3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:36

nanoukkie schreef:
Niet echt de tijd van het jaar om hier te komen binnenvallen, maar ik moet toch echt weer wat op mijn voeding gaan letten! Ik ga seffes mijn sportkleren aandoen en vertrekken naar de Fitness! Dan eet ik ook door de dag gezonder, heb ik het gevoel.
Ik ga mezelf wel niets ontzeggen bij Kerstmis.
Vorig jaar woog ik op mijn minste 49 kilogram (toen at ik 100% gezond:groenten, fruit, af en toe vis, veel kip...) Ik ben 1.70. Ondertussen, door terug te verhuizen naar België , en niet meer op mijn voeding te letten, weeg ik 59 kilogram. Op zich nog altijd niet teveel, maar ik merk wel aan mijn huid, vermoeidheid etc. dat ik echt weer wat gezonder moet gaan eten en meer water drinken!

Sorry hoor maar als je weer terug wil naar de 49 is dat zwaar ongezond, ondergewicht is net zo slecht als overgewicht!!!
59 kilo is prima met je lengte, gezonder eten is altijd goed natuurlijk maar (veel) afvallen lijkt me niet echt nodig ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:42

Ik ben ook 1.70, en was op mijn lichtst 52,5 kilo. Dat was echt te dun...
Ik weeg nu ook 59, en wil graag naar de 55/56 als streefgewicht. Maar minder is echt niet mooi.

nanoukkie

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:17

@Yonker dat was wel na een lange reis (24 uur haha)... Normaal zou ik dan rond de 50-51kg zitten. En ik was heel erg gezond hoor! Ik was wel inderdaad een beetje té ermee bezig... Ik stond om 6 uur op om voor school naar de sportschool te lopen daar te trainen en terug te lopen, en dan vaak s'avonds weer. En als ik dan op vakantie een ijsje at voelde ik me er heeeel slecht over. Dat gedacht was niet meer zo gezond. Ik voelde me wel veel beter in mijn lichaam toen! En ik at ook heel erg veel, wel gewoon allemaal gezond en normale porties :) Nu wil ik gewoon weer wat gezonder gaan eten, maar me niet alles ontzeggen!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:14

Weekend heel veel gewerkt, dus mijn voedingsschema is niet heel erg interessant.

Wil vanaf deze week weer wat gaan droogtrainen...

O: twee hardgekookte eitjes
T: mandarijn en handje cashewnoten
L: Bakje met sla, alfalfa, kalkoenfilet, gekookte rijst, witte kaas en komkommer
L2: als dessert een bakje fruit van de groenteman
T: appel + kwark magere kwark + havermout en gepofte quinoa + druiven
T2: Glutenvrij koekje van Schar (om te proberen)

Dit komt uit op +- 800 calorieën. Ik probeer het avondeten met mijn ouders mee te eten, op maandag eten wij vaak 'Hollands', dat betekent aardappelen met vlees en groente. Ik eet dan geen aardappelen maar wel een stukje biefstuk en veel groenten. Ik eet altijd eerst m'n groenten op (save the best for last :))
Vanavond spring ik twee paarden en dan weer lekker op tijd naar bed, lange dagen gedraaid afgelopen weekend! Ik wilde eigenlijk vanmorgen vroeg hardlopen, voordat ik naar kantoor ging maar gisteren zo gek dubbelgeklapt met m'n enkel (kennen jullie dat?), dus maar besloten een uurtje langer in bed te blijven. Hopelijk voel ik mij morgenochtend beter! Woensdag een afspraak met een personal trainer om schouders aan te pakken, voeding op een rijtje te zetten en daarna nog even lekker baantjes trekken in het zwembad.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in mijn progress foto's, stuur even een pb'tje.
Een PB mag overigens altijd voor extra tips!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:16

Oké als ik het goed begrijp eet je 800? :n

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:19

@Saaash: tel je je calorieën ook? 800 is echt heel weinig, en daar zit je ook veel sneller aan dan je denkt! Een handje noten kan al snel enkele 100'en kcal bevatten!
Maar eet je bewust zo weinig? Want nu verbrandt je veel meer dan je binnenkrijgt. Ik heb eens testen gedaan, en in rust (dus als ik een hele dag ziek in bed zou liggen) verbrand ik 1300 kcal...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:20

Eet je serieus maar 800kcal?????? Dat is echt niet gezond en neigt naar anorexia....

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:21

800 + avond eten, maar als je alleen maar wat groenten en vlees eet kom je nogsteeds amper aan de 1000... Wees zuinig op je lichaam en ga wat meer eten :D

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:28

O nee joh, ik eet nog wel meer hoor, zit nu lekker een broodje naar binnen te duwen haha, maar dit was voor nu even wat ik kan wegen! Daarnaast eet ik dus nog lunch :)

EDIT: het heeft geen zin om zo weinig te eten, want dan gaat mijn lichaam in spaarstand en zou ik juist aankomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:43

Jezus mensen lees alsjeblieft voordat je met woorden als 'anorexia' gaat gooien.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:53

Ik heb heel goed gelezen ;)
Ik vind dat ze weinig eet en dat t niet gezond is als ze alleen dat lijstje eet wat ze post + haar avond eten. Dan blijkt dat ze nog een broodje erbij eet, dan kan het best prima zijn. 1000kcal is gewoon echt te weinig imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:04

Ik heb het idee dat mensen 9 vd 10 keer de kcal niet goed tellen. Als ik dat lijstje zie dan gok ik dat het meer dan 800 cal is, rijst/noten/kaas tikt hard aan. Hoeveel is een handje noten? 20 gr? 40 gr Cashewnoten zijn al bijna 600 kcal per 100 gr.

Ik vind het heel naar om meteen bovenop zo'n berichtje te springen en roepen dat 't naar anorexia neigt. Vind de post van xNavatu dan veel fijner.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:33

In principe weeg ik alles af, dus ik geloof dat het ongeveer wel klopt. Anders zou ik graag tips ontvangen :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:03

Enige tip die ik wel mee wil geven is eet gewoon niet te weinig..... Doorslaan is nooit goed natuurlijk. :)

Mijn lijstje voor vandaag:

O: griekse yoghurt met ontbijtgranen van bolletje
T: 1 paprika en wat tomaatjes
L: 1 boterham met boter en 30+ kaas, 1 met hoemoes, 1 Muhammara
T: appel en peer
T: goed bezig reep
A: denk een lasagne van de Aldi

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:20

Anthea schreef:
Jezus mensen lees alsjeblieft voordat je met woorden als 'anorexia' gaat gooien.

Jemig, kom je nou serieus alleen het topic binnenvallen omdat iemand het woord anorexia in de mond neemt? :?

Ik schrok ook van die 800 kcal, maar met de toelichting erbij blijkt het mee te vallen. Prima toch.

Verder even een :wave: , ik loop al een week met een urineweginfectie die niet over wil gaan en last (misselijk) van antibiotica, dus ik let even helemaal niet zo op mn eten en krijg vrijwel geen beweging. Morgen weer plasje inleveren en dan verder denken hoe en wat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:22

:wave: mag ik hier ook meepraten? Door medicatie ben ik helaas in korte tijd bijna 40 kilo aangekomen, dit na mijn zwangerschap. (Ik kwam op ideaal gewicht uit mijn zwangerschap 2,5 jaar terug: 50 kilo). Ik loop bij een dietiste die mij advies geeft, maar vind het fijn om met een groep mee te praten die ook bezig zijn met afvallen en gezond eten.

Op het moment verbrand ik in rust zo'n 1450 calorieën. Sporten ga ik vanaf komende week weer oppakken, ik ben eindelijk voldoende hersteld van een langdurige blessure na het breken van mijn voet begin dit jaar. Vooralsnog is mijn aantal kcal wat ik binnen mag krijgen nu 1200 in rust volgens MFP. Zodra ik ga sporten zal dit natuurlijk omhoog gaan. Ik weeg nu 77 kilo, dit een jaar stabiel (sinds botbreuk). In het half jaar daarvoor ben ik ongeveer 10 kilo kwijtgeraakt. Idealiter wil ik ergens tussen de 50 en 55 kilo eindigen, met 50 als absolute ondergrens. Ik ben 1.58 lang. Met 1200 calorieen zou ik 1kg per week afvallen. Het is nog even aftasten of dit goed genoeg is, anders is 500 gram per week ook nog goed te doen.

Ik ga 1x per week op de weegschaal, vorige week dinsdag woog ik 77 kilo en ging de knop om. Morgenavond mag ik weer.

Vandaag:

O: Magere kwark met een klein schepje honing - 35cal
T: -
L: Kleine hapjes: gerookte zalm met een creme fraiche 'kwakje', goede portie rucola met balsamico, een klein broodje met wat olijfolie, een dadel met honing en een plak parmaham. - 459 cal
T: 2 crackers (sesam) met per cracker een halve plak oude kaas
A: zalmburger met gebakken aardappelen, salade en rabarber: https://www.hellofresh.nl/recipes/zalmb ... 1a078b4567 - 607 cal
T: meestal pak ik een crackertje met kaas

Drinken vind ik heel moeilijk, dat doe ik veel te weinig en daar heb ik ook wat tips van mijn dietiste gehad om daarmee aan het werk te gaan. Ik kwam met moeite aan de 600ml op een dag. ( :o ) en moet opbouwen naar 2,5 liter per dag, zeker omdat ik ook weer ga sporten. Als mijn vochttekort 'opgelost' is, dan zal mijn metabolisme ook weer verbeteren en kan ik in combinatie met het sporten ook weer wat meer eten. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-17 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:26

Welkom Jans! Goed dat je begeleiding hebt. :) Drinken vond ik ook altijd moeilijk, maar heb daar inmiddels een trucje voor mezelf voor en nu gaat het beter! (heb een bidon van 1 liter en die moet ik van mezelf op kantoor voor de lunch leeg drinken en na de lunch tot ik ga slapen nog 1. Tussendoor drink ik nog thee).

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:33

Ik drink de laatste tijd ook veel te weinig, heb al een goede dag als ik aan 1 liter kom. Ik wil wel proberen minstens weer 1,5 l te drinken. Maar ik heb echt een kleine blaas, en vind het echt irritant om zovaak naar wc te moeten... -O-
Lijstje van vandaag:
O: 1 toastbrood met een ei
L: kom tomatensoep, kleine portie verse pasta met tomatensaus
T: hand pindanoten, 3 crackers met hummus
A: couscous, gegrilde groenten, kip

Evt nog wat extra snacks tussendoor, heb weeral honger nu en heb net dat tussendoortje gegeten. Ik ben vannochtend een uurtje gaan sporten (helft kracht, helft cardio)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:35

Hoi Jans!

Goed dat je het weer oppakt, de tip van Frummels werkt heel goed. Ik heb zelf een bidon van 600 ml, inderdaad aankomst op kantoor voor de lunch op (dwz 12.00) en dan vullen en voor einde werkdag (=17.30) weer op. Eerst dronk ik veel thee, maar nu ga ik rustig richting het droog trainen dus drink ik meer water (thee houdt vocht vast).

Wel geef ik als tip dat je niet in een keer van vol rantsoen terug kan naar 'dieet'. Je krijgt dan honger, gaat slechte dingen eten (tenminste, ik ... ) en dan mislukt het. Je kan beter ongeveer je oude calorie inname aanhouden en dan steeds een stapje terug. Ik at bijvoorbeeld eerst altijd 50 gram havermout, dat heb ik nu afgebouwd naar 20/25. Ik kreeg in het begin veel honger met als resultaat dat ik dan een koekje of ander lekkers ging pakken. Misschien gaat dit voor jou niet op maar ik vond het lastig!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:37

Welkom Jans!! Drinken is ook lastig.... vind ik ook nog steeds maar op mijn werk drink ik opzich wel best wat :j 4/5 koppen thee en probeer nog 1 liter water te drinken.
Bidon werkt inderdaad ook voor mij goed.

Ik ga morgen weer sporten en heb er gewoon zin in!! Vond het vorige week echt leuk :D Dus wellicht ga ik dat wel lekker 2 keer in de week doen :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:39

@saash: geldt dat voor zwarte thee's of alle thee? (ook alternatieve smaakjes?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:39

Tnx voor de tips! Ik heb hier inderdaad nu twee flessen staan van bijna een liter per stuk. Dat moet goedkomen denk ik := eentje is bijna leeg nu.

Ik heb wel net mijn dietiste nog een mail gestuurd, want ik lees overal dat je niet onder je BMR moet eten, maar MFP stuurt mij wel die kant op (1200 tov 1450) omdat ik op het moment op bewegingsintensiteit zeer laag zit. Maar als ik voedingssites mag geloven moet ik die 1450 dus sowieso al eten. Heb het maar even nagevraagd :)

Wij zijn gelukkig (denk ik :+ ) een huishouden wat nooit snoeperij in huis heeft. Dat scheelt al enorm :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:40

Jans schreef:
Tnx voor de tips! Ik heb hier inderdaad nu twee flessen staan van bijna een liter per stuk. Dat moet goedkomen denk ik := eentje is bijna leeg nu.

Ik heb wel net mijn dietiste nog een mail gestuurd, want ik lees overal dat je niet onder je BMR moet eten, maar MFP stuurt mij wel die kant op (1200 tov 1450) omdat ik op het moment op bewegingsintensiteit zeer laag zit. Maar als ik voedingssites mag geloven moet ik die 1450 dus sowieso al eten. Heb het maar even nagevraagd :)

MFP nooit als leidend aanhouden. Je BMR gaat niet om je beweging maar puur om wat je lichaam zelf nodig heeft om te functioneren. MFP gaat bij mij ook op 1200 zitten terwijl ik 1.88 ben en net iets onder de 100 weeg. Mijn BMR is 1900 dus 1200 zou voor mij gevaarlijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:53

Dat is idd helemaal een groot verschil, bij mij is het maar 250, maar nogvoelt het heel weinig die 1200. Zal zo wel antwoord krijgen, kan ik het mooi bijwerken in MFP :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:54

Wauw, komt ie bij jou met zo laag Emm? Hij komt bij mij wel onder mn bmr, maar niet zo extreem. Hij komt nu zelf met 1630. Voorheen kwam ie echt met 1100 ofzo, bizar laag. Masr goed, ik stel m sowieso zelf in, want ik zit nog een stuk hoger.