginnen en dat ziet er goed uit.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 01:21

"Ik weet niet wat je kletst", je geeft toch echt zelf aan dat je dun bent en er eerder war bij mag...

Zou eerst normaal voedingspatroon proberen voor je koolhydraten gaat schrappen..

zoals jij beschrijft klinkt eerder wat sporters inzetten NA een bulk

Wat zijn jullie sportdoelen voor maand van juni?

Ik wil mijzelf kunnen optrekken zonder hulp, hip thrust met 60kg en voor paaldansen aerial Invert, shouldermount en Marley kunnen *D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 06:46

Jij geeft zelf aan dat je wil bouwen en gaat vervolgens een afvaldieet volgen.
verder moet je lekker doen wat je wil als je denkt dat het geen aanslag is. Ik heb er voor gestudeerd en kan je zeggen dat het wel zo is.
Als je alles zo goed weet dan vraag ik me af wat je hier doet.

Heb ik me toch weer laten verleiden er iets over te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:04

Ik ben er ook mee eens dat je eerst gezonden vooral vvoldoende moet eten. Daarbij moeten je vetten eiwitten en koolhydraten binnen krijgen. Ik vind 1,84 en gewicht rond de 64(?) Erg weinig... Zeker wat jij eet is erg weinig voor een grote jongen nog in de puberteit.

Mijn doelen juni zijn, vooral blijven sporten tijdens het afstuderen haha. Voornamelijk kracht en strecht. Qua kracht wil ik op gegeven moment wel op mijn eigen lichaamsgewicht kunnen squatten! (60 kg) death lift wil ik nu wel proberen op de 55 kg te krijgen :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:41

@SecriB Jij weet niet hoe mijn lichaam eruit ziet, hoeveel ik weeg, en wat mijn andere maten zijn.
Beetje vreemd dat jij kan zeggen dat in ondervoed ben of dergelijke als je niet eens weet hoe mijn lichaam eruit ziet...
En met één of andere studie weet jij nog steeds niet wat goed is voor mijn lichaam, dat ken je helemaal niet namelijk.

Normaal at ik elke dag minder dan dat ik nu doe, en ik heb het nog steeds 16 jaar lang overleefd en nooit honger of dergelijke gehad.
In een ander topic heb ik het ook al gezet ( of hier ) en dat is dat mijn neefjes en nichtjes dit ook hebben.
'wij" kunnen ons helemaal vol stampen maar merken er helemaal niets van, we komen niet eens aan als we allemaal vette dingen eten. ;)
We eten allemaal 'weinig' maar dat is gewoon omdat we met kleinere porties al vol zitten.
Tegenwoordig dwing ik mezelf meer te eten omdat ik anders te weinig binnen krijg alleen hier krijg ik enorme krampen van...lijkt me ook niet goed dan _O-

Tegenovergestelde van mensen die zich helemaal vol kunnen stampen en dit wel merken, i guess. _/-\o_

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:02

Citaat:
Ik ben 16 en weeg iets in de 60 kilo.
Ik ben 1.84 / 1.85 dus inderdaad erg ligt.
Lang en slank heb ik gewoon als bouw, een tijdje heb ik geprobeerd aan te komen met veel vet maar dit hielp niets en is ontzettend slecht ( hulpeloosheid als 12 jarige )
Nu probeer ik meer spieren te trainen zodat mijn gewicht niet meer zo laag is, en het niet meer zo erg opvalt dat ik zo een dunne tak ben :D

Martin: Hierdoor weten wij meer dan genoeg. Er zitten mensen hier die er genoeg verstand van hebben en die meer weten dan menig ander. Zo'n dieet volgen is totaal van de pot gerukt en niet nodig. Ga eerst aan de slag met gezonde voeding en verdiep je daar eerst eens in. Ga eerst maar eens begrijpen wat spieren zijn en wat ze nodig hebben. Wat de citroenzuurcyclus is en wat de ketose is. Het is belangrijk dat je snapt waarmee je bezig bent

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:30

Tjsah, waarom vraag je eigenlijk advies als wij het helemaal niet weten?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:11

Pff jongens ik heb spierpijn van gisteren. Heb 600m gelopen met in beide handen een kettlebell van 20kg. Daarna nog een hele lekkere workout gedaan met hanging knee raises en deadlifts.
en ik heb mijn springtouw binnen uit Amerika, dus ik kan double unders gaan oefenen, yay!!!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:21

Klinkt goed en zwaar zeg, lekker!

Ik doe met mijn nieuwe schema supersets, dat is ook lekker :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:36

Ja supersets zijn idd ook lekker.
ik wil eigenlijk nog 1-2x in de week puur krachttraining doen, maar gebrek aan tijd en geld haha

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:39

Zo, ik kom ook weer even om de hoek kijken! Afgelopen week door de stress slecht gegeten. Gewoon te weinig binnen gekregen en merkte echt dat dit een onwijze aanslag was op mezelf. 2 uur sport kreeg ik niet of nauwelijks gedaan. Nu gaat het al weer beter met eten. Moet ook wel want zaterdag doe ik mee aan de Strong Viking Run! :D krijg daar nu al wel zenuwachtige kriebels van joh! Heb er zin in maar vind het wel onwijs spannend! Iemand nog tips om me zo goed mogelijk voor te bereiden? Ga woensdag nog XCO en Body Pumpen, maar vrijdag en zaterdag zelf sla ik over om kracht te sparen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:42

@Martin: vind een beetje denigrerende toon in je berichten.. Als je toch niet van plan bent om maar iets naar tips te luisteren waarom plaats je het dan hier? We zijn hier echt geen domme Mokkels die 0,0 verstand hebben..

Het is onzin dat je lichaam weinig nodig heeft omdat je snel vol zit! Weet je hoe dar komt? Omdat simpel je maag krimpt als je weinig eet :)* daarnaast heeft mijn lichaam ook 19 jaar lang goed gefunctioneerd op 'minder' en functioneerde ik prima op 49 kg.. Maar als fanatiek sporter heeft jw lichaam nou eenmaal meer nodig

Volgens mij ben ik van dit topic hier wel toppunt die alles kan eten zonder aan te komen _O- zou dus ook echt niet weten waarom je dam juist dingen gaar schrappen.. Van weinig koolhydraten ga je simpel weg vet afvallen.. En als jij al aangeeft dar je niet hoeft afgevallen juist eerder wat bij mag?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:42

MaritB schreef:

Zou ik jou schema eens mogen zien?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:48

secricible schreef:
Ja supersets zijn idd ook lekker.
ik wil eigenlijk nog 1-2x in de week puur krachttraining doen, maar gebrek aan tijd en geld haha

Kun je waar je nu sport niet puur krachttraining doen?

Ik doe eigenlijk alleen maar krachttraining :) Oja, en paardrijden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:49

Secr doet toch dat ene.. Zoekr naam... Crossfit!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:52

Ja crossfit idd ;)
We hebben ook olympic weightlifting classes, maar dan moet ik naar een duurder abbo gaan omdat dat alleen bij onbeperkt sporten er in zit volgens mij.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:53

Gianti schreef:
MaritB schreef:

Zou ik jou schema eens mogen zien?

Die ligt op de sportschool :P

Gisteren had ik:

Rug en biceps:

Seated Row 12x
Hammer curl 12x
en dan 3 sets, pas na de hammer curl 30 sec. rust.

Reverse fly 12x
Bicep curl bar 12x
En dan weer 3 sets ;)

standing row dumbbell 12x
standing row dumbbel 12x
en dan weer 3 sets

lats pull down 12x
lats pull down standing 12x
en heel verrassend 3 sets

Dan afsluiten met hanging knee raises 12 vervolgens planking side step (beide voeten 12x dus totaal 24) en dan ook 3 sets.

Dat is dag 1, doel is meer open houding krijgen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:54

secricible schreef:
Ja crossfit idd ;)
We hebben ook olympic weightlifting classes, maar dan moet ik naar een duurder abbo gaan omdat dat alleen bij onbeperkt sporten er in zit volgens mij.

Oja, maar crossfit is wel gaaf.
Dat heb je hier in het dorp niet helaas.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:55

Ik moet er idd ook een stuk voor rijden, daardoor js vaker in de week eigenlijk niet haalbaar :(

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:00

Iets van steigende lijn in mijn gewicht weer!!! 49,5 kg.. Niet veel maar elk beetje b helpt! Mag ook wel als je voor alleen avond eten al 200g pasta weg werkt :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:02

200gr ongekookt? Of 200gr gekookt??

Mijn dalend lijntje gaat langzaam door, ben ook gestopt met de pil wat ook scheelt. Volgende week 1800kcal!