de stress die sommige hier in het topic ervaren ervaar ik hier in Groningen/Drenthe niet. Maar misschien ligt dat eraan dat het hier nog niet echt is uitgebroken.
@karuna heel vervelend dat je, je zo voelt maar heeft het meerwaarde als je gisteravond was getest ipv. Vandaag? En dat het allemaal perse direct moest..
Je bent ziek, je hebt het gemeld en nu kruip je dus in bed. Als ik ziek ben (dus hoge koorts, hoesten, benauwd, verkouden, rillerig; eigenlijk zoals de griep bij mij altijd verloopt) kruip ik in bed. Heb ik geen innig contact met anderen en ga ik niet naar buiten. Jou goede vriend en vader en wonen niet bij je? Dus moeten ze je niet opzoeken.
Ik ben heel lang mantelzorger geweest. Met deze klachten mocht ik ook echt niet bij mijn zwakkere oma van 89 komen. Daar houdt je dus rekening mee en nu is dat misschien iets extremer. Dat hoeft naar mijn idee niet zoals jij nu reageert. En jij hebt het ook gemeld aan de mensen om hun heen. Dus kunnen zij ook eventueel rekening houden de contacten die zij dit weekend opdoen. Van paniek is niemand beter geworden.
https://nos.nl/artikel/2152683-europese ... krijk.html Dit was in 2017. Deze griepgolf had toen al heel veel invloed. De verwachting van Corona is extremer. Logischerwijs wil je dat niet dus maatregelen moeten genomen worden. Maar de paniek van sommige mensen? Of had je dit bij deze griepgolf ook toen bleek dat de griepprik niet werkte en het voor risicogroepen dus ook veel erger bleek. Ik wil hier griep en Corona niet direct vergelijken. Maar eerder het stukje ontbreken van een vaccin. Ik ben mij er van bewust dat je Corona eerder oppakt ivm ontbreken van afweerstoffen.
De maatregelen in Noord Brabant zijn groot. Ben wel benieuwd of mensen die verkouden zijn/hoesten ook worden aangesproken. Dan zou het kunnen werken.