[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:09

zou ik kunnen proberen, is er alleen slimpie als suikervrije optie? of zijn er ook andere varianten? heb paar jaar geleden slimpie geprobeerd en vond t niet echt lekker.... :o

of zou t kunnen proberen zoals m'n moeder steeds doet, vruchtensap mengen met water... half om half ofzo. minder kcal dan volledig fruitsap... of is dat nog steeds superslecht?

Lous

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:10

Bij de AH heb je ook suikervrije limonade van het merk Treiseire. Die drink ik vaak.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:12

morgen naar AH dan :) *schrijft op*

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:13

Ik vind Rebecca gewoon normaal haar mening vormen. :) Je reageert er nog al heftig op, ondanks Rebecca al uitlegt dat zij niet bedoelt of zegt dat jij de hele dag snaait en doet.
Ik deed dit (zo reageren als jij) ook toen ik af aan het vallen was voor mijn toenmalige vriendje, terwijl ik er niet helemaal achterstond en er dus ook eigenlijk geen zin in had.
Toen lukte het dus ook niet en ging ik ook smoesjes verzinnen omdat ik toch weer wat lekkers wilde of had genomen.

Nu wil ik zélf echt afvallen en nogsteeds mág ik alles, ik ga alleen na of ik het wel wíl voor mezelf. Ik bestel nu na twee weken al automatisch een spa blauw en ik kan makkelijk zonder snoep of snacks. Ik mág het van mezelf en als ik er echt zin in heb dan neem ik zoiets en dan wel met mate. :)

Wil jij het wel echt? Als je echt wil kan het ook. Het is lastig en je moet misschien even de kick ervaren van het afwijzen en afvallen..
Ik hoop dat je dit niet als een aanval ziet. Ik herken alleen je gedrag wel :) ik kan fout zitten..

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:15

zal ff wat duidelijker uitleggen in PB.
maar, ik pas niet meer in m'n kleding, ik pas niet in t zadel van m'n bijrijdpaard, ik walg van mezelf.
*gaat pb typen*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:18

Klopt,het begin is heel moeilijk. Alle lekkere dingen weerstaan is moeilijk en als je moeite doet en je valt niet af voelt dat poedersuiker en wil je graag stoppen. Maar als je doorzet en je begint af te vallen,je kan al die lekkere dingen weerstaan en je kleding wordt te groot,voelt dat alleen maar super en wil je alleen nog maar graag doorgaan tot je hebt bereikt wat je wil bereiken.

Zo heb ik hetzelf ook ervaren. Ben van 74 kg naar 58 kg gegaan in een half jaar en dat was,ook absoluut niet makkelijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:22

nou de avondmaaltijd, pasta met champions, en het toetje, chocoladepudding, waren best lekker. Ik hoop dat ik het hierop red de rest van de avond.
ik heb mn tussendoortje (bouillon) nog bewaard dus dat kan ik nog nemen als ik nog trek krijg.
al met al mn eerste dag goed doorgekomen dus.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:24

had t nou "net begonnen" geweest... ben er sinds december weer fanatieker voor aan t gaan, maar ben al 3 jaar aan t schommelen....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:33

Chocoladepudding Juval? Erg lekker, maar niet heel gezond!
Hier een half pond snijbonen, een tartaartje en 50gram verse pasta gegeten :9

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:36

t is van weightcare, zit in het pakket, dus ja. of het wel of niet gezond is weet ik niet. voor mij hoeft de zoetigheid ook niet zo. van zoet krijg ik juist meer trek. maar ik ga deze kuur volhouden. dus inclusief de chocoladepuddinkjes :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:37

Oh :') maar het is toch niet eten én een pudding :o? Ik ken het concept niet trouwens....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:40

het is een 5 daagse kuur.. met allemaal maaltijdvervangers dus.
ontbijt: muesli of shake
lunch: reep
tussendoor: bouillon
avond: soep, pasta of ommelet
dessert: pudding (choco of vanille)

in totaal is dit rond de 800/850 kcal per dag. je krijgt dan wel alle benodigde voedingsstoffen en vitamines binnen (zeggenze).
echt een crashdieet dus, ik ga het ook zeker niet langer dan 5 dagen doen. dat lijkt me niet gezond.
maar om even een beginnetje te maken met afvallen vind ik het wel handig.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:45

Avondeten was salade met mousaka (heb alleen stukjes aardappel en courgette ertussenuit gevist :o ) en twee happen appelmoes. Was totaal niet hongerig. Had toenstraks in de stad een aardbeiensmoothie op.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:13

1368 kcal vandaag.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:59

Ik snap zeker dat er mensen zijn die bepaalde dingen niet eten, omdat ze niet lekker zijn. Sinds ik 2 maanden terug begonnen ben met een dieet van een diëtiste eet ik deze dingen gewoon wel (omdat deze op mijn lijstje staan). Het enige wat ik echt niet weg krijg is paprika, hier ga ik letterlijk van overgeven...

Vandaag had ik boerenkool (getsie) en morgen witlof (yuck), toch eet ik het gewoon. Het is voor een goed doel, dus heb ik het er voor over om iets minder lekker te eten. Als ik niet zo'n goede motivatie had gehad als nu, dan had ik dit waarschijnlijk nooit gedaan ^^.

Ik weet het, random post, maar misschien helpt het sommigen om toch te proberen wat "makkelijker" te worden wat eten betreft. Door mijn eigen verandering in eten ben ik 7 kilo kwijt sinds ik in december weer fanatiek ben begonnen, ben dus al een heel eind op weg (nog ongeveer 5 te gaan). :)

Succes allemaal!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:43

Luce, supergoed van je +:)+ echt heel veel respect.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:27

_Luce schreef:
Ik snap zeker dat er mensen zijn die bepaalde dingen niet eten, omdat ze niet lekker zijn. Sinds ik 2 maanden terug begonnen ben met een dieet van een diëtiste eet ik deze dingen gewoon wel (omdat deze op mijn lijstje staan). Het enige wat ik echt niet weg krijg is paprika, hier ga ik letterlijk van overgeven...

Vandaag had ik boerenkool (getsie) en morgen witlof (yuck), toch eet ik het gewoon. Het is voor een goed doel, dus heb ik het er voor over om iets minder lekker te eten. Als ik niet zo'n goede motivatie had gehad als nu, dan had ik dit waarschijnlijk nooit gedaan ^^.

Ik weet het, random post, maar misschien helpt het sommigen om toch te proberen wat "makkelijker" te worden wat eten betreft. Door mijn eigen verandering in eten ben ik 7 kilo kwijt sinds ik in december weer fanatiek ben begonnen, ben dus al een heel eind op weg (nog ongeveer 5 te gaan). :)

Succes allemaal!

vind mezelf over t algemeen niet moeilijk met eten, maar vis eet ik echt NIET, en bij champignons ga ik van de structuur inderdaad over m'n nek...
bruin (muesli? noten? pitten?) brood eet ik soms, als tosti (met saus)... niet gewoon als een sneetje brood.. omdat ik t gewoon totaal niet weg krijg... droge taaie zooi...

ga vandaag naar AH voor suikervrije limonade.
of, hoe slecht is drinkyoghurt om pillen in de ochtend in te nemen? heb t probleem met (1 van) m'n pillen alleen in de ochtend, omdat die en goor is qua smaak, en groot is (dus blijft steken), ondanks in 3en breken, vandaar ook fruit&co, iets dikker dan gewoon water, en met een sterkere smaak.
de rest van m'n tabletten en capsules gaat met een normaal glas water ook weg.

sorry voor m'n uitbarsting gister. ik kon t gewoon niet hebben op dat moment (naja, eigenlijk gister de hele dag) om voor m'n gevoel zwaar veroordeeld te worden, of dat zo was bedoeld of niet.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:20

Hoeveel kcal moet je per dag eten (min/max) om af te vallen. Ik ben ongeveer 1.68m en doe fysiek zwaar werk (op stal).

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:24

Tijdje geleden las ik een stukje over afvallen en dan het geestelijke gedeelte. Precies wat Dreamy zegt. Je kan wel denken ik moet afvallen, maar als de wil er niet is, dan begin je nergens! Het is zo waar wat ze daar beschreven. Ik vond mezelf te zwaar.... moest maar eens afvallen... maar dan wel dat ik nog wel eea gewoon kon eten. dus af en toe een patatje, af en toe een snoepje.... dat lunchen bij de v&d moest ook gewoon kunnen. Brood is wel makkelijk dus dat schrappen we ook niet... Oftewel, zinloos. Wil je afvallen dan moet je dat ook echt willen en er voor vechten en voor gaan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:37

vibabu schreef:
Tijdje geleden las ik een stukje over afvallen en dan het geestelijke gedeelte. Precies wat Dreamy zegt. Je kan wel denken ik moet afvallen, maar als de wil er niet is, dan begin je nergens! Het is zo waar wat ze daar beschreven. Ik vond mezelf te zwaar.... moest maar eens afvallen... maar dan wel dat ik nog wel eea gewoon kon eten. dus af en toe een patatje, af en toe een snoepje.... dat lunchen bij de v&d moest ook gewoon kunnen. Brood is wel makkelijk dus dat schrappen we ook niet... Oftewel, zinloos. Wil je afvallen dan moet je dat ook echt willen en er voor vechten en voor gaan.

+:)+
Dat af en toe mag wel, als dat af en toe maar 1x in de maand is. Niet af en toe in een week :n
En dat word het vaak wel bij de meeste. En beweeg meer of eet gewoon dan minder over de rest van de dag, zodat het iig íets compenseert!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:29

Lous schreef:
Bij de AH heb je ook suikervrije limonade van het merk Treiseire. Die drink ik vaak.

Slimpie is er ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:34

Ja maar Slimpie lustte ze niet :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:40

Niet gelezen, sorry!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:42

Kimmikky schreef:
_Luce schreef:

Succes allemaal!

vind mezelf over t algemeen niet moeilijk met eten, maar vis eet ik echt NIET, en bij champignons ga ik van de structuur inderdaad over m'n nek...
bruin (muesli? noten? pitten?) brood eet ik soms, als tosti (met saus)... niet gewoon als een sneetje brood.. omdat ik t gewoon totaal niet weg krijg... droge taaie zooi...

ga vandaag naar AH voor suikervrije limonade.
of, hoe slecht is drinkyoghurt om pillen in de ochtend in te nemen? heb t probleem met (1 van) m'n pillen alleen in de ochtend, omdat die en goor is qua smaak, en groot is (dus blijft steken), ondanks in 3en breken, vandaar ook fruit&co, iets dikker dan gewoon water, en met een sterkere smaak.
de rest van m'n tabletten en capsules gaat met een normaal glas water ook weg.

sorry voor m'n uitbarsting gister. ik kon t gewoon niet hebben op dat moment (naja, eigenlijk gister de hele dag) om voor m'n gevoel zwaar veroordeeld te worden, of dat zo was bedoeld of niet.

Probeer eens tonijn of een tonijnsteak. Dat komt al wat meer in de buurt van de structuur en smaak van normaal vlees, vooral de laatste.
Van Bleuband heb je ook wit brood waar bruin inzit, misschien is dit een optie.
Met goed mager beleg krijg je echt geen droog bruin brood overigens, ook niet met roosteren als je dit goed doet (ligt ook aan de stand van de rooster).
Hier in het topic zijn al genoeg voorbeelden gegeven van mager beleg. Bijvoorbeeld 25 of 30 + kaas (die je overigens ook prima kan smelten), filet Americain en Rookvlees.

En dingen moet je ook leren eten. Voorbeeld is al gegeven in dit topic. Dus niet meteen zeggen dat je iets niet lust of van over je nek gaat.
Voorbeeld. Ik vond zuurkool en spinazie supervies. Ben het vaker gaan proberen te eten en heb het leren eten. Nu vond ik het echt superlekker. En zuurkool bevat echt maar weinig calorieën.
Laatst bijgewerkt door Lous op 19-02-12 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:42

Haha geeft niet, maar daarom vond ik het even grappig. Ik vind slimpie trouwens ook niet lekker!