Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:28

secricible schreef:
Nederland wil er in principe niet aan. VVD is zelfs tegen dat particulieren dit mogen. Dus ik kan me ook zo voorstellen dat ze weinig moeite gaan doen voor die vaccinatiebewijzen.

Dat is ook gezegd over een avondklok.

Ik vind dat dit alleen kan als iedereen gevaccineerd kán zijn, anders echt super oneerlijk voor de jonge gezonde mensen die dan het langst niks kunnen terwijl ze er in de meeste gevallen niet echt ziek van worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:36

sureido schreef:
secricible schreef:
Nederland wil er in principe niet aan. VVD is zelfs tegen dat particulieren dit mogen. Dus ik kan me ook zo voorstellen dat ze weinig moeite gaan doen voor die vaccinatiebewijzen.

Dat is ook gezegd over een avondklok.

Ik vind dat dit alleen kan als iedereen gevaccineerd kán zijn, anders echt super oneerlijk voor de jonge gezonde mensen die dan het langst niks kunnen terwijl ze er in de meeste gevallen niet echt ziek van worden.

Die zijn vorige zomer gewoon nog gaan feesten in Spanje en Griekenland, dus geen medelijden dat die wat langer moeten wachten. Dit jaar zijn gewoon de kwetsbaren eerder aan de beurt om weer wat te kunnen (wat nog in het niet valt van de activiteiten die de jeugd doorgaans ambieert)

Trouwens ook uit economisch perspectief dom om het hele land op slot te houden tot iedereen weer dezelfde dingen kan doen, enkel omdat je een bepaalde groep geen privileges gunt.

Ik heb er geen geld voor (over) maar ik gun het de sterren restaurants en hun publiek om open te mogen gaan omdat ik denk dat dat wel veilig kan met gebruik van sneltesten bij zowel de klant als het personeel en sowieso een veel minder drukke setting dan het eetcafé op de hoek.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:49

secricible schreef:
Zolang we niet weten of ze besmettelijk blijven lijkt dat me vrij onverstandig, totdat alle kwetsbaren zijn gevaccineerd. Anders ga je een groot onzichtbaar vuur creëren wat buiten de groep ouderen alsnog oplaait.

Er is inmiddels toch al redelijk bewijs van
Heb ik deze morgen via twitter gelezen

Echwel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:50

Maar ze kunnen nog wel anderen besmetten die niet geënt zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:52

besita schreef:
secricible schreef:
Zolang we niet weten of ze besmettelijk blijven lijkt dat me vrij onverstandig, totdat alle kwetsbaren zijn gevaccineerd. Anders ga je een groot onzichtbaar vuur creëren wat buiten de groep ouderen alsnog oplaait.

Er is inmiddels toch al redelijk bewijs van
Heb ik deze morgen via twitter gelezen

Als de kwetsbaren en ouderen gevaccineerd zijn, lijkt mij sowieso wel dat er wel weer meer moet kunnen. Desnoods inderdaad met een sneltest oid. Ik zou wel tekenen voor een feestje/kermis met 1000 bezoekers in juni :D

Elnienjo en haar ronduit bizarre manier van denken vol met onwaarheden ga ik niet eens op in.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:55

Echwel schreef:
Maar ze kunnen nog wel anderen besmetten die niet geënt zijn.

Wel kleine kans met deze percentages
https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~b786bfff/

"Een afzonderlijke studie kwam tot de conclusie dat het virus bij ingeënte mensen zonder symptomen 89,4 procent minder overdraagbaar zou zijn. Bij patiënten die wel symptomen hebben, ligt dat percentage zelfs nog hoger, op 93,7. Dat staat in een data-analyse van Pfizer en het Israëlische ministerie van Volksgezondheid waar persbureau Reuters de hand heeft kunnen opleggen. De cijfers zijn nog niet gepubliceerd.

“Of het uiteindelijk gaat om een reductie van 75 procent of 90 procent is niet belangrijk. Het is een enorme afname van de overdraagbaarheid”, zei een door Reuters geraadpleegde expert van de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem. “Het betekent dat niet alleen de gevaccineerde bescherming geniet. Zijn of of haar omgeving worden ook beschermd.”

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:12

Er liggen mooie bewijzen idd. Maar zolang er 1 (niet gepubliceerd) onderzoek ligt zou ik daar niet alles op in durven zetten voor een tochtje met de zonnebloem :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:25

secricible schreef:
Er liggen mooie bewijzen idd. Maar zolang er 1 (niet gepubliceerd) onderzoek ligt zou ik daar niet alles op in durven zetten voor een tochtje met de zonnebloem :)

Volgens mij is in The Lancet één van die onderzoeken gepubliceerd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:47

sureido schreef:
Als de kwetsbaren en ouderen gevaccineerd zijn, lijkt mij sowieso wel dat er wel weer meer moet kunnen. Desnoods inderdaad met een sneltest oid. Ik zou wel tekenen voor een feestje/kermis met 1000 bezoekers in juni :D

Elnienjo en haar ronduit bizarre manier van denken vol met onwaarheden ga ik niet eens op in.

Een kermis met 1000 man is toch 'n stuk risicovoller dan mijn voorstel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:48

Als de leveringen doorgaan als beloofd en GGD het bijhoudt is in Juni 80% gevaccineerd dus dan kan het beide :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:54

secricible schreef:
Als de leveringen doorgaan als beloofd en GGD het bijhoudt is in Juni 80% gevaccineerd dus dan kan het beide :D

Da's altijd mooi meegenomen natuurlijk! :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:16

Mooi meegenomen? Dan is als het goed is de grens bereikt om Corona er onder te krijgen. Dat is imo niet alleen maar ‘mooi meegenomen’ :+ dat is fantastisch.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:39

Hier is veel tegenstand vanuit de zorgverleners omdat zij het AZ vaccin krijgen.
Lijkt erop dat er best een hoop is die zich deze ronde niet wil laten vaccineren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:57

Ik vind dat echt idioot persoonlijk. Maar goed, dat zei ik al eerder.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:00

Pandora2 schreef:
Hier is veel tegenstand vanuit de zorgverleners omdat zij het AZ vaccin krijgen.
Lijkt erop dat er best een hoop is die zich deze ronde niet wil laten vaccineren.

Zou ook liever Pfizer krijgen, maar ik neem gewoon degene die me toebedeeld wordt omdat ik daarmee in elk geval voor een deel beschermd ben en wellicht wel voor 100% tegen de ernstige vorm. AZ schijnt ook te voorkomen dat je het nog door kunt geven, dus dat vind ik voor zorgmedewerkers al helemaal noodzakelijk. Als iedereen aan de beurt is geweest kun je je ongetwijfeld nog wel 'n keer laten boosteren met het op dat moment meest effectieve vaccin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:12

Pandora2 schreef:

Dat had ik ook al gemerkt. En de reacties die je krijgt als je daar wat van vindt op facebook zijn niet mals. Net alsof je een verrader bent wanneer je wel een prik neemt. Terwijl ik puur en alleen de feiten genoemd heb. Idd Pfizer claimt een hogere bescherming, maar je bent wel heel goed beschermd tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname. Die percentages zijn echt heel hoog. Maar blijkbaar ben je niet goed geinformeerd als je daarin gelooft.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:17

En de uitslag van AZ is nog steeds gewoon mega hoog. We zijn echt verwend met pfizer en moderna.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:22

Ik heb 1 collega die het wel super oppakte, huisarts had haar verteld dat ze pfizer zou krijgen op basis van leeftijd en medische voorgeschiedenis. Maar toen ze de afspraak wilde maken kwam ze er natuurlijk achter dat dat niet ging. Ze heeft toch de afspraak gemaakt onder het mom van beter iets dan niets. Ze hebben haar heel goed uitgelegd dat de werking gewoon heel goed is. Maar mensen kijken alleen naar die eerste percentages die genoemd worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:33

Ze hebben hier in Belgie zelfs een open brief geschreven. In niet mis te verstane bewoordingen :+
In de ziekenhuizen wordt er ook gedreigd met staking als ze niet de spuit van Moderna of Pfizer krijgen.

Ik begrijp het ook niet zo heel goed want na de 2e enting met 12 weken tussen ben je ook met AZ voor meer dan 80% beschermd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:26

Het hangt er van af hoe ze het beoordelen. Ik krijg altijd de griepprik maar weet niet of ik ingedeeld word bij 18-60 met medische indicatie. Of dat ik achter aan moet aansluiten. Ik zie de brief wel verschijnen, meer kan ik niet doen dan alleen wachten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:17

En hetzelfde als in de verpleeghuiszorg gebeurde, gebeurt nu in de gehandicaptezorg. Aftakkingen van gehandicaptenzorgorganisaties die niet met kwetsbaren werken maar wel gevaccineerd worden.
Ongelooflijk, blijkbaar is de zorg in NL niveau kleuterklas.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:30

secricible schreef:
En hetzelfde als in de verpleeghuiszorg gebeurde, gebeurt nu in de gehandicaptezorg. Aftakkingen van gehandicaptenzorgorganisaties die niet met kwetsbaren werken maar wel gevaccineerd worden.
Ongelooflijk, blijkbaar is de zorg in NL niveau kleuterklas.

Mijn zus is boos dat haar man nog geen uitnodiging heeft gehad want hij werkt in de gezondheid sector
Ja duhuh hij is bewaker en receptionist bij maatschappelijk werk

En ja hij ziet af en toe cliënten en medewerkers die bij cliënten komen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:34

Bij onze instelling (sector VVT) zijn de receptionisten ook gevaccineerd en de vrijwilligers niet uitgenodigd. Zo lekker krom. De receptionist zit de hele dag in een glazen vissenkom en de vrijwilligers brengen de mensen van A naar B, helpen met eten, activiteiten en lakken nagels. Schiet mij maar lek. Er kwam commentaar op en uiteindelijk zijn de vrijwilligers gevaccineerd met de overgebleven doses van de mensen.
Hele kantorengang is niet uitgenodigd, dat scheelt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:52

Ben je al zo oud geworden, zat je een jaar in een soort van afzondering, heb je eindelijk je volledige vaccinatie en dan krijg je het alsnog :(

Citaat:
HECHTEL-EKSEL - Acht dagen nadat Henri Gijbels (94) zijn tweede prik met het Pfizer-vaccin kreeg, is de man opgenomen in het ziekenhuis met een coronabesmetting. “Hij had zo uitgekeken naar de herwonnen vrijheid, maar vecht nu voor zijn leven”, vertelt dochter Hilde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:54

Waarschijnlijk heeft de beste man een vorm van onderliggend lijden. Dat je de vaccinatie krijgt wil niet zeggen dat je het dan niet meer kan krijgen