Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:07

He, net weer lekker rondje gedaan! Heb kleine 5km hardgelopen, ren dat nu net onder 30min. Vanmiddag ook al wat gezwommen.
Gewicht blijft nu stabiel, maar morgen weer eens meten hoeveel vet ik nog heb aan mijn lijf, es zien of dat nog gedaald is. Moet haast wel, want cm's worden wel minder.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:14

Wat ik zei was onderhoud bij 3x per week trainen

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:26

Gianti schreef:
Wat ik zei was onderhoud bij 3x per week trainen

Ik train 4x per week en daarnaast rijd ik paard (4x) maar met 2700 kcal kom ik echt te veel aan ;-)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:28

Marit, jij bent geen 16jarige jongen/man van 1.85 en 65kg.... Je onderhoud is afhankelijk van geslacht, lengte, gewicht en leeftijd. En bewegin uiteraard.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:34

secricible schreef:
Marit, jij bent geen 16jarige jongen/man van 1.85 en 65kg.... Je onderhoud is afhankelijk van geslacht, lengte, gewicht en leeftijd. En bewegin uiteraard.

Jup dit :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:19

Dat begrijp ik, maar dan is het nog steeds niet zo te zeggen ;-)
Daar doel ik op :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:30

Waarom is dat niet te zeggen? Je hebt zijn lengte, gewicht, geslacht en zijn sportfrequentie. Dus je kan de harris&benedict gebruiken om bMR te berekenen en daarna zijn onderhoud met activiteit...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:21

Wat zou dan mijn onderhoud zijn aan de cijfers?

57,5 kg 1.70 lang en sport 3/4 krachttaining, 4x in de week paardrijden en ik heb zittend werk :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:48

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:04

Hebben jullie misschien tips voor een gezond sausje voor bij de gebakken aardappeltjes? ik vind ze droog echt niet te harden.. Dus vandaag toch maar een heel klein beetje mayo en appelmoes erbij gegeten. Anders vind ik ze echt niet lekker... Om deze reden eet ik dus bijna nooit gebakken aardappeltjes omdat ik weet dat ik ze droog niet lust. Maarja om nou elke dag volkorenpasta of volkorenrijst te eten, dat is ook niet heel gezond :=

Ik bak overigens alles wel in kokosolie.

Vandaag bokstraining gehad, eerste keer. Was echt heel erg leuk! Goed voor je conditie. Heb heerlijk gesport *\o/*

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:17

secricible schreef:
Rond de 2000-2200kcal per dag :)
Hier kun je dit zelf berekenen: http://rubriek.nl/fitness/bmr.php

Toen ik dat al kwam ik alleen maar aan, dus vind ik dat niet perse betrouwbaar vandaar mijn opmerking ;-)

Maar goed er zijn al goede tips gegeven hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:35

Emita schreef:
Hebben jullie misschien tips voor een gezond sausje voor bij de gebakken aardappeltjes? ik vind ze droog echt niet te harden.. Dus vandaag toch maar een heel klein beetje mayo en appelmoes erbij gegeten. Anders vind ik ze echt niet lekker... Om deze reden eet ik dus bijna nooit gebakken aardappeltjes omdat ik weet dat ik ze droog niet lust. Maarja om nou elke dag volkorenpasta of volkorenrijst te eten, dat is ook niet heel gezond :=

Vandaag bokstraining gehad, eerste keer. Was echt heel erg leuk! Goed voor je conditie. Heb heerlijk gesport *\o/*

je kan aardappelen koken of er aardappelpuree van maken. Eventueel mixen met je groenten en vlees. Puree mix ik bijvoorbeeld dan met een stukje vlees erbij. Heb dan ook wat jus (uit het vlees getrokken). Ketchup kan je er ook bij nemen!
Eventueel zoete aardappelen een keer voor de afwisseling of couscous :)

Aankomende week ga ik weer sporten *\o/* eindelijk goed beter!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:45

Emita schreef:

Fritessaus (halfvol), ketchup, curry. Scheelt een hele hoop t.o.v. mayo. :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 06:50

Ik vind crème fraîche erg lekker bij aardappels met een beetje peper en echt een klein snufje zout.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:46

Zelf gemaakte ketchup, niet de rommel uit de winkel.

Vanavond lekker bootcampen :-) gister het te gezellig gehad op het terras met de sangria :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:48

Zo ik heb weer een nieuwe les uitgeprobeerd, een uur lang kracht en dan heel je lichaam.. Bij het squaten gingen mn benen nog al erg trillen.. Denk dat het komt omdat ik 2 paarden had gereden vanmorgen m'n instructrice zei namelijk ook dat dat goed zou kunnen. Voel nu al spierpijn en morgen om 10 uur paardrijles dus hoop dat ik kan blijven zitten haha.

Ik moet ook echt weer op m'n eten gaan letten, eet veel te veel tussen door :(

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:50

Vandaag een funxtionles gedaan, crosstrainer en geroeid. Was ook echt nodig, kon helaas zaterdag en zondag niet naar de sportschool. Ben er wel achter, dat beide instructeurs niet bij mij passen. Ben te gehecht aan mijn 'eigen'. Geeft veel duidelijker uitleg en is behulpzamer, loopt meer rond. Morgen direct uit het werk een uurtje kracht, snel douchen, eten en dan 5 km avondvierdaagse lopen met de klas van de oudste.

Zal ook wel goed voor me zijn, sporten vanuit het werk, vandaag gefrustreerd uit het werk en dan ga ik toch snaaien bij thuiskomst.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:27

Mama3, daar kan ik best inkomen, de manier van trainen moet ook bij je passen natuurlijk!
Klinkt wel alsof iedereen op de drankjes na goed bezig is. :P Pfoeh, ik heb vandaag de syngry meegedaan, viel wel heel erg mee hoe heavy hij was, maar daarna nog mijn oude en nieuwe buikspierschema achter elkaar uitgevoerd. Ik ging een beetje dood van binnen. :') Krijg vaak te horen dat ik zo onwijs fanatiek ben de laatste tijd. :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:49

Ik meld me ook weer. Maanden niet gesport. Ga morgen beginnen met 8 weeks 2 fabulous. Bootcampen dus.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:57

Ik wil me ook graag melden! Morgen naar de sportschool voor uitleg van het trainingsschema.
Doel is conditietraining, maar daarbij wel wat krachtoefeningen. Ik wil iig in september de Singel loop in Utrecht doen.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:45

Vanaf volgende week ga ik het Keto dieet volgen :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:46

welkom tiggs!

leuk dat iedereen zich weer uit zn dipje worstelt!!

dinsdag fysio voor mijn schouder |o mijn schouder vind paaldansen niet heel erg leuk meer

wat houdt dat in martin?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:47

Martinklok schreef:

Je wilt spieren opbouwen, dus ga je minderen met eiwitten en koolhydraten? :? :? :?

Gianti, balen, veel succes bij de fysio!

Tiggs, welkom! Succes met je doel!

Manzano, welkom terug!
Laatst bijgewerkt door RusselNuwell op 09-06-15 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:47

RusselNuwell schreef:
Martinklok schreef:

Je wilt spieren opbouwen, dus ga je minderen met eiwitten en koolhydraten? :? :? :?

Alleen koolhydraten ;)
Eiwitten moet je juist meer eten zodat je wel spieren blijft opbouwen :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:56

maar je zit al aan relatief laag gewicht? ik zou gewoon even bulk in gaan en daarna een cut... zodat je gespierd droog wordt..

dank je russel!