Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:24

BelleTessa schreef:
Ik gebruik de Clinique High Impact Mascara. Ben er blij mee, doet z'n werk goed.

Voor alle anderen;
Nachtdienst is niet goed voor me :') Ik ga in maart naar Miami en wandel de laatste dag meteen naar Sephora (kan pas aan einde van vakantie i.v.m. cruise "helaas ;) ")
Heb dit lijstje gemaakt:

- Clinique High Impact mascara al in gebruik, dus goedkoper hier halen.
- Philosophy Purity Made Simple al in gebruik, dus goedkoper hier halen.
- Chanel Le Volume mascara maar kan deze niet vinden op de site, dus op hoop van zegen kijken.
- Too Faced Natural Eye Neutral Eye Shadow Collection om te vergelijken met Naked 2, of deze het kopen waard is.
- Nars lipgloss Turkish Delight grote hype, kijken of die mij ook mooi staat
- NARS The NARSissist Eyeshadow Palette maar erg duur! Ook vergelijken met Naked 2
- NARS sheer glow foundation wordt alleen beetje lastig kleur kiezen, want heb aan het einde van de vakantie uiteraard een zomerzonkleurtje en dan wordt een goede kleur die matcht bij mijn Nederlandse teint een stuk lastiger..

Wil ook graag nog een mooie concealer kopen voor onder m'n ogen. Heb niet mega wallen, maar alleen om het grijzige weg te werken. Iemand tips?
Ook nog op zoek naar een betaalbaar oogschaduwpalet met mooie frisse kleurtjes. Gebruik die niet vaak maar mis het af en toe wel.
En wil een goed wenkbrauw kleurtje en kwastje, maar ik verf m'n wenkbrauwen voor de vakantie, dus ook daar een goede kleur voor kiezen wordt lastig.

Iemand nog meer echte must-haves voor make-up die in de USA te verkrijgen is?

Mooi lijstje! Alleen volgens mij is chanel in Amerika ongeveer even duur als in Nederland dus voor de prijs hoef je hem niet daar vandaan mee te nemen. :) En het Narsissist palette was Limited Edition. Hij is nu wel terug maar ik geloof dat het tijdelijk was en weet ook niet voor hoe lang. Maar ze hebben eigenlijk altijd wel mooie LE collecties liggen en daar zit vaak ook wel een mooi oogachaduwpalette bij. :) Ik zou ook nog naar MAC gaan voor lipsticks en oogachaduws, en ik heb zelf geen ervaring met de Kat von D tattooliner maar iedereen is er zo enthousiast over dat ik die ook zou kopen.
En ik weet niet wat voor foundation je normaal draagt? Mijn winter sheer glow kleur is Deauville en zomerkleur Fiji. :)

Roos: die shocking heb ik ook gehad maar ik vind hem echt vreselijk.. Bij mij klontert ie heel erg en hij ruikt zo ontzettend sterk, soms rook ik gewoon ineens mijn wimpers. :=

Ik heb nu sumptuous Bold van Estee Lauder, fijne mascara maar droogt snel uit. De perfecte ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. ;( :P

Ababe

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:54

Iedereen bedankt voor de tips over mascara! Ik ga het een en ander eens proberen.
@Loose: precies wat jij zegt ver Estee, hij droogt snel uit ;( !!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:55

Druppel lenzenvloeitstof erin helpt daarvoor toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:00

Ik vind mascara altijd zo lastig aan te raden.
Heb echt gemerkt dat dat zo persoonlijk is.

Wat voor mij werkt, werkt voor iemand anders niet, ik hou van kleine borsteltjes, een ander juist van grote...
Wil je een droge formule of juist een natte, ga je voor lengte, dikte, extra zwart of juist extra volume...

Wil je betalen voor een high end of alleen maar budget?
Waterproof of juist niet?

Echt, ik begin er niet meer aan om mascara aan te raden :')
Kan alleen zeggen welke ik fijn vind, maar zelf gebruik ik altijd een combinatie omdat ik daar het beste resultaat mee krijg.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:02

Hypnose Doll van Lancome <3. Maar verder heeft Anc wel gelijk. Ik heb kleine ogen dus zo'n groot borsteltje werkt echt van geen kanten bij mij.

Ik heb vandaag het laatste restje van mn BB Long Wear Even Finish gebruikt, met de beautyblender spons. Hij is toch wel erg mooi en natuurlijk... Zit zo te twijfelen, moet weer een nieuwe, maar weet niet wat. Mn huid reageerde onwijs goed op de BB Cream van Bobbi Brown, maar wil in de winter eigk geen BB Cream. Teint Miracle van Lancome deed het ook supergoed... Pfff, waarom is er zo achterlijk veel keus :'). Want ben stiekem ook onwijs benieuwd naar de HD van MUFE :=
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 08-12-14 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:03

Ik heb gister en vandaag mijn Sigma F80 kwast gebruikt.
Wat een fijn ding!!!

Mijn foundation zat binnen 2 seconden super mooi geblend op zijn plek.
Echt, hij is prijzig, maar zo ontzettend zijn geld waard!!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:06

Hoe werkt zo'n kwast Anc? Rondjes draaien of deppen zeg maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:09

Je buft je foundation er mee in je huid.
Ik pomp wat foundation op mijn hand, dep de kwast er in, stip dit op mijn gezicht om te verdelen en dan inderdaad gelijkmatig aanbrengen door rondjes te draaien zeg maar.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:10

Zo doe ik dat inderdaad ook met de buffingbrush van Zoeva :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:14

Stelletje kletskousen! Ik ben ook even 5 dagen op concours geweest en kan en kan meteen ee hoooooop terug lezen haha!

Ik gebruik van philosophy de purity en de micropeel. Bevallen goed!
Verder heb ik mac fix spray en ook 1 van mua. Die van mac nog niet gebruikt die van mua vind ik top! En was maar 5 euro ofzo!

En nu ga ik weer verder bijlezen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:17

Oh ja, setting spray!
Ik heb Mac Fix + gebruikt, fijne spray als je iets te enthousiast bent geweest met poeder, maar hij deed bij mij echt niks om te fixeren.
Mijn make up bleef niet langer zitten dan wanneer ik de spray niet gebruikte.

Ik heb nu de Urban Decay All Nighter en die werkt echt als een tierelier!
Mijn make up blijft de hele dag zitten, zelfs mijn blush!
Normaal gesproken is poederblus bij mij zo verdwenen, maar met deze spray zit hij de hele dag als een huis :D

En de mist is ook heel fijn, stukken fijner dan Fix +, waardoor ik minder het idee heb dat mijn gezicht nat wordt en make up kan uitlopen.
Ik vind hem super fijn en een absolute aanrader!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:37

Ik kom mijn vraag ook even stellen als het goed is :)
Ik lees regelmatig mee in dit topic maar post zelden eigenlijk.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Maxfactor all day flawless 3 in 1 foundation? :)
Nu in de winter zijn mijn wangen erg droog en mijn t-zone is vett er. Ik heb de de double wear van Estee Lauder maar die vind ik niet zo super helaas en die Maxfactor leek me wel wat.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:58

Aranel schreef:

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Maxfactor all day flawless 3 in 1 foundation? :)
Nu in de winter zijn mijn wangen erg droog en mijn t-zone is vett er. Ik heb de de double wear van Estee Lauder maar die vind ik niet zo super helaas en die Maxfactor leek me wel wat.

Die heb ik 1 keer gebruikt. Vond de finish prima, je hebt ook maar weinig nodig voor je hele gezicht. Meer kan ik er niet over vertellen na 1 keer..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:00

Aranel schreef:

Ik heb een vette huid. Zowel T als wangen maar bij mij loopt het er zo af... Wel dekt hij goed verder werkt ie niet echt voor een vette huid.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:13

Hmm dat klinkt minder.
Met name mijn voorhoofd is wat vet, de rest valt mee. Ik las verder goede reviews over deze foundation dus was benieuwd of jullie 'm ook al eens gebruikt hadden :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:40

Ik heb hem ook en hij bevalt mij erg goed!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:51

Aranel schreef:
Hmm dat klinkt minder.
Met name mijn voorhoofd is wat vet, de rest valt mee. Ik las verder goede reviews over deze foundation dus was benieuwd of jullie 'm ook al eens gebruikt hadden :)

Hij kan voor jou werken hoor :j

Ik ben wat dat betreft wel een bijzonder gevalletje met mijn huid :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:53

Sorry dit moest ik even delen :')
http://www.imakeyousmile.se/wp-content/ ... 24x791.jpg

Wáárom??!

Trouwens.. Op adorebeauty heb je echt een hele handige tool voor het kiezen van een kleur!
Als je bij een bepaald product bent, kun je kiezen voor "find my shade". Daar kun je dan één of meerde voormalige kleuren van perfect matchende foundations kiezen en tadaa...

Ik heb net even een test gedaan, mijn goedmatchende spulletjes waren
Bobbi Brown BB in light & Bobbi Brown Long Wear Blabla en daar komt de kleur van Jane Iredale uit van warm silk. En toen ik even op het plaatje op hun website keek, moest dat er ook uitkomen.
http://www.skinmatrix.com.au/file_stora ... _Table.pdf

Ik wil morgen even proefjes vragen van teint miracle en miracle de air van Lancome, dan ga ik zien of de test het daar ook mee goed had. Als het zo is, is dat natuurlijk superfijn voor online aankopen!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:59

Als ze voor een nieuwe huidskleur ging, dan is die look wel geslaagd. :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:13

Hahaha echt he nini :=

Waar vind je de tester yv, zal wel kippig zijn maar zie m niet

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:50

Bij de producten zelf! Denk alleen niet bij allemaal want zag 'm niet bij de superbalanced van clinique.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:25

Super handig zeg!
Helaas heeft hij de Diorskin Star nog niet als optie...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:27

Ja vind het echt wel superhandig! Maarja, dan moet-ie het wel overal bij doen :').

Zo ik heb net proefjes aangevraagd een aantal van de primers van Laura Mercier. Ben benieuwd!
Iemand hier ervaring ermee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:28

Nee, maar die wil ik wel proberen!
Waar heb jij ze aangevraagd?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:28

Oke nu ik de Diorskin Star foundation merk ik dat het toch wss mooier is om blush te gebruiken. Hiervoor nooit gedaan omdat ik een rood gezicht heb en je het dan niet echt zag.... Heb alleen de rose gold van Sleek en dies mooi hoor maar wel met veel glans. Wat zijn mooie basic blushes?