Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:24

Shaggy09 schreef:
Alsof je bij alle andere vaccins in je leven wél de bijsluiter hebt zitten bestuderen. :+

Daar was ik te jong voor,kon nog niet lezen. }>
Nu laat ik me niet zomaar meer inspuiten hoor.
Al helemaal niet wanneer de testperiode tot 2023 duurt.
Ben je gewoon testpersoon.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:25

loriene schreef:
pien_2010 schreef:
Waar haal je deze afbeelding vandaan? Ik krijg dit niet gevonden.

Gevonden op internet.

Goh je meent het, mag ik de link?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:27

bigone schreef:
loriene schreef:
Eten vindt ik wat anders dan een vaccin.
Maar dat is mijn mening.

Jij wilt je niet laten vaccineren, absoluut je goed recht, je houd je ook niet aan maatregelen die jij onzinnig vind, ook je goed recht. Maar heb je kinderen? ook nooit gevaccineerd, zelf ook nooit gevaccineerd??
Eet je wel eens een peer?

Onze kinderen zijn gevaccineerd,toen vertrouwde ik op de overheid dat zulks veilig was.
Nu niet meer.
Nee eet nooit peer,zijn die gevaarlijk dan? :D

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:33

Ik lees nooit bijsluiters... je krijgt er altijd meer van dan de kwaal

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:34

pien_2010 schreef:
Goh je meent het, mag ik de link?

https://www.astrazeneca.nl/content/dam/ ... xp_02-2023).pdf

loriene schreef:
[ [url=m/7AOlQu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als wappies dit zouden zeggen zou dat een verademing zijn. Dan zouden ze eindelijk eens de waarheid spreken.
Tot nu toe heb ik gehoord dat er “stukken chimpansee” in zaten, dat het gemaakt werd van “geaborteerde foetussen” en dat je “genetisch gemodificeerd werd”.
Nog geen enkele wappie horen spreken over adenovirussen van chimpansees of “cellijnen van”.

Ik snap ook niet waarom er gedaan wordt alsof dit geheim is, er is echt zoveel informatie over te vinden waarom dit volledig onschuldig is. Het is een beetje als dit plaatje

Afbeelding

Edit: linkje en plaatje repareren
Laatst bijgewerkt door secricible op 20-02-21 13:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:35

loriene schreef:
Shaggy09 schreef:
Alsof je bij alle andere vaccins in je leven wél de bijsluiter hebt zitten bestuderen. :+

Ik denk dat je nu dan nog steeds niet kan lezen. Er zit namelijk geen chimpansee verwerkt in het vaccin, daarnaast zijn de ingrediënten niet van dierlijke of menselijke oorsprong. Mijn bron? De folder van astrazeneca zelf voor zorgprofessionals.
In deze folder staan ook nog bronnen die met wetenschappelijke onderbouwing uitleggen waar de ingrediënten vandaan komen. En hoe dit vaccin tot stand is gekomen.

https://www.astrazeneca.nl/content/dam/ ... 0Final.pdf

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:35

loriene schreef:
Eten vindt ik wat anders dan een vaccin.
Maar dat is mijn mening.

Heb je dan ook grondige kennis ter zake over voeding en additieven of is het gewoon een idee ?
Je denkt dat er van alle ellende wat in eten gestopt wordt geen residu in je lichaam achterblijft ?
Keep on dreaming :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:38

Loriene, wanneer je geloofd dat vaccins gevaarlijk zijn dan moet je inderdaad geen peren eten, levensgevaarlijk. En proefkonijnen? Nee hoor, elk GOEDGEKEURD medicijn heeft een opvolgperiode van drie jaar. Dat is standaard zo en niet alleen voor vaccins maar ook een aspirientje of middel tegen diarree.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:40

Citaat:
Hetbevatgeenmelk,lactose,soja,ei,mais/maïszetmeel,pinda's of gluten8.
⚫ Geenvandeingrediëntenzijnvanmenselijkeofdierlijkeoorsprong8.
⚫ Hetwerkzamebestanddeel,hetgemodificeerdeadenovirus, wordt gekweekt door gebruik te maken van cellen van menselijke oorsprong, menselijke embryonale niercellen genoemd (HEK293). Geen van deze cellen zijn aanwezig op het moment dat het vaccin wordt toegediend 2, Folegetti.

Dit staat er. De werkzame stof is gekweekt op menselijke embryonale niercellen. Maar zit niet in het vaccin.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:44

werkzame stof van het Pfizer vaccin: TOZINAMERAN

Hulpstoffen: ((4-HYDROXYBUTYL)AZAANDIYL)BIS(HEXAAN-6,1-DIYL)BIS(2-HEXYLDECANOAAT)
1,2-DISTEAROYL-SN-GLYCERO-3-PHOSPHOCHOLINE
2-[(POLYETHYLEENGLYCOL)-2000]-N,N-DITETRADECYLACETAMIDE
CHOLESTEROL
DINATRIUMWATERSTOFFOSFAAT 2-WATER (E 339)
KALIUMCHLORIDE
KALIUMDIWATERSTOFFOSFAAT 0-WATER (E 340)
NATRIUMCHLORIDE
SACCHAROSE
WATER VOOR INJECTIE

Nou waar zijn die apen gebleven :')

Dat ik nog leef na een vaccinatie het blijkt toch een wonder te zijn. Ik begon al erg trekt te krijgen in bananen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:44

Zebrastreep schreef:
werkzame stof van het Pfizer vaccin: TOZINAMERAN

Hulpstoffen: ((4-HYDROXYBUTYL)AZAANDIYL)BIS(HEXAAN-6,1-DIYL)BIS(2-HEXYLDECANOAAT)
1,2-DISTEAROYL-SN-GLYCERO-3-PHOSPHOCHOLINE
2-[(POLYETHYLEENGLYCOL)-2000]-N,N-DITETRADECYLACETAMIDE
CHOLESTEROL
DINATRIUMWATERSTOFFOSFAAT 2-WATER (E 339)
KALIUMCHLORIDE
KALIUMDIWATERSTOFFOSFAAT 0-WATER (E 340)
NATRIUMCHLORIDE
SACCHAROSE
WATER VOOR INJECTIE

Nou waar zijn die apen gebleven :')

Dat ik nog leef na een vaccinatie het blijkt toch een wonder te zijn. Ik begon al erg trekt te krijgen in bananen.

Het gaat ook om AZ ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:45

loriene schreef:
Shaggy09 schreef:

Nou dan, en je leeft nog. En je kids ook nog. Je bent jezelf gewoon aan het tekort doen door zo kortzichtig na te denken over dit (of überhaupt een) vaccin. Je bent altijd een testpersoon bij alles wat jij in je mond stopt of gebruikt. Zie post van bigone.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:47

Gelukkig is niemand verplicht zich te vaccineren. Als jij denkt dat je dan een chimpansee ingespoten krijgt, of foetuscellen, prima toch.

Gelukkig zijn er genoeg mensen wel bereid tot vaccinatie. En dan alsjeblieft niet zeuren als festivals beperkingen opleggen zonder vaccinatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:50

Inmiddels al twee reisorganisaties die komende zomer alleen gevaccineerden in hun hotels willen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:53

bigone schreef:
Inmiddels al twee reisorganisaties die komende zomer alleen gevaccineerden in hun hotels willen.

Dat las ik ook al! Ik heb er nog wel een beetje gemengde gevoelens over , ook al ben ik gevaccineerd. Ik denk dat we wel last gaan krijgen van nog meer verdeling onder de bevolking. Anderzijds ben ik het eens omdat je dan zeker weet dat je een veilige vakantie kunt hebben.

Heel eerlijk ik denk dat er nog wel een illegale handel gaat ontstaan met het verkopen van nep documenten.... Dus wordt nog wel een puntje wat denk ik echt goed uitgewerkt moet worden.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:55

secricible schreef:
Gelukkig is niemand verplicht zich te vaccineren. Als jij denkt dat je dan een chimpansee ingespoten krijgt, of foetuscellen, prima toch.

Gelukkig zijn er genoeg mensen wel bereid tot vaccinatie. En dan alsjeblieft niet zeuren als festivals beperkingen opleggen zonder vaccinatie.

Ik ga echt niet zeuren hoor.
Heb geen vaccin nodig om leuke dingen te gaan doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:56

Nederland wil er in principe niet aan. VVD is zelfs tegen dat particulieren dit mogen. Dus ik kan me ook zo voorstellen dat ze weinig moeite gaan doen voor die vaccinatiebewijzen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:57

loriene schreef:

Huh, maar die foto van de bijsluiter ontkracht toch de eigen tekst die erboven staat :?

Lees je eigenlijk wel?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:02

verootjoo schreef:
loriene schreef:

Huh, maar die foto van de bijsluiter ontkracht toch de eigen tekst die erboven staat :?

Lees je eigenlijk wel?

Misschien goed lezen dan snap je het wel :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:05

secricible schreef:
Nederland wil er in principe niet aan. VVD is zelfs tegen dat particulieren dit mogen. Dus ik kan me ook zo voorstellen dat ze weinig moeite gaan doen voor die vaccinatiebewijzen.

Nederland is stom als ze daar niet aan mee doen. Krijgen we hier dus ook ongevaccineerde toeristen/reizigers binnen want daar zullen dus ook wel geen eisen aan gesteld worden. Een negatieve test van 48 uur oud zegt niet zoveel natuurlijk, in die 48 uur kunnen ze het nog opgepikt hebben en dan mooi in het land waar ze op vakantie gaan gaan verspreiden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:09

elnienjo schreef:
secricible schreef:

Nederland is stom als ze daar niet aan mee doen. Krijgen we hier dus ook ongevaccineerde toeristen/reizigers binnen want daar zullen dus ook wel geen eisen aan gesteld worden. Een negatieve test van 48 uur oud zegt niet zoveel natuurlijk, in die 48 uur kunnen ze het nog opgepikt hebben en dan mooi in het land waar ze op vakantie gaan gaan verspreiden.

Toch voelt men hier meer voor het testen. Wat ik dus echt niet snap. Ik heb ook liever de zekerheid van vaccinaties.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:12

Testen is veel duurder dan vaccineren. Okee, nu kunnen we nog niet massaal vanwege schaarste maar in het najaar zou toch iedereen die wil gevaccineerd kunnen zijn lijkt me.

Overigens zou ik het ook een goede zaak vinden als de nu al gevaccineerden (80+) weer meer mogelijkheden krijgen (een zonnebloem toertje met een boot bijv) Die zitten in de laatste jaren van hun leven en hebben al 'n jaar opgesloten gezeten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:14

Het gaat als het goed is maar om een paar maanden. Als voldoende mensen gevaccineerd zijn boeit het niet of mensen met corona hierheen komen.

Ik vind het spastisch om zo beperkingen op te leggen aan een ziekte die (na vaccinatie) niet veel enger us dan de griep. Het is geen ebola ofzo...

Over versoepeling voor gevaccineerden in verpleeghuizen stond een stuk op nos waarom dat vrij ingewikkeld wordt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:16

secricible schreef:
Het gaat als het goed is maar om een paar maanden. Als voldoende mensen gevaccineerd zijn boeit het niet of mensen met corona hierheen komen.

Ik vind het spastisch om zo beperkingen op te leggen aan een ziekte die (na vaccinatie) niet veel enger us dan de griep. Het is geen ebola ofzo...

Over versoepeling voor gevaccineerden in verpleeghuizen stond een stuk op nos waarom dat vrij ingewikkeld wordt.

Ik heb 't meer over de thuiswonende ouderen die nog actief meedoen in de maatschappij doordat ze allerlei clubjes hebben die nu allemaal zijn stilgevallen. Zodra die gevaccineerd zijn zou dat weer op kunnen starten lijkt me.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:19

Zolang we niet weten of ze besmettelijk blijven lijkt dat me vrij onverstandig, totdat alle kwetsbaren zijn gevaccineerd. Anders ga je een groot onzichtbaar vuur creëren wat buiten de groep ouderen alsnog oplaait.