Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:51

Noeps, klinkt wel als een heftige blessure die je hebt, maar gelukkig is de prognose met je therapie goed.

Sintara, wat een ellende dat je eigenlijk nog niet veel wijzer bent nu.

Supervixen, wat was je reden eigenlijk achter het 2x op een dag lopen?

Hwn, wat een snelheden loop jij toch zeg!

s1993, heerlijk joh, in andere omgevingen lopen! Maar kan me wel voorstellen dat het wat anders is als ons platte landje. Waar in Canada zit je?

Mijn trainen staan een beetje op een laag pitje. Heb wat last van mn lies en wil mezelf niet overtrainen voor mijn opkomende wandelmarathon en halve marathon over een maand. Heb mezelf echt op verplichte rust gezet. Wilde eigenlijk een hele week rust (tm zaterdag), maar dat houd ik niet vol. Dus ga vanavond toch even checken of ik last krijg met een kort, langzaam rondje. En dan morgenochtend bootcampen.

Had vorige week zaterdag 10 km gelopen en vervolgens de dag erna een parcoursverkenning voor de halve marathon in Gent van kleine 12 km. En sindsdien wat last van mn lies. Erg irritant gevoel is dat. Dus even de rem erop gezet.

Sintara

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:02

Sterkte Noeps en Arzil! Er raken er wel een hoop kreupel zo...
Ik heb een ander topic geopend over mijn voetprobleem, en daar hadden ze wel goede tips. Nu is het hopen dat de fysio er vanavond en/of de huisarts er morgenochtend verder mee kunnen.

Wel een super ervaring s1993 :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:06

Dat klinkt vervelend Arzil, ik hoop dat je korte week rust genoeg was. Welke halve ga je ook alweer lopen?

Sintara ik heb je topic gelezen, hoop dat je verder komt met het oplossen van de pijn aan je voet.

Over twee keer op een dag lopen, ik wilde het gewoon een keer uitproberen en ik had zin om nog een rondje te gaan.

Vanmorgen ruim 14km in het bos hardgelopen. Het was prachtig en nog niet zo warm. Veel herten gezien.
Helaas wel last van mijn buik nu, denk dat ik gisteren teveel zuivel op heb.

Afbeelding

Afbeelding

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:55

Mooooie foto's supervixen! Ik loop de halve van Gent. Eind oktober.
Had zondag gebootcampt en daarvoor ook 3 dagen rust gehad. Dus nu nog 2 dagen rust gehad en vanavond rustig rondje als test. Denk wel dat dat goed moet komen. :=
Last van zuivel ken ik ook, maar dan in andere variant. Ik kan dan niet fatsoenlijk meer ademhalen bij inspanning. Veel te veel slijm in mn keel. Dus ik drink geen melk of eet geen yoghurt voor een workout.

Ik zal je topic eens opzoeken Sintara!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:07

Heerlijke herfstbeelden zo Tessa. Mooie omgeving om in hard te lopen. De herfst is echt mijn favoriete seizoen wat betreft hardlopen. Qua fietsen mag het wat mij betreft nog wel lang lekker zomers warm (en droog!) blijven.

Voorzichtig aan Arzil. Rustig duurloopje vanavond en maar kijken hoe het gaat. Als alternatieve training zou je nog een keer kunnen zwemmen of fietsen, dan ben je wel lekker in beweging maar minder intensief.

Mijn voet knapt echt snel op, ben verbaasd! De eerdere keren dat ik met klachten liep was ik maanden onder de pannen dus daar was ik stiekem dit keer ook best een beetje bang voor. Maar ik kwam zaterdag nagenoeg pijnvrij uit bed terwijl de pijn 's ochtends normaliter het heftigst is. Desondanks moet ik niet te vroeg juichen. Bij de bootcamp van maandag heb ik in totaal minder dan 2km gejogd en geen sprongbewegingen en dergelijke gemaakt, maar daar kwam toch wel wat reactie op.

Je topic ga ik lezen Sintara.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:34

Haha Ik heb van het weekend echt exact eenzelfde paddestoel foto gemaakt! Dit weer is inderdaad heerlijk hardloopweer nu, al begint het hier al duidelijk vroeger donker te worden en vanaf volgende week word het weer een stuk kouder, de zomer is voorbij!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:43

Ik heb hem gezien en moest nog aan die foto denken :P

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:50

Ik heb gisteren weer lekker gelopen met de joggingclub. Ik liep samen met een man die me al een paar keer tot het uiterste gedreven heeft (en zelfs erover: ooit blessure van 2 maand "dankzij" hem), maar nu heb ik hem lekker laten zweten. Hij liep te puffen en naar adem te snakken, terwijl ik honderduit vertelde. :)

Morgenavond vertrek ik op "herbronweekend", met wandelingen, leuke activiteiten, massage, natuurwandelingen, sport, lichte gezonde voeding, en tips en tricks voor het dagelijkse leven. Eerste keer dat ik zoiets doe, benieuwd hoe het zal meevallen.

En ik stond ook op de wachtlijst van een workshop looptechniek, al de 2de keer dat ik te laat was om in te schrijven. Er is iemand weggevallen, dus volgende week mag ik daarheen, ben ik heel blij mee !

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:14

Supervixen schreef:
Ik heb hem gezien en moest nog aan die foto denken :P

:D

hwn tof dat je naar een workshop looptechniek gaat! Dat soort dingen lijken me altijd wel interessant om eens te doen :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:30

Ik heb vandaag mijn zoveelste paar schoenen gekocht. Ik word zo schijtziek van blaren, dat ik overgestapt ben van saucony naar nike.
Mijn vorige ervaring met nikes en hardlopen was slecht, maar deze zaten in de winkel erg lekker.
Vanmiddag ruim 13km met de nikes gelopen met op mijn rechtervoet een open blaar van het loopje van woensdag (wel een blarenpleister erop).
Wat liepen de nikes heerlijk. Totaal geen last gehad van mijn voeten en mijn blaar.
Ik hoop dat ik de komende keren net zo pijnloos kan lopen. Wel even afwachten hoe het in het bos gaat.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:31

Wel een goed teken SV :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:39

Teensokken van injinji zijn bij mij DE oplossing gebleken met betrekking tot blarenleed.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:47

Ik wou vanmorgen om 9u mee voor zondagsloopje met de groep. Werd ik wakker om... 8u35, moest dan nog ontbijten, paarden uitlaten en naar het vertrekpunt (3 km van hier). Ben dus maar thuisgebleven... Wou eerst in de late namiddag nog vertrekken, maar intussen regende het weer pijpestelen, dus geen loopje dit weekend.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:08

Vandaag was het wel echt pokkeweer.
Had medelijden met de dam tot dam lopers. Je krijgt het dan zo koud na de finish.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:56

Voorheen ook al eens mee gepraat hier. Maar soms raak ik de topics dan weer uit het oog. Ik probeer weer een beetje bij te lezen en mee te praten, als dat lukt.

Vorig weekend heb ik hier in de buurt, de Kassencross gelopen. 7,5km door kassen en over tuinderijen. Erg leuk! Gisteren de Damloop by Night gelopen. Vind ik ook altijd een erg leuk evenement :)

Blij dat ik weer wat loopjes gepland heb ook, zodat ik weer een stok achter de deur heb om te blijven lopen. Hebben jullie dat ook nodig? Of hebben jullie wel wat meer motivatie dan ik? :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:24

Ik heb geen loopjes nodig, maar ik geniet er wel van!

Die kassencross klinkt erg leuk.

Vanmiddag was mijn zusje op bezoek, nog voor mijn verjaardag en ik kreeg van haar een oranje muts en een belletje. En daarbij een inschrijving voor de christmas nightrun in Bussloo, die gaan we samen lopen.
Je mag zelf geen licht meenemen, dus vandaar een belletje. We lopen dan om de plas bij Bussloo, 7.5km en het parcours is verlicht met kaarsjes/lampjes en dergelijke.
Erg leuk denk ik :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:48

Supervixen schreef:
Ik heb geen loopjes nodig, maar ik geniet er wel van!

Die kassencross klinkt erg leuk.

Vanmiddag was mijn zusje op bezoek, nog voor mijn verjaardag en ik kreeg van haar een oranje muts en een belletje. En daarbij een inschrijving voor de christmas nightrun in Bussloo, die gaan we samen lopen.
Je mag zelf geen licht meenemen, dus vandaar een belletje. We lopen dan om de plas bij Bussloo, 7.5km en het parcours is verlicht met kaarsjes/lampjes en dergelijke.
Erg leuk denk ik :)

Klinkt als een leuke loop! En gezellig met je zusje.

Ik heb in ieder geval de Wijckloop (een 10km trail achtige loop) op de planning staan en daarna de duinentrail in Schoorl. November en December heb ik de urban trails in Arnhem en Eindhoven staan. Goed vooruitzicht :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 06:25

Leuk! De urban trail in Arnhem doe ik ook. Die heb ik mijn vriend cadeau gegeven, maar hij houdt niet van hardlopen, dus wij gaan de tien km wandelen :+
Ben benieuwd of een stad waar ik mijn hele leven al kom met zo'n evenement nog iets nieuws te bieden heeft.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:40

Supervixen schreef:
Leuk! De urban trail in Arnhem doe ik ook. Die heb ik mijn vriend cadeau gegeven, maar hij houdt niet van hardlopen, dus wij gaan de tien km wandelen :+
Ben benieuwd of een stad waar ik mijn hele leven al kom met zo'n evenement nog iets nieuws te bieden heeft.

Ik heb onwijs genoten van de Urban Trails in Amsterdam en Den-Haag.
In november doe ik trouwens ook de UT in Haarlem. Lekker dichtbij :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:42

De urban trail in Utrecht was ook heel leuk.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:27

MuSLi schreef:
Blij dat ik weer wat loopjes gepland heb ook, zodat ik weer een stok achter de deur heb om te blijven lopen. Hebben jullie dat ook nodig? Of hebben jullie wel wat meer motivatie dan ik? :')

Ik heb het niet nodig om gemotiveerd te blijven. Maar het stellen en proberen te behalen van doelen binnen wedstrijden geeft een extra leuke dimensie aan de hobby. Naast een manier van leven, een ontspanning door inspanning vind ik de competitie met mezelf maar ook met anderen ook heel leuk.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:07

Die competitie vind ik ook heel leuk Greetje (even terzijde dat ik absoluut niet de capaciteiten heb om ook maar enigszins een bedreiging te vormen voor de toppers :)) ). Maar de competitie met de middenmoot/staart van de wedstrijd is voor mij ook prima. :D

De urban trail in Breda vond ik (vorig jaar) ook super gaaf! Het is dat ik dit jaar al die run door het saeftinghe had, anders had ik hem dit jaar weer gedaan.

Hopelijk gaat het nu wat beter met je nieuwe schoenen supervixen! Blaren zijn zó ontzettend vervelend.

Ik heb volgende week vrijdag 10k ladiesrun en vervolgens op zondag de wandelmarathon en dan 3 weken later mijn halve marathon! := Ik ga nu dus niet al te lange afstanden meer lopen in de angst dat ik mezelf tijdens de wandelmarathon 'kapot' loop. Vind het loeispannend.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:17

Wat een rust hier. Hoe gaat het met alle lopers?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:46

Ja, was me ook al opgevallen dat het hier stil is.

Vorige week donderdag deel 1 van 2 lessen looptechniek gehad, en ondanks dat het totaal niet vermoeiend was, heb ik het toch gevoeld aan mijn kuiten, ik heb zelfs mijn gepland wedstrijdje laten vallen. Zondag compressietubes aangetrokken, 10 km gaan hardlopen, en de pijn was weg.

Gisteren wou ik dan in hartslagzone 2 lopen (hartslag 152 tot 163), maar dat gaat al behoorlijk hard, toch 12 km/u, en dan wordt t wat lastig gezelschap vinden in een joggingclub die gemiddeld aan 9 km/u loopt. Gelukkig was er één van de snellere mannen die mee wou met mij, toch een 8 km afgelegd.

Ik merk dat ik die snellere loopjes fijner vind dan joggen, haal ik meer energie uit. Mag ook wel, met al die muizenissen in mijn hoofd: gisteren tegen alle verwachtingen in gehoord dat mijn contract toch niet verlengd wordt, mag volgende week weer op zoek naar werk (heb gelukkig al n noodoplossing, maar leuk is dit nooit)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:58

Hwn dat is wel balen van je contract. Levert meteen zoveel stress op weer.

Hoe gaat het met jou greetje? Nog lekker aan het trainen? Wedstrijden in het vooruitzicht?

Met mij gaat het goed, alleen de laatste dagen last van mijn rug.

Afgelopen zondag een heerlijke 6km gelopen bij de posbankloop, 22e van de 139 vrouwen in mijn categorie. Daar ben ik als langzame loper wel heel blij mee!

En het lijkt erop dat ik eindelijk schoenen heb gevonden waar ik geen blaren mee loop. Ben nu overgestapt van saucony op nike vomero 13 en die bevallen tot nu toe goed.
Vanmorgen 10.5km in het bos gelopen en zondag loop ik de hoge veluwetrail van 15km. Veel zin in, want het is nu zo lekker in het bos!

Afbeelding