[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:43

En gegrilde pangasius filet met peper en zout vind ik persoonlijk meer naar ei smaken dan naar vis, dus ook een aanrader. :j En ik eet nu smeerkaas balans olijf/tomaat op brood. Ik walg van smeerkaas maar hier zit nauwelijk iets in + ik vind het lekker. _/-\o_

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:46

Rebeccaa schreef:
En gegrilde pangasius filet met peper en zout vind ik persoonlijk meer naar ei smaken dan naar vis, dus ook een aanrader. :j En ik eet nu smeerkaas balans olijf/tomaat op brood. Ik walg van smeerkaas maar hier zit nauwelijk iets in + ik vind het lekker. _/-\o_

Die van Eru? Die heb ik ook regelmatig. Mager beleg en alle varianten zijn lekker (vind ik persoonlijk)

Kimmikky

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:11

Lous schreef:
Probeer eens tonijn of een tonijnsteak. Dat komt al wat meer in de buurt van de structuur en smaak van normaal vlees, vooral de laatste.
Van Bleuband heb je ook wit brood waar bruin inzit, misschien is dit een optie.
Met goed mager beleg krijg je echt geen droog bruin brood overigens, ook niet met roosteren als je dit goed doet (ligt ook aan de stand van de rooster).
Hier in het topic zijn al genoeg voorbeelden gegeven van mager beleg. Bijvoorbeeld 25 of 30 + kaas (die je overigens ook prima kan smelten), filet Americain en Rookvlees.

En dingen moet je ook leren eten. Voorbeeld is al gegeven in dit topic. Dus niet meteen zeggen dat je iets niet lust of van over je nek gaat.
Voorbeeld. Ik vond zuurkool en spinazie supervies. Ben het vaker gaan proberen te eten en heb het leren eten. Nu vond ik het echt superlekker. En zuurkool bevat echt maar weinig calorieën.

heb inderdaad meestal dat blueband wit brood. moet alleen zorgen dat m'n vriend er vanaf blijft, die moet uitkijken juist NIET teveel vezels binnen te krijgen... (stomme ziekte)
word nog "grappig" later als we ooit samen gaan wonen, 2 verschillende pannen op t fornuis bijvoorbeeld omdat hij dingen eet die ik niet kan eten, en andersom..

t is mij nog niet gelukt bruin brood te vinden dat ik wel goed weg krijg. ga van de week als m'n vriend weer weg is wat meer experimenteren met soorten brood.

wat ik meestal op brood doe is:
als ik thuis ben: eru balans, heb ook bosvruchten hagel staan.
voor onderweg: kipfilet met tuinkruiden / bieslook
heb ook milner 30+ in huis gehaald afgelopen week

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:14

Je kan de bosvruchtenhagel ook vervangen door halvajam. Dat is scheelt ongeveer de helft in calorieën.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:27

brood beleg...

smeerkaas 20 + is ook erg lekker, in veel verschille variaties :j
verder 20 + of 30 + kaas , lekker maar bevat veel minder vetten dan gewone kaas..ik heb vaak die van Linessa of Milner.. Een halve plak klaas bevat maar 40 cal.. veel mensen doen al gauw teveel beleg op hun brood..
appelstroop , je hebt ook varianten waar minder suiker in zit.
vleeswaren bijvoorbeeld wat kipfilet of plakje boterhamworst...

er is genoeg te bedenken.. of bijvoorbeeld komkommer of tomaat

Lekker tussendoortje- fruit zoals perzik en ananas.... die uit blik is ook best gezond en goed te bewaren.. maak er een fruitschaaltje van, eet ik vaak s'avonds.. of een plakje ontbijt of oude wijven koek..

ontbijten met bijv yoghurt met fruit

zo moeilijk is het niet om gezond te eten.....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:29

Gefeliciteerd, Miloetje!
Ik vind de eru balans 5% met yoghurt erg lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:45

Die eet ik dus ook, maar dan olijf/tomaten variant. zit ook yoghurt in. :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:50

Ik moet toch ook eens in de winkel op zoek naar die :9 Ik koop het altijd in de kantine van het werk, waar we alleen de standaard 5% verkopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:53

Oh, ja het was in de aanbieding bij de Ah dus wij hebben ingeslagen. :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:56

Oh haha, ik eet bijna elke lunch op mijn werk al een mueslibol met die smeerkaas (ipv overheerlijke roomboter :') ), en in het kader van afwisseling haal ik het normaal gesproken niet in huis!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:16

qua broodbeleg kies ik toch liever voor hartig in plaats van zoet. Ik denk dat dat gezonder is, en dat je daardoor ook sneller verzadigd gevoel krijgt.

vandaag dag 2 van mn kuur. ik zit nu aan mn tussendoortje (groentebouillon).
de weegschaal zei vanmorgen 1,3kg minder dan gistermorgen.
(ik schommel altijd heel veel in gewicht)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:17

Juval, ik schommel ook een kg of 2.5 :j Erg irritant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:18

Ik schommel ook heel erg, maar bij mij ligt het ook aan m'n darmen..

Ik eet nu heerlijk havermout met soja melk en rode vruchten (aardbei/framboos/kers) erdoor heen en rozijnen erdoor heen en wat suiker en kaneel als lunch. Jammieee.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:32

juval, gisteravond niet erg honger gehad? Ik begin morgen met het 5 dagen kuurtje...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:33

GC, Wat wil jij kwijt? Ik kan mij helemaal niet terughalen dat jij wat kwijt moet ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:35

nou, eerlijk gezegd toch wel GC.. maar ik heb er niet aan toegegeven, en ben op tijd naar bed gegaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:39

Had ik hier ook nog niet geschreven, ik kwam hier zomaar even binnenvallen met een vraag over Weight Care :)
Maar ik zie dat men elkaar steunt, dat je hier ideeen en tips op kan doen, dus ik blijf nog even hangen :D

Ik wil eerst maar een kilo of 5 kwijt, ik wil de lat niet te hoog leggen (ik barst nu niet helemaal van doorzettingsvermogen en zelfbeheersing met bepaalde dingen, waaronder eten....) en met 5 kilo eraf ben ik al héél blij. Mijn BMI is in het groen, met mijn 1.80m lengte en mijn bouw mag ik niet klagen, maar ik zou me met 5 kilo eraf toch prettiger voelen. Net effe wat meer lucht in mijn broeken zeg maar.
Als die 5 kilo gaat lukken (en dat gaat het) en ik kan ze er af houden (eet gelukkig al een tijd een stuk gezonder en wat minder) dan kijk ik wel hoe ik me voel en of het ok is of dat er nog wat meer af moet.

juval: heb jij er dan fruit en rauwkost naast gegeten? En 2 liter gedronken? Ik bewaar voor de zekerheid mijn rauwkost-portie voor 's avonds, want ik ben meestal pas later in de avond thuis en krijg dan weer trek...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:45

nee, gister heb ik geen rauwkost erbij gedaan verder. ik heb me helemaal aan de kuur gehouden.
de 2 liter drinken is ook wel gelukt, groene thee en water en koffie, dat ging wel goed.

heb jij al eerder weight care gedaan?
voor mij is het nu de eerste keer.
ik vind het wel een 'stok achter de deur' om vol te houden omdat zo'n kuur toch niet goedkoop is, dus het is gewoon echt zonde als ik het niet volhou.

ik wil in totaal 25 kg kwijt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:50

Maar met rauwkost hou je je aan de kuur; er wordt aangeraden 2 stuks fruit en een portie rauwkost naast de kuur te eten ;-)

Ik heb dit ook nog niet eerder gedaan, daarom kwam ik in dit topic terecht, ik was op zoek naar mensen die dit kenden.

Eerlijk gezegd vind ik deze kuur best goedkoop, ik heb 23 euro betaald. En dat voor alle maaltijden van 5 dagen... Als ik gewoon eten koop ben ik meer kwijt hoor! :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:53

ow is dat zo, van die rauwkost/fruit? dat had ik niet begrepen.. (gaat de doos nog een keer lezen haha).

nee, als je het zo bekijkt valt het ook wel mee qua geld, maar goed. t is toch zonde om niet vol te houden.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:00

GamblersCup : ben erg benieuwd of het echt werkt.

hier mijn lijstje

O & L: pannenkoeken & fruitsmootie
T: koekje
D: rijst met kip met saus en doppertjes
t:?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:00

GC, ik bedoelde het meer als in 'jou in mijn herinnering bij de mini-meet in DLD' :D
Alhoewel ik toen zelf ook een kg of 10 lichter was....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:03

Welke mini-meet? *is niet blond, maar wel verward nu*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:04

Ik heb Jims gebracht naar de stal waar jouw pony staat ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:07

juval, ik denk dat het juist wat makkelijker vol te houden is met die twee stuks fruit en een portie rauwkost. Is toch weer extra vulling en gezond. Ik vind eerlijk gezegd de kcal erg weinig, dus alles wát ik erbij kan/mag hebben gaat mijn maag in hoor! :D :D

Ik denk dat deze 5 dagen kuur voor mij wel vrij makkelijk gaat zijn, het is maar 5 dagen (vandaar dat ik maandag begin, dan is het overzichtelijk en goed te combineren met/op mijn werk) en zo kort hou ik iets wel vol. Het is veel moeilijker voor mij om mijn complete leefstijl om te gooien. Maar ook dat ga ik wel doen, stapje voor stapje. Gezonder en wat minder eten (voorheen deed ik aan schranzen) was stap 1. Nu naast mijn kantoorbaan wat meer bewegen erin krijgen.

Aj Mootje, nu weet ik het weer! Ik herkende je boktnaam niet!