Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:03

Nou wat een aanfluiting zeg. Eindelijk iemand te pakken moeilijk doen want ja die afspraak moet gewoon door gaan want ja klein kindje en vermindert leven voelen

Dus ik zeg ik voel geen verminderd leven er zijn daar geen en veranderingen in en er is nergens haast mee hele zwangerschap niet en na de vorige echo moest ik ook gewoon een week wachten.

Ja maar mensen met kleine kindjes blijven nooit langer dan een week weg.

Nou kindje was klein maar binnen de curve nog maar nu in een. X omdat ze niet weten wat ze moeten met weinig leven voelen doen ze zo

En is alles opeens te klein terwijl het als er een echo gemaakt wordt gezegd wordt onder aan de lijn maar binnen marge

Dus op mn verjaardag gaan we naar Radboudumc prenatale diagnostiek

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 09:08

Wat een rot cadeau Marlis. Hopelijk wordt het toch nog een mooie dag en wordt de conclusie dat het hartstikke goed gaat met de kleine meid.

Toch nog gefeliciteerd en hopelijk een mooie dag :(:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:25

Gnome schreef:
Wat een rot cadeau Marlis. Hopelijk wordt het toch nog een mooie dag en wordt de conclusie dat het hartstikke goed gaat met de kleine meid.

Toch nog gefeliciteerd en hopelijk een mooie dag :(:)

Ik hoop het maar vind dit echt een hele rare gang van zaken en ben er ook echt niet over te spreken.

Maar vandaag 30 weken zwanger op mijn 30e verjaardag. Heel apart haha

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:29

Marlis: dezelfde ervaring hebben wij ook wel een beetje bij het Radboud. Bij de verloskundige is het 'klein, maar ik maak me geen zorgen', bij het Radboud praten ze enkel over alles wat eventueel mis zou kunnen zijn. Ook wij hebben een klein kindje (P5-P10) en hoewel we verder altijd keurige echo's hebben, gaan we altijd met een naar gevoel het ziekenhuis uit. Fijn dat ze goed kijken, maar voor je eigen gemoedsrust wat minder ;) Rationeel blijven en eventueel na de tijd bellen met de verloskundige is wat ons helpt in ieder geval.
Hopelijk zien jullie een prachtig gezond kindje straks op de echo, probeer ook maar te genieten van het moment dat jullie je kindje weer zien.

In ieder geval van harte gefeliciteerd en maak er ondanks alles een mooie dag van :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:36

Melanie_D schreef:
Marlis: dezelfde ervaring hebben wij ook wel een beetje bij het Radboud. Bij de verloskundige is het 'klein, maar ik maak me geen zorgen', bij het Radboud praten ze enkel over alles wat eventueel mis zou kunnen zijn. Ook wij hebben een klein kindje (P5-P10) en hoewel we verder altijd keurige echo's hebben, gaan we altijd met een naar gevoel het ziekenhuis uit. Fijn dat ze goed kijken, maar voor je eigen gemoedsrust wat minder ;) Rationeel blijven en eventueel na de tijd bellen met de verloskundige is wat ons helpt in ieder geval.
Hopelijk zien jullie een prachtig gezond kindje straks op de echo, probeer ook maar te genieten van het moment dat jullie je kindje weer zien.

In ieder geval van harte gefeliciteerd en maak er ondanks alles een mooie dag van :D

Hmm die ervaring dus nu al hier alleen na een telefoontje. Vervelend zeg

Ze zegt ook Ja klein kindje en vermindert leven. Uhm nee niks vermindert leven dit is voor mij hele zwangerschap al dus niet dat er plots iets is veranderd..

Maar ze luisteren niet eens naar je ratelen gewoon door.

Hoop dat het net als bij jullie gewoon klein maar prima is.

Verloskundige belde ik gister nog en die zei ja ik kan niet zien welke code ze eraan hebben geplakt maar verzettem lijkt mij geen probleem als de afspraak maar binnen 1,5 week is.

En Radboud niet direct.

En bedankt voor de felicitatie.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:56

Marlis schreef:
Nou wat een aanfluiting zeg. Eindelijk iemand te pakken moeilijk doen want ja die afspraak moet gewoon door gaan want ja klein kindje en vermindert leven voelen

Dus ik zeg ik voel geen verminderd leven er zijn daar geen en veranderingen in en er is nergens haast mee hele zwangerschap niet en na de vorige echo moest ik ook gewoon een week wachten.

Ja maar mensen met kleine kindjes blijven nooit langer dan een week weg.

Nou kindje was klein maar binnen de curve nog maar nu in een. X omdat ze niet weten wat ze moeten met weinig leven voelen doen ze zo

En is alles opeens te klein terwijl het als er een echo gemaakt wordt gezegd wordt onder aan de lijn maar binnen marge

Dus op mn verjaardag gaan we naar Radboudumc prenatale diagnostiek
Wat ontzettend balen dat ze zo rot tegen je doen en je er een naar gevoel aan over houdt zo. Mocht je jezelf naderhand willen trakteren op een taartje er zit een goede patissier in de buurt (Strik) :)

Overigens heb ik wel positieve ervaringen met het Radboud met name met drs. Heidema en dr. Van Drongelen maar wij zijn dan ook niet daar vanwege een klein kindje dus dat is wellicht het verschil. Wel de ervaring dat een academisch ziekenhuis nou eenmaal heel veel probleemgevallen te zien krijgt en dus ook beter weet wat er mis kan gaan, maar sommige artsen zouden nog wat beter mogen leren communiceren (en balie medewerkers nog wel meer, maar dat vind ik in alle ziekenhuizen :=).

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:41

Frustrerend :(:) maar wel gefeliciteerd met je verjaardag! Toevallig dat je vandaag ook 30 weken zwanger bent. :D

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:46

Heel lastig Marlis. Ik duim voor jullie! De tip van Kiwipitje van het gebakje bij Strik is overigens een héle goede :) Of, als je zin hebt om het centrum in te gaan, bij Holy Sweets :Y) Lekker je verjaardag vieren én het feit dat je vandaag ook 30 weken zwanger bent (hoe toevallig!).

Dat is ook zo, Kiwipitje. Ze zien inderdaad de probleemgevallen, dus kennen ook de risico's maar al te goed. Zo relativeren wij het ook, en onze verloskundige overigens ook richting ons. Qua communicatie is er zeker een verbeterslag te maken. Hoewel de meesten erg vriendelijk zijn hoor. Bij ons begon de gynaecoloog het praatje met a, b, c is opvallend en zou dus mis kunnen zijn. Daarover een half uur gepraat (ik bijna in tranen, iets met hormonen enzo ;) ) om uiteindelijk bijna tussen neus en lippen door nog even te noemen "maar jullie hadden een keurige echo en voor nu geen reden tot zorg, we willen vooral graag bekijken of het goed blijft gaan". Dan denk ik: als je daarmee je gesprek begint, geef je een totaal ander gevoel mee.

Met onze eerste een week in het CWZ gelegen na de geboorte. Daar is mijn ervaring dat bijna alle verpleegsters zó onwijs vriendelijk en behulpzaam waren. De artsen waren over het algemeen wat afstandelijker en zakelijker, maar zien natuurlijk ook veel meer patiënten op een dag.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:56

Melanie_D schreef:
Dat is ook zo, Kiwipitje. Ze zien inderdaad de probleemgevallen, dus kennen ook de risico's maar al te goed. Zo relativeren wij het ook, en onze verloskundige overigens ook richting ons. Qua communicatie is er zeker een verbeterslag te maken. Hoewel de meesten erg vriendelijk zijn hoor. Bij ons begon de gynaecoloog het praatje met a, b, c is opvallend en zou dus mis kunnen zijn. Daarover een half uur gepraat (ik bijna in tranen, iets met hormonen enzo ;) ) om uiteindelijk bijna tussen neus en lippen door nog even te noemen "maar jullie hadden een keurige echo en voor nu geen reden tot zorg, we willen vooral graag bekijken of het goed blijft gaan". Dan denk ik: als je daarmee je gesprek begint, geef je een totaal ander gevoel mee.
Je moet het gewoon echt treffen met wie je aan de andere kant van de tafel hebt zitten. Ik ben tijdens deze zwangerschap afwisselend in drie ziekenhuizen onder controle geweest en echt niet alleen maar mensen aan de andere kant gehad waar ik mee op één lijn zat, maar je wordt er wel steeds handiger in de mensen om je heen te verzamelen die je vertrouwt en waarvan de manier van communiceren bij je past.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:22

Kiwipitje schreef:
Melanie_D schreef:
Je moet het gewoon echt treffen met wie je aan de andere kant van de tafel hebt zitten. Ik ben tijdens deze zwangerschap afwisselend in drie ziekenhuizen onder controle geweest en echt niet alleen maar mensen aan de andere kant gehad waar ik mee op één lijn zat, maar je wordt er wel steeds handiger in de mensen om je heen te verzamelen die je vertrouwt en waarvan de manier van communiceren bij je past.

Ik ben zelf verpleegkundige en moet ook veel communicatieve skills hebben en misschien dat ik me daarom dan ook wel meer irriteer als het zo gaat.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:26

Ik ben geen verpleegkundige maar ik vind het niet meer dan normaal dat mensen normaal en duidelijk met elkaar communiceren en niet onnodig paniek zaaien of alleen nog maar 'protocol' uit kunnen kramen als iemand kritische vragen stelt.

Hoe laat ben je aan de beurt vandaag?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:28

Kiwipitje schreef:
Ik ben geen verpleegkundige maar ik vind het niet meer dan normaal dat mensen normaal en duidelijk met elkaar communiceren en niet onnodig paniek zaaien of alleen nog maar 'protocol' uit kunnen kramen als iemand kritische vragen stelt.

Hoe laat ben je aan de beurt vandaag?

12 uur dus zijn onderweg.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:30

Succes!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:49

Hoi allemaal!
Ik lees wel mee, maar heb wat minder tijd om te reageren. :D Ben jullie zeker niet vergeten. ;)

Nicje spannend vandaag! Snap dat je je wat zorgen maakt, maar komt vast goed. Succes strakjes.

Azmay mooie ronde buik! Haha Nemo geeft papa gewoon een rugmassage vanuit jouw buik, is hartstikke lief ;)

Melanie och ja de moeder maffia... daar heb ik zo geen zin in haha. Ben wel altijd benieuwd wat voor types daar dan in zitten. Ben zelf altijd van er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, waarom zou je één manier dan door iemand z'n strot willen duwen...

Gnome, wees trouwens maar blij dat je zoveel kleren hebt. :D We moesten Hidde gisteren 5 keer nieuwe kleertjes aandoen. (Oeps) Bij de 5e keer moest ik gelijk aan jou denken dat jij een mooie voorraad hebt. ;)
Hoe gaat het met de hond?

Kiwipitje, vervelend van je energie. Hoe gaat het vandaag? Fijn dat jullie zijn goedgekeurd. Kan me voorstellen dat dat een opluchting was. Wel gek dat ze dat melden van die diabetes terwijl dat niet zo is. Waar is dat dan mis gegaan? Ik snap je wel dat dat je wat doet als je dat leest.
Leuk een zwangerschapsshoot!

Marlis als eerste een fijne verjaardag. Grappig 30 weken zwanger op je 30e verjaardag. Ga je het nog vieren vandaag?
Wat een nare ervaring zeg in/van het Radboud! Dan ga je daar ook niet lekker naartoe kan ik me voorstellen. Heeft het Radboud niet iets waar je heen kan met dit verhaal?

Freekieee verdorie zeg wat een schrik. Goed dat je hebt gebeld en ze ook bij je zijn geweest. Hoe gaat het vandaag met je? Dikke knuffel in elk geval.

[***], wauw een marathon lopen terwijl je hoogzwanger bent. Moet ik ook niet aan denken, ook niet als ik niet zwanger ben trouwens haha. Ik vraag mij soms wel af wat zo'n vrouw dan wil bewijzen... Al moet iedereen doen waar ze zich goed bij voelt natuurlijk. :)

MissAnnemijn bedankt voor de tips! De borstvoeding gaat gelukkig heel erg goed op het moment. Maar zeker fijn om deze tips achter de hand te hebben.

Het gaat hier allemaal goed. Hidde groeit netjes 40 gram per dag, dus helemaal top. Vannacht heeft hij ook weer doorgeslapen, we moeten zelfs hém wakker maken voor de voedingen.
Vanochtend hem voor het in bad gedaan. Meneer was zichtbaar aan het genieten. <3

Voor iedereen met controles vandaag, veel succes. Hopelijk is alles gewoon goed.
En iedereen met klachten, beterschap. Hopelijk gaan de klachten snel weg.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:54

Heel veel succes Marlis!

Wat een fijn bericht, Mriek. Wat heerlijk dat de borstvoeding goed gaat, hij lekker groeit en dat hij lekker doorslaapt! Lekker hè, zo'n badje. Dat is dan genieten voor Hidde, maar ook zo fijn voor papa en mama om hem te zien genieten ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 11:55

mriek1990 schreef:
Kiwipitje, vervelend van je energie. Hoe gaat het vandaag? Fijn dat jullie zijn goedgekeurd. Kan me voorstellen dat dat een opluchting was. Wel gek dat ze dat melden van die diabetes terwijl dat niet zo is. Waar is dat dan mis gegaan? Ik snap je wel dat dat je wat doet als je dat leest.
Leuk een zwangerschapsshoot!
Toch voelt dit niet als vervelende vermoeidheid (wat ik eerder in de zwangerschap wel had). Nu voelt het alsof het ook wel tijd is om minder te doen en te vertragen en naar binnen te keren.

Ik denk dat dat van die diabetes mis is gegaan omdat ik geen suikertest heb gehad, maar wel twee keer glucose geprikt heb en dat ze in alle haast dat heeft beoordeeld als 'oh nu is de suiker goed'. Want er staat dat het met dieet goed onder controle is.. alleen ik volg absoluut geen dieet :P Het streekziekenhuis heeft het voor nu ook niet in het systeem staan dat ik diabetes zou hebben maar goed die brief is daar dan ook nog niet binnen.

mriek1990 schreef:
[***], wauw een marathon lopen terwijl je hoogzwanger bent. Moet ik ook niet aan denken, ook niet als ik niet zwanger ben trouwens haha. Ik vraag mij soms wel af wat zo'n vrouw dan wil bewijzen... Al moet iedereen doen waar ze zich goed bij voelt natuurlijk. :)
In mijn vorige zwangerschap wilde ik ook zo lang mogelijk nog fanatiek sporten, in deze zwangerschap totaal geen behoefte aan. Mijn moeder zegt dat ze nog is gaan hardlopen de dag voordat m'n broertje werd geboren. Ik moet bijna aan de zuurstof als ik twee trappen op loop terwijl ik in het verleden dus wel marathons gelopen heb :P

mriek1990 schreef:
Het gaat hier allemaal goed. Hidde groeit netjes 40 gram per dag, dus helemaal top. Vannacht heeft hij ook weer doorgeslapen, we moeten zelfs hém wakker maken voor de voedingen.
Vanochtend hem voor het in bad gedaan. Meneer was zichtbaar aan het genieten. <3
Wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat. En knap dat je überhaupt tijd en energie hebt om op ons gepraat te reageren.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:03

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Marlis. En wat rot dat ze zo met je omgaan. Mijn duimen draaien voor een goede uitslag.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:05

Pff ego post. Loop vanaf parkeergarage naar hoofdingang van het ziekenhuis en struikel toch over mijn eigen voeten. Flinke smakker gemaakt, knieën en hand kapot maar het ergste mijn dr Martens helemaal beschadigd zo rot.

Een vrouw keihard gillen toen ze me zag vallen.

Echt lekker dagje

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 12:15

Jeetje Marlis het zit je niet mee op je verjaardag. Niet op je buik geland ook nog?

@mriek heel tof dat je überhaupt nog zulke reacties kunt posten haha. Fijn dat het goed kan zijn dat ik niet voor niets met een enorme voorraad kleding zit :')

Klinkt verder als een heel tevreden kindje. Super fijn!!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:23

Haha voorraad kleding komt dan goed van pas. En logisch dat je het druk heb mriek.

Nee volgens mij niet ving me val met knieën en handen op. Maar heel vreemd panty heel knieën kapot. Raar mens ben ik haha

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:55

Da's schrikken, hopelijk gaat de rest van je dag wat soepeler!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 13:35

Jeetje Marlis, wat balen dat je zo gevallen bent. En niet een fijne ervaring bij het Radboud, hopelijk was de echo wel goed? Toch nog gefeliciteerd ook!

Kiwi wat een gedoe ook met overdracht naar ander ziekenhuis. Hier sport ik ook niet meer. Net al last van mijn buik na een kwartiertje rustig lopen met mijn honden. Echt rot, maar is niet anders. Ik heb tot 20 weken nog agility gedaan wat aardig sprinten is ook, maar daarna voelde het echt niet fijn meer.
Dat IBCLC is eigenlijk niet echt een organisatie maar een keurmerk. Lactatiekundige mag volgens mij iedereen zich noemen, met IBCLC hebben ze ook echt een HBO niveau opleiding gevolgd.

Mriek dat klinkt heel fijn zo <3 Zoet kindje!

Melanie, dat is niet handig communiceren inderdaad. Beter eerst het goede nieuws en dan de rest.

Queen prima toch als dat voor jullie werkt!

Nicje hopelijk jullie controle ook goed vandaag!

Azmay lekker buikje inderdaad!

Freekie wat een drama zoveel pijn. Echt ellende hopelijk gaat het snel iets beter :(:)

Er is best veel gekletst, hopelijk heb ik niemand over geslagen nu..

Laatste dagen heb ik ook een beetje last van mijn buik, helemaal onderin. Het is geen pijn maar beetje ongesteldheidsgevoel ofzo. Lastig te omschrijven. Ook soms last van lage onderrug. Morgen even langs huisarts, daar wordt urine ook standaard gecheckt dus dat is fijn. En in de middag nog naar verloskundige. Vanmorgen nog wat geknipt, heb nu een stapeltje liggen. Wilde wat naaien maar heb last van mijn rug en buik na rondje lopen dus ga eerst nog even liggen denk ik :(

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 13:49

Grappig trouwens te lezen hoe iedereen het doet qua werk. Hier eigenlijk dus nog best traditioneel 5 om 3 dagen. Maar ik wil eigenlijk niet meer en man zijn werk is ook zijn passie dus voor nu goed zo :)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 13:49

Last onderin kan ook indalen zijn (dat schijnt blijkbaar bij deze termijn al normaal te zijn?). Ik heb het idee dat die van mij al lekker aan het afdalen is, maar dat hoor ik binnenkort van m'n verloskundige.

Mijn verlof is 'begonnen' (had nog veel vakantie uren van vorig jaar) en ik voel me opeens zo vreselijk niet mobiel. :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:45

Waar de groei onderaan de curve gemeten was vorige week is de groei nu gemiddeld gemeten.

Alles ziet er goed uit.
Ligt nog steeds in stuit.

Alleen wel weinig beweging maar er is wel beweging. Dus nu moet ik over twee weken bij andere echoscopiste weer zo zelfde echo en indien dan zelfde willen ze vruchtwater punctie

Ik vroeg waarom geen ctg dan maar niet echt antwoord op gekregen.