Dankjewel allemaal weer!
Heb t er enorm moeilijk mee, omdat in mijn beleving er nauwelijks vooruitgang is. M'n been blijft "dood". Je merkt duidelijk dat de verbinding in de hersenen gestoord of kapot zijn, omdat kleine aanspanningen in de spieren er wel zijn. Maar zo minimaal dat ik er niets mee kan, been beweegt niet en kan m ook niet tegen houden oid. Terwijl ik tegen mijn been "zeg" dat ie allang aan de andere kant van de kamer lag. Heb er zelf dus ook weinig vertrouwen in, maar de rest wel dus zal wel goed komen dan. Kwestie van tijd, veel tijd.
Er zijn vier mogelijkheden, hersenbloeding, herseninfarct, doorgenomen banen of oedeem/zwelling in de hersenen. Dat laatste is t meest aannemelijk op dit moment, maar dat betekend ook dat er herstel moet zijn binnen 3 tot 7 dagen. Dat is er nu nauwelijks.
Mis links geheel wat kracht, ook in m'n arm/hand, maar t is te overzien en niet zodanig dat ik me er aan stoor. Nog wel flink wat hoofdpijn en misselijk, maar t is iets beter te hebben nu dan in t begin.
Maandag komen neuroloog en aan de hand daar van kijken hoe nu verder, waarschijnlijk nog MRI van m'n hoofd. Reflexen zijn er in ieder geval wel weer wat. Dexamethason verminderd zwelling in de hersenen en daardoor neemt ook de hoofdpijn iets af. Jammer alleen dat ik er erg beroerd van word. En dat t herstel in t algemeen ook remt, maar nu is t kwestie van een evenwicht daar in vinden. In ieder geval bouwen ze nog niets af (wat mij dan weer niet gerusteld, maar goed).
Chirurg is wel erg lief voor me geweest, onderkant hebben ze kaal geschoren, maar je ziet er eigenlijk niets van. Zeker als ik m'n haren los heb niet. Ondanks dat t een flinke snee is. Toch wel erg prettig. Maar goed, heel eerlijk, liever kaal dan een niet werkend been... Hopelijk toch snel wat meer verbetering, de eerste paniek is wel weg nu, maar vind t nog erg moeilijk en vooral frustrerend. Vooral ook omdat ze er gewoon niets mee kunnen dan afwachten. Ongeacht de oorzaak. Voordeel is dat er nu een drain in zit en zo de zwelling in de hersenen ruimte krijgt.
Maar goed, nu alsnog 4 scans in een week gehad.
Zal licht geven in t donker van alle straling!
Oh en m'n geheugen is ook tien keer niets, mis een paar dagen. In mijn beleving is t namelijk nog steeds woensdag, maar de hele wereld keert zich tegen mij incl telefoon die er zaterdag van maken.
Hoe irritant is dat dan. Hopelijk komt dat ook wel weer terug, waarschijnlijk pas als t weer woensdag is.