Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:25

Ik had een andere, met een moeilijke buitenlandse achternaam die ik weer vergeten ben :') maar vind de omgang daar inderdaad erg fijn!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:05

Match schreef:
Purny, hoe gaat het nu met jou?

Hier gaat alles goed, de kilo's gaan er mooi nog elke dag af. Werken ben ik ook weer mee begonnen, maar dan in de opbouwende fase. Ook ga ik steeds meer andere dingetjes proberen om te eten en dat gaat goed.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:35

Match schreef:
Ah Moniek, dan heb je vast gesprekken gehad bij Weightworks.
Ik ben daar 2 jaar geleden geopereerd en heel tevreden over de kliniek. Ik heb wel wat "probleempjes" gehad erna en deze zijn ook goed opgepakt.

Goed om te horen. Ik heb binnenkort ook intake daar.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:43

Spannend Bar. Ik ben benieuwd!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:44

Fijn Purny dat het goed gaat.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:56

Fijn purny!

Idd weightworks, en het is daar wel lekker relaxed ofzo, aardige mensen ook. Vandaag ook al gebeld voor afspraak met de chirurg dus gaat snel zo haha.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:19

Wat fijn dit topic!! Kan ik alvast lezen wat me te wachten staat en de tips
Ik word binnen nu en 3 maanden geopereerd en wil het liefst een sleeve, zijn hier ook die dat hebben?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:54

Hier dinsdag een afspraak met de chirurg en dan in overleg wat voor operatie het gaat worden. Dan word ik de donderdag meteen geopereerd :oo

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:17

MoniekJ schreef:
Hier dinsdag een afspraak met de chirurg en dan in overleg wat voor operatie het gaat worden. Dan word ik de donderdag meteen geopereerd :oo

Wow dat is snel! _/-\o_

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:21

Ah lekker snel Moniek *\o/*

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:56

Zo dat is echt snel!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:10

Dat is echt enorm snel zeg! Heb je al een voorkeur in operatie?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:31

Ik denk een mini gbp :). Maar goed ben ook benieuwd waar de arts mee komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:45

moniquelucky schreef:
Wat fijn dit topic!! Kan ik alvast lezen wat me te wachten staat en de tips
Ik word binnen nu en 3 maanden geopereerd en wil het liefst een sleeve, zijn hier ook die dat hebben?

Bij een sleeve heb je wel meer kans op maagzuur. En in bepaalde gevallen wordt als de klachten heel erg zijn alsnog de sleeve over gezet in een bypass. Wat is de reden dat je voor een sleeve wil gaan?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:47

MoniekJ schreef:
Ik denk een mini gbp :). Maar goed ben ook benieuwd waar de arts mee komt.

Ja, inderdaad. Ik ben benieuwd! Een collega van mij heeft een mini gbp en is daar heel tevreden mee. Zij is ook echt enorm afgevallen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:53

Een sleeve wordt volgens mij alleen gedaan bij de extreme gevallen of als het binnen zo is dat het niet anders kan.

mijn voorkeur zou ook met klachten die erger kunnen zijn niet hoor een sleeve zijn.

Moniek spannend zeg maar wel super fijn.

Hier zojuist uitgegeten geweest met meerdere mensen die het niet weten en voor het eerst uit eten geweest.
de gene die het regelde weet het wel en had voor share dining gekozen zodat het niet zo ophalen ik gewoon de hoeveelheid kon maken die oke voelde.
Dat voelde voor mij zo wel even fijn en op mijn gemakt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:55

Bij Vitalys/Rijnstate doen ze ook wel een sleeve als dat de voorkeur heeft, ze blijven in die operatie natuurlijk ook van je darmen af en heeft weer andere voorkeuren. Ik wilde ook graag een GBP en de arts was het gelukkig met me eens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 23:08

Iemand die ik ken heeft ook een sleeve en die heeft echt met alles wat ze eet of drinkt maagzuur tot overgeven toe. Of je daar nou zo gelukkig van wordt, ik weet het niet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 23:26

Dat is ook heel persoonlijk. Ik heb iemand in de groep die de eerste tijd dagelijks moest overgeven en zij heeft een GBP. Ik merk ook echt wel eens dat ik angstig wordt van alles wat je aan gevolgen kan krijgen, maar vergeet dan even hoe extreem voordeel ik er (al) aan heb en ook veel gezondheidsrisico's die ik verminderd heb door de operatie/het afvallen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 05:33

Dat is snel zeg!

Ik heb een sleeve. En weinig last. Ja als ik "aanval" dan krijgt ik last. Dus als ik eens eten bestel en niet goed kauw. Of net teveel eet. Of gewoon te snel gegaan ben. T voordeel is wel dat je lichaam in takt blijft. Dus het eten verteerd zoals bedoeld was.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:09

purny schreef:
Iemand die ik ken heeft ook een sleeve en die heeft echt met alles wat ze eet of drinkt maagzuur tot overgeven toe. Of je daar nou zo gelukkig van wordt, ik weet het niet.

dat zal verschillen p.p.
bij mij in de groep zit iemand die ook een sleeve heeft gehad omdat het aan de binnenkant niet anders kon.
Die heeft er alleen tijdens het herstel last van gehad en nu niet meer.

Het is vooral belangrijk dat je achter je keuze staat en je daar ook fijn bij voelt :)
over elk ding zijn meer slechte als goede ervaringen over te vinden

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:00

Hoi allen, ik heb een flinke stapel tijdschriften van bariatriegroep nederland die ik uitgelezen heb, heeft iemand hier belangstelling voor?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:10

Zelf denk ik ook niet aan de nadelen of dat mensen complicaties hebben, maar er is wel veel te weinig oog voor complicaties. En dat hoor je niet.
Ik ben zelf heel blij met mijn beslissing. Maar als ik links en rechts om mij heen zie op FB groepen dat er toch wel mensen zijn die nog een tweede operatie laten doen dan vind ik dat er te makkelijk wordt geroepen over nog maar eens in je lichaam laten snijden.
Of op Tiktok iemand die eigenlijk niet eens geopereerd had mogen worden en nu voor de rest van haar leven moet dealen met complicaties en iemand die in eerste instantie geopereerd werd om haar diabetes en nu nog meer last er van heeft...

Maar ik voel me gezegend dat ik nu onder de 85 weeg. Dus de tweede mijlpaal is behaald :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:53

Oh heb complicaties genoeg gehad, maar zou t zo weer doen. 3 weken ic en totaal bijna 4 maanden ziekenhuis.. een jaar met drain en fistel... een stand van keel tot darm... was allemaal poedersuiker... maar kan er lang in blijven hangen of met m'n leven doorgaan. Kies voor t laatste en blij met de uiteindelijke resultaten. Zal ook nooit zeggen dat t een eitje is, maar als je gebeten wordt door je knol, hond of kat en je een hand moet missen, zijn ook niet alle dieren niet te vertrouwen. En bij elke operatie of behandeling zitten foutjes.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 18:42

Vind je instelling onwijs knap, Pipo! Ik merk dat ik wat angstig ben om mettertijd toch nog complicaties te krijgen, ookal gaat het tot nu toe zonder (8 maand post OP). Heb er wel wat aan dat jij schrijft dat je, ondanks je complicaties, het weer zou doen :j