De 'lotgenotenclubs' die reeds bestaan voel ik mij niet zo tot aangetrokken, zijn vaak al behoorlijke kliekjes met hele sterke meningen over allerlei AD(H)D-aanverwante zaken. Dat heb ik hier totaal niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Omdat veel ADDers hun medicijnen niet nemen (of vergeten, ook weer zo'n typisch ADD ding) omdat ze toch wel vervelende bijwerkingen evaren of het uberhaupt niet lijkt te werken blijven de problemen die ze ervaren bestaan.
Op mijn speurtocht op internet stuitte ik (ik weet niet of dat hier al is langsgekomen) op MBCT als therapie voor ADD/ADHD. MBCT is Mindnessful Based Cognitieve Therapie. In deze therapie zijn meditatietechnieken (zoals bekend uit Yoga, maar ontspeend van religieuze context) toegepast op cognitieve gedragstherapie.
MBCT is kort gezegd aandachttraining. Door het toepassen van bepaalde meditatietechnieken leer je focussen, ontstaat ruimte in je hoofd om op een andere manier (dan impulsief) besluiten te nemen. Je gaat in plaats van op de "automatische piloot" meer bewust leven.
Er loopt aardig wat wetenschappelijk onderzoek naar MBCR (stressreductie) en MBCT en de resultaten zijn hoopgevend. Ben verder nog e.e.a. aan het uitzoeken.
Peppertree schreef:Wat een fijn stukje, Babootje. Dankjewel.
Hoe gaat het nu met je dochter?