Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:21

Raponsje schreef:
Kan van alles zijn Fiffil.

Verwacht niet dat je na een paar weken ineens zo lenig bent als een elastiekje, dat kost tijd.
Zeker als je als jong meisje geen turn superster was.

Het kan ook zijn dat bijvoorbeeld een vet rolletje in de weg zit, je niet ver genoeg durft te strekken of zoveel spierpijn hebt dat het gewoon niet lekker voelt om te strekken.

Vet rolletje/niet durven zal het niet echt zijn, ik kom gewoon echt niet ver zonder dat ik het gevoel heb dat ik iets afscheur, nu vroeg ik me af of dat miss ook zo kon zijn omdat ik hele lange benen heb naar verhouding, en een korter bovenlijf, of dat dat echt niks uitmaakt. Verder heb ik namelijk jaren lang meerdere malen per week atletiek gedaan (met name sprinten ed), gezwommen en paardgereden oftewel niet bepaald sporten waarvan je rekbaar wordt dus het zou best kunnen dat het puur daarvan komt natuurlijk. Ik krijg ook snel zichtbare spieren helaas (dus niet op de manier van een duursporter)
(Maar ik dank er wel mijn longinhoud van een vent van als ik mijn huisarts mag geloven :') )

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:23

Pffff net dag 1 level 2 gedaan, man man dood, bijna nog doder dan de eerste keer shredden.

Die oblique twists zijn inderdaad nogal een coördinatie uitdaging, maar dat komt vast wel goed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:25

Ik heb haast het idee dat ik iets fout doe ik vind level 2 fijner dan level 1 eigenlijk :))
Maar het is alweer half 11 en ik moet nog shredden... dus ik ga ook aan de bak :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:27

Bhriseis schreef:
ik durf het echt niet aan om meer dan 1400 kcal te eten

Dat is toch veel te weinig? Waarom durf je niet meer te eten?

Raponsje

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:30

Fiffil het kan van alles zijn.
Dat kan ik van een afstand niet zeggen.

Maar als je een korter bovenlichaam hebt en langere benen hebt dan kan dat inderdaad een oorzaak zijn.

1400 calorieen per dag + sporten + school / werk is inderdaad heel erg weinig.

En oh nee, zelf in dit topic kom ik Steven Fry tegen. :')

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:31

Oeps, ik dacht dat dat goed was wat ik deed :oo Toch maar iets meer in mijn planning zetten dan vanaf morgen :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:32

Ik ben met stretchen ook echt een stijfe hark, en dat is best confronterend als je op je 13e het nk turnen hebt geturnd. Maar van deze oefeningen word je ook niet lening. Zul je toch wat fanatieker aan de slag moeten.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:33

Het aantal calorieen dat je nodig hebt is BMR x activiteit.

Dat is het aantal calorieen dat je moet eten om gewicht te blijven.
Als je af wilt vallen mag je daar maximaal 500 calorieen onder gaan zitten.

Bhriseis

Nou wat mij betreft; ik heb er héél lang over gedaan om mijzelf tot 1400 te krijgen (op dagen dat ik een feestje heb of eens uitgebreid wil koken ga ik er wel over hoor, maar op dieetdagen niet). Dus mocht ik de zekerheid hebben dat ik best meer mag eten zonder dat ik aankom zou ik het wel doen. Ik durf gewoon echt niet goed die mentale stap te zetten om het gewoon eens te proberen :')

Loesss

Raponsje schreef:

Maar als je een korter bovenlichaam hebt en langere benen hebt dan kan dat inderdaad een oorzaak zijn.

Ook als je maar 1.64 aantikt?! En je 's ochtends uit je bed je auto instapt, hele dag op je krent achter je pc zit en weer in de auto naar huisgaat en dan een half uurtje shredden :)?!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:35

Raponsje schreef:

Geeft niet hoor, ik vroeg me alleen af of het mogelijk was dat zoiets er (ook) mee te maken zou kunnen hebben. Wat ik heb soms het idee dat ik daardoor soms er slechter bij kan bij sommige stretchoefeningen al wist ik dus niet of dat mogelijk is :') Er staat wel ergens een foto van in het topic... hier (ik ben links)

Verder denk ik ook gewoon dat ik voornamelijk echt niet lenig ben hoor, maar vroeg het me af :))
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 25-01-13 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:35

Lenig worden is ook veel oefenen en herhalen :j
Ik merk dat ik veel leniger ben geworden sinds de Shred, ik plak er elke keer een uitgebreide stretchtraining achter aan.
Voorheen stretchte ik maar één keer per week en voelde ik geen vooruitgang meer.

Vandaag level 2 voor het eerst gedaan, viel me niet tegen!
Één oefening vermeden vanwege mijn rug (liggend beide benen gestrekt) en eentje van level 1 voor in de plaats gedaan :)
Ben nu aan het kijken voor gewichtjes, pakken chocomelk houden niet zo fijn vast :7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:36

Ik merk ook al wel verschil hoor qua lenigheid... ik hoop dat ik ooit nog met mijn handen bij de grond kan zonder mijn knieën te buigen :P
Is die yoga meltdown (?) wat qua lenigheid enzo?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:37

Raponsje schreef:

Stephen is almachtig :P

Fiffill, ik moet zeggen dat de kracht dingen mij mee vielen, maar de plankposities vind ik echt heel erg zwaar. Ik ben trouwens ook helemaal niet lening met dat stretchen, maar het wordt langzaam wel iets beter. :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:38

Loesss:
Ik ben zelf ook maar 1.65 en als ik de hele dag sport eet ik soms wel 3000 calorieen zonder een gram aan te komen.

Als je de hele dag op je billen op kantoor zit verbrand je alsnog calorieen.
Je denkt namelijk na en je lichaam verbrand veel calorieen door al je organen en spieren de brandstof te geven die zij nodig hebben.

Depende: Neem Britse tv dan kom je hem de hele dag in elk programma tegen. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:39

Ik vind juist de plankposities een verademing :P welke oefening ik wel echt vervelend vind is die dat je met je benen en je armen een andere kant op moet springen/zwaaien :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:40

De yoga meltdown is goed te doen hoor :)
Het is wel zwaar, maar net als bij de shred heb je twee voorbeeld-dames om te volgen. Ik heb het nu voor de derde keer gedaan denk ik, en merk dat ik echt al verschil voel in lenigheid :)
Voor het shredden was ik ook een erg stijve plank :o

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:41

Bhriseis, ik heb hetzelfde hoor. Leef al 4 jaar op 900-1300 kcal, en ik durf gewoon niet hoger. Terwijl ik wel heel actief ben.

Ik ben 1.81 en 68 kg, elke dag shred + school en 5 keer per week paardrijden. Verder ben ik eigenlijk altijd wel ergens mee bezig :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:41

Zo weinig? :oo Maar... merk je dat niet zelf dan? Voel je je dan niet slapjes?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:44

Fiffill schreef:
Ik vind juist de plankposities een verademing :P welke oefening ik wel echt vervelend vind is die dat je met je benen en je armen een andere kant op moet springen/zwaaien :=

Die vind ik ook vervelend :=

Raponsje, nog 20 minuten en dan is het weer QI tijd ;)

CCCCC

Nee, helemaal niet. Ik heb vandaag echt zitten proppen en kwam alsnog maar op 1600 kcal uit. M'n lichaam is er aan gewend geraakt, en daar wil ik nu écht van af.

Fenrir

Ik zat al te zoeken naar Stephen maar nu zie ik hem pas :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:45

CCCCC schreef:
Bhriseis, ik heb hetzelfde hoor. Leef al 4 jaar op 900-1300 kcal, en ik durf gewoon niet hoger. Terwijl ik wel heel actief ben.

Ik ben 1.81 en 68 kg, elke dag shred + school en 5 keer per week paardrijden. Verder ben ik eigenlijk altijd wel ergens mee bezig :+

Ik zou binnen een halve dag neer vallen en naar huis gedragen moeten worden op zo weinig calorieen.

Het is natuurlijk ook niet goed voor je om maar zo weinig calorieen te eten, maar dat weet je zelf ook.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:46

Dat klopt, daarom wil ik het nu ook langzaam weer op gaan bouwen. :j

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:46

Dat is wel een mooi gewicht CCCCC :j Ik ben 1,78m en 72 kg. Het liefst wil ik terug naar 65 kg.