Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramona1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:59

Hoi allemaal,

Ik kom dit topic eigenlijk nu pas weer tegen en dacht zal eens even reageren! Hoe gaat het inmiddels met iedereen? Voor mij is het ongeveer 7 jaar geleden dat ik ben geopereerd, onder en bovenkaak tegelijk, ik reageerde best heftig qua zwelling, deze trok maar langzaam weg en ik ben er zo'n 2 maanden zoet mee geweest. Maar het resultaat was echt geweldig!

Nu knakt vooral mijn linkerkaak heel erg en slaat die soms ook op slot, vervelend maar mee te leven, wat ik vooral heel erg jammer vind is dat mijn tanden weer helemaal in de oude positie zijn gaan staan waardoor ik ook kaakpijn krijg en er geen 1 tand eigenlijk op elkaar aansluit als ik mijn tanden op elkaar zet, kauwen word daardoor moeilijk bij bijvoorbeeld vlees enz.

Zijn er meer mensen die hier laat van hebben? Vind het ontzettend zonde, ben je door die pijn en moeite gegaan en dan staat het eigenlijk weer bijna zoals voor de operatie!

Liefs Ramona

Eponastable

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:21

Hi Ramona,

Bij mij is het twee jaar geleden de onderkaak... helaas tot op vandaag nog altijd geen tot heel weinig gevoel in de onderlip en kin. Dit zal ook nooit meer goedkomen bij mij maar je leert ermee leven.
Af en toe knakt mijn gewricht ook maar ik heb verder geen problemen zoals jij beschrijft.

Ben je hiermee bij een arts geweest? dit lijkt me zeker niet logisch dat je nu weer problemen krijgt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:28

Bij mij is het nu 5 jaar geleden sinds de laatste grote operatie, en ik ben zo goed als overal vanaf, ook van dat verschrikkelijke knakken en op slot schieten van mijn kaak. Bij mij kwam dat door e nacht beugel. Mijn kaak knispert nu alleen nog soms. En mijn wang is wat extra gevoelig. Maar dat is alles!

Vervelend dat je zo veel last hebt van je kaak! Als ik er last van kreeg ging ik weer een tijdje op zacht voedsel, helpt dat niet bij jou?

En ik ben sinds kort ook bij een chiropractor onder behandeling want heb wel serieus problemen met mijn nek sinds de operatie, had waarschijnlijk wel al een whiplash daarvoor maar door de operaties is die erger geworden.

Daar heb ik wel veel baat bij, misschien is dat een idee voor meer mensen hier.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:53

Prairie dat extra gevoelig stoort je niet? Dat heb ik ook (Mn lip/kaak) ik vind het echt verschrikkelijk. Ik weet niet eens of ik dr operatie wel had gedaan als ik fit van tr voren geweten had.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:33

Nee, ik heb er eigenlijk alleen last van met een sjaal of als iemand me daar aait.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:37

Oh ik moet juist een sjaal dragen omdat t me anders echt pijn doet. Maar ik voel Mn lip gewoon altijd. Constant een tintelend gevoel..... het minste voelt zeer vervelend of doet pijn (water van de douche, elektrische tanden borstel die trillingen zijn vreselijk etc etc).

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:35

|( mijn dochter gaat als t allemaal mee zit in feb onder het mes, ze gaan haar bovenkaak naar achter plaatsen

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:21

Voor mij is het nu dik 1,5 jaar geleden dat mijn onderkaak naar achter is gezet en mijn bovenkaak naar voren. Hier staat alles wel nog goed gelukkig. Zou er inderdaad toch mee teruggaan Ramona, want dat lijkt me niet de bedoeling!

Ik heb net als Eponastable vrij weinig gevoel meer in mn kin en onderlip. Is soms best vervelend met eten merk ik maar ben nog steeds heel blij dat ik de operatie gedaan heb :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:52

Wat vervelend Ramona!
Heb je geen draadje achter je tanden gekregen omdat ze nu weer zo verschoven zijn? Ik zou er mee terug gaan naar de orthodontist en eens zien wat ze zeggen. Voor het knakken heeft bij mij een splint geholpen. Mijn operatie is inmiddels ruim 2,5 jaar geleden. Ik heb een poosje véél last gehad van knakken/op slot schieten/knisperen van de kaken. Het deed vaak flink pijn. Een van mijn kaakkopjes bleek daardoor ook serieus beschadigd.
Ik heb toen een splint gekregen van de tandarts (volledig vergoed), een op maat gemaakt bitje dus, alleen om mee te slapen. Op advies van de kaakchirurg voor de bovenkaak (terwijl onder comfortabeler is zeggen ze). En heb sindsdien nergens last meer van, geen moment. Doordat hij op maat gemaakt is en strak over mn boventanden heen zit kunnen die ook niet gaan schuiven. :D Ik vind ‘m absoluut niet vervelend meer zitten, ben er helemaal aan gewend en vind het raar om te gaan slapen zonder.

Hier sinds een half jaar na de operatie nergens een doof gevoel meer.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:25

Sorry geen zin om het hele topic door te zoeken, maar ik word 30 april geopereerd en 30 mei ga ik met de paarden een weekend weg, is het veilig om rustig aan een stukje te stappen dan?

Wil de operatie niet afzeggen maar mijn weekend weg ook niet☺

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:37

Ik ging na drie weken alweer werken, alleen niet met de telefoon want mijn kaken zaten op elkaar dus denk dat het, mits je rustig aan doet, wel kan.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:29

JackieLuca schreef:
Sorry geen zin om het hele topic door te zoeken, maar ik word 30 april geopereerd en 30 mei ga ik met de paarden een weekend weg, is het veilig om rustig aan een stukje te stappen dan?

Wil de operatie niet afzeggen maar mijn weekend weg ook niet☺

Ik mocht 6 weken niet op een paard zitten |(
Maar rustig aan... zolang je niet valt, lijkt me zeker geen probleem!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:19

Ik zou het weekendje niet doen.
Ook tegen mij was gezegd dat ik 6 weken niet mocht rijden... of een kopstoot krijgen van een paard.

Toen ik weer mocht rijden van het paard gevallen (braaf paard) en op m'n kaak gevallen. Daar nog best beel last van gehad. Dat was 6,5 week na de operatie. Na 4 weken rijden lijkt mij zeker geen goed plan

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:03

Nee, ik had er toen ook niet aan moeten denken na 4 weken.. Da's wel heel snel hoor!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:05

Ik zou het ook niet doen inderdaad.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:34

Ik ben inmiddels alweer 13 jaar geleden geopereerd aan mijn bovenkaak die naar voren is geplaatst.
Pas na een jaar was de zwelling echt volledig weg. Dit zag ik trouwens alleen als ik foto’s vergeleek. Zelf geen last van gehad.

Mag ik vragen wat jullie bedoelen met een knakkende kaak?
Ik heb, vooral sochtends, vaak dat als ik mijn kaken heen en weer beweeg het knakt. Doet geen pijn. Ik dacht altijd dat het normaal is. Maar nu ik jullie verhalen lees vraag ik mij af of dat wel zo is :+

Ik zou persoonlijk niet na 4 weken al op het paard stappen. Ik had echt die tijd nodig om te herstellen en pijn-vrij te worden..

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:49

Yep, wat ik het eerste jaar een half niet had merk ik dat ik nu veel vaker mijn gewricht voel knakken.
misschien komt het doordat we erop slapen telkens dat die dan erna weer goed moet komen te staan :')

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:25

Nog een vraagje, ik word dinsdag geopereerd en nu ben ik verkouden, niet heel heftig maar ik vroeg me af of je door het hoesten wel geopereerd kon worden.
Weet iemand dit?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:35

Ja hoor, kan gewoon. Alleen is ‘t na de operatie niet zo prettig om verkouden te zijn.. :\

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:28

Je hebt best kans dat de anesthesist en chirurg daar anders over denken. Als je verhoging hebt, is de kans best groot dat zij het afblazen. Dus om jezelf teleurstelling te besparen: kijk hoe het er morgen voor staat en als je verhoging hebt (38,5 of hoger), bel dan even met het ziekenhuis om te overleggen.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:08

Gisteren geopereerd en de pijn valt mee. Wel super stijf en dik :oo

Ben druk aan het coolen want dit is zo lelijk haha

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:25

JackieLuca schreef:

Klinkt bekend. Fijn dat de pijn meevalt! Sterkte :+
Heeft bij mij weeeeeeken geduurd voordat de zwelling weg was terwijl ik de eerste drie dagen bijna continu heb liggen koelen in het ziekenhuis vanwege de pijn.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:21

_Ekenna schreef:
JackieLuca schreef:

Klinkt bekend. Fijn dat de pijn meevalt! Sterkte :+
Heeft bij mij weeeeeeken geduurd voordat de zwelling weg was terwijl ik de eerste drie dagen bijna continu heb liggen koelen in het ziekenhuis vanwege de pijn.

Ojee ik ga over 4 weken een weekendje weg, hoop dat t dan al wat minder is :=

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 23:09

JackieLuca schreef:

Ik wilde zeggen even doorbijten en dan is het weer over, maar dat doorbijten zal een beetje moeilijk gaan nu :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:16

Fijn dat het meevalt qua pijn!

Mijn operatie is alweer 3.5 jaar geleden maar ik vrees dat dit nog een staartje krijgt. Er was een fout gemaakt, hebben niet gezegd wat waardoor de operatie een uur langer duurde. Maar volgens mij ben ik er achter wat er fout is gegaan. Volgens mij hebben ze met een slagader geprutst. :=