Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:54

Haha helemaal mee eens Sherivey, vooral werken kost veel te veel tijd :')

Ik loop zonder water/op lege maag ongeveer 8km maximaal. Maar liefst eet ik een klein beetje voor ik vertrek. Vanaf een uurtje lopen neem ook water mee en bij langere afstanden een beetje tailwind of een snoepje voor als de suiker voorraad leeg is onderweg.

Vanochtend in de dikke nevel mijn vaste 5,5km rondje gelopen. Ging lekker :)

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:16

Werken kost veel te veel tijd ja.
Als ik genoeg geld had zou ik meteen ontslag nemen.

Vanmorgen rond 7 uur heb ik een rondje van 10km gedaan.
Daarin zaten 5 sprintjes van 40 seconden en 4 keer 400m versnellen.

Door alle lange trailruns op rustig tempo die ik heb gedaan de afgelopen tijd en zo ongeveer nul tempotrainingen/interval is mijn VO2 max een punt gezakt. Ach ja. Komt wel weer als het wat koeler is.
Ik heb in ieder geval lekker gelopen vanmorgen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:53

Hier ook net terug van een rondje 6,5 km. Voor mij een herstelrondje van de 18 km van zaterdag die niet zo lekker ging. Slecht geslapen, zware benen dus heb tussendoor moeten wandelen. Maar vanochtend wel lekker gelopen.

Ik loop met lagere temperaturen nog wel eens zonder ontbijt een km of 8 maximaal. Met deze temperaturen tot een km of 7 zonder water maar daarboven neem ik wel water mee.

Over anderhalve week trail in Appelscha, 23 km.

Welkom terug Foxy! Spuit elf, sorry.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:01

Welke trail is dat? Een georganiseerde?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:54

:j RCN de Roggebergloop. Ik dacht eerst dat het een loop was met grotendeels verharde paden maar het grootste deel blijkt onverhard. Maar misschien noem ik het ook wel ten onrechte een trail.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:54

Het ziet er meer een beetje uit als een mix, niet echt trail nee.
Maar leuk dat je meedoet in ieder geval!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 15:09

We gaan het beleven. :j

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:27

Leuke loop zo te zien Puera! Hopelijk is het iets minder warm tegen die tijd ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:24

Beam me up en graag naar een plek waar het 10 graden koeler is!
Vanmorgen om half 7 begonnen met een rustig loopje.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-22 09:11

Hier ook al vroeg op pad. In totaal 10 km gelopen. Intervaltraining was 5x 9 minuten tempo, 2 minuten rust (wandel/dribbel).
Was best pittig.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:54

Haha SV :)) Ik beam mee!

Ik geef maar geen drinkadvies, ik ben het meest slechte voorbeeld ever, daarom ben ik dit topic ook gaan volgen. Ben mijn leven wel aan het beteren en het gaat best aardig moet ik zeggen, ook het eten. Het is niet volgens het boekje, maar je kunt niet alles hebben.

Leuke loop Puera! Hoe dan ook mooie omgeving, ben benieuwd hoe het bevalt! Jammer van je 18km.

Lekker Sherivey, weer een training dichterbij de marathon :j

Ik heb vanochtend vroeg 16km gelopen. Was heerlijk! Het langzaam lopen gaat me steeds beter af, hoef niet meer af te remmen. Dit weekend gaan we weer voor 30+ := Blijf het altijd spannend vinden, maar we hebben een mooie route uitgezocht, mijn playlist is top en het wordt een stuk minder warm :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:07

Zaterdag lopen we met vier man in de Loonse en Drunense duinen een route van 19km. Als iemand zin heeft om aan te sluiten, altijd welkom!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:52

Ik dacht leuk heel actief hier te gaan mee praten haha! dat ging al weer mis. dus hier ben ik weer!
Druk aan t trainen voor mijn eerste fun run aankomend weekeind!
Heel erg benieuwd! 7km met 47 hindernissen.....

Echt geweldig om al die mooie plaatjes van loop gebieden te zien! Heeerlijk om in zulke natuur te lopen lijkt me!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:45

Wat gaaf, Juudith! Veel plezier alvast!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:40

Haha SV, leuke foto geworden!

Sherivey, zo - 9 minuten tempo is best lang.

Ninus, 30+ km lijkt me zo saai. Heb je daar geen last van? Ondanks je route en playlist. Kan niet iemand die laatste 10 km mee fietsen? Knap hoor!

Puera, klinkt als een leuke loop!

Juudith, zo dan, 47 obstakels is best veel. Succes alvast!

Ik had gisteren een loopje, 15 min wu, 20 min doeltempo halve marathon, 15 min cd. Ik moest kind meenemen en precies op een hobbelig schelpenpad moest ik mijn tempo starten. Het was ook nog 28 graden, dus ik heb mezelf proestend (ben verkouden) en zwaar hijgend tegen die kar aan geduwd om toch dat tempo vol te houden. Gemiddeld 5:48/km gelopen dus dat was meer dan voldoende uiteindelijk. Maar man, ik ging echt stuk joh! Echt zo’n ‘ben wel geweest’.
Je krijgt wel veel respect van andere hardlopers als je met zo’n kar rondrent :))

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:09

30+ saai? Nee joh, heerlijk. Liefst in het bos dan :P

Knap om met zo'n wagen te lopen hoor!

47 hindernissen op 7 km? Dat is echt heel veel zeg.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:06

Het is denk ik vooral mentaal de uitdaging. En wennen misschien? Ik vind 15 in m’n eentje al zo saai :))

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:07

Oooo Lisitano! Moooie wagen heb je! Ik loop ook geregeld met kind (wij hebben de urban glide van Thule) en krijg geregeld te horen; je bent niet goed of dat doe je toch niet haha!

Haha jaa het zijn behoorlijk wat hindernissen, dus verwacht dat van echt lopen ook weinig komt, maar we zullen t zien haha!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:09

Oja die ken ik wel, die is wel een stuk makkelijker mee te nemen dan deze. Ik gooi ‘m weleens in de auto maar dat past echt alleen als je zo’n bakbeest hebt als wij. Deze is ook van Thule en kan ik ook achter mijn racefiets meenemen. Fietst wel wat zwaarder maar zo kan ik ook op pad als ik geen oppas heb. En goed voor kind ook, lekker even buiten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-22 18:41

Ik loop zowel alleen als met anderen heerlijk :j

Tot nu toe 23 km alleen gelopen. Vorige week ruim 24 door het bos met een groepje.
Komende zaterdag iig 18 km met de Bokt groep trailen en dan nog 9 km extra met de eventuele liefhebbers die willen aanhaken :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:49

Respect hoor met zo'n kar lopen! Dat lijkt me zwaar! Echt een goed voorbeeld voor je kind vind ik, dat je als moeder lekker sport :)

Ik loop eigenlijk altijd alleen, behalve als we met het bokt groepje lopen :+ Tot nu toe vind ik het wel heerlijk om gewoon lekker alleen te zijn en rust aan de kop te hebben :))

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 07:48

Ik loop dus ook vaak alleen nu, maar toch heb ik echt een podcast nodig om me een beetje bezig te houden. Maar misschien ook omdat ik gewoon nog niet zo goed getraind ben en op een gegeven moment allerlei redenen ga bedenken waarom ik slecht kan hardlopen :+ Voorheen liep ik eigenlijk altijd wel met hond, met een vriendin die zo nodig naar de Veluwe moest verhuizen of met mijn vriend. De hond is nu oud en wil niet meer en mijn vriend vindt dat ik te lang loop. Dan dus maar alleen :D

Vanmorgen een interval gedaan. Ik ben bezig met een schema van Garmin. Ik wil volgende maand die halve wat vlotter lopen en ik heb mijn schema op een nog fanatieker tempo gezet zodat het lekker streng is. Vanmorgen moest ik 10x 20 seconden mijn cadans vergroten. Was leuk! Die 20 seconden zijn zo voorbij dus ik kon echt alles geven.
Ik heb alleen sinds mijn verkoudheid moeite mijn hartslag weer naar beneden te krijgen tijdens de cooling down. Nu was ik bijna aan het wandelen qua tempo en nog bleef ik op 160 hangen. Tijdens mijn loop op woensdag had ik ook al moeite.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:24

Goed bezig Lisitano en ik doe het lopen met de wagen niet na, zou ook wel wat gek zijn zonder kind :+ al zou de hond het denk ik wel gezellig vinden :))

Ik vind het niet saai, had ik met fietsen op langere afstanden wel, maar met lopen ben ik altijd in gedachten verzonken en laat van alles de revue passeren. Ik heb een vrij pittige baan en ik merk dat het helpt om alles te ordenen en mijn hoofd leeg te lopen, daarom ben ik ooit ook begonnen met hardlopen.

Ik loop het liefst alleen, ultiem gevoel van vrijheid, maar mijn man en ik lopen ook wel samen, vooral de langere afstanden. We lopen dan echter beide in gedachten en praten niet de hele tijd.

Veel plezier morgen, het is hier inmiddels lekker afgekoeld na een onweersbui(tje), hoop daar ook! De volgende keer sluit ik graag aan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:29

Ik praat ook niet veel als ik samen loop met mijn vriend. Met vriendinnen klets ik wel gezellig.
Hier wel afgekoeld, maar nog steeds zweetweer.
Ik heb net eens wat anders dan anders gedaan. Twee minuten hardlopen, met daarin een sprintje, dan 2 minuten wandelen. Tien kilometer in het bos. Lekker!
Tijdens het lopen het nieuwe album van Muse geluisterd.

Ik heb er alweer 66km opzitten deze week, morgen nog trailen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:01

Mooie piekjes SV :D

Hier vanmorgen een fijne 12km gelopen, lekker rustig mijn vakantie beginnen :) Het is nog steeds wat zweterig weer maar gelukkig niet meer zo'n felle zon en externe warmte, heerlijk!