Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SunNDLM

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:45

Hallooo! Ik wil me ook graag melden!
Al lange tijd wil ik eens flink aan mijn lichaam gaan werken maar als studentje zit een duur abonnement bij de sportschool er niet in...
Ik zou wel graag wat adviezen willen en als ik het zo hoor zijn er hier wel wat mensen met verstand ervan, en dan ook het stukje voeding.

Doordat ik erg ziek ben geweest ben ik veel afgevallen (lees: ieder bot is duidelijk zichtbaar) dus ik wil er weer wat kilootjes bij. Zo tussen de 5 en 10 kilo in totaal. Een half jaar terug ben ik eens begonnen met shakes van herbalife, gewoon als aanvulling op mijn normale eten. Ik moest toen gewoon een normaal dieet volgen en 3 shakes als aanvulling voor de extra voedingsstoffen. Dit ging toen erg goed en ik heb er ook positieve resultaten mee geboekt alleen is het erg moeilijk voor mij om trouw mijn shakes te drinken op de afgesproken tijden. De ene keer eet ik om 08.00, 13.00 en 19.00 uur, de andere keer om 10.00, 15.00 en 21.00 en als ik niet thuis ben/eet lukt de shakes zoiezo niet.
Nu vroeg ik me dus af of het wel verstandig is om een dusdanige work out als JM te gaan volgen wanneer je al onder een mooi, gezond gewicht zit. Ik zelf kom uiteraard liever wat kilootjes aan in de vorm van spieren dat in de vorm van vet maar is dit realistisch?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven! :)

En wat moet je allemaal aanschaffen hiervoor? Een matje en gewichtjes en thats all?

:wave: :wave:

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:48

Misschien kan je je berichtje ook es op het Gezonde Voeding-topic plaatsen? Daar zijn veel bokkers die denk ik weten hoe op een gezonde manier aan te komen, wat de kcal betreft, en ook in combinatie met sport. Succes alvast!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:08

Ik heb altijd begrepen dat wanneer je BMI nog op ondergewicht zit het niet verstandig is om ernaast te gaan sporten omdat je dan teveel kcal verbrand per dag. Dus eerst naar een gezond gewicht en dan pas weer spieren opbouwen. Als je echt ondergewicht hebt ga je ook geen spieren opbouwen maar juist afbreken als je er nu work-outs naast gaat doen. Je lijf kan dat dan namelijk nog helemaal niet aan. Dus eerst nog wat vetjes erbij, daarna komen de spieren weer! Overigens bouw je als vrouw geen 'kilo's' spieren op. Helaas! Dus wat jij nog aan gewicht bij moet komen zullen vooral (de broodnodige!) vetjes zijn.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:25

Ik denk dat ik volgens BMI niet op ondergewicht zit maar wel rond de ondergrens, zo rond de 19/20 zegmaar... Een half jaar terug bij de diëtiste heb ik uitgebreid onderzoek laten doen, was heel interessant. Misschien is het verstandig dat eerst weer te laten doen voordat ik ga beginnen met intensieve work outs.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:18

Ja interessant wel. Je verbrandt idd veel met JM. Overigens heb ik zelf ook een BMI van rond de 20 maar ik heb echt vetjes zat helaas haha. :P

Vandaag voor 't eerst Ripped 3, ff aanpoten poee!

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:24

Hallo! Ik wil me ook graag melden. Al een hele tijd (lees 2 jaar) heb ik pogingen gedaan om af te vallen, en ik betrap mezelf erop dat als het te lang duurt voordat ik resultaat zie ik weer stop. Nu ben ik begonnen met de 30 Day Shred en dat bevalt me tot nu toe goed. Op het moment zit ik op dag 7, maar ik merk nog geen verschil. Ik ben nogal ongeduldig als het hierop aankomt -O- In totaal wil ik 15/20 kilo afvallen. Misschien is het probleem ook wel dat ik me niet aan een bepaald dieet hou. Smorgens eet ik 1/2 boterhammen, smiddags ook en dan savonds gewoon groente, vlees en aardappelen.

Heeft iemand van jullie tips voor mij? Waar ik op moet letten, wat ik wel en niet moet eten en waarmee ik wel resultaat ga zien, of dat ik gewoon te ongeduldig ben.

Alvast bedankt! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:26

Post je lijstjes eens in het Wat heb je vandaag gegeten-topic, met je doelstellingen en beweging erbij. Daar krijg je vast heel wat tips :)

En verder: pin jezelf niet vast op een gewicht, maar kijk naar centimeters en voor-en-na-foto's, en hoe je je voelt :)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:29

Ja idd. Gezond eten, en voldoende beweging, daar komt het toch eigenlijk op neer.
Qua boterhammen en avondeten ligt het er maar aan wat je precies eet, welk brood, beleg en wat qua avondeten... Maar in dat andere topic krijg je dan inderdaad vast meer tips. Maar het scheelt nogal of je witbrood met belegen kaas eet, of speltbrood met hummus en komkommer. :)

Ik voel me vooral ook mentaal fitter als ik veel sport, daar doe ik het ook voor.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:15

Wat voor kleren dragen jullie tijdens de workout?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:16

Sportkleding :Y)

Ik heb vandaag rustdag en dat zint me helemaal niet -__-

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:34

een losse trainingsbroek en een topje :)

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:09

Ik een sportbh en een sportbroek. Shirt sla ik maar over want ik krijg het warm zat en mensen kunnen niet echt naar binnen kijken.

@Liiesjjj, afvallen gaat (helaas) nooit van de een op de andere dag. Maar inderdaad post je lijstjes in dat eet-topic, vraag om tips en gewoon blijven sporten. Dan komt het vanzelf wel goed!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:26

Traingsbroek, sport bh, sportschoenen en een hemdje/t-shirt

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:25

kan iemand mij de naam van "dat eet-topic" geven want ik heb gezocht maar ik kan het niet vinden.. O:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:52

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:58

Ik sport zelf in sport-bh, strakke 3kwartsbroek, en mn hardloopschoenen. Meestal geen shirt, sta toch zo idioot vroeg te hupsen dat niemand me lastig valt :)) en krijg het anders echt veel te warm

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:00

Dank je!

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:14

Bedankt voor de tips! Ik heb hem net gepost.
Heb vandaag een nieuwe sportbh gekocht bij de hunkemoller, nu even uittesten of het wat is :)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:05

ik in een sportbroekje (gewoon zo'n standaard gym-dingetje) of strakke driekwartsbroek, met hardloopschoenen
en een hemdje :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:06

Sportkledij shoppen is zooo leuk! <3
Misschien dat ik voor mijn verjaardag nog iets bestel bij de Blogilates-webshop, die shirtjes en shorts zijn zo gaaf...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:37

Level 2 (30ds) is leuk! Schoenen zijn nu een must, gister deed het zeer.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:39

Op blote voeten Bhris? pff.. heb ik een aantal weken volgehouden toen ik begon, maar de aanhechting van m'n achillespees raakte overbelast, werd ook helemaal dik onder m'n enkels.
toen ik 3 dagen met schoenen sportte was het over

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:52

Bhriseis schreef:
Sportkledij shoppen is zooo leuk! <3
Misschien dat ik voor mijn verjaardag nog iets bestel bij de Blogilates-webshop, die shirtjes en shorts zijn zo gaaf...

Heb je een link?
Zag aardige slijtageplekken in mijn trainingsbroek toen ik dubbelgevouwen lag tijdens de coolingdown gisteren }:0

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:06

Oh gosh, mijn spierpijn is bijna weg. Vandaag weer een uurtje knallen en hoop dat t ergste dan ook weg blijft ^__^

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:25