[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:37

Ik moest vroeger toen ik klein was altijd bisacodyl slikken elke avond, dat is gewoon puur laxeermiddel.. >;) Heb het idee dat mijn darmen daarom nu helemaal nauwelijks nog wat doen.. maar ja, ik heb gelukkig wel van die zakjes metamucil en ik eet elke dag minstens 2 kiwi's :+ dan komt het nog wel redelijk goed.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:38

Bonjoy schreef:
Ik mag donderdag weer naar de dokter met mijn darmen, stoelgang is om te huilen op het moment (En als er eindelijk wat komt zit ik ook bijna te huilen op de plee :') )

Ahhw. :( Sterkte hoor.

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:39

denice schreef:
GiermanLB schreef:
Dat jullie de ochtend doorkomenn op een appel en een cracker :=

ik ook echt niet hoor, ik eet wel 2-3 boterhammen en een stuk fruit!

Ik ook haha! Anders val ik na een uur om

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:42

Hier ook 2 boterhammen als ontbijt en 3 in de middag!
Er gaat nu met 2 kinderen een heel brood doorheen in 2 a 3 dagen, haha.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:43

Darmklachten zijn heel herkenbaar. Er zijn al stukken weggehaald. Is al gescheurd. Zucht. Gister weer heftige diarree maar iig sinds nieuwe medicijnen geen heftige krampaanvallen meer. Nou ja soms. En zolang ik geen tarweproducten eet doe ik dat wel dan gaat het slecht. Eet dus alles spelt. En sochtends volcolon en dus pa tal.
Sterkte morgenbonjoy

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:46

@Blon_D: THANKS! ik eet bijna alleen maar biologisch en kan dus lekker weer aan de boterham :D

@Bonjoy, maar dat is toch kenmerkend voor het Cambridge dieet?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:06

Een vraagje: zijn hier mensen die Schussler zouten gebruiken als ondersteuning bij het afvallen?

Ik ga het iig eens proberen, gaat mijn eerste serieuze afvalpoging worden, dus ik ben eens benieuwd, kwam eerder nooit verder dan eens een dag niet snoepen..., om de volgende dag weer helemaal los te gaan :') :o .
Was vroeger superslank, maar nu ouder, moeder, minder sport etc. zorgt ervoor dat alles lijkt te blijven plakken.
Zo'n 15 kg d'r af zou geweldig zijn.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:08

Bonjoy sterkte..

Dames ik wil toch even mijn lijstje hier plaatsen en vragen wat jullie ervan vinden:
O: 2 plakjes ontbijtkoek en glas optimel
T: Mineola en veel groene thee en water
L: Bakje yoghurt met een appel en een mineola
T: Paprika, 2 kiwi's en bouillon
A: Maaltijdsalade, sla met komkommer, tomaat, eitje, croutons en yofresh. En maak nog een hamburger erbij klaar.

Ik heb nog niet op voedingswijzer gekeken, maar wat vinden jullie ervan? Ik blijf maar hangen op hetzelfde gewicht..

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:11

Ik mis de koolhydraten als brood en aardappels enzo.
Of doe je dat express?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:11

Selka schreef:
@Blon_D: THANKS! ik eet bijna alleen maar biologisch en kan dus lekker weer aan de boterham :D

@Bonjoy, maar dat is toch kenmerkend voor het Cambridge dieet?

Ik had het voorheen ook al, maar door CB is het niet ietsje verergerd ;)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:21

Weten jullie eigenlijk hoe het zit met Geitenkaas qua Cal? Is dat ook verantwoord?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:25

Ja ik eet het elke dag in mijn salade!
Wel verse.
1 stukje is dan 21 kcal

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:27

Geitekaas of Hüttenkase is heel mager :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:31

Ah super :D

Had wel op de verpakking gekeken, was per 100 gram iets meer cal dan 30+ kaas, maar je gebruikt natuurlijk ook maar kleine plakjes.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:39

Heeft iemand hier nog lekkere/gezonde tips voor de lunch, wat ook echt goed vult? Ik eet nu 2 plakjes brood s'middags maar heb nu eigenlijk nog wel trek. Heb ook al een ei gehad.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:55

Balen Bonjoy! Sterkte :)

@Nynke, yoghurt met fruit?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:03

Malima schreef:
Ik mis de koolhydraten als brood en aardappels enzo.
Of doe je dat express?

Toevallig heb ik vandaag 1 dag zonder aardappels en brood! Heb ook vaak tussen de middag brood ipv yoghurt en we eten eigenlijk bijna elke avond wel aardappels of pasta of rijst. Zou ik dat anders vandaag ook moeten eten?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:51

hannahaapje schreef:
Daarnet moest ik bij de psychiater op de weegschaal staan. Nou ik weigerde maar werd gedwongen. >;) En woog nog 2.5 kg zwaarder ook. Maar goed had ook me kleding aan.
Nu krijg ik medicijnen die als bijwerking heeft dat het je eetlust minder maakt dus ik ben benieuwd.

Oh wat gemeen. Staat mij nog wat te wachten dan :( Hoop dat je medicijnen gaan werken, en díe bijwerking lijkt me ook nog niet zo verkeerd. Mijn pillen zorgen er juist voor dat ik aankom. Feest. Ach ja, ben nou goed bezig met mijn dieet en sporten.

Vanochtend paardjes al verzorgd, dik uur gefitnesst en voer gekocht. Nu nog even langs de paardjes en dan voor school aan de slag.

Mijn rug is trouwens veel te lenig en niet sterk genoeg. Merkte het duidelijk vandaag op een paar apparaten. Gecontroleerd bewegen is moeilijk. Of ik ga scheef, of ik ga krom, of of... :')
Ik kan dan weer wel met gestrekte benen mijn neus op m'n knieën leggen als ik zit :+

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:53

Ik ben met de Kids naar ballorig gegaan, alleen nu is het bijna 3 uur en geen fruit mee. Zo stom!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:58

Ik heb een enorme of dag schrijf hem maar af denk ik

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:11

:(:) Callum. Morgen weer een dag! Moet zeggen, ik heb vanaf 1 januari geen koekje,snoepje,chocolaatje of iets aangeraakt. Ik weeg mezelf nu nog niet, maar kan niet anders dan dat ikw at afgevallen ben! Mams is ook al sinds 1 januari 4.5 kilo kwijt, trots op haar!

Ik heb met een vriendinnetje 2 weken Ibiza geboekt, in juli. Een mooi doel om dan weer strak in de bikini te kunnen staan :D.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:25

Dat zijn de goede doelen :) Wil je er nog veel af?
Vanaf 1 januari niks meer aan snoep? Wow. Ik had gister nog een mini-eetbuitje: heel zakje suikervrije dropjes opgegeten. Eerder stoppen dan dat het leeg was lukte niet. Maar ga vol goede moed verder. Had gisteren te weinig calorieën gegeten dus misschien kwam het daar wel door.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:52

Ik wil 10 kilo er af, ben door blessures dat wel aangekomen dat wil ik er echt af. Het valt bij mij gelukkig niet zo op omdat ik lang ben, maar wil gewoon weer zelfverzekerd in een bikini staan en dat is op dit moment niet het geval.

Ik heb vandaag echt iets heerlijks gekookt: couscous met noten. Staat op de site van de hartstichting bij vegetarische hoofdgerechten. Was heel lekker en het vult enorm!

Ach af en toe wat lekkers moet ook wat kunnen toch?! Ik heb alleen dat ik gewoon niks in huis kan hebben omdat ik het dan opeet, schuldig voel en heb helaas nog een vervelend trekje aan mijn eetstoornis over gehouden... En ik wil dat niet meer doen dus haal niks in huis zodat ik me ook niet schuldig hoef te voelen. Helpt echt bij mij, ben best trots ook dat ik nog helemaal niet gesnoept heb. Had afgelopen zaterdag wel 2 glazen wijn gehad maar kreeg zo'n hoofdpijn, dat ik dat voorlopig maar niet meer doe.

Hoe veel wil jij er af Safiera?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:05

Ik wil er het liefst 15 kilo af. Maar met 10 ben ik al erg blij. En met 5 ook.
Belangrijkste vind ik dat ik niet aan kom. Slik nu medicatie waarvan een veelvoorkomende bijwerking aankomen is. Extra belangrijk dat ik veel sport en niet te veel eet dus.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:09

Risperdal misschien? Die had ik een paar maanden (1 mg), ben er niks van aangekomen en had geen honger. Wat bedoel je met dat er je nog wat te wachten staat? :Y)