Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:47

Ja maar hele dag sporten of kantoor zitten is toch iets anders...

Haha en helaas denk ik niet zoveel op mn werk.

Zooo ik ga tukken, nu alweer zin in dag 17 morgen! Wat gaat t snel zeg. Had bij dag 1 nooit kunnen vermoeden dat ik het tot dag 17 zou schoppen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:48

Fiffill schreef:
Ik merk ook al wel verschil hoor qua lenigheid... ik hoop dat ik ooit nog met mijn handen bij de grond kan zonder mijn knieën te buigen :P
Is die yoga meltdown (?) wat qua lenigheid enzo?

Goed zo +:)+
De coolingdown van Jillian kun je best wat uitbreiden, ik vind het zelf vrij kort.
Ik blijf ongeveer 20-40 seconden in de stretch, afhankelijk van hoe ver ik ga.
Lunge-stretches vind ik echt heerlijk, hoop ooit een spagaat te kunnen :')

Er staan ook heel veel stretchvideos op YouTube :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:48

Monster_tos schreef:
Eten afwegen is voor mij misschien een goed idee!! Phor hoe ben jij te weten gekomen wat voor jou een goede balans is?

Nog een goede tip voor de spierpijn, zoek je hubby op voor wat 18+ gymnastiek :o

Ik heb uitgerekend wat mijn lichaam hoort te verbranden per dag. Omdat ik net uit een koolhydraatarm dieet kwam was m'n verbranding compleet op z'n gat gegaan en ik ben gaan lezen over supercompensatie na zo'n dieet. Hierdoor zouden m'n spieren zich weer vullen en m'n verbranding op gang gaan komen.
Het kwam neer op 4500kcal per dag eten waarvan 80% koolhydraten en 0% vet. Dit moest ik 3 dagen doen. Het waren de drie vreselijkste dagen van m'n leven :+

Toen ben ik uit gaan testen of m'n verbranding weer op gang was gekomen, door te eten wat ik moest eten per dag (2685kcal per dag). Een jaar lang was m'n gewicht idd tot op de ons stabiel, dag in dag uit, ook als ik ongesteld was.

Als je afvalt moet je de cijfertjes bijstellen natuurlijk. Nu zou ik zo'n 2500kcal per dag moeten eten.

Ik weet dat er altijd gezegd wordt dat je maximaal -500kcal moet eten per dag om af te vallen. Ik doe iets meer eraf op de meeste dagen, maar ik plan wel altijd een dagje in waarbij ik 'op onderhoud' eet om m'n verbranding op peil te houden :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:50

Loesss schreef:
Zooo ik ga tukken, nu alweer zin in dag 17 morgen! Wat gaat t snel zeg. Had bij dag 1 nooit kunnen vermoeden dat ik het tot dag 17 zou schoppen.
Ik doe met je mee :z En loop precies gelijk! (nja dat had ik vast al eerder gezegd :+ ). Succes met dag 17 morgen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:51

@ CCCCC: onze verhalen klinken inderdaad heel erg hetzelfde :') Het is zo ontzettend vervelend he

@ Raponsje: ik kom een BMR-ding uit van 1400 en nog iets. En ik vulde in dat ik elke dag sport, dan begrijp ik niet zo goed hoe dat dan net weer ongezond kan zijn? Aangezien je tot -500 van dat getal mag gaan om af te vallen? (Begrijp me niet verkeerd; ik zou dolgraag de stap kunnen zetten om gewoon meer te eten zonder me daar zeer slecht bij te voelen, maar ik dacht dat ik op gezondheidsvlak niets verkeerd deed volgens die berekening)

@ phor: Jee, wat een driedaagse moet dat geweest zijn zeg

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:51

CCCCC schreef:
Bhriseis, ik heb hetzelfde hoor. Leef al 4 jaar op 900-1300 kcal, en ik durf gewoon niet hoger. Terwijl ik wel heel actief ben.

Ik ben 1.81 en 68 kg, elke dag shred + school en 5 keer per week paardrijden. Verder ben ik eigenlijk altijd wel ergens mee bezig :+

Ik weet het niet hoor, maar volgens mij maak je jezelf daarmee kapot, dat is echt niet gezond. Een afspraak met een diëtiste lijkt mij erg zinvol...

Grapjasjes12

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:53

Haar verbranding is zowat tot stilstand gekomen. Als ze daarmee aan de slag wil moet ze eerst van het idee af dat ze aan gaat komen :)

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:53

ik heb net voor de 1e x weer geshred na mn stevige griepje. Cardio ging lekker, buikspieren ook goed. Maar de rest van de kracht.... Jemig mina!! Al mn spieren trilden als een gek! En nu na het douchen nog.

Griep heeft een behoorlijke aanslag gepleegd blijkbaar. Misschien niet al te handig gepland om na ziek zijn weer te beginnen als je een volle week gewerkt hebt en paardgereden ;) maar anders blijf ik het maar uitstellen!

Benieuwd hoe de spierpijn dit keer uitvalt. Ondanks trillen heb ik nu minder last

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:03

Bhriseis schreef:
@ CCCCC: onze verhalen klinken inderdaad heel erg hetzelfde :') Het is zo ontzettend vervelend he

@ Raponsje: ik kom een BMR-ding uit van 1400 en nog iets. En ik vulde in dat ik elke dag sport, dan begrijp ik niet zo goed hoe dat dan net weer ongezond kan zijn? Aangezien je tot -500 van dat getal mag gaan om af te vallen? (Begrijp me niet verkeerd; ik zou dolgraag de stap kunnen zetten om gewoon meer te eten zonder me daar zeer slecht bij te voelen, maar ik dacht dat ik op gezondheidsvlak niets verkeerd deed volgens die berekening)

@ phor: Jee, wat een driedaagse moet dat geweest zijn zeg

Dan heb je hem niet goed ingevuld of de website klopt niet waar je hem getest hebt.

Als je mij je lengte / gewicht / leeftijd geeft en vertelt hoe vaak je sport (en hoe lang) dan kan ik het even voor je uitrekenen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:03

Bhriseis schreef:
@Roos: bij mij is het hetzelfde als bij phormicola: ik heb de hele dag honger :')
Er zijn heel weinig dingen die mij zo plezieren als lekker voedsel; ik denk er een hele dag aan, doe niets liever dan (gezonde) recepten bedenken en Nigella's kookboeken blad voor blad lezen als avondlectuur. Stop ik maar in mijn mond waar ik zin in heb, kan je mij na een week de deur uit rollen :')

Zo zie je maar dat eten toch een gevoelig punt is voor velen....

Ik ben, als ik niet zo goed in mijn vel zit heb ik precies het zelfde als Bhriseis. Maar nu gaat het wel beter eigenlijk. Dat voelt wel als een bevrijding want ik voelde me eigenlijk een soort eetjunk. Soms nog wel een beetje... maar het is wel erger geweest. Voelt echt heel naar -O-
Maar veel fruit eten is ook wel voldoenend; raak je van vol en je hebt een (natuurlijke) suikerkick.
Ik denk ook dat als je iedere dag zorgt dat je je voedingsstoffen binnen krijgt dat je lijf minder vraagt naar eten.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel van heel veel culineare dingen houd; van escargots, schimmelkazen, orgaanvlees, bloedworst, buikspek, kaviaar, wild, vis en vooral hele goede wijn, champagne, port, sherry of dessertwijn er dan bij. Heeeeeerlijk. Gelukkig gebeuren die dingen niet eens jaarlijks. Misschien toch vaker doen. Dan kan je je op andere momenten beter inhouden? :')
En als boeren studente doet bier het natuurlijk ook heel goed.... Funest uiteraard wehehe! Maar goed, momenteel dus goed bezig. Maar dat verklaard wel dat ik dik 82 kg ben bij een lengte van 1.83. O:)

Kantoor is vreselijk, dat jullie dat kunnen! :')

EDIT: wat gaan jullie hard!
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 26-01-13 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:04

Ik kan helemaal niet stretchen! Ik kan niet eens met mijn benen ver spreiden op de grond... laat staan dan zonder steun (!) rechtop zitten! Dan heb ik echt mijn handen nodig om mezelf in balans te houden. Ik kom dus ook niet 1 mm naar voren... :') Ik span vast de kroon hier.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:08

Haha Roos, jij bent wel een gourmand zeg :D

Raponsje: ik weeg/meet momenteel 1.70 bij 58.8 kg; verzorg minstens drie uur per dag de paarden, doe nu de shred/yoga en over drie weken weer elke dag naar school toe. Heel erg bedankt dat je dat wil nakijken! Ik voel me wel heel erg blond nu

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:10

Ik weet inderdaad dat ik mn verbranding om zeep heb geholpen. Ik ben van zwaar overgewicht naar een.eetstoornis gegaan en mezelf jarenlang aangepraat dat ik te dik was. Daardoor heb ik zo'n eetpatroon ontwikkeld. Ik wil ook niet meer afvallen. Ik wil mezelf graag gezond zien en stel het zeer op prijs dat mensen.zoals phor goede adviezen geven. Ik weet dat ik verkeerd bezig ben geweest en ben dit ni.aan het veranderen. Ook al vind ik het vaak nog best lastig omdat ik .ingesteld' ben op dat lage aantal calorieen.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:11

Zo, ik had er vandaag helemaaaaal geen zin in. := Om halftien was eindelijk mijn eten soort van gezakt dus kon ik gaan shredden. Op de gang weliswaar, want mijn ouders hebben een nieuw bed gekocht en dat stond in de kamer waarin ik altijd shred. Was wat krapjes, maar ik was toch al niet van plan alles te geven. O:) Vrij rustig aangedaan, maar ik bedacht me dat rustig aandoen beter is dan helemaal niks doen. :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:12

Je verbrand 1652 calorieen per dag als je de hele dag achter de pc zou zitten.

Met de beweging die je nu krijgt zou je 2200 per dag moeten eten om op gewicht te blijven.
Daar mag je maximaal 500 calorieen vanaf halen dus 1700.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:13

Dat is echt te veranderen hoor meis, maar je moet wel durven en je er in verdiepen :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:14

We kunnen er samen aan proberen werken CCCCC :j
Ik zou ook héél graag gezond kunnen eten zonder nare waanideeën erbij

Heel erg bedankt Raponsje! Misschien moet ik lekker gek doen en het morgen gewoon een keer proberen :')
Mag ik me dan een tijdje niet wegen, ivm eventuele gewichtsschommelingen en bijkomende waanzinnigheid?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:16

CCCC het is in elk geval goed dat je beseft dat je gezond wilt zijn.
Je hebt een mooi lichaam en als je jouw calorieen inname weer langzaam opbouwt zul je dat figuur ook behouden.

Bouw het desnoods op met stappen van 100 calorieen per keer.
Dan duurt het wel langer maar dan geef je jezelf zowel mentaal als lichamelijk de tijd om er aan te wennen.

Als je ineens 500 calorieen per dag meer gaat eten kan ik me goed voorstellen dat je je daarbij onprettig voelt en je ook ineens propje vol voelt.

Bhriseis: het ligt er aan hoe groot je de stappen maakt om meer te gaan eten en wát je dan eet.
Ga je elke dag 400 calorieen extra een groente en fruit eten of ga je 2 stroopwafels eten?

Dat scheelt natuurlijk een hoop.

Het kan inderdaad goed zijn dat je in het begin even omhoog gaat met je gewicht maar je lichaam hersteld zichzelf daarna weer.
Je kunt dan langzaam aan weer meer gaan eten zonder aan te komen en sommige mensen vallen zelfs wat af omdat hun lichaam ineens weer een boost krijgt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:19

Raponsje: is het aan te raden om na de shred een aantal dagen rust te houden voordat je aan een nieuw programma begint? Of juist in één ruk doorgaan?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:22

phormicola schreef:
Raponsje: is het aan te raden om na de shred een aantal dagen rust te houden voordat je aan een nieuw programma begint? Of juist in één ruk doorgaan?

Ik zou even 1 of 2 dagen rust pakken.
Ga dan even lekker buiten wandelen of fietsen ofzo.

Niet intensief maar gewoon eventjes wat doen.

Daarna kun je met een ander programma weer jezelf af laten beulen door Jillian.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:22

Ik dacht al zoiets! En ik ga me daarna idd weer lekker af laten beulen, ben er helemaal verslaafd aan _O-

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:24

Ik wil het inderdaad op gaan bouwen met 100 kcal. Mijn idee was om elke week 100 kcal meer te gaan eten.

Raponsje, wat is naar jouw mening een goed aantal kcal om naartoe te werken? Ik zit straks.op kantoor maar wil wel elke dag een workout van jillian blijven doen. Daarbij rijd ik 3-5 keer per week paard. Lengte is 1,80 en gewicht 68 kg.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:26

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:27

Ik was wel van plan het met groenten en fruit te doen hoor :o Hoewel zoetigheid heel aanlokkelijk is nu ik ongesteld ben, houd ik het toch maar bij een bordje gezonds :=
Enorm bedankt voor jouw deskundig advies; ik ga er zeker en vast mee aan de slag en nam er alvast wat mandarijntjes bij. Van dit doel word ik zelfs nog enthousiaster dan van het shredden op zich... (en mijn vriend is ook blij met het nieuws dat ik maar eens wat flinker moet gaan eten, zie ik)

@CCCCC: mocht je de plotse nood voelen iemand te PB-en in het opdrijfproces... ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:27

phormicola schreef:
Ik dacht al zoiets! En ik ga me daarna idd weer lekker af laten beulen, ben er helemaal verslaafd aan _O-

Vind het mooi om te zien dat iedereen hier van "misschien ga ik dit wel proberen" naar super sportief is gegaan.

Ik mis het sporten echt, maar kan echt niet sporten op dit energie level en met de rotzooi die ik binnen kan houden.

CCCC: Je moet op een luie dag waar je vrijwel niets doet 1700 calorieen eten.
Op een actieve dag mag je 2350 calorieen.

Ik zou sowieso beginnen om naar de 1700 calorieen toe te werken.
Dan heb je in elk geval genoeg onderhoud calorieen.