4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:43

Mjwb: wow 2.8 kilo is al veel in een paar dagen. Zorg je wel dat je voldoende binnen krijgt icm die activiteiten die je onderneemt.

Linoleum; ja zulke dingen moet ik gewoon niet kopen, krijg dan een soort drang dat als het open is het ook op moet ofzo. Zo dom :Y) zolang het dicht is kan ik er ook vanaf blijven.
Wat balen dat je zo’n last van misselijkheid heb, is het wel weggetrokken in de loop vd dag? En je fiets binnen?
Nette lijstjes heb je.

Mara: ja doen hoor. Wie weet leer ik er dan ook weer van haha. Fijn dat je buikpijn over is! En wat balen van je gevoel qua beeld.. hoop dat je morgen wat duidelijkheid krijgt na het wegen/meten.

Imay; klinkt als een heerlijk dagje gister! Lekker gegeten ook zo te lezen.

Hier vanmorgen idd de smid al gehad, super fijn zo snel. Kan ik morgenmiddag als ik wakker ben weer gaan rijden :)
Verder heb ik weinig te melden, zat vannacht/vandaag nog aardig vol van gister dus minder gegeten. Wel bewust wat ‘calorierijk’ omdat ik anders te laag uit zou komen.
1.30: een banaan
5.00: snoep tomaatjes, snoepkomkommers en 2 volkoren crackers met johma oude kaas salade.
8.45: 250 ml optimel drink, 1 maïswafels met cottage cheese en een plakje kipfilet.
10.00: 225 gr magere kwark met vanille yoghurt en 30 gr crusli.
18.30: 250 ml optimel drink
19.15: 5 rostirondjes uit de airfry met een vegatarische saté schnitzel en witte bonen in tomatensaus.
20.00: 150 gr cookie crumble ijs
22.45: LU choco chip koek
Totaal: 1995
Zit op 10.000 stappen en daar komt nog wel wat bij.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 07:31

Mara, geen flauw idee waar misselijkheid vandaan komt. Had het dinsdagochtend heel erg, woensdagavond ook. Kan geen oorzaak aanwijzen. Gisteren gelukkig nergens last van, dus hopelijk blijft dat zo.
Vervelend dat je spiegelbeeld niet jouw verwachting volgt. Wel goed om dan inderdaad te blijven meten en wegen ook, dat kan een boel in perspectief zetten. Aan je inzet ligt het in elk geval niet!

Imay, ik zat op de site van Coco & Sebas te kijken, had ik niet moeten doen :') Je avondeten klinkt echt heerlijk, leuk om dat voorgeschoteld te krijgen als je bij je ouders bent! En groot gelijk ook dat je eerder gestopt bent met werken om van het weer te genieten.

mjwb, lekker om ijs te laten bezorgen. Gelukkig doen ze dat hier niet.

Lisol, jouw lijstjes lijken zo lang, maar komt natuurlijk door 's nachts werken. Hou je qua tellen dan 12 uur 's nachts aan om met een nieuwe dag te beginnen?

Gisteren is mijn fiets dus bezorgd. Met wiel nog los er bij en accessoires los. Mijn vriend heeft gisteravond even geholpen en op het spatbord voor na is alles in elkaar. Dus gisteravond even klein rondje gefietst het blok rond. Fietste erg fijn! Dus vandaag even zorgen dat ik tijd heb voor een langer rondje :D

Lijstje gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 2 cracotte met kaas, 2 paaseitjes
A: courgettesoep, kaiserbroodje belegd met zeezoutboter
T: 2 paaseitjes
Totaal 1.514 kcal, wat weinig, maar heb zondag en dinsdag veel te veel gehad, dus kan wel keer
B: 4.000 stappen

Komende nacht en zondagnacht slaap ik bij stal. Staleigenaren zijn een weekendje weg en de merrie die drie weken geleden uitgerekend was, houdt nog steeds vol. Dus dan hou ik de boel in de gaten van weekend.

Planning vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: havermout met havermelk, koekkruiden, honing en gedroogde abrikoos
T: eiwit-milkshake met havermelk, whey en diepvriesframbozen, paaseitje
A: couscoussalade met gebakken halloumi
T: paaseitje
Totaal 1.835 kcal

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:54

@IMAY, Het menu van je moeder klinkt inderdaad heerlijk! Groot gelijk dat je op tijd hebt afgesloten en bent gaan fietsen, het was er perfect weer voor. Ik twijfelde ook om mijn racefiets weer uit de kast te halen, maar toch nog even gewacht.

@_mjwb, Lekker lijstje had je! Tosti met tonijn eigenlijk nooit aan gedacht, maar klinkt als een makkelijke maar lekkere optie!

@Lisanne, Mooi lijstje zo en goed dat je hetgeen wat je eet gewoon aanpast op je hongergevoel! Helemaal geen straf om wat calorierijker te eten.

@Lino, Super leuk dat je fiets binnen is en je al gelijk een rondje hebt gemaakt! Als het goed is blijft het vandaag nog lekker zonnig, dus goed fietsweer :D Succes met de spannende nachten!

Hier vanochtend weer mijn weeg- en eetmoment gehad. +0,4kg, dus dat is prima voor deze bulkperiode (bij 2670 kcal gemiddeld). Echter geen progressie (zelfs wat mm's acheruitgang, maar ik houd in mijn achterhoofd dat mijn metertje niet 100% accuraat is), dus wat ik in de spiegel dacht klopt ook wel enigszins..
Ik snap niet zo goed waar het in zit. Ik ga nog steeds iedere training omhoog in herhalingen en/of gewicht. Recent wel mijn trainingsschema veranderd, dus misschien moet ik hier toch nog eens kritisch naar kijken en is deze dus niet effectief genoeg. Daarnaast vanochtend toch gelijk nieuwe halterschijven besteld, zodat ik ook weer flink in gewicht kan opbouwen (au :$ ). Omdat ik aan mijn max zat, lukte dat op mijn zwaarste oefeningen niet meer en ging ik vooral omhoog in herhalingen.
Het kan niet altijd goed gaan natuurlijk, de aanhouder wint :D

Daarnaast deze week galactanen getest (dit zijn voornamelijk peulvruchten). Het ging de hele week niet noemenswaardig slecht, maar gisteren op mijn derde testdag (met de grootste portie) heel duidelijk mijn gebruikelijke klachten een paar uur nadat ik het had gegeten). Ik denk dus dat ik dit naast fructose kan aanwijzen als boosdoener. Steeds meer duidelijkheid dus!
Blijkt dat er toch ook ongemerkt galactanen aanwezig zijn in de glutenvrije crackers die ik vaak eet, vandaar dat ik misschien tussendoor soms ook onverklaarbaar last van mijn buik kreeg.

Mijn lijstje van gisteren, dit was een van mijn zwaardere trainingsdagen van de week:
O: Teffmeelpannenkoek met ananas, kaneel/gember/kurkuma
T: Pea-nut quare, 80gr druiven
L: 4 glutenvrije boterhammen met lactosevrij kwarksausje, komkommer, tomaat en homemade falafel, 10gr pure chocolade
T: 1 kwarkbol, 1 stukje banaan-chocoladecake, 1 glutenvrije luchtige cracker met kaas
D: Pasta met aubergine in tomatensaus met oude kaas uit de oven
T: 2 rijstwafels met kalkoenfilet, 2 glutenvrije crackers met oude kaas
Totaal 2723 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:57

Mara, hou je wel eens deload week? Anders dat eens proberen. Kan vaak ook juist wel een boost geven erna. Dus lagere gewichten (60/70% van je max), iets meer herhalingen, maar wel dat je nog duidelijk meer eruit zou kunnen halen.
Fijn dat je steeds beter weet waar je wel en niet tegen kan. Maar is wel een zoektocht zeg..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:50

Hoi, ik kom me hier na een lange tijd ook weer eens melden. Enorm lang geleden en een heel drukke tijd achter de rug. Ondertussen hoop ik weer in iets rustiger vaarwater te zijn gekomen (en mezelf daartoe ook te dwingen, door maximaal drie activiteiten op een dag te hebben). Daarom zou ik mezelf graag weer hier melden om gezellig mee te praten. Ik ben wel al die tijd blijven meelezen, maar had helaas geen tijd om te reageren.

Ik ben geloof ik ook zo'n 15 kilo aangekomen in de afgelopen tijd. Beetje jammer, maar aan de andere kant zit ik nog steeds op een gezond gewicht. Ik ben gelukkig steeds meer aan het leren om op een andere manier naar mijn lichaam te kijken.

Ik ga vanaf 17 april waarschijnlijk starten met het fodmap dieet. Ik ben ondertussen ook gediagnosticeerd met het prikkelbare darm syndroom, dus ik hoop dat mij dat wat verlichting gaat bieden. Ik krijg er gelukkig nu ook medicijnen voor en ik ga hypnotherapie doen, dus hopelijk gaat mij dat ook wat verlichting geven.

Ik zag dat Mara ook al een tijdje Fodmap aan het doen is, dus dat is voor mij wel fijn voor de inspiratie.

Overigens wilde ik wel zeggen dat jullie allemaal echt lekker bezig zijn. Echt top!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:32

@Lino: wat fijn dat je fiets er is! Ben heel benieuwd hoe hij gaat gevallen :) Enig idee waar je misselijkheid vandaan kwam woensdag?
Nette lijstjes heb je, staan er veel paarden op de stal waar je dit weekend zit? Die merrie maakt het wel heel spannend wat er nou uiteindelijk uitkomt zo, haha.

@Josien: Goed dat je je schema er weer bij hebt, ik vind het ook lastig om rond die 1900 te blijven. 1 en al herkenning bij jouw posts, haha. Ook dat denken aan eten, erg is dat.

@Lis_Ol: enige voordeel van die eitjes is dat het een klein zakje is, maar die gaat dus gegarandeerd in 1 keer op als je ze koopt :')
Mooie lijstjes heb je! Vind het echt knap dat je je er zo goed aan kan houden met die onregelmatigheid in je diensten.

@Imay: Dat scheelt inderdaad, hetzelfde ontbijt en lunch. Weet je ook al snel wat je ongeveer nog kan eten daarnaast. Het eten bij je ouders klinkt heerlijk! Fietsen is een makkelijke manier om wat te verbranden vind ik, helemaal als het weer wat meezit. Hoeveel km/per uur fiets je gemiddeld?

@Little_Birdy: wat balen joh, dat het lichamelijk zo tegen zat. Hopelijk is dat weer wat bijgetrokken! Mooie lijstjes hoor, heb respect voor jouw discipline :)

@Mjwb: paarden aan huis is echt een goede voor de beweging ja, haha. Ik denk dan ook wel eens dat ik ‘niets’ gedaan heb, maar zit dan gewoon al aan 10.000 stappen omdat ik bij de paarden bezig geweest ben. Hoeveel paarden heb je?
Knap dat je 2 dagen amper kan eten, ik heb altijd zo snel honger. Wat is je calorieëndoel?

@Mara: waar bestel je je gewichten? Ik zit er over te denken om zelf wat kettlebells te bestellen, zodat ik thuis ook wat kan doen. Iedere keer naar de sportschool tikt best aan in m’n portemonnee.
Wat jammer dat het beeld in de spiegel inderdaad klopt. Moeilijk om dan te verzinnen waar het aan ligt. Ik vind je lijstjes wel weer mooi!

@Kimmie: welkom terug, fijn dat het allemaal iets rustiger is bij je nu. Hopelijk helpt het fodmap dieet je, mooi dat je in ieder geval weet waar je problemen aan liggen. Succes!

Ik was even een paar dagen afwezig, flink druk op het werk gehad met bijbehorende stress. M’n lijstjes zijn ook niet allemaal netjes geweest de afgelopen dagen. Heb ze niet bijgehouden maar ik denk dat ik 2 van de 3 dagen over m’n doel heen heb gezeten. Gelukkig hier en daar nog wel wat gesport, vandaag ook mega spierpijn van de kettlebelltraining gister.

Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
M: bami met een gebakken ei en wat kroepoek
T: 2 mandarijnen
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop, 2 rijstwafels met cottage cheese en kipfilet/gekookt ei en 1 plakje ontbijtkoek zero
T: sinaasappel, 2 paaseitjes
Totaal: 1750
Komt misschien nog wel iets bij, maar ik weet nog niet wat.
B: uur gefietst, dik uur wandelen op de planning en m’n gewone bezigheden bij de paarden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:15

@Lis_Ol: Ben benieuwd hoe je de muffins vindt als je ze gemaakt hebt :D !
Lekkere lijstjes hoor! Die drang om iets op te eten als het open is heb ik ook.. Zo van, kan het beter meteen op eten dan utismeren over een paar dagen.
Terwijl dat eigenlijk ook nergens op slaat :P .

@Linoleum: Ah ook leuk met de auto. Wafels waren inderdaad erg lekker en die aardbeitjes erop is top!
Ah, je fiets is er eindelijk!! En al gefietsts vandaag? :D Geen misselijkheid meer gehad?
Spannend bij de drachtige merrie, maar veulentjes zijn zoooo leuk!

@Imay1990 ohh die bonbon klinkt echt heerlijk!! Leuk zo geregeld van je werkgever.

@_mjwb: Klinkt lekker die smoothie/shake zo met koffie. Dat ga ik binnenkort ook eens proberen.
De ontbijtmuffins waren helemaal niet moeilijk te maken hoor. Al moet ik wel bekennen dat ik ze samen met mijn vriend gemaakt heb.
Hij houdt erg van koken en bakken :P .
Nauwelijks eten en 2,8kg kwijt klinkt niet heel gezond, maar als jij aangeeft dat je je er fijn bij voelt dan geloof ik dat zeker :).
Zou niks voor mij zijn. Zeker niet als je zo flink bezig bent geweest als jij :D .

@M9ara: Lekker lijstje, balen dat je niet zo blij bent met het beeld in de spiegel en dat de metingen geen progressie aan gaven.
Waar wil je precies verder progressie op behalen? Nieuwe sportspullen kopen is leuk, maar wel au in de portemonnee ja..

Welkom terug Kimmie!! FODMAP ken ik wel, maar nooit zo gegeten. Hopelijk voor jou helpt het met je darmen :) !

@Kiwi: haha ja erg is dat he! Liefst eet ik de hele dag door. Lekker snaaien :P .
Wanneer ik dat schema aan houdt heb ik het gevoel dat ik hele kleine porties eet, maar toch zit ik er telkens goed vol van.
Dan merk je toch wel dat iemand goed nagedacht heeft over de verhoudingen met eiwitten etc.

Mijn lijstje van vandaag:
O: kwark met flavour shot en een beetje eiwitpoeder
T: wafel met plakjes banaan
L: leftover pasta met broccoli,kip en een roomsausje
T: snack a jack en koffie met melk
A: Gevulde portobello's met aardappeltjes van Hellofresh

D: Water, thee, Slimpie
B: wandelen met de hond en vanavond Privéles met paardlief

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:23

@m9ara Jammer dat de vooruitgang niet zo veel was als je zou willen hopen, maar ook wel fijn dat het beeld in de spiegel dus idd overeen kwam met de resultaten. Dan weet je ook weer dat je de realiteit goed in beeld hebt zegmaar. En ook fijn dat je een mogelijke reden hebt gevonden voor de af en toe buikpijn van de afgelopen weken, al is het natuurlijk niet fijn om een groep voedsel af te moeten strepen en niet meer te kunnen eten.

@Kiwi_ De snelheid hangt een beetje af van de route en de wind. Woensdag was het gemiddelde volgens Garmin 20.0 km/h en volgens Strava na aftrek van de stilstaan minuten 22.7 km/h maar ik had een route met best wat stoplichten op het eerste en laatste stuk en hoewel de stilstaande minuten niet meetellen telt het afremmen en weer op gang komen wel mee daarin. Met een zacht windje tegen zat ik rond de 23.5 km/h en op de stukken wind mee zat ik rond de 26.5 km/h. Het totale rondje was 1 uur en 39 minuten verstreken tijd en 1 uur 27 beweegtijd voor 33.15 km.

@Josien_ Wat is die flavour shot die je bij je yoghurt noemt?

Ik heb mezelf donderdag tijdens het koken goed in mijn vinger gesneden. Bloedde in 1e instantie niet maar toch meteen de handdoek gepakt en het dicht gedrukt. Na een paar minuten werd ik werd er wel even wat draaierig van. Toen dat weg getrokken was eens de schade opgenomen en toen begon het wat te bloeden. Na nog eens 25 minuten dicht drukken stopte dat ook en toen heb ik er goed strak een pleister met betadine overheen gedaan en ben ik verder gegaan met koken. Had wel een extra blikje energy drink gepakt toen ik draaierig werd, suiker kan dan nooit kwaad zegmaar. Lijstje verder wel oke maar iets hoger dan ik normaal zou willen hebben op een gewone weekdag.

O - 225 gram Griekse yoghurt met 40 gram muesli
T - Bullit
L - 2 volkoren boterhammen met 45 gram kip samba salade
T - Bullit en knijpfruit snack
A - Hello Fresh Knolselderij stamppot met een varkensworstje
T - Leonidas bonbon

Totaal: 1950
Beweging:16.500 stappen waarvan een half uurtje hardlopen

Gister ook een vreemde dag gehad. Een van de vanste kroegen van mijn hockeyteam had een stadswandeling georganiseerd die ongeveer 2 uur zou duren en daar hebben we aan mee gedaan. Het duurde alleen 1½ uur langer dan verwacht dus ik was pas om 20:45 thuis en heb toen eten besteld omdat ik intens veel zin had in een burger en frietjes.

L - 2 volkoren boterhammen met 45 gram kip samba salade
A - Burger en frietjes

Totaal: Ik schat zo'n 1900
Beweging 20.000 stappen en 2 keer 25 minuten fietsen (om naar het centrum te komen)

Vandaag een hele relaxte dag gehad zonder afspraken of verplichtingen, dat was ook wel eens fijn. Dat resulteerde dan wel weer in een scheve planning voor de dag met een relatief laat ontbijt en om 16:00 het besluit om de tweede helft van de hutspot op te warmen en heb ik mijn lunchplan naar 20:30 verplaatst.

T - Bullit
L - Hello Fresh Knolselderij stamppot met een varkensworstje
A - 2 volkoren boterhammen met 45 gram kip samba salade
T -2 Leonidas bonbons

Totaal: 1775
Beweging: 11.500 stappen waarvan een half uurtje hardlopen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:56

Linoleum; ik begin idd vanaf 12 uur in de nacht met tellen voor een nieuwe dag.
Fijn dat je fiets direct goed beviel! Al wat kilometers gemaakt het weekend? En t veulen al geboren?

Mara: netjes je + 0.4! Ik kan je helaas geen tips geven qua training maar ik geloof dat je zelf alles al goed overweegt waar het misschien veranderd/beter kan worden.
En ook fijn dat je de mogelijke boosdoener heb gevonden van je buikpijn!

Kimmie: welkom terug! Hopen dat het fodmap gaat helpen bij je.

Kiwi: dankje, is een stukje gewenning qua eten. Werk om de week een reeks nachten, dus dan wen je er wel aan :))
Beetje bijgekomen van je drukke dagen?

Josien: ja moet even tijd en puf vinden om ze te maken. Zijn die muffins ook in te vriezen?
Hahaha ja ik eet het dan ook liever op dan verspreiden over een paar dagen; dan kan het maar op zijn inderdaad.
Hoe was je les gegaan vrijdag?

Imay; genoeg beweging gehad t weekend dus! Dan kan t ook geen kwaad wat hoger te zitten. Lekker frietjes en een hamburger :))

Wat een rust hier t weekend, iedereen fijne paasdagen?

Ik had vrijdag even geen puf om te reageren, had maar 3 uurtjes geslapen en erna veel bezig geweest. Wel weer lekker kunnen rijden dus dat was fijn.
Gister voor het eerst sinds 4 weken eindelijk weer een dag samen met mijn vriend gehad, dus even niet op het eten gelet. Had broodjes gehaald voor tussen de middag en in de avond nog wat hapjes en toastjes. Even quality time met wat lekkers erbij.
Vandaag weer een beetje meer richting normaal gegaan, morgen weer werken dus dan pak ik het weer beter op :)

O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
L: stokbroodje met ham en oude kaas.
T; nog een paar hapjes ( 4 stukjes grilworst, 5 serranoham rolletjes met roomkaas, en een pakje Lu crackers met oude kaas salade en Surinaamse ei salade)
A: ovenschotel met volkoren pennen, broccoli, bechamelsaus, parranokaas, mozarella, ui en knoflook.
T: 150 gr 3 chocolade ijs
T: een peer.
Totaal 2201, hebben een buitenrit gemaakt van 45 minuten en zit nu op 11.500 stappen. Maar daar komt nog wel wat bij :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:40

Planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
T: leev oerkoek
L: 2 volkoren crackers met cervelaat en de ander met oude kaas salade, 2 maïs wafels met cottage cheese en arromat.
T: LU choco chip koekje
T: snoep tomaatjes en komkommer.
A: kip madras met rijst.
T: 150 gr perzik yoghurt met 10 gr müsli
T: 3 maïswafels paprika
En over de dag verdeeld 50 gr hazelnoot chocolade ballen.
Totaal 1994. Nu hopen dat er niet teveel verleiding op werk is :Y)

Beweging: 45 minuten dressuur en nog wel wat stappen. Zit nu op 7.000 en ga nog werken van 15.00-23.30.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:57

Haha lis het is inderdaad druk
Ik lees alles mee maar heb even geen tijd om te reageren op iedereen .

Fijn kunnen rijden en heerlijk wat quality time gehad lees ik dat is altijd fijn !

Hier gaat het zijn gangetje achterlijk druk maar met voeding lukt het best .
Wel veel gebak op de afgelopen dagen ivm pasen maar ook veel bewogen dus telkens toch mijn doelen kunnen halen gelukkig .
Vanavond staat er pizza of afhalen op het menu .

Gelukkig wel nog 400 gr kwijt afgelopen week want wat ik heb gegeten was niet best kwa gezonde dingen Y)(^)
En de cm gingen weer de goede kant op

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:08

Kiwi en Josien, hahaha dat denken aan eten is bij mij ook erg herkenbaar :+

Josien, ik vraag me idd ook af wat die flavour shot is.

Imay, genoeg beweging heb je gehad!

Ik heb zeker goede paasdagen gehad. Wel enorm veel gegeten.
Het is best druk nu inderdaad.

Vanmorgen heb ik mezelf gewogen voor het eerst sinds november weer en ik weeg nu 73.8. Ik hoop dat ik nu weer oké genoeg ben om niet door te slaan. Van de diëtiste mag ik wegen tussen de 70 en 75, dus dit is helemaal oké. Doel is om hierop te blijven en hopelijk door trainen wat strakker te worden.
Verder wel een beetje een gek lijstje ivm Tweede paasdag.
O: yoghurt met havermout en honing.
Halverwege de ochtend kreeg ik een mental breakdown, zoals wel vaker de laatste tijd en daardoor met de lunch eerst flink staan snacken terwijl ik wachtte op mijn broodjes die mijn vader voor me maakte. Wel keilief overigens.
L: een zoet broodje, een stukje paasstol, een kampioentje en een tijgerbol, allemaal ofc met beleg.
A: pasta met kalfswangetjes en groente.
T: ??
B: halve groepsles van de sportschool via een filmpje (ik had een les gepland, maar die bleek ineens op de sportschool te zijn. Een beetje een pechdag vandaag.) en even naar paard geweest.
Ik mag geen kcal meer bijhouden overigens, dus het is echt enorm wennen. Ik ken veel dingen nog wel uit mijn hoofd, maar eigenlijk mag ik er niet meer naar kijken. Ik was te dwangmatig, dus vandaar.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:15

Wat goed kimmie dat je op je doel zit !
Spannend en succes om daar te blijven.
Mag ik vragen wat jouw lengte is ?

Hier weer lekker werken vandaag .
Gisteren weer hard getraind met paard en dito veel gegeten .

O Croissant pompoenpit broodje met ei en oude kaas
M aardbei gebak
T chips chips chips
A pizza
T verdraaid lekker bosbes toetje

Kcal 2500 ofzo niet best dus

Vandaag :
O skyr vanille met gevriesdroogde aardbei
T breaker strawberry
L zelfgemaakte gezonde salade
T protein reep
A pasta met spinazie en tonijn
T straciatella toetje
B als het weer meezit rondje wandelen

Kcal 1680

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:41

Kimmie, welkom terug! Goed dat je met een diëtiste aan de slag gaat. Al snap ik dat nog wel lastig is om het ineens anders te moeten doen dan je gewend bent. En Pasen is er voor om van eten te genieten. Goed dat je nu op een gewicht zit waar je ook wil zitten :D

Kiwi, ze hebben 17 paarden, waarvan van weekend 13 ook bij huis stonden. Twee in opfok en twee mee met weekendje weg. En van die 13 dan nog weer 6 drachtig. Maar nog niks geboren, ook al laat ze wel steeds denken dat gaat gebeuren. Dus paar gebroken nachten gehad.
Vervelend dat het zo druk is op het werk en je er zo'n stress van krijgt. Hopelijk gaat het snel weer wat beter.

Josien, die gevulde portobello's klinken heerlijk!

Imay, lekkere tempo's met fietsen! En wat rot dat je jezelf zo gesneden hebt. Snap dat je daar even naar van wordt. En een wandeling van 3,5 in plaats van 2 uur is wel nogal een verschil :')

Lisol, snap dat je met maar 3 uurtjes slaap niet de energie hebt om hier nog te reageren. En wel makkelijk inderdaad met nachtdiensten om dan om 0.00 te beginnen met tellen op een nieuwe dag. Heerlijk ook zo'n dag samen met je vriend.

Littlebirdy, fijn dat het eten nog steeds goed gaat ondanks dat je verder zo druk hebt. Super ook dat je nog wat gewicht kwijt bent!

Ik heb van het weekend echt veel te veel gegeten. Slaapgebrek en daardoor gigantisch honger en niet de puf om er moeite voor te doen. En nog Pasen met lekker eten.. Vannacht weer goede nacht gehad, dus vandaag weer gewoon normaal. En morgen lekker de tijd om uit te slapen, dus hopelijk erna weer gewoon energie zoals ik gewend bent.

Zondag nog wel 1,5 uur gefietst. 22,5km gemaakt, was echt heerlijk! Beetje jammer dat nu alleen steeds zulk slecht weer is. Dus volgende keer wordt van weekend pas denk ik.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:30

Lino wat jammer van je weekend .
Maar toch een hele flinke fietstocht gemaakt goed hoor !
En weekend lekker eten en dan doordeweeks weer oppakken is ook niet erg :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:08

@Lino, Ik heb nu in januari voor het laatst een deload week gehad. Misschien eens een idee om dat weer te doen. Slaapgebrek en Paaseten is inderdaad een verradelijke combinatie. Soms is eraan toegeven even niet te voorkomen. Zo te lezen wel flink bewogen, met fietsen verbrand je een hoop! Inderdaad jammer dat het nu zo slecht is qua weer..

@Kimmie, Welkom terug! Fijn dat positief naar jezelf en je lichaam kijken je steeds beter af gaat! Goed bezig! Interessant dat je ook gaat starten met het fodmap dieet, als je tips nodig hebt weet je me te vinden he :) Ik ben er ondertussen al 3 maanden volop mee bezig. Daarnaast denk ik dat het voor jou zeker een goede stap is het kcal tellen los te laten. Ik kan me je onwennige gevoel goed voorstellen, maar dat trekt vast vanzelf weg :)

@Kiwi, Normaal bestel ik graag bij fitwinkel, maar daar bleven de halterschijven van 15-20kg maar uitverkocht, dus heb nu bij sportbay besteld (waar ik wat minder te spreken ben over de service). Ik denk dat om te starten je ook bij bol.com oid fijne kettlebells kan scoren!

@Josien, Ik vind het lastig om een specifiek doel te benoemen. Ik streef naar strak en gespierd, maar wel vrouwelijk als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn grootste focus blijven mijn billen, die van nature platter dan plat zijn. Had je de wafel met banaan zelf gemaakt? Dan ben ik wel benieuwd wat je erin hebt gedaan namelijk! :D

@IMAY, Oei dat klinkt als een flinke snee.. Helemaal niet fijn als je er ook draaierig van wordt. Hopelijk geneest het snel! Wauw een wandeling van 3,5 uur is flink! En dat op 2 boterhammen, die burger was verdiend dus haha!

@Lisanne, Pff ik kan me voorstellen dat 3 uurtjes slaap je geen goed deden. Groot gelijk dat je het gezellig hebt gemaakt met je vriend! 4 weken is een lange periode. Je lijstjes zien er weer heerlijk uit!

@Little_birdy, Fijn dat je ondanks wat minder gezonde keuzes toch wat gewicht kwijt bent geraakt! Altijd goed om te beseffen dat afvallen echt geen straf hoeft te zijn :)

Hier ook een lekker paasweekend gehad. Zaterdag en gisteren lekker uitgebreid gekookt. Zondag niet teveel bijzonders gedaan. Hierdoor was het ook bij mij qua eten een beetje een gek weekend. Gisteren uitgebreid gegeten tussen 13:00-16:30 en daarvoor en daarna geen echte maaltijden op, maar wel gesnoept etc. Lang geleden dat ik zo'n slechte dag had qua groente/fruit/structuur. Maar goed, moet eens kunnen met Pasen :+

Vanaf vandaag dus weer netjes in het gareel. Ik merk dat ik direct minder energie heb als ik wat ongezonder eet/wat wijntjes drink. Vanochtend wilde ik eigenlijk beginnen met een training, maar ik had er echt geen energie voor en daardoor geen zin in. Die training pak ik dus gewoon vanavond of later deze week op :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:37

Little_birdy: fijn dat er toch 400 gram vanaf is! Werkse weer vandaag en net lijstje weer voor na zo’n weekend.

Kimmie; jij ook netjes binnen je doel! Fijn toch, en wat goed dat je met een diëtiste aan de slag bent gegaan.

Linoleum: logisch dat die gebroken nachten je gaan opbreken en je meer trek heb (zo herkenbaar...) wel een gezellig paas weekend gehad? Fijn dat je weer wat heb bij geslapen en rustig aan de draad weer oppakken.

Mara: ja vond het ook wel wat veel 4 weken.. mijn vriend is van zondagavond tm donderdag ochtend van huis en moet vrijdag altijd de wagen laaien. Dus als ik donderdag tm zondag late diensten heb (zoals de afgelopen weekenden) dan zie je elkaar bijna niet. Had ook de roosteraar wel gezegd dat ik even geen inval diensten meer doe in het weekend _O-
Klinkt als een lekker weekend! Hoop dat je ervan genoten heb. Ook jij weer rustig aan de draad oppakken.

Hier gister toch gezwicht voor wat laatste paaseitjes.. ik hoop zo dat ze straks op zijn als ik op werk kom :))
Vandaag weer nieuwe poging:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, rozijnen, pompoenpitten en kaneel. 200 ml optimel drink.
T: 1/2 appel, een peer.
L: stukje meergranen stokbrood met een plak ham en een gekookt ei. 4 rolletjes serranoham met roomkaas
T: LU choco chip koekje
T: snoep tomaatjes en komkommer
A: maaltijd salade pittige kip. Als er over is een hamburger op werk (die zijn zo lekker en zag dat die vanavond gegeten wordt _O-, zo niet heb ik pech :) )
T: 175 gr perzik yoghurt met 10 gr müsli
T: 3 maïswafels paprika, wat blokjes darkmilk karamelzeezout chocolade van milka.

Totaal (met de hamburger al mee gerekend :Y)
1961 met ook al drinken erbij.
Qua beweging heb ik mn paard net al gereden (45 minuten) en zit ik nu op 6.000 stappen en ga weer werken tot 23.30 :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:49

Little_birdy, ja zeker! Ik ben 1.77m.
Fijn dat het eten nog goed gaat, ondanks dat je het zo druk hebt. Ook top dat je gewicht kwijt bent geraakt!

Lino, wat jammer van je weekend! Heel logisch ook dat die gebroken nachten heel zwaar zijn en dat je dan wil weten. Was je weekend verder wel leuk?

Mara, dat komt helemaal goed! Dat is ook één van de redenen dat ik me weer hier heb gemeld haha. Ik krijg 16 april uitleg, dus ik ben heel benieuwd.

Vandaag een beetje een gekke dag met weinig eetlust. Overigens mezelf nog eens gewogen, om te kijken hoe ik schommel qua gewicht en ik was maar 100 gram lichter. Dat blijft voor nu dus redelijk gelijk. Ik heb net mijn deadline gehaald, dus ben de hele dag bijna alleen maar bezig geweest met school.
O/T: 50 gram muesli, 200 gram magere kwark en een appel, hiervan wel maar twee derde op.
L: aardappelen, worteltjes en kipdijfilet gegaard in flink wat pesto.
T: stuk paasstol met gezouten roomboter en poedersuiker.
A: cracker met gezouten roomboter en hagelslag en een kop thee.
B: maar met de auto naar stal gegaan vanwege dit gekke weer, paardgereden en verder hele dag aan school gewerkt.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:56

@Josien: haha, dat eten is ook gewoon echt een psychisch iets hoor. Niet goed. Die portobello’s lijken me heerlijk!

@Imay: Jij hebt echt een racefiets? O, die bonbons zijn echt heerlijk. M’n ex nam ze wel eens voor me mee, wat dat betreft maar goed dat het over is, haha. Hoe is het met je vinger?

@Lis_Ol: heerlijk, zo’n dagje samen! Terecht dat je daar van genoten hebt. Ik vind je lijstjes weer erg netjes :) En succes met die paaseitjes weerstaan, haha.

@Little_birdy: die paasdagen waren niet echt goed voor de gezonde lijstjes nee, hier ook veel lekkers. Wat fijn dat je gewicht en centimeters weer positief waren!

@Kimmie: de paasdagen zijn inderdaad niet de beste om weer te beginnen met lijstjes, haha. Hopelijk lukt het wat om de calorieën los te laten, kan me voorstellen dat dat lastig is.

@Lino: de merries maken het maar spannend dus! Die gebroken nachten zijn inderdaad echt funest, hopelijk nu weer goed bijgeslapen en weer met goede moed verder :) Je fiets bevalt goed dus?

@Mara: ik ga eens kijken wat ze daar allemaal hebben. Geen last van je buik gehad met het andere eten en drinken?

Verrassend genoeg heb ik ook slecht gegeten de afgelopen dagen :')
Vandaag was ook nog niet echt fantastisch (iets met restjes) dus ik laat m’n lijstje even achterwege. Morgen maar weer oppakken :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:01

@Lisanne, Nee met die roosters blijft er inderdaad heel weinig tijd over om elkaar te zien! Ik zit af en toe te mopperen dat wij 24/7 op elkaars lip zitten met thuiswerken, maar elkaar 4 weken niet zien is wel weer compleet het andere uiterste, dus mag toch eigenlijk niet klagen :+ Heb je nog een hamburger kunnen scoren haha? Ik ben stiekem wel benieuwd waarom ze nou zo lekker zijn.

@Kimmie, Spannend! Gaat je huidige diëtiste je erbij ondersteunen, of is het iemand anders met het specialisme fodmap? Ik ben erg benieuwd naar jouw tips en ervaringen :D Fijn dat je gelijk blijft in gewicht, dat is toch weer een seintje dat je goed bezig bent en het tellen helemaal niet nodig hebt :) Dat je de auto hebt gepakt snap ik inderdaad, wat een sneeuwstormen af en toe :oo

@Kiwi, Succes, ik word er altijd een beetje hebberig van :)) Ik heb inderdaad geen last gehad van mijn buik, maar ik heb me ook heel streng aan het fodmap dieet gehouden :) Pas sinds gisteren weer met een nieuwe introductie gestart.

Hier gisteren (voor mijn doen, dus relatief natuurlijk) wat lager in kcal gezeten. Ik had natuurlijk het sporten overgeslagen en had de dagen ervoor al wel genoeg gegeten voor mijn gevoel :') Ik heb het introduceren van knoflook weer opgepakt, omdat ik hier de vorige keer bij twijfelde, dus even kijken hoe dat gaat lopen de komende dagen :)

Lijstje van gisteren:
O: Gluten/lactosevrije pancakes met kwark en frambozen/blauwe bessen
T: Eat natural reep, 2 mandarijnen
L: Salade met o.a. zoete aardappel, rookvlees en kalkoenfilet, 1 glutenvrije boterham met oude kaas
T: 2 stukjes homemade frambozencake
D: Rijst met sticky speklapjes, sperziebonen en zoetzure komkommer
T: 3 rijstwafels, 1 pindakaas en 2 rookvlees
Totaal 2364 kcal

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:28

Haha kiwi welkom bij de ongezonde paaseters Y)(^)

Mara hopelijk is de introductie van knoflook deze keer wel geslaagd!

Lijstje vandaag .
O 3spelt volkoren crackers met kipfilet en beetje oude kaas
T 3 paaseitjes
L salade
T protein reep
A pangasiusfilet met aardappeltjes

B straks paardrijden

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:58

Kiwi: gelukkig waren de paaseitjes op gister, dus geen moeite hoeven doen met weerstaan haha. Succes weer met herpakken vandaag!

Mara: we zagen elkaar wel, maar niet noemenswaardig. Dus weken niet samen gegeten in de avond, vaak sliep hij al als ik thuis kwam etc. Maar 24/7 op elkaars lip zitten zou ik ook niet kunnen hoor.
Jaa ik had een hamburger _O- had de patiënten die wilde zelfs al een tweede gegeven en toen bleef er nog over. Ik ben sws gek op hamburgers en deze zijn zo lekker gekruid :))
Net lijstje! Zeker voor een compensatie dag. Succes met de knoflook, hoop dat je geen last krijgt.

Little_birdy: bij jou zijn de eitjes dus nog niet op haha. Wel een nette lijst.

Ik heb me dus gister goed aan mijn planning gehouden dus was tevreden.
Vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met een mix van pompoenpitten, chiazaad, gebroken lijnzaad, rozijnen en goji bessen en een scheutje agave siroop. 150 ml optimel drink.
T: 2 snack a Jacks paprika.
L: 2 volkoren wraps met kruidenkaas, kipfilet, komkommer en rucola.
T: 30 gr rijstzoutjes
T: wat snoep tomaatjes en komkommer.
A: zilvervliesrijst met kip, kerrie saus en spitskool
T: 2 rijstwafels met chocolade en karamel zeezout.
T: 150 gr perzik yoghurt met 10 gr müsli en evt een stroopkoek
Totaal: 1936 inclusief drinken.
Qua beweging niet meer dan werken straks. Ik hou even een luie ochtend deze ochtend :Y)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:53

Ik meld me hier ook weer na een redelijk stabiele periode!

@Lis_ol zo jij eet veel tussendoortjes! Wel lekkere dingen!

@m9ara ik ben benieuwd hoe het herintroduceren van knoflook verloopt! Merkte je hier voorheen een reactie op?

@kiwi restjes opmaken en weer door!

@kimmie welkom terug weer! Ik ben benieuwd hoe het fodmap dieet je gaat bevallen. Wel fijn dat je bent gediagnosticeerd (niet fijn natuurlijk, maar nu kan je gerichter kijken naar de oplossingen denk ik).

@linoleum ja zo balen van het weer hè. Kan jij fietsen met regen?

-----------------------------

Hier was het vrij stabiel langzaam omlaag aan het gaan. En ik ben nu ook bij de diëtiste gestopt, in juni nog een terugkom afspraak om te kijken waar ik dan sta. Maar al met al gaat het gestaag een beetje omlaag. Ik ben wel weer kcal aan het tellen (ongeveer 4 dagen per week) om een beetje inzicht ter compensatie te krijgen voor het weekend. Dit werkt nu voor mij wel redelijk. Op die 4 dagen probeer ik onder de 1700 kcal te blijven en de rest zit ik er sowieso ruim boven, maar zolang ik hiermee heel gestaag 0,5-1 kg per maand blijf afvallen vind ik het helemaal best :)

Ik woog me alleen bij de diëtiste, vandaar sommige gaten in de tijd
Spoiler:
Afbeelding

Lijstje gisteren:
O: lu crackers (137)
T: mango (151)
L: zoete aardappel met pesto (441)
A: courgettebodem pizza met blauwe kaas (754)
T: glas rode wijn (127)
Totaal: 1650

Lijstje van vandaag:
O: B'tween reep (114)
L: soep met 2 worstenbroodjes (591)
A: zalmlasagne (??)
Zonder avondeten op 705 kcal, dus voldoende voor een groot stuk lasagne + glas rode wijn erbij :Y)
(conclusie van deze dagen: langzaam die open fles rode wijn opmaken haha :') )

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:19

@Lis_Ol Af en toe quality time met je partner is idd erg fijn. Lekker genieten dan. En paaseitjestijd is idd lastig maar er komt een moment dat ze op zijn, ik weet het zeker...

@Kimmie25501 Ik kan me voorstellen dat niet meer bijhouden lastig is, maar als het dwangmatig was geworden is het wel de juiste stap.

@linoleum Fijn dat het fietsen bevalt, en idd super jammer van het weer maar ik heb goede hoop dat het snel echt mooi weer wordt... (Ik wil ook weer fietsen) En die wandeling die 3½ uur werd lag vooral aan de mensen met wie ik was die iedere 5 minuten stil gingen staan om te kletsen/Een kat te aaien/Te lachen om een seksspeeltjeswinkel window display/etc. Het was 8km en had makkelijk in 2 uur gekund, maar wel 3½ uur buiten geweest en gestaan enzo.

@m9ara Knoflook is echt leven dus ik hoop dat het goed gaat :j

Hier door de rommelige paasdagen ook rommelig gegeten maar dat is oke. Ik krijg vanavond 2 vrienden op bezoek en vanaf morgen ga ik weer wat preciezer opletten. Nu moet ik ook ogesteld worden eind van de week dus dan gun ik mezelf altijd wat meer te eten omdat ik gewoon echt meer honger heb.

En wat betreft mijn vinger, het valt gelukkig mee. Zo zag het er gister uit. En even de wat grafischere omschrijving en de foto in een spoiler (Al vind ik het zelf dus wel meevallen)
Spoiler:
Het was een soort van los flapje. Langs de nagel is het tot ongeveer halverwege ook los zegmaar, maar het zit inmiddels weer soort van dicht geplakt als ik niet te druk doe en ergens verkeerd langs strijk...

Afbeelding

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:19

Aight; mijn werkdag duurt nog tot 23.30.. wij eten op werk al rond 17.30 (thuis eet ik vaak pas tegen 19.00) dus dat red ik niet hoor anders _O- en mij is altijd geleerd meerdere keren per dag kleine beetjes te eten het beste is voor je spijsvertering.
En hiermee verklein ik de kans op snaaien als ik thuis kom snachts :=
Wat een mooi overzicht van je gewichtsverlies! Snap dat je hier tevreden mee bent. Fijn dat je ook een voor jou goede manier heb gevonden qua inname per dag/weekend :)

Imay: de paaseitjes zijn op gelukkig :)) geniet vanavond nog met je vrienden!
En je vinger ziet er inderdaad weer netjes uit, gelukkig lijkt de schade mee te vallen. Wel echt een rot plek is dat..