[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:35

Bij mij was de implanon vanuit mijn eigen risico :j
Plaatsen was zelf 420,- oid bij gyn.

Eigen risico was 220,- maar mijn medicijnen voor mijn migraine zijn ook vrij prijzig dus daaraan ben ik mijn eigen risico altijd al kwijt, dus in dat opzicht koste het plaatsen me niks :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:33

MeFlower schreef:
In ieder geval heeft magli nog geen antwoord.
Het is sowieso niet verstandig om in een keer 2 pillen te nemen als je ze bent vergeten.
Verder kun je in je bijsluiter van de pil kijken wat je moet doen als je een keer een pil vergeet (het ligt aan welke week wat je moet doen).

Idd.. A ok dat is handig, kan dan idd gwn de bijsluiter lezen (voor de hand liggend maar had er niet aan gedacht).

Andere persoon die had geantwoord: ik heb dus gewoon die 2 pillen dan genomen en heel mij strip uitgedaan. Nu Maandag begonnen aan een nieuwe strip (soms neem ik gewoon eens 2 maanden zonder stop, is ook niet erg volgens dokter). Nuja ik heb er nog altijd last van. Hoop dat dit geen maand gaat duren.. Had nooit gedacht dat die hormonen daar zo van id war raken.. Allesinds volgende stopweek, stop ik ook effectief.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 06:39

2 pillen is nergens voor nodig... Heeft geen meerwaarde je krijgt alleen maar super veel hormonen binnen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:06

Ik zie dat soort rekeningen nooit. Ja Op mijn overzicht. Ik heb ook een kuiwagen medicijnen dus ben vrij snel door mijn eigen risico heen.

Zal er eens een Letten wat t kost.

Goh. .. Ben nog niet ongesteld. Zou Mijn dpiraaltje zijn werk doen waar hij voor geplaatst is.
Niet te hard gillen wat niet is kan nog komen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:16

magli schreef:
MeFlower schreef:
In ieder geval heeft magli nog geen antwoord.
Het is sowieso niet verstandig om in een keer 2 pillen te nemen als je ze bent vergeten.
Verder kun je in je bijsluiter van de pil kijken wat je moet doen als je een keer een pil vergeet (het ligt aan welke week wat je moet doen).

Idd.. A ok dat is handig, kan dan idd gwn de bijsluiter lezen (voor de hand liggend maar had er niet aan gedacht).

Andere persoon die had geantwoord: ik heb dus gewoon die 2 pillen dan genomen en heel mij strip uitgedaan. Nu Maandag begonnen aan een nieuwe strip (soms neem ik gewoon eens 2 maanden zonder stop, is ook niet erg volgens dokter). Nuja ik heb er nog altijd last van. Hoop dat dit geen maand gaat duren.. Had nooit gedacht dat die hormonen daar zo van id war raken.. Allesinds volgende stopweek, stop ik ook effectief.

Het was handiger geweest als je een stopweek had gehouden, dan had het even goed kunnen doorzetten. Ben bang dat het nu wel even zo blijft. Je kan natuurlijk alsnog een stopweek inlassen en over een weer verdergaan. Maar omdat je 2 pillen achter elkaar vergeten bent, moet je wel wat voorzichtiger zijn denk ik (of iig even in je bijsluiter kijken).

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:26

Vorige post:
En stel dat ik nu stopweek doe en volgende week vrijdag begin ik terug met pil, dan neem ik deze pil 3 weken en dan mn normale stopweek ofzo?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:28

Dat zal wat betreft je klachten wel een hoop schelen. Maar of je veilig bent durf ik niet te zeggen. Dat moet je echt even nalezen in je bijsluiter of even de apotheek/huisartsassistent bellen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:40

Veilig maakt niet zo veel uit momenteel img ;).

Ok dan stop ik dus morgen voor een week en de vrijdag erop neem ik mijn strip verder uit. Maar moet ik dan al een stopweek nemen of moeten er exact 4 weken tussenzitten? Dat zou dan willen zeggen dat ik de eerste 4 dagen van mijn volgende strip nog moet doen...? (Snap je wat ik bedoel?)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:49

Je neemt een stopweek en dan begin je weer aan een nieuwe strip (net zoals bij een 'gewone' stopweek) en die helemaal afmaken. Dus gewoon 3 volle weken slikken na je stopweek.

Dit zou ik tenminste doen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:00

A ok goed, dat doe ik dan :) dan zie ik wel wat ik doe met mn huidige strip (want daar zijn dus al 4 dagen van weg) Bedankt!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:13

Die kan je altijd bewaren voor als je een keer een paar dagen of een week wilt doorslikken, maar geen hele strip. Of die kan je als reserve gebruiken en bijvoorbeeld in je handtas stoppen, mocht je ergens onverhoopt blijven slapen heb je ze altijd bij je :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:56

Nou afspraak voor het plaatsen van de spiraal staat, 11 Juli om 8:00u in de ochtend.
Ik laat het bij mijn eigen HA doen, hij heeft al heel vaak spiraaltjes geplaatst, en persoonlijk vind ik dat fijner dan dat ik naar het ziekenhuis moet ( en ook een beetje financiële kwestie :o )
Dokter heeft mij wel geprobeerd gerust te stellen, aangezien ik echt schrik heb voor de pijn die komen gaat, maar ik probeer voor me te halen dat ik daarna 5 jaar lang er niet meer aan hoef te denken ( als het goed is ).

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:03

Hoi sunshine, super dat je huisarts het kan doen, die van mij ook. Scheelt een heleboel gedoe en is ook nog goedkoper.
Het komt helemaal goed, niet bang zijn, het is zo voorbij. Ik heb het ook overleefd!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:12

Niet bang zijn denk aan iets leuks is t zo voorbij.
Echt. . Het stelt niets voor
mijn gyn zei toen ik aangaf dat ik het eng vond
ach. We plaatsen er 10.000 per jaar en 1% hoor je klagen.

Van n goede sexpartij kan je meer last hebben een dan is t leuk. Hihi

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:20

Ik heb mezelf gewoon onwijs bang lopen maken met die horror verhalen op internet....
Zei dat ook tegen de huisarts " ik zie al die vrouwen tegen het plafond vliegen van de pijn " , toen schoot hij in de lach hihi :')

Maar jullie berichten geven weer een beetje hoop dat het wel "meevalt "

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:48

Gewoon van het ergste uit blijven gaan, dan valt het alleen maar mee! ;)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:14

Hallo !

Ik had een vraag, ik ben woensdag mijn pil vergeten en heb dus uit 'paniek' ze allebei ingenomen ( dus van gister en vandaag ) mijn vriend en ik hebben wel sex gehad vanacht.. wat kan ik nu het beste doen om niet zwanger te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:21

Welke pilweek zit je?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:22

vandaag op mijn 16de dag. 15de pil vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:25

Morningafter pil halen dus.

Of:

Vergeten in de derde week
Pil vergeten in de derde week van de pilstrip, dan zijn er vier mogelijkheden:

Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken;

Pil alsnog innemen en nog 7 dagen de pil doorslikken (gebruik hiervoor de tabletten van een nieuwe strip). Na die 7 dagen moet u een stopweek inlassen. Op die manier bent u beschermd tegen een zwangerschap.

Pil alsnog innemen, de strip afmaken en direct beginnen (zonder stopweek) met een nieuwe strip. U kunt tijdens die tweede strip wel last krijgen van een doorbraakbloeding, maar u bent wel beschermd tegen een zwangerschap.

Neem de pil niet meer in en neemt u ook de rest van de strip niet meer in. U begint dan iets eerder met de stopweek. Na maximaal 7 dagen moet u weer met een nieuwe strip beginnen. Ook in dit geval bent u beschermd tegen zwangerschap. Als u echt een keer de pil vergeet en je twijfelt wat u moet doen, kunt u ook altijd de huisarts of de apotheek om advies vragen. Deze informatie staat ook beschreven in de bijsluiter van de pil. Ook kunt u altijd bellen met de Informatielijn van de Rutgers Stichting: 0900- 9398 (24 uur per dag, kosten € 0,50 per minuut)

Die vierde optie kan overigens alleen als je normaal doorslikt.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:40

wat kan ik het beste doen.. weet niet zo goed meer wat ik moet doen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:11

en stel ik haal een morning after pil, moet ik dan nog doorgaan met mijn pil ? of niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:24

In mijn bijsluiter over 3e week staat pilstripnafmaken geen stop week houden maar gelijk verder gaan. U bent dan gewoon veilig.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:25

Dan zal ik dat maar gaan doen.. Ookal heb ik daar zoon hekel aan :') als ik dan ongesteld moet worden dan duurt het zooo lang dat ik er kriebelig van word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:30

Welke pil heb je :) ?