Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:59

Ik heb net weer goede inkopen gedaan, 1 kg kiwi's, 1kg nectarines en een meloen. Krijg morgen nog een kg aardbeien. Dus ik heb iig genoeg fruit voor tussendoortjes of door me yoghurt.

Ga maandag echt beginnen, morgenavond nog even uiteten :Y)
Zal ook wat meer reageren in het topic, wil ook gaan starten met Jillian Michaels workout, maar aangezien ik zondag wedstrijd heb start ik daar ook na t weekend mee, anders heb ik spierpijn :+

Sharon vervelend van je knie! Misschien kan je dan wel je bovenlichaam trainen?

Nieuwkomers welkom!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:01

Oeh leuk, wat voor groepsles?

Mijn lijstje'
O: 1 speltboterham met pindakaas
L: 1 tortilla wrap met zelfgemaakte tonijnsalade (tonijn op water uit blik, appel, goed wat rode ui, peper en een lepel yofresh)
T: Wheyshake aangemaakt met water
T: Nog een wrap met tonijnsalade
A: moet ik nog even gaan verzinnen en gaan halen :+ Denk iets van brocolli met paprika en iets van vlees.. zit nog een beetje laag in mn micro's dus dan werkt brocolli altijd goed :+
T: bakje yoghurt met bosbessen
B: Turbojam fatblaster (blijf ik echt zo leuk vinden :)) ) en vanavond nog even wat oefeningen met mn kettlebell.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:46

Balen van je knie Sharon!

Succes met je groepsles, laat je weten hoe het was? :D

Dat worden fruitige dagen Lis_Ol :D

Ik ga straks ook nog lekker even naar de sportschool. Ik heb vanmiddag ook al paardgereden en 5 km hardgelopen dus beweging genoeg voor vandaag :Y) En ik heb net toch een heeeeerlijke bak enorm zoete aardbeien op, fantastisch gewoon <3

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:00

Beterschap Sharon en Eulogy!
Wat betreft het ontbijten, naar mijn weten is het niet wetenschappelijk bewezen dat je stofwisseling op gang gebracht moet worden met eten. Het is niet per se onwaar trouwens. Het grootste voordeel van ontbijt is voor mij dat ik minder neiging heb om te snacken.
Ik heb vanavond voor het eerst yoga gedaan. Maar weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Ik ben een onwijze druktemaker, dus op zich is het wel goed voor me, maar het is zo moeilijk om me te moeten ontspannen. Doe me maar liever een sport waarbij de adrenaline onwijs oploopt. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:04

Wat betreft je stowisseling op gang brengen is zeker onwaar. Je stofwisseling ligt nooit stil, die gaat dag en nacht door.
Vaak wordt goed omtbijten echter wel geadviseerd, omdat je inderdaad anders makkelijk kunt gaan snacken :) maar als je daar geen last van hebt en geen goede ontbiter bent kun je je ontbijt ook prima overslaan!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:08

Ik ga m&m doen jessica

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:09

SophieFT schreef:
Ik ga m&m doen jessica

Dat klinkt als een leuke groepsles :+ Wat houdt het precies in?

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:10

Als ik mijn ontbijt over sla, val ik flauw of ik ga inderdaad alles eten wat los en vast zit.
Dus ik neem elke ochtend ruim de tijd voor een lekker ontbijt :Y)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:26

Ik heb een tijd gehad dat ik echt niet kon ontbijten, als ik het zag begon ik al met kokhalzen.. mijn moeder laat me zonder ontbijt de deur liever niet uit gaan _O- dus ik heb mezelf zo getraind dat ik er in ieder geval iets in prop. begonnen met een beschuitje of een cracker of een appel. En nu kan ik makkelijk een bak havermout of kwark wegwerken. Al moet ik soms nogsteeds wel eens kokhalzen, vooral als ik wat zenuwachtig ben. Ik voel me lekkerder als ik wel ontbijt! :)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:31

Haha grappig dat je dat echt 'getraind' hebt Britt_sisi!
Ik snap echt niet dat mensen 's morgens niks weg kunnen krijgen. Voordat ik mezelf aangekleed heb, heb ik ongeveer al honger :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:42

Haha Britt mijn ouders zijn echt precies hetzelfde _O-
Alleen kan ik wel gewoon ontbijten zonder te moeten kokhalzen, maar maakt me ook niet zoveel uit als ik niet ontbijt, heb dan ook nergens last van. En wat het snacken betreft; ik heb juist als ik wel ontbijt dat ik veel sneller honger krijg :)) Als ik ga werken en ik begin om 6 uur smorgens (dus 5 uur uit bed) krijg ik tegen een uur of 11 pas honger, terwijl als ik om 5 uur gewoon ontbijt dan heb ik om 8/9 uur alweer honger :+

Getver wat is die griekse stijl yoghurt 0% vet van Optimel smerig zeg.. smaakt gewoon naar zoetstof :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:45

Navatu, echt he! Ik had hem gisteren, vond er niks aan. Aardbeienkwark ook niet trouwens. Gewoon weer naturel milde magere kwark met een lepel vanille-danio er in voor mij.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:48

Ik eet wel de aardbeienkwark 0%vet van optimel. Niet mijn favoriet maar het vult wel goed! haha
Die andere heeft mijn moeder ook gekocht, staat hier ook in de koelkast.

@Navatu, dat heb ik ook soms dat als ik ontbijt dat ik naar mijn idee sneller honger heb. Misschien dan niet genoeg ontbeten? Vandaag laat ontbeten, rond 10 uur heb het tot 3 uur volgehouden op mijn bakje havermout en een banaan rond 12. (druk geweest en niet bij eten nagedacht) toen ik thuis kwam een ei gebakken, toen had ik wel echt honger haha!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:54

Ja echt verschrikkelijk gewoon! Ze waren in de aanbieding dus ik dacht hm ziet er best lekker uit.. laat ik die een keer nemen.. heb ook nog een bak met appel-kaneel kwark meegenomen, hoop dat die beter te kanen is. :))
Ik dacht het ligt vast aan mij omdat ik de laatste paar dagen gewoon magere yoghurt at zonder iets er door dus dat is natuurlijk een stuk zuurder, maar dan ligt het toch niet aan mij :)) Heb er maar wat bosbessen doorgegooit om die vieze zoetstof smaak weg te krijgen. Volgende keer inderdaad weer gewoon naturel!

@Britt; Nee haha ik eet dan sowieso nooit genoeg.. om 5 uur slaap ik echt nog half en het enige wat ik dan wil doen is mn makeup en verder wil ik zo lang mogelijk slapen _O- Dus meestal pak ik dan een banaan.. veel te weinig natuurlijk gezien ik die ochtenden gewoon best wel hard werk (albertheijn op de brood/deli afdeling dus een hoop lopen en met diepvries afstapelen dus een hoop met zware dozen sjouwen :)), dus niet heel vreemd dat ik dan honger krijg.. maar vind het zo vreemd dat ik als ik niet ontbijt geen honger krijg :+ )

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:58

Ik kon vroeger ook nooit ontbijten.
Tot ik stage ging lopen en op een dag flauw viel nadat ik intensief had gewerkt :') sindsdien ga ik echt niet weg zonder ontbijt.
Meestal iets van yoghurt, dat is niet zo heel zwaar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:04

Vandaag 24km gefietst (waarvan 14 electrische fiets), uurtje knolgehobbeld en een kwartiertje uitmesten. Zeker niet ontevreden :D

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:14

SophieFT schreef:
Ik ga m&m doen jessica

Succes die is wel leuk

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:16

Wat is iedereen goed bezig! +:)+

Ik wás goed bezig tot ik thuiskwam en een portie naturelchips en havermoutkoekjes soldaat maakte. -O-
Nu dus maar een lichte maaltijd: voor het eerst boekweitwraps gemaakt, belegd met ricotta, gerookte zalm, komkommer, sjalot en rucola.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:33

ik heb net mn calorieën ingevoerd en ik zit pas op 1100. Ik ga nog maar wat eten _O- Ik heb nog meloen liggen! Ik begin daar maar mee haha!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:54

Zo, net mijn goede voorwerk gedaan in de supermarkt :D

Studentenhaver gekocht, rode vruchtenmix en banaan (zag nl iets over banaan-ei pannenkoekjes voorbij komen).

Morgen thuiswerkdag, dus dan kan ik de pannenkoekjes vers bakken voor de lunch. Heb er nu al zin in :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:19

Britt_Sisi schreef:
ik heb net mn calorieën ingevoerd en ik zit pas op 1100. Ik ga nog maar wat eten _O- Ik heb nog meloen liggen! Ik begin daar maar mee haha!

Klinkt bekend. ;) Misschien wat yoghurt of kwark erbij nemen?

turtlelito: goed bezig. :)

De boekweitwraps waren smullen! Mijn vriend houdt er niet van dus meer voor mij zodat ik morgen een heerlijke lunch heb. :D
Boekweitwraps met zalm

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:23

Oeh wauw dat ziet er heerlijk uit <3 Ben sowieso echt al dol op zalm dus die ga ik een keer proberen :))

Pff.. vriendin stuurt me net een foto van me waar ik aan het eten ben bij de iHop.. god ik krijg spontaan honger :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:30

xNavatu schreef:
Oeh wauw dat ziet er heerlijk uit <3 Ben sowieso echt al dol op zalm dus die ga ik een keer proberen :))

Pff.. vriendin stuurt me net een foto van me waar ik aan het eten ben bij de iHop.. god ik krijg spontaan honger :')

Thanks. :)
Wat is de iHop?

Mijn definitieve lijstje van vandaag:
O: 1e deel smoothie met magere kwark, 1 banaan, handje walnoten, kaneel & Teff ontbijt
T: 2e deel van de ontbijtsmoothie & zelfgemaakte sesamkoekjes
L: smoothie met spinazie, aardbeien, nectarine, blauwe bessen, lijnzaad & havermout
T: bleekselderij; bakje naturelchips & havermoutkoekjes (dikke vette oeps!
A: 2 boekweitwraps met ricotta, gerookte zalm, komkommer, sjalot & rucola

Afgezien van de *oeps* tussendoortjes mag ik niet klagen. Dus laat ik dat ook maar niet doen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:33

Mijn ontbijt is niet echt gezond. Maar wel erg lekker en hou het er lang op vol. Heb vanalles geprobeerd met havermout, maar dat vind ik echt niks.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:35

Wat heb je ontbeten dan? Volgens mij heb ik daar overheen gelezen.