Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gnome schreef:Wat een rot cadeau Marlis. Hopelijk wordt het toch nog een mooie dag en wordt de conclusie dat het hartstikke goed gaat met de kleine meid.
Toch nog gefeliciteerd en hopelijk een mooie dag
Melanie_D schreef:Marlis: dezelfde ervaring hebben wij ook wel een beetje bij het Radboud. Bij de verloskundige is het 'klein, maar ik maak me geen zorgen', bij het Radboud praten ze enkel over alles wat eventueel mis zou kunnen zijn. Ook wij hebben een klein kindje (P5-P10) en hoewel we verder altijd keurige echo's hebben, gaan we altijd met een naar gevoel het ziekenhuis uit. Fijn dat ze goed kijken, maar voor je eigen gemoedsrust wat minderRationeel blijven en eventueel na de tijd bellen met de verloskundige is wat ons helpt in ieder geval.
Hopelijk zien jullie een prachtig gezond kindje straks op de echo, probeer ook maar te genieten van het moment dat jullie je kindje weer zien.
In ieder geval van harte gefeliciteerd en maak er ondanks alles een mooie dag van
Marlis schreef:Wat ontzettend balen dat ze zo rot tegen je doen en je er een naar gevoel aan over houdt zo. Mocht je jezelf naderhand willen trakteren op een taartje er zit een goede patissier in de buurt (Strik)Nou wat een aanfluiting zeg. Eindelijk iemand te pakken moeilijk doen want ja die afspraak moet gewoon door gaan want ja klein kindje en vermindert leven voelen
Dus ik zeg ik voel geen verminderd leven er zijn daar geen en veranderingen in en er is nergens haast mee hele zwangerschap niet en na de vorige echo moest ik ook gewoon een week wachten.
Ja maar mensen met kleine kindjes blijven nooit langer dan een week weg.
Nou kindje was klein maar binnen de curve nog maar nu in een. X omdat ze niet weten wat ze moeten met weinig leven voelen doen ze zo
En is alles opeens te klein terwijl het als er een echo gemaakt wordt gezegd wordt onder aan de lijn maar binnen marge
Dus op mn verjaardag gaan we naar Radboudumc prenatale diagnostiek
Melanie_D schreef:Je moet het gewoon echt treffen met wie je aan de andere kant van de tafel hebt zitten. Ik ben tijdens deze zwangerschap afwisselend in drie ziekenhuizen onder controle geweest en echt niet alleen maar mensen aan de andere kant gehad waar ik mee op één lijn zat, maar je wordt er wel steeds handiger in de mensen om je heen te verzamelen die je vertrouwt en waarvan de manier van communiceren bij je past.Dat is ook zo, Kiwipitje. Ze zien inderdaad de probleemgevallen, dus kennen ook de risico's maar al te goed. Zo relativeren wij het ook, en onze verloskundige overigens ook richting ons. Qua communicatie is er zeker een verbeterslag te maken. Hoewel de meesten erg vriendelijk zijn hoor. Bij ons begon de gynaecoloog het praatje met a, b, c is opvallend en zou dus mis kunnen zijn. Daarover een half uur gepraat (ik bijna in tranen, iets met hormonen enzo) om uiteindelijk bijna tussen neus en lippen door nog even te noemen "maar jullie hadden een keurige echo en voor nu geen reden tot zorg, we willen vooral graag bekijken of het goed blijft gaan". Dan denk ik: als je daarmee je gesprek begint, geef je een totaal ander gevoel mee.
Kiwipitje schreef:Melanie_D schreef:Je moet het gewoon echt treffen met wie je aan de andere kant van de tafel hebt zitten. Ik ben tijdens deze zwangerschap afwisselend in drie ziekenhuizen onder controle geweest en echt niet alleen maar mensen aan de andere kant gehad waar ik mee op één lijn zat, maar je wordt er wel steeds handiger in de mensen om je heen te verzamelen die je vertrouwt en waarvan de manier van communiceren bij je past.Dat is ook zo, Kiwipitje. Ze zien inderdaad de probleemgevallen, dus kennen ook de risico's maar al te goed. Zo relativeren wij het ook, en onze verloskundige overigens ook richting ons. Qua communicatie is er zeker een verbeterslag te maken. Hoewel de meesten erg vriendelijk zijn hoor. Bij ons begon de gynaecoloog het praatje met a, b, c is opvallend en zou dus mis kunnen zijn. Daarover een half uur gepraat (ik bijna in tranen, iets met hormonen enzo) om uiteindelijk bijna tussen neus en lippen door nog even te noemen "maar jullie hadden een keurige echo en voor nu geen reden tot zorg, we willen vooral graag bekijken of het goed blijft gaan". Dan denk ik: als je daarmee je gesprek begint, geef je een totaal ander gevoel mee.
Kiwipitje schreef:Ik ben geen verpleegkundige maar ik vind het niet meer dan normaal dat mensen normaal en duidelijk met elkaar communiceren en niet onnodig paniek zaaien of alleen nog maar 'protocol' uit kunnen kramen als iemand kritische vragen stelt.
Hoe laat ben je aan de beurt vandaag?
mriek1990 schreef:Toch voelt dit niet als vervelende vermoeidheid (wat ik eerder in de zwangerschap wel had). Nu voelt het alsof het ook wel tijd is om minder te doen en te vertragen en naar binnen te keren.Kiwipitje, vervelend van je energie. Hoe gaat het vandaag? Fijn dat jullie zijn goedgekeurd. Kan me voorstellen dat dat een opluchting was. Wel gek dat ze dat melden van die diabetes terwijl dat niet zo is. Waar is dat dan mis gegaan? Ik snap je wel dat dat je wat doet als je dat leest.
Leuk een zwangerschapsshoot!
mriek1990 schreef:In mijn vorige zwangerschap wilde ik ook zo lang mogelijk nog fanatiek sporten, in deze zwangerschap totaal geen behoefte aan. Mijn moeder zegt dat ze nog is gaan hardlopen de dag voordat m'n broertje werd geboren. Ik moet bijna aan de zuurstof als ik twee trappen op loop terwijl ik in het verleden dus wel marathons gelopen heb[***], wauw een marathon lopen terwijl je hoogzwanger bent. Moet ik ook niet aan denken, ook niet als ik niet zwanger ben trouwens haha. Ik vraag mij soms wel af wat zo'n vrouw dan wil bewijzen... Al moet iedereen doen waar ze zich goed bij voelt natuurlijk.
mriek1990 schreef:Wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat. En knap dat je überhaupt tijd en energie hebt om op ons gepraat te reageren.Het gaat hier allemaal goed. Hidde groeit netjes 40 gram per dag, dus helemaal top. Vannacht heeft hij ook weer doorgeslapen, we moeten zelfs hém wakker maken voor de voedingen.
Vanochtend hem voor het in bad gedaan. Meneer was zichtbaar aan het genieten.