Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:51

Haha bij mijn vorige auto ging de autorradio steeds aan en uit als ik over een heuvel reed... En in België :x
Moest ik zelf maar zingen _O-

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:56

Ik begrijp van Belgen dat ze dit ook zo hebben begrepen, dus of het aan de (Nederlandse) media ligt of ergens anders aan, is (me) niet duidelijk.

Deze frustratie (en ik ben ook maar een mens, die een klap heeft gekregen van de vorige grens sluiting, dus laat me ook een keer mijn frustraties uiten en onredelijk) gaat me overigens niet om de Belgen als zijnde inwoners, maar om de beleidsmakers. Nonetheless, als ik mijn huis naar Brabant kon verplaatsen deed ik het wel :D.

De burgemeesters hier laten het overigens over het algemeen wel om negatief te zijn over Belgische bezoekers.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:59

Wat ik hier op bokt lees vinden de Belgen zelf ook hun beleidsmakers wel eens bijzonder.
Corrigeer mij als ik dat fout heb begrepen Belgische bokkers.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:07

Tuurlijk, net zoals in Nederland ;)

Denk dat beleidmensen het nooit voor iedereen goed kunnen doen, ongeacht het land.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:09

dromertje2 schreef:
Tuurlijk, net zoals in Nederland ;)

Denk dat beleidmensen het nooit voor iedereen goed kunnen doen, ongeacht het land.

Ja, eens.
En het is overal wel wat he.
De Nederlanders zeuren over eigen regels en overheid, schoppen tegen de belgen. En bij de Belgen is het net andersom.
Het is net of we allemaal maar mensen zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:23

lenaa_tje schreef:
Mindim schreef:
Hier moeten ze inloggen op teams op gezette tijden. Maar dat zijn geen hele dagen. Ze proberen per vak een uur per week te geven.
Met wiskunde is dat maar een kwartier, want de klas wordt in dat uur in 4 groepen gedeeld. Dus het houdt niet over, ik moet dus vaak nog wel eens extra uitleg geven.

En dat is VO? Jeetje..

Ik heb gewoon op dezelfde tijd als normaal de hele klas voor m’n neus. (Niet dat je ze ziet.. vaak hebben ze de camera niet aan en reageren ze via de chat, dat vind ik wel vervelend ..) De invulling van je lessen is natuurlijk vrij. De verplichting is dat je ingeval met de videochat begint en eindigt in 1 lesuur.
Wat verschilt is hoe en ook het platform wisselt wel wat. Maar dat is logisch.

De jeugd is verplicht de camera aan te hebben, zo niet dat krijg je een notitie voor absentie achter je naam.

Wat ik ook lastig vind is dat de uren soms zo ver uit elkaar liggen. Dan moet je om 8.15 tot 9.45 achter je pc zitten en dan om 13.30 weer. Dat had ik liever iets dichter op elkaar gezien, maar ja.
Wat school hier ook doet, is dat ze meer opdrachten geven ala filmpjes maken, werkstukken maken, Kunst en Cultuur gaat helemaal los :') dus al met al is het veel en veel meer werk. Voor engels moet je een compleet werkstuk over je vakantie inleveren, terwijl dat normailter gewoon met het boek werd gewerkt. Het voelt af en toe een beetje als bezigheidstherapie :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:58

lenaa_tje schreef:
Het enige waar ik mij aan stoor in België is de weg. Ik rijd daar gewoon niet graag :')
Nu woon ik zo’n 380 km verder op dus kom er niet vaak.

En daar stoor ik mij in zuid Limburg ook aan. Hoe zo is het daar normaal dat je midden op de weg je alarm lichten aan gooit en stil gaat staan om elkaar te begroeten :))
M’n schoonouders zeiden dat zij zich er na 2 jaar niet meer over verbazen.

Hier doen wij de alarmlichten zelfs niet aan... we gaan gewoon stilstaan om even te babbelen :')
Achteropkomend verkeer moet toch altijd kunnen stoppen voor onvoorziene dingen ... O:)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:12

Pandora2 schreef:
lenaa_tje schreef:
Het enige waar ik mij aan stoor in België is de weg. Ik rijd daar gewoon niet graag :')
Nu woon ik zo’n 380 km verder op dus kom er niet vaak.

En daar stoor ik mij in zuid Limburg ook aan. Hoe zo is het daar normaal dat je midden op de weg je alarm lichten aan gooit en stil gaat staan om elkaar te begroeten :))
M’n schoonouders zeiden dat zij zich er na 2 jaar niet meer over verbazen.

Hier doen wij de alarmlichten zelfs niet aan... we gaan gewoon stilstaan om even te babbelen :')
Achteropkomend verkeer moet toch altijd kunnen stoppen voor onvoorziene dingen ... O:)

Ah! Dat verklaart het :D
:)) :))

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:13

pien_2010 schreef:
SusanH schreef:
Dank je. Jij ook sterkte, en de andere harde werkers natuurlijk ook. Wij hebben alles afgezegd. Niet dat we nu zoveel gepland hadden. Maar kerstavond schoonouders gaat niet door en eerste kerstdag komen mijn ouders ook niet. Tweede kerstdag ga ik werken. Dit weekend ook extra werken.

Jullie zijn toppers, we praten vaak over de zorg hier op dit moment en we denken veel aan jullie.

Ik ben in afwachting van of ik morgen extra moet werken of niet. Neem het maar met de dag.
Mijn ouders willen graag dat ik kom met Kerst, maar van mij hoeft het niet zo.

Dank je Pien, echt lief!!

Zijn er ook supermarktmedewerkers hier? Ben benieuwd hoe er onder die groep over deze voorstellen wordt gedacht: https://www.ad.nl/werk/fnv-sluit-alle-s ... ~a3944d10/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:57

Dat kun je met supermarkten wel doen. Zorginstellingen helaas niet. Ik zit er nu echt middenin vanaf deze week. Ik maak me grote zorgen. We hebben al veel uitval door allerlei andere redenen dan covid. Zieker collega's kunnen we er niet bij hebben nu. En de kans is heel groot dat er meer uitval gaat komen nu. Ik kan het ook niet gebruiken. Wie zorgt er dan voor de paarden?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:58

Hier is de supermarkt altijd al gesloten tijdens kerst :+ maar goed, ook nooit op zondag open. Dus helemaal representatief is het niet

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:12

Ineke2 schreef:
pien_2010 schreef:
:x eens. Ooit lag ik in diepe rust en toen manlief de grens over ging van Frankrijk naar België schoot ik wakker en zei→ "zijn we nu al in België"? _O- .
Zelfs cabaretier Goebels maakt daar grapjes over.

Bedoel je niet Geubels? :D

Sorry, ik heb dyslexie. Het is voor mij heel erg moeilijk om alles altijd en telkens weer te checken en nog eens te checken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:26

Geeft niet hoor, ik vond de vergissing gewoon grappig, omdat Goebels een Duitser is :D

Citaat:
Toch verwacht Martens geen paniekerige 24 december en volop gehamster in de winkels als een dag later de boel op slot gaat.

Ik verwacht juist wél extra drukte als er besloten word dat de supermarkten met kerst sluiten.
Maargoed het is sowieso gekkenhuis in de supermarkten... Ik ga alleen nog maar s’ochtends vroeg boodschappen doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:27

Haha Pien dat geeft niet, de verwarring is alleen grappig vanwege wie Goebels wel is.

Edit. Tegelijk gepost!

En ik ben blij met de groothandel pas.. beetje stom misschien

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:29

Hier gaat de AH juist beide kerstdagen open om drukte te spreiden.

En dat is heel wat in een dorp waar de streng christelijken politiek de overhand hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:59

lenaa_tje schreef:
Haha Pien dat geeft niet, de verwarring is alleen grappig vanwege wie Goebels wel is.

Edit. Tegelijk gepost!

En ik ben blij met de groothandel pas.. beetje stom misschien

Dat snap ik, maar ik vind het zelf heel vervelend iedere keer die fouten en doordat ik nu zoveel Frans leer en ook Engels praat heb ik ook weer meer last van mijn dyslexie in het Nederlands en ik vind het gewoon k.t! ;(
Maar het gaat te vaak goed vandaar dat ik het niet in mijn onderschrift zet, want de spellingscontrole helpt mij goed en ook het paar keer nalezen na plaatsing→ bv na 10 minuten→ als ik even afstand heb genomen. Alleen deze had ik niet gezien

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:10

Dag Sinterklaas :(

(Klopt die column uit juli opeens meer..)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:00

bigone schreef:
De mensen die in Maart vonden dat we het toch net als de Zweden konden doen ? Daar gaat het inmiddels ook compleet fout. Las er vanavond wat over maar had van onze vrienden ook al gehoord dat het fout ging.

Gaat hier inderdaad falikant verkeerd, we hadden gewoon lekker de grenzen moeten dichtgooien op facebook zag ik zoveel Toeristen die lekker uit rood gebied oa nederlanders hier heen kwamen rijden omdat het zo lekker rustig is :Y)

onze regels vanaf 24 dec tot 24 jan.

Wij mogen dus nog wel naar een restaurant maar max 4 personen aan de tafel
geen alcohol verkoop na 8 uur
een max nummer van personen in winkels, gyms etc gebaseerd op de grote van het bedrijf
ze willen dat de winkels geen midden op de dag sale doen (dat is hier heel normaal) dat is advies
advies voor kapjes op in trams etc, vanaf 7 janu willen ze het verplichten geloof ik
zoveel mogelijk thuiswerken waar het kan
ze willen ook dat musea etc de deuren sluit
Bepaalde scholen gaan online tot 24 jan. (ben niet helemaal zeker hoe de scholen vergelijken volgens mij vanaf 16 jaar)

https://www.krisinformation.se/nyheter/ ... -julhelgen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:10

In Zweden heeft de regering nu ook de leiding overgenomen mbt bestrijden van Corona ipv dat het Zweedse rivm met goeroe aan het hoofd beslist . Vriend werkt in Gothenburg’ s ziekenhuis en er zijn veel ic verpleegkundigen vertrokken na de eerste golf , die konden het niet meer aan, nu is de tweede nog heftigere golf bezig en komen ze heel veel personeel te kort wat weer een trauma geeft aan de mensen die het werk moeten doen. Ze komen 10 handen per persoon te kort .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:11

Pff. poedersuiker nieuws. Doordat mijn zwager als ernstig ex-COVID patiënt nog steeds controles heeft, is er een bobbel in een speeksel klier ontdekt met mogelijk foute cellen. Verder onderzoek volgt nog. Nou dat weer. Arme kerel.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:15

ja erg poedersuiker Bigone ik heb het gehoord (ik woon ook in GB) :(

edit in stockholm is het ook falikant mis
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 19-12-20 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:15

rien10 schreef:
Pff. poedersuiker nieuws. Doordat mijn zwager als ernstig ex-COVID patiënt nog steeds controles heeft, is er een bobbel in een speeksel klier ontdekt met mogelijk foute cellen. Verder onderzoek volgt nog. Nou dat weer. Arme kerel.

Jeetje, wat sneu. Maar mogelijk foute cellen? Nog niet zeker dus? Sterkte, eerst COVID en dan dit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:16

Is inderdaad nog niet zeker. Maar ik schrik wel van dit nieuws.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:24

Dat kun je er na zo’n heftige periode nu net niet bij hebben Rien, van de andere kant, zonder Corona besmetting en dus nu controles hadden ze het misschien( in geval het fout is) pas te laat gevonden , sterkte er mee.