Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:36

lieveli schreef:
Ik ga mijn kind leren zo'n buiging te doen met de ene voet achter de ander.

Het park van Laaf bestaat nog steeds, al is het in verwaarloosde staat :P

edit:
Land van ooit heette dat, kon er even niet opkomen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:44

lieveli schreef:

Held :') _/-\o_

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:46

lieveli schreef:

dat heet een Reverence. :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:00

Je hebt ook het Land van Laaf :')

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:29

bruintje123 schreef:
Het park van Laaf bestaat nog steeds, al is het in verwaarloosde staat :P

Oh, is dat paard wel weg daar? :+

_Reneee

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:30

Dat is al jaren dood :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:37

Vrouwen, echt :')

Shaking my head. RIP Kos.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:42

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:46

Aaaah.... -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:29

Ik heb ook een hekel aan zoenen :')

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:20

Marjoow schreef:
Ik heb ook een hekel aan zoenen :')

Ik niet hoor! Met mijn vriend vind ik het geweldig!

Maar mensen die ik niet of nauwelijks ken; no way!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:32

Kan iemand mij uitleggen waarom mamablogs altijd volstaan met zeikverhalen? Zoals dit: https://www.fabmama.nl/ouders/ouders-ma ... oit-zeggen

Je begint er toch zelf aan, hallo? Serieus ik hoor nooit mensen zo hard klagen over hun kat of over hun paard :+

Hier moest ik ook om gniffelen: https://www.fabmama.nl/zoeken/ouders/ou ... e-vriendin

En dan dit vooral: "Als de kinderen groter zijn en mijn carrière in een rustiger vaarwater is gekomen, komt er vast weer tijd voor mijn man en mij. Ik ga ervan uit dat de lust dan vanzelf terugkomt."

Nee meid, dan kom je in de overgang en is je libido al helemaal naar de klote. Als je vent er dan intussen al niet is uitgenaaid met die vriendin. "Mijn vriendin kan liefde en seks goed scheiden, en ze zou nooit spelletjes spelen of tegen mij liegen. Het feit dat ze het keurig vroeg, is voor mij genoeg bewijs daarvoor." Lekkere vriendin heb je dan. "Hey, vind ik het goed als ik je man ga neuken?" En dat dan vragen via de mail ook :') Soms lees ik mamablogs als vorm van puur leedvermaak.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:35

Jaa hier op Facebook gaat er nu ook zon stuk rond over de lichamelijke ongemakken na de bevalling waar niemand je iets over verteld. Nou als ik dat lees :wow: Mijn hemel.. Je lijf gaat heeeelemaal naar de klote. En dan nog zo lacherig erover doen. Wees gewon eerlijk, het is vreselijk.

Haha dat lezen van mamablogs als leedvermaak doe ik ook! En dan denk ik steeds; zó blij dat ik dat allemaal niet heb.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:38

Ja echt leuk dat je na de bevalling drie weken lang met een pamper loopt. Dat is het écht allemaal waard! Ik had vannacht weer een nachtmerrie, moest een luier verschonen en overal zat stront. Kinderangst zit diep :+

Dit ook: https://www.fabmama.nl/ouders/ouders-ma ... -een-feest

Nou dan kom ik wel lekker niet langs. Kraamvisite is al een f*cking verplichting en dan gaan ze nog zitten klagen ook. Het is niet mijn probleem dat je vagine op je knieën hangt hè.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:31

Ik vind het qua stres en tijd allemaal zó overdreven.. :roll: Ik ben die gekke kinderloze bokker die thuis een kinderopvang heeft. Maar ik kan prima met 2 kinderen in huis het huishouden doen, douchen, boodschappen doen, de dieren verzorgen en de tuin doen hoor. Ja ook met baby's. En ik doe dagelijks minimaal 2 activiteiten met de kids. Als ik 6 heb wordt het wat minder maar dan doe ik dat gewoon savonds of als ze slapen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:43

_Reneee schreef:
Ja echt leuk dat je na de bevalling drie weken lang met een pamper loopt. Dat is het écht allemaal waard! Ik had vannacht weer een nachtmerrie, moest een luier verschonen en overal zat stront. Kinderangst zit diep :+

Dit ook: https://www.fabmama.nl/ouders/ouders-ma ... -een-feest

Nou dan kom ik wel lekker niet langs. Kraamvisite is al een f*cking verplichting en dan gaan ze nog zitten klagen ook. Het is niet mijn probleem dat je vagine op je knieën hangt hè.

Uhm... Ik denk dat veel moeders het helemaal niet erg vinden als je gewoon niet langs gaat. Ik begrijp ook niet dat mensen niet gewoon de ouders even rust kunnen geven. Waarom moet men toch meteen met de neus er bovenop hangen en als het jonk een paar weken oud is vragen ze er nog met moeite naar.
Ik heb het op een heel ander gebied mee gemaakt nl. ziekenbezoek... Nou, van de meeste onaangekondigde bezoekers had ik liever dat ze niet gekomen waren hoor.
En van die wat het wel vroegen heb ik de laatste keer ook de meeste "af gehouden" tot ik zelf weer op bezoek kon. Kan me voorstellen dat iemand die pas bevallen is en zich niet fijn voelt er ook even geen zin in heeft. Als het een "f*cking verplichting" is blijf dan sowieso maar thuis.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:49

Tja, dat wisselt, de een voelt zich beledigt dat ik pas na 2 maand langskom en de ander heeft het liever niet. Ik kreeg ooit als reactie in welk 20minuten blok ik langs mocht komen en dat was me duidelijk, diegene zit er niet op te wachten. Prima, ik doe het ook maar uit fatsoen, dus heb ik ervoor bedankt.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:57

Hmm, dan heb ik geen fatsoen :+ Ik doe niet aan kraambezoek. De meeste van mijn barende vriendinnen weten dat, proberen me toch te laten komen maar vergeven me uiteindelijk. Familie met beebies vindt mij niet leuk en asociaal dat ik niet op kraambezoek, of erger nog, kraamfeestjes, ben geweest.
Sorry, ik vind het afschuwelijk. Er hangt altijd een ondefinieerbare sfeer waardoor ik me heel ongemakkelijk voel. Daarom ben ik er een jaar of 20 mee gestopt :o

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:01

Vorig jaar heb ik ook een babyshower geweigerd van mijn schoonzusje. Nou dat werd me niet in dank afgenomen :o Maar goed maakt mij niet uit ik vind dat soort feestjes zó belachelijk.. Alleen maar cadeautjes innen en domme spelletjes doen. Er was zelfs een hele cadeautjes lijst waar je een cadeautje van moest kiezen en dan online invullen wat je gekocht had. Dit doen ze ook met verjaardagen. Ik vind dat echt aso :o Zelf vind ik voor een kinderverjaardag €10,- voor een cadeautje echt genoeg maar de cadeaus daar gingen vanaf €20,-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:03

Ik wil geen kraambezoek. Ik houd niet van visite. In ons kaartje staat dus ook dat Lieveli en Caligula 24 uur per dag rusten. *D

xApple schreef:
Vorig jaar heb ik ook een babyshower geweigerd van mijn schoonzusje. Nou dat werd me niet in dank afgenomen :o Maar goed maakt mij niet uit ik vind dat soort feestjes zó belachelijk.. Alleen maar cadeautjes innen en domme spelletjes doen. Er was zelfs een hele cadeautjes lijst waar je een cadeautje van moest kiezen en dan online invullen wat je gekocht had. Dit doen ze ook met verjaardagen. Ik vind dat echt aso :o

Mijn kraamlijst is een guideline! En mijn babyshower was gewoon heel veel vreten en géén spelletjes. Maar bijna al mijn vriendinnen zijn kindvrij, dus dan heb je al minder gemekker om je heen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:06

Ja het is toch wel zo fatsoenlijk als je op kraambezoek komt? Dat doe je gewoon uit interesse. Ik zou het juist poedersuiker vinden als ik een baby had en niemand kwam eventjes kijken. Je bent toch juist trots en blij en gelukkig? Je wilt dat kind toch even laten zien? Ik snap dat je geen uren moet blijven hangen maar het lijkt me wel zo normaal als iemand een half uurtje langskomt. Maar om dan in zo'n artikel te gaan lopen klagen dat je beschuit met muisjes moet smeren, kom nou.

Ik sprak laatst een kersverse vader en die "klaagde" - of ja merkte meer op - dat er in de eerste twee weken niemand kwam. Dus die zaten 's avonds op de bank en hadden zoiets van 'nou wat moeten we nou toch doen?' Al hebben die wel een makkelijke baby.

Ziekenbezoek lijkt me net wat anders. Maar toen ik twee weken in het ziekenhuis lag vond ik het juist fijn als er af en toe iemand langs kwam. Al had je toen nog bezoekuur. Maar ook dat is in mijn ogen interesse tonen. Al kun je natuurlijk ook een kaart sturen.

Kraambezoek ga ik wel doen, maar doopsels, verjaardagen en communies skip ik. Niet mijn ding.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:09

MarcoBorsato schreef:
Ik wil geen kraambezoek. Ik houd niet van visite. In ons kaartje staat dus ook dat Lieveli en Caligula 24 uur per dag rusten. *D

xApple schreef:
Vorig jaar heb ik ook een babyshower geweigerd van mijn schoonzusje. Nou dat werd me niet in dank afgenomen :o Maar goed maakt mij niet uit ik vind dat soort feestjes zó belachelijk.. Alleen maar cadeautjes innen en domme spelletjes doen. Er was zelfs een hele cadeautjes lijst waar je een cadeautje van moest kiezen en dan online invullen wat je gekocht had. Dit doen ze ook met verjaardagen. Ik vind dat echt aso :o

Mijn kraamlijst is een guideline! En mijn babyshower was gewoon heel veel vreten en géén spelletjes. Maar bijna al mijn vriendinnen zijn kindvrij, dus dan heb je al minder gemekker om je heen.

Nou haar lijst was géén guideline :n En ik zie het nut van een babyshower gewoon niet. Waarom allemaal cadeaus als je na de bevalling ook weer wat moet geven? Ik vind het hebberig..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:12

Ik begrijp ook niets van het idee van een babyshower. Gelukkig lijkt dat idee hier in het oosten nog niet doorgedrongen, gelukkig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:13

Nee ik moet er niet aan denken, probeer je hard aan dat nieuwe leven te wennen met melktieten en alles, moet je ook nog 10 keer per dag bespreken met mensen hoe je bevalling was en al die ellende. Nee echt niet hoor. Stuur maar een kaartje.

xApple schreef:
Nou haar lijst was géén guideline :n En ik zie het nut van een babyshower gewoon niet. Waarom allemaal cadeaus als je na de bevalling ook weer wat moet geven? Ik vind het hebberig..

Een babyshower organiseer je zelf niet hé? Ik heb er niet om gevraagd, het niet geregeld. Ik dacht dat ik naar het theater ging :') Ik vond het wel heel fijn om alle meiden nog een keer bij elkaar te zien nu ik niet meer mee naar de kroeg ga. Een soort van afscheidsfeestje van mijn studentikoze leven so you will.

En ik heb 1 cadeau gehad, een supertof hobbelpaard. Wat mij betreft blijft het daarbij, dat was duur zat.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:15

Nouja leuk dat jij het wel leuk vond maar ik vind het dus hebberig en onnodig.