Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:00

Ik duim hard mee Gribeltje!

En mooi die tekening Wiebke, mooie spreuk ook!
Ik haal ook wel veel kracht uit mooie zinnetjes etc.

Linnie050

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:04

Ik duim ook mee!
Spannende tijd.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:21

Iemand een tip?

Sinds ik gestopt ben met medicatie nu op dag 15 van de cyclus. In overleg met gyn doe ik nu ovulatietesten om te kijken of er een eisprong is, en zoja, wanneer. Dit was de beste optie volgens de gyn, anders zou ik dmv inwendige? echo's gecontroleerd kunnen worden. Dat is ook best intensief, maar daar hebben jullie deels al ervaring mee.

Nu merk ik dat ikzelf erg onrustig/zenuwachtig wordt van die testen, omdat er tot nu toe dus echt helemaal niets gebeurd. Kan natuurlijk een late eisprong hebben maar ok. Wat zouden jullie doen? Volgende ronde toch door ziekenhuis laten controleren? Of toch testen thuis. Ik gebruik nu de sensitest, die zou goed moten voldoen en duidelijk zijn. Zijn er misschien betere testen?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:46

Het accuraatste is een echo. Je moet daar dan wel telkens naartoe maar je hebt wel meer duidelijkheid.
Met een bloedafname heb je nog meer duidelijkheid, denk nog meer dan echo. Aan de waardes kunnen ze zien of de eisprong in aantocht is of bezig is.

In de meeste ziekenhuizen in België monitorren ze met een een echo bloednames..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:49

Gribeltje: mijn duimen draaien ook overuren.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:33

Caroline, ik zou volgende maand toch voor de echo's gaan. Ik werd helemaal gek van die ovulatie testen. Je kunt nooit precies je eisprong vinden. Sinds een paar maanden ga ik nu elke cyclus voor inwendige echo's, gewoon even een knop om zetten. Ik vind het nu al niet erg meer. Heb er soms dan 3 in een week.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:05

dank je Mel! Ik ga deze maand afmaken met testen en dan in overleg met gyn. Had ook al een tip gekregen voor testen die wat gevoeliger zijn dus die ga ik morgen nog even opzoeken. Ik ben bang dat er misschien wel helemaal geen eisprong komt/is....

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:18

caroline_max schreef:
dank je Mel! Ik ga deze maand afmaken met testen en dan in overleg met gyn. Had ook al een tip gekregen voor testen die wat gevoeliger zijn dus die ga ik morgen nog even opzoeken. Ik ben bang dat er misschien wel helemaal geen eisprong komt/is....

Bij mij kloppen die ovulatietesten sowieso niet. Die zijn bij mij 3 van de 4 weken in mijn cyclus positief, terwijl bij een gecontroleerde cyclus bij de gyn bleek dat ik een normale eisprong en cyclus heb.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:57

Hcgwaarden waren goed gestegen en alles zit op schema. Ze hebben een fout gemaakt met een invoer van een datum, eigenlijk waren mijn waarden van in het begin wel goed! Dus mij voor niets al die tijd ongerust gemaakt.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:20

Wij waren afgelopen zaterdag op een verjaardag van een vriendinnetje van mij. Staat daar een dame te mekkeren dat ze oh zo misselijk is, het helemaal beu is, niet kan wachten tot ze het kind eruit kan persen blabla. Ze was pas 2,5 maand.

Ben met hubby maar even wat drinken gaan halen * doeiii *

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:42

Zo nu en dan lees ik hier nog wel mee, nieuwsgierig naar hoe het jullie vergaat.

*het is bijna niet te volgen, dus op iedereen reageren gaat niet lukken*

Gefeliciteerd Linnie met jullie dochter! Prachtige naam! Hoe voel je je inmiddels?

Dromertje, mooie en positieve berichten!! Gefeliciteerd!!

Gribbeltje, spannend hoor!! Ga voor jullie duimen op positief gevolg!

Michelle77, wat een mooi nieuws!! Fijne zwangerschap. Zag in je andere topic dat je al mooi groeit.

Voor alle meiden in trajecten; Respect voor jullie doorzettingsvermogen en positiviteit.

Ik zie momenteel opnieuw van dichtbij hoe emotioneel en slopend de trajecten zijn wanneer het gehoopte resultaat zonder aanwijsbare redenen uit blijft. Het blijft oneerlijk! Dat is ook het precies het gevoel wat ik uit jou berichten opmaak Wiebke! Dikke knuffel voor jou! Probeer positief te blijven en je niet te storen aan wat anderen denken en voelen, zoals in het bewust kinderloos topic of zoals je beschrijft in je laatste post over de dame die staat te 'mekkeren'. Ik snap heel goed dat het momenteel voor jou allemaal lijkt stil te staan, maar de buitenwereld kan niet zien wat er in jou koppie om gaat en uit zich niet om jou ongemakkelijk te laten voelen.

(Ik probeer, uit respect voor de mensen om mij heen, niet te klagen/mopperen over de gratis verkregen ongemakken tijdens deze zwangerschap......juist omdat ik de andere kant ook ken. Anderzijds is het heel fijn om je hart te luchten bij mensen die dichtbij je staan dat het soms allemaal even niet wil.)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:40

Linda. Mensen zullen nooit aan mij zien dat ik hun 'gemekker' niet leuk vind of dat het mij wat doet. Als ik eronderuit kan komen door een drankje te gaan halen doe ik dat maar in zo'n traject is het vooral een masker dragen en iedere keer weer opnieuw zeggen dat alles goed gaat. In dit topic is het juist fijn om dat van me af te schrijven en erover te 'zeuren' omdat dat in real life niet kan.

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 06:27

We gaan nu naar het ziekenhuis voor de test. .
Maar die is negatief, weet het redelijk zeker!
Voel me zo kwaad. Waarom lukt dit niet ???
Ik snap dat het niet vanzelf gaat, dat heb ik ondertussen aanvaard. Maar niet lukken, nooit! Dat nog niet ..

Nu moet ik mijn man seffens troosten.. Weet niet hoe!
En dit terwijl hij steeds voor mij klaar staat!! Er altijd voor mij is. En zo veel van mij verdraagt.

Pff.. baaldag !!!

Meer dan 2 jaar is TE veel. .

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:59

Knuffel gribeltje...
Er soms gewoon voor elkaar zijn kan genoeg zijn...

Dromertje gelukkig hadden ze het mis. Van harte meid!

Weet even niet meer wie het vroeg, wij doen icsi ivm zeer weinig zaadvoorraad.
Mijn man heeft bijna 20 jaar terug kanker gehad met als gevolg dat hij onvruchtbaar is geworden. Gelukkig is hem last minute nog geadviseerd om te denken aan iets op te slaan voor later. Daar hebben we het nu mee te doen zeg maar.
Inmiddels wel echt gezegend met een mooie zoon van 4.5 jr!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:00

Is er wel verder gekeken bij jullie waarom het niet lukt?

Of is er niks verder onderzocht?
Verschrikkelijk. Ik zou dan toch echt een verklaring willen hebben. Is er iets met de stolling van het bloed? Killer cells in de baarmoeder? Eitjes niet van kwaliteit? Zuurgraad in de baarmoeder niet goed?

Hoe zijn je vitamines?

Enz enz

Hele dikke knuffel

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:43

Balen, gribeltje. Dar het al zo niet lukt is al balen maar dat het dan met hulp ook niet lukt is helemaal rot.

Zijn er al bijkomende onderzoeken gedaan? Naar welk ziekenhuis ga je?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:14

Hele dikke knuffel Gribeltje . Wat is het lastig he ... :(:)

Hoe is het met jou Wiebke?

Ik had vandaag weer een echo. Stuk of 4 a 5 eitjes van dezelfde grootte (10.5, 10.7, 10,9, 11.3) Gynea vroeg of ik medicatie had gebruikt zelf??? Uuh nee. Nu besloten om er deze cyclus niks mee te doen. En we gaan de hulp via gynea even stoppen tot oktober helaas :( Te veel stress, vermoeidheid, om het nu te laten slagen. Dan gaan we in oktober wel een nieuw plan van aanpak maken met clomid oid.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:00

ooh gribeltje het is soms gewoon zo vreselijk. dikke knuffel voor jou..

Balen Mel! Echt ZO zonde als ze die 5 eitjes laten 'barsten'. Kunnen ze je eitjes niet even verder kweken? Medicatie verhogen?

Hier is het rustig. Ik merk dat als het rustig is om me heen het goed gaat met me. Zodra ik weer gezeur in de familie heb, veel moet werken of mezelf teveel taken in het huishouden geef ik me minder lekker in mijn vel voel zitten.

Heb ook vorige week weer een gesprek gehad met de begeleiding vanuit het ziekenhuis en daar kwam ook wel iets vernieuwends uit. Ik geef mezelf teveel de schuld dat het niet lukt; 'MIJN buik doet niet wat ie moet doen' . Petra vroeg aan mij waarom het niet aan mijn man zou kunnen liggen, mijn antwoord was dat het laboratorium daar toch uitsluitsel over had gegeven? Alles beweegt prima? Dat geeft natuurlijk geen garantie voor goed zaad, we kunnen er immers niet IN kijken. Ik moet het probleem meer als iets van ons zien en niet zozeer van mezelf.

Ook heb ik besloten dat ik -vanaf nu- het niet meer accepteer dat de vervelende opmerkingen vanuit familie me NIET meer zoveel zullen raken en me zo overstuur maken. Dit vertelde ik ook aan Petra en die vond me een echte power-vrouw. En dat is ook zo. Deze beslissing heeft me kracht gegeven om verder te gaan, laten we hopen dat na 3,5 jaar we snel kunnen starten met IVF en er een heeeel mooi cappuccino kindje uitkomt! Yaaayy!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:04

Goede instelling Wiebke!

Balen Gribeltje, was de echo idd negatief?

Mel, willen ze die eitjes niet rijpen voor IVF/ICSI? Balen dat je tot oktober pause gaat nemen.

Hier moet ik vanaf morgen gaan testen wanneer mijn eisprong gaat komen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:46

spannend Cobii!

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:25

Hoi dames!

Misschien even wat meer uitleg voor de duidelijkheid...
Ik heb PCO - een paar kilo's te veel. Niets dramatisch, maar toch verminderde vruchtbaarheid.
Verder leef ik heel gezond... Ik kook vaak, veel groeten-fruit, veel water. Ik beweeg voldoende.
Heb een gezonde relatie. Verder héél gelukkig.. alles gaat ons voor de wind !!!

Nu zijn we 2 jaar getrouwd en reeds 2 jaar bezig in het ziekenhuis. Eerst met clomid 'timed intercorse'.
Daarna IUI om de kans te verhogen. Verder met IVF. We hebben alles zeer snel achter elkaar gedaan omdat we dat zelf heel graag wilden.. niet blijven stil staan.. Het zal wel eens een keer lukken :?
Alle testen zijn gedaan.. bloedwaarden prima - baarmoeder en eileider onderzoeken alles prima !
Eitjes van goede kwaliteit, zaadcellen van goede kwaliteit, embryos topkwaliteit..

Na 4x timed intercorse - 3x IUI - 2x ivf en 1x cryo - half jaar pauze (met 4x 'regelmatige' cyclus)

NIETS

Zo frustrerend!!!

In ons half jaar pauze reinigingskuur - osteopathie .. alles om 'voor te bereiden' !!!

26mei cryo terugplaatsing! (op mijn man zijn verjaardag) *D

In het begin zéér positief, hoopvol !!! Na een week ofzo begint het om te slaan. Ik kon de spanning niet meer aan.. (had ook gedroomd over deze poging.. was positief.. ik was 'gedroomd' zwanger)
Nog nooit gehad!

Ik zaterdag een test doen... 3 dagen voor de verwachte menstruatie! Negatief..
Mijn man niet zo goed gezind maar hem overtuigd dat het voor mijn gemoedsrust beter is dat ik het weet. en verder wachten we de test wel af maar zo had ik al een idee voor mezelf en kon ik terug rustiger afwachten.

Dinsdag naar het ziekenhuis. Ik werd er heel emotioneel!! Op aanraden van de vroedvrouwen even wachten in de wachtzaal. Onze gyn was aanwezig en kon ons wel even tussendoor ontvangen.
Tegen haar gezegd dat ik er van overtuigd was dat de test negatief ging zijn.. en waarom altijd alles top.. goede resultaten tot de zwangerschapstest en dan negatief !!!!
Goed opgevangen, getroost, terug moed gekregen.. en besproken, indien negatief, hoe we verder de 3e ivf opstarten.

Wij naar huis.. om 15u belt mijn man om de resultaten.. Positief voor zwangerschapshormoon ????

Maar direct kwam het mindere nieuws.. de waarde was zéér laag (17) dus zwangerschap gaat wss niet door. MAAR er is voor de 1e keer sinds 2 jaar wel iets..

Je kan niet geloven hoe gelukkig het ons maakt! Er is een kans..
MIJN LICHAAM KAN HET DAN TOCH
Oke het is niet leuk dat deze zwangerschap waarschijnlijk niet doorgaat maar er is IETS...
iets is beter dan niets.
We hebben terug hoop!
Morgen terug naar het ziekenhuis voor bloedname. Kijken wat de waarde doet!

Aan jullie allemaal, bedankt voor de reacties en steun...
Veel succes aan jullie allemaal!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:30

Zal straks even op de rest reageren. Maar ik gebruik dus nog helemaal geen medicatie. We doen nu natuurlijke cyclus volgen. En dan injectie voor eisprong en evt progesteron gel. Wel elke x echo's om eigroei in de gaten te houden.
Maar door hoe de eitjes eruit zagen vroeg de gynea aan mij of ik zelf medicatie ben gaan gebruiken? Denk dat mijn lichaam gewoon van slag is..

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:07

dromertje2: eind mei postte je dat het gelukt is en je had een positieve test! Hoe gaat het nu?

wiebke: wat leuk dat handlettering! En een mooi "plaatje" zo. Ik kan me voorstellen dat zoiets fijn is om te doen. Leidt ook wat af en je kunt er creativiteit in kwijt. Ik heb een boek aangeschaft van handlettering maar het ligt alweer te verstoffen omdat het me niet lukt om het mooi te krijgen :') Waarschijnlijk te ongeduldig.

caroline_max: volgens mij geven die echo's wel een beter beeld maar dat is misschien minder laagdrempelig dan zelf testen. Het heeft beide voor- en nadelen denk ik.

Gribeltje: :(:) .. Wat een tegenvaller. Logisch dat jullie beide ondersteboven raken. Ik weet niet zo goed wat ik er op moet zeggen maar ik hoop dat jullie de moed bewaren!

Retlaw: heftig van je man en wat een spanning dat jullie het moeten doen met wat er is opgeslagen. Hopelijk is het de volgende ronde raak en heeft jullie zoon er binnenkort een broertje of zusje bij!

Mel: -O- Lastige beslissing maar soms is rust in de tent (lijf en hoofd) ook goed.

wiebke: er is sowieso geen schuld in deze situatie he? Goed onthouden! Jullie doen er samen gewoon je best voor om het te laten slagen en dat is een hobbel die je samen moet nemen. Krachtig om er zo in te gaan staan dat opmerkingen je niet meer raken! Je kunt mensen ook spiegelen in hun vervelende opmerkingen. Dan voelen zij zich banketstaaf en jij je sterk ;)

Hier; vanmiddag weer een belafspraak gehad met de arts nadat de belafspraak van 2 weken geleden niet meer was dan "oh sorry we hebben jullie niet besproken". Er is goed nieuws; we hebben groen licht om te starten met provera/clomid. Mijn BMI is nog steeds wat te hoog voor de voormalige grens van 35 maar blijkbaar zijn ze tevreden met de -8kg in een half jaar. We gaan eerst eens op vakantie binnenkort en daarna beginnen we ermee!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:39

Super dat je mag beginnen. Hopelijk wordt je geduld en werk rap beloond.

Gribeltje: weet eigenlijk ook niet goed wat ik moet zeggen. Goed dat er nu een zwangerschap is maar wel spijtig dat het misschien niet doorzet.

Cobiie: succes met het testen.

Mel: balen dat je lichaam van slag is. Misschien ook een teken dat het nu misschien te druk is en dan is het inderdaad beter om na de zomer terug te starten.

Hier gaat alles goed. Nog verschillende bloednames gehad en die waren allemaal goed. Ben nu 6 weken en 2 dagen. Komende dinsdag heb ik de eerste echo. Alhoewel alles goed is, zal ik dan pas een beetje zekerder zijn.
Wel meer last van mottigheid en vooral extreem moe, maar echt extreem. Maar ik hoop dat dat beter gaat worden als ik met die utrogestan mag stoppen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:02

Dromertje, gaaf dinsdag je eerste echo. 8-)

Kim, super dat jullie na de vakantie kunnen beginnen.

Gisteren was ik niet thuis toen de dhl langs kwam, dus vandaag vol verwachting op de dhl gewacht want er komt een leuk pakketje mijn kant op.
Komt de dhl met een veel groter en zwaarder pakket dan logisch was, ik alsnog vol verwachting de doos openmaken bleek het het kraampakket te zijn van de verzekering. -O- :oo Dat had ik echt niet verwacht. Ben dus duidelijk vergeten de verzekeraar te bellen dat de bevalling reeds plaats had gevonden. :=