2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:47

Ik heb vandaag voor het eerst sinds dit jaar denk ik een pizza gehad! En het was zooo lekker <3 maar die kcal. Van schrik al de rest van de dag veul te weinig gegeten :') oeps. Zit daarom ook echt te ver onder Mn kcal nog dus thuis maar eens ff kijken wat ik eten ga

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:04

Heel fijn dat iedereen ook hetzelfde heeft :')

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:12

Aight schreef:
Heel fijn dat iedereen ook hetzelfde heeft :')

Ik denk dat niemand er bij stil staat hoeveel kcal zoiets nu bevat. En als je dan zoals ons er wel opletten ivm kcal bijhouden, dan schrik je je rot.

Ladybird, wel goed van je dat er rekening mee hebt gehouden. Beetje te veel, maar liever zo dan andersom!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:26

Je hebt met dit weer ook sneller trek in ijs en andere dingen.

Maar ik leef dan ook wel makkelijk op salades of gewoon een paprika en een komkommer of bak met fruit..

Maar soms sta ik ook wel versteld hoeveel kcal iets bevat. Dan laat ik het maar staan, omdat ik het zonde vind :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:04

Met dit weer eet ik bijna niks :’).
Heb vooral buikpijn en totaal geen trek..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:00

Met dit weer heb ik gelukkig ook weinig tot geen (slechte) trek. Heb juist eerder zin in lekker frisse salade en fruit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:57

Ik eet ook minder dan normaal.
Een waterijsje lust ik af en toe nog wel
( perenijsje of calippo).
Maar die macflurry wordt pas over minstens een maand weer hahaha en dan ook alleen als ie in m’n kc voor de dag past...

Ben nu bijna 6 kilo kwijt. ( vanmorgen na t ontbijt gewogen dus niet helemaal eerlijk, morgen of zaterdag ff herkansen).

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 01:44

Hehe, eindelijk bijgelezen! Nieuw hier. Zou maand geleden beginnen met gezonder eten en wat meer kracht training te doen. Wacht nog steeds op m'n gewichtjes... Maar wel begonnen met gezonder eten. Heb een hele fysieke baan, dus sport verder niet, wilde wel beginnen met yoga. Helaas 2 weken terug mijn voet gebroken, mag minstens 3 maanden mijn voet niet gebruiken. Dus zit ik hier maar wat.. Probeer steeds meer dingen op te pakken, maar ik voel mn spieren al veranderen in blubber.

Dus ik Lees mee in de hoop gezond en minder te (blijven) eten! En als jullie tips hebben om ietwat fit te blijven, hou ik me aanbevolen!

RosaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:55

Olympia wat knap dat je dat dan kan laten staan. Ik heb hier zo moeite mee. Ochtend niet eens maar wel verspreid over de dag.

Darkcrystal wat knap. 6 kilo. Bij mij is 1 al bijna niet gelukt nu:(

Mijn ochtend is ontbijten met de kids. 2 boterhammen en een ei.
Koffie. Verspreid over de dag grote fles met citroen er in. Drink 4 flessen van leeg is 1 l d8 ik per gevulde fles.

In de middag ook 2 boterhammen of wat anders. Savonds prakkie en ik neem ook wel troep tussen door ik blijf honger hebben.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:45

Welkom voor de nieuwe mensen in dit topic!

Wat betreft de 15 kilo in drie maanden is inderdaad wel ambitieus, maar zolang je dat getal maar niet als hoofddoel hebt, lijkt het me een hele goede start! Fijn dat je komende tijd zoveel tijd hebt om dit aan te pakken.

Sporten met dit weer is inderdaad wel erg pittig, maar als ik het niet doe ben ik uit m'n ritme en is het hek van de dam. Wel kies ik andere momenten. Ipv tijdens de lunchpauze ben ik afgelopen week in de ochtend, eind van de middag (in de stortregen) en gisterennacht gaan hardlopen. Ik doe ook nog buikspieroefeningen, maar dat is maar een kwartiertje, dus dat lukt altijd wel.
Voor klimmen en paardrijden heb ik sowieso geen moeite om motivatie te vinden, wel doe ik iets rustiger aan.

Niks, lastig zeg! Misschien kun je op YouTube wat filmpjes zoeken voor oefeningen voor je armen/bovenlichaam.

Vanochtend sinds een tijd weer gewogen. Ik ben gelijk gebleven sinds eind april. Daar ben ik best tevreden mee. Op zich wel veel gesport en gezond gegeten, maar ook etentjes en verjaardagen tussendoor. Nu er maar weer vol tegen aan voor de laatste 4 kg!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:51

Hier gaat t een week even vervelend. Ging daarvoor 2 weken lang echt onwijs goed zonder chocoladerepen, nu ik m'n maandelijkse bloeding weer heb, heb ik zon zin in chocola.. :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:55

Ik heb dit weekend een weekendje festival en wilde juist daarvoor een beetje strakker zijn (ivm korte broeken/crop tops), en ik zag eergisteren eindelijk progressie!
Spoiler:
Afbeelding

Dus ik durf dit weekend wel wat leuke kleding aan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:57

Woh! Strak buikje hoor!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:08

jorika1986: mooie mijlpaal gehaald *\o/*

Welkom magda_90: fijne start zo met die eerste kilo's eraf!

Olympia, wat vervelend zeg, sterkte! Gaat het inmiddels al wat beter?

Sterkte Mariska88!

Linda_Fleur: gelukkig dat de val verder geen gevolgen had! Vind het nog steeds een heftig dieet :') , hopelijk houd je het vol!

Welkom Yenni, hopelijk lukt het je om de draad weer op te pakken!

Renske_W: afvallen gaat toch mooi gestaag zo?

Lieke, fijn dat je gewoon gelijk gebleven bent!

onpaard, heftig zeg wat voor een invloed wat het heeft, geloof ook niet dat het wat voor mij zou zijn.

Tortilla: fanatiek hoor!

Jessica_1998: fijn dat je examens achter de rug zijn, goed gevoel over?

Welkom terug Imre! Leuk, volgend jaar dus een veulentje als alles goed gaat!

Daphara: vervelend zeg dat je door ziekte en medicatie zo bent aangekomen. Vraag me ook een beetje af waarom het zo snel moet, lijkt me vooral na ziekte best een aanslag op je lijf. Zou zelf gewoon lekker 3x in de week gaan sporten oid en gezond gaan eten. Moet allemaal wel leuk blijven :Y)

Welkom RosaLisa! Het helpt mij in ieder geval wel om door te zetten! Sluimert toch in mijn achterhoofd rond dat het leuker is om te melden dat je wat kwijt bent ipv aangekomen of niet afgevallen.

Goede party instelling Aight, vind de nasmaak van sommige borrelnoten ook extreem, die laat ik dus ook altijd staan. Zoals provinciaalse borennoten, die proef je de volgende dag nog :+

Welkom niks!

darkchrystal: goed bezig!

Dreamy: ziet er strak uit!

Ik had vanochtend 62,5 op de weegschaal, was helemaal verrast. Wel gewoon gezond gegeten, maar voelde me zo opgeblazen. Komt denk ik door de warmte. Met de warmte heb ik ook minder honger, 's avonds even een waterijsje vind ik heerlijk, maarja zitten ook natuurlijk amper kcal in. Dus dat scheelt weer. Hoef dus nog maar 2 kilo, is nu ineens wel heel dichtbij! Oja en donderdag ook nog bij de Mac gegeten (Big Mac menu), maar ik heb toch altijd de meeste kcal in mijn avondeten zitten, dus dan valt het best mee wat ik er dan over zit.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:16

Ben gelukkig geslaagd :)
Wel slecht nieuws te horen gekregen mbt een familielid, dus afgelopen dagen weer heel slecht gegeten..

Vandaag normaal eten een beetje oppakken, heb nu net 1 broodje op met chocopasta, een halve eierkoek en een bakje aardbeien zonder suiker of iets :)
Ook alweer een half uur totaal gefietst en straks nog even wat doen met het paardje, dus beweging komt goed vandaag

Wow dreamy! Best wel een beetje jaloers! Je ziet er goed uit :)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:13

Jonges, ik ga echt goed (-6kg) en heb een dikke tip voor jullie!
Deze dingen zijn maar 85kcal per stuk, en wanneer je er 2 voor lunch of 3/4 voor avondeten op hebt, heb je echt goed gegeten! En het is nog lekker en leuk om te maken ook :j (vietnamese shrimp spring rolls)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:18

Mjammmmmm ziet er lekker uit.
Heb he n recept??

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:33

Lekker. Alleen rijstpapier is hier nabij niet te vinden vrees ik. Maar t idee is leuk.
Met filo en dan toch even frituren kan vast ook

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:40

Rijstpapier kan je als het goed is gewoon in de alberthein kopen! Ik heb dat ook een keer geprobeerd te maken. Vond het niet lekker haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:43

Oh! Die hebben we wel in t durp hiernaast.

RosaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:49

Dreamy schreef:
Ik heb dit weekend een weekendje festival en wilde juist daarvoor een beetje strakker zijn (ivm korte broeken/crop tops), en ik zag eergisteren eindelijk progressie!
Spoiler:
[ [url=m/E3E9Bv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ik durf dit weekend wel wat leuke kleding aan :))

Dat is bij mij al 3 bijna 4 jaar geleden xD

Bedank urosa. Ben ook al bij diëtiste geweest maar daar werd ik echt niet slimmer van en zij was broodje broodje mager en dan kom ik xD.

Het is zo lastig en hun vertellen het net alsof het een broodje kaas maken is. Voor mij is eten echt een verslaving!.

Eerst maakte het me niet uit viel mee maar na me 2e bevalling. Phoe herken mezelf niet meer. 1e 3 maanden super veel afgevallen bijna op me gewicht 72 nu is ze bijna 8 maanden en weeg ik 86 KiLO ofzo.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:01

Soms helpt het om kleine dingen in je leven te veranderen. Bijvoorbeeld water drinken ipv limonade en elke dag een stuk te wandelen. Als dit goed gaat verander je weer iets.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 00:46

Ik hou al 2 dagen mijn caloriën bij in een app gekregen van de voedingsconsulent, maar ik kom maar aan 82% van mijn benodigde calorieën, waarvan mijn vet inname op 136% zit van mijn dagelijkse behoefte volgens de app. Nou ben ik het niet eens met de app, want die vind dat ik meer koolhydraten moet eten en minder vetten. Eiwit inname is wel goed.

Ik hou van vis en avocado’s, maar scoor daarbij veel te hoog op vet inname. Ik mijdt nu alles waar geraffineerde suikers in zit. Vanwege een glyadine allergie zijn alle graanproducten sowieso al uitgesloten, dus koolhydraten moet ik vooral uit groenten zien te halen. Ik eet ongeveer 400 gram groenten op een dag, maar kom nog niet aan waar ik volgens de app moet zitten. Frustrened

Afspraak met de voedingsconsulent ging niet door donderdag en is verzet naar dinsdag, dus tot die tijd doe ik het nog even op mijn manier.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:43

Welke app is dat daphara.?

Ik heb met de afgelopen twee weken elke ochtend gewogen. Heel apart blijf schommelen van 58,9naar 57,8 en weer terug haha.
Wat kan dat zijn? Vocht?
Blijft een kilo heen en weer schuiven.