4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:26

Oei oei ik hou het effe niet bij in het topic !
Weer fulltime werken tuinieren moestuinieren en paarden is een beetje veel .
Ik ga morgen even een grote bijlees post maken .
Voor nu heb ik 2 foute dagen achter de rug na een verder goede week en blijft de weegschaal me alweer 2 weken goede cijfers tonen ~~}>
Morgen ga ik iedereen bijlezen en lijstjes plaatsen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:52

Kiwi: ik verbaas me juist, vind dat ik best veel eet en daarmee gelijk blijf. Voor ik afgelopen mei ging afvallen kwam ik echt super snel aan. Vraag me niet wat er is veranderd.
Verleidelijk zijn die paaseitjes he, gelukkig is die periode alweer bijna voorbij. Gister goed gegaan?

Welkom terug mjwb! Goed voornemen weer een gezondere levensstijl. Succes, hopelijk haal je weer motivatie uit het topic.

Little_birdy; logisch toch dat je het niet altijd bij kan houden. Geeft ook niks!

Wij gaan vanavond met de avonddienst pizza bestellen met zn alle, dus de rest van de dag daar een beetje rekening mee gehouden.
O: 150 gr Griekse yoghurt met een mix van chiazaad, gebroken lijnzaad, zonnebloempitten en goji bessen. 150 ml optimel drink.
L: afbak stokbroodje met ham en een plak oude kaas.
T: banaan
A: chicken bloemkoolbodem pizza van new yorker
T: 4 bosbessenbroodjes (van die kleine rolletjes)
T: 3 maïswafels paprika, als ik nog trek heb 30 gr rijstzoutjes.

Totaal: 2057 incl mijn drinken :))
B; nu op 9.000 stappen en werk nog tot 23.30. Vanmorgen wel een buitenrit gemaakt van een uur.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:30

Welkom terug _mjwb! Fijn hardgelopen?

@linoleum; auw dat van je voet klinkt pijnlijk. Hoe was de restaurant tocht?

@lis_ol nou snap wel dat je dan paaseitjes pakt. Vandaag meer tijd gehad voor het eten?

Hier lekker weekend gehad. Fijn gewandeld, gesport en paard gereden.
In het weekend heb ik vaak in de ochtend geen tussendoortje merk ik. Ben dan ook iets later op.

Gisteren:
O: ontbijt muffin en 100gr Griekse yoghurt
L: broodje met gegrilde groenten en een beetje Dahl.
T: handje nootjes en een hartige muffin
D: Saoto soep met oa kip, taugé en noodles
T: klein blokje chocolade

B: lange wandeling met de hond. Heb deze dag de 10.000 stappen ruim gehaald
Drinken: thee, water, Slimpie en een kop chocomel

Vandaag:
O: 100gr Griekse yoghurt en ontbijt muffin.
L: pasta met kip en leftover groente
T: eiwitreep
A: aardappels uit de oven, bloemkool en ossenhaas met rode port saus <3

B: uurtje crossfit en rustig buitenritje
D: koffie, water, thee, Slimpie en een wijntje bij het eten.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:38

Little_birdy - Leuk een moestuin! Wat heb je vooral erin staan? Super van de goede cijfers op de weegschaal!

Lis_Ol - Dankjewel! Lekker pizza. Ik zag hem in de Show jouw maaltijd topic en hij zag er super lekker uit <3 Lekker lijstje!

Josien_ - Het ging voor na zo’n lange tijd toch best wel goed! Lekker toch om in het weekend wat langer te slapen! Ik verkies slaap boven eten hoor :') Lekker lijstje! Je soep van gisteren klinkt heel erg lekker.

Mijn lijst van vandaag:
T - eiwit shake (schep Whey, halve banaan en koffie)
M - drie geroosterde boterhammen met 1 gekookt ei en 1 plakje ham
A - halve stokbrood van de AH door vieren gedeeld; 1 met pate, 1 met kipfilet, 1 met brie en 1 met biefstuktapenade en uiensoep

B - 5,5 km hardlopen en de dagelijkse klusjes die je hebt als je paarden aan huis staan
D - 3 kopjes koffie, 2 glazen Fanta zero en 2 flesjes water

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:53

Kiwi_ schreef:
Dit weekend druk geweest en even geen tijd gehad voor lijstjes. Laten we het er op houden dat het zaterdag niet goed was (iets met vriendin, wijn en chips) en zondag wel een goede dag. Wel beide dagen gefietst en goed aan m’n stappen gezeten.
Mijn knie gaat zo goed dat ik zaterdag op m’n jonge (en wat boevige) paard gereden heb en vandaag een uurtje trainen aandurfde. Zonder pijn door heen gekomen en nu ook geen last gelukkig. Echt super blij mee, en ik kon nog redelijk wat gewicht hebben. Hopelijk woensdag ook de laatste keer fysio.

Lijstje:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: handje snoeptomaatjes
M: hamburger, gekookte aardappelen, witlof met ham en kaas uit de oven
T: appeltje en een mandarijn
A: stukje roggebrood met kaas en ei, 2 rijstwafels met sandwichspread, 2 crackers met Philadelphia
T: beetje kvarg stracciatella
Totaal: 2000
B: uur krachttraining, 50minuten gewandeld en m’n normale bezigheden. Totaal 12500 stappen.

En voor morgen de volgende
T: handje witte druiven en een sinaasappel
M: Risotto
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop 2 rijstwafels met sandwichspread en kipfilet en 2 plakjes ontbijtkoek zero.
T: beetje kvarg stracciatella en een stroopwafeltje en speculaasje
Totaal: 1950
B: minimaal 10000 stappen en 15 km op de mountainbike

Ondanks 1 slechte dag meteen alles weer goed opgepakt dus super hoor !
Lekkere lijstjes en goed bewogen

IMAY1990 schreef:
Mijn lijstje voor de afgelopen 2 dagen:

Gister
O - Griekse yoghurt met muesli
L - Volkorenbrood met Kip Samba salade
T - Fanta
A - Duits biefstuk, worteltjes en aardappelkroketjes met wimpiesaus
Totaal: 1500
Beweging: 7500 stappen

Vandaag
T - Bullit
L - Volkorenbrood met Kip Samba salade
A - Ossenhaas, doperwtjes en aardappelkroketjes met knoflooksaus
T - Fanta
Totaal: 1600
Beweging: 12500 stappen waarvan een half uurtje hardlopen

Ik ben door de inhoud van mijn snoep/snack la heen en ga morgen als ik toch al naar de markt en supermarkt ga aanvullen. Dan wordt het ook weer iets makkelijker om aan de 1650 te komen zonder fris.

Oef je zit inderdaad wel heel laag zo , je zou ook makkelijk wat grotere porties kunnen afwegen dan zit je ook meteen hoger :j
Geweldig leuke kat heb je !

linoleum schreef:
[
Ik heb gisteren wat rommelig gegeten. Gistermiddag wat meetings en ineens wat spoedklussen die perse de zelfde dag geregeld moesten worden ivm deadlines. Dat resulteerde erin dat ik 's middags te weinig had gegeten, waardoor ik 's avonds wat teveel heb gegeten. Niet rampzalig, maar met een extra snack in de middag was het niet gebeurt.

Lijstje gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 3 paaseitjes, 2 cracotte met kaas (had nog 2 gekookte eieren gepland, maar daar dus niet aan toegekomen)
A: risotto (zelfde als maandag)
T: clif bar crunchy peanut butter
T: 3 rijstwafels met chocola (die dus niet in de planning stond)
Totaal 1.994 kcal
B: 10.000 stappen

Nu lekker even aan de koffie en beetje Bokt en nieuws lezen. Daarna naar de kapper en heb er zoveel zin in! Vanmiddag in huis bezig en vanavond ga ik nog wandelen met een collega waarmee ik eerder in zelfde team zat. Even bijkletsen en roddels uitwisselen :+

Mooie lijstjes heb je en dat rommelig eten herken ik .
Grote valkuil voor me ook in de ochtend te weinig en avond te veel
15 cm eraf is heel veel ik mag zaterdag weer dan ook zoveel eraf hahaha
En sushi <3

black_kelpie schreef:
Hier weer ietsje positiever ingesteld dus, stom hoeveel invloed een cijfertje op een weegschaal daarop heeft. Ik moet er gewoon rekening mee houden dat ik 2 weken in de maand afval, en 2 weken niet of amper, en dan ook gewoon niet op die weegschaal gaan staan.

Beweging gaat ook oké, gisteren lekker een eind in het bos gelopen met de hond en vandaag dressuurles.

Lijstje van gisteren;

O; chocolade havermout met pindakaas en banaan
L; tosti kaas/salami/pesto met sriracha-mayo
T; 4 witte paaseitjes
A; empanada's met kip en tomatensalade (HelloFresh)
T; Optimel appel/kaneel kwark

Vandaag;

O; chocolade havermout met pindakaas en banaan (verrassing)
L; 2 Cheezers (jaren '90 dingetje en mijn guilty pleasure :') Pitabroodjes met kaas en jam uit de magnetron, voedingswaarde van een pantoffel maar zo lekker)
A; parelcouscous met gerookte zalm, avocado, spinazie, witte kaas en walnoten (HelloFresh)
T; druiven

Goed van je ! En inderdaad je kan niet altijd maar in 1 rechte lijn afvallen dat heb ik ook gemerkt .
Maar uiteindelijk komt het echt goed

Lis_Ol schreef:
Mijn lijstje voor vandaag, wil graag weer wat meer fruit tussendoor, ga morgen boodschappen doen dus dan komt dat er weer extra bij. Vandaag niet super gezond, maar wel lekker.
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
T: 2 maïswafels met cottage cheese en aromat.
L: 2 volkoren crackers, 1 met grilworst, 1 met geitenkaas en komkommer.
T: schaaltje paprika pringels :))
A: noodles met groene pesto, kipfilet, champignons, paprika, ui, rucola en wat parrano snippers.
T: 150 gr B&J salted caramel brownie
T: plak bananenbrood.
Totaal 1961
Qua beweging zit ik nu op 9.000 stappen maar ga zo nog een groot rondje met de hond. Verwacht wel op minimaal 13.000 uit te komen + 40 minuten dressuur training.

Heerlijke lijst en veel bewogen super toch !dan verbrand je wel goed inderdaad

Kiwi_ schreef:
Gister heel goed begonnen, maar na een dag vol zeurende collega’s en klanten en vervolgens de persconferentie een goede chocolade-uitglijder gemaakt. Ben er zo klaar mee dat m’n sociale leven zo stil ligt, op de paar mensen die ik wel zie na dan. Vraag me dan ook af waarom ik eigenlijk aan m’n gewicht werk omdat ik toch niemand zie, maar gelukkig vandaag weer goed op kunnen pakken.

Lijstje:
T: sinaasappel
M: gehaktbal, spruiten, gebakken aardappelen
T: appeltje en een cracker met een gekookt ei
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop 2 rijstwafels met sandwichspread en kipfilet en 2 plakjes ontbijtkoek zero
T: 3 paaseitjes
Totaal: 1870
B: uur bootcamp, 50 minuten gewandeld en m’n normale bezigheden. Totaal ruim 17.000 stappen.

En voor morgen de volgende
M: Risotto en tomaat/komkommersalade
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop 2 rijstwafels met sandwichspread en kipfilet, cracker met gekookt ei en een plakje ontbijtkoek
T: 4 paaseitjes
Totaal: 1750
B: minimaal 10000 stappen en 15 km op de mountainbike

Zonde is dat dan ja snap ik helemaal
En je doe het voor jezelf om gezonder en fitter te worden je kan het :knuffel:

Lis rot van je gebit !
Ik kan je niet helpen aan vervangers want ik drink alleen water thee en koffie en zelden zoete spullen

Josien super een kilo eraf ! Geweldig hoor

Gelukkig dat het iets beter met je buik lijkt te gaan Mara ! Hopelijk gaat het introduceren echt goed straks

Welkom mjwb
Goed bezig al en hopelijk houd je het vol !

Zo . Weer bij :')

Vandaag een bezinemaaier gekocht dan kan ik morgen lekker grasmaaien :')
Inmiddels staan alle bomen struiken en de moestuin op hun plek en staat het halve huis vol met potjes en plantjes hahaha komkommer aardbei tomaat bonen radijzen en nog een heleboel andere....

Ik had dus een slechte vrijdag en zaterdag maar gelukkig vandaag de draad gewoon weer opgepakt. Morgen wegen en meten dus ben heeeeeel benieuwd.

Vandaag :
O skyr vanille met verse aardbei en roze choco
T 1 paaseitje
L 2 bruine bolletjes met geitenkaas en 1 gekookt ei
T caramel chaos proteïne reep
A Chinese tomatensoep met crackers en bruine bol
T straciatella roonyoghurt
B weinig ivm werk
Totaal 1696

Morgen ,
O straciatella roomyoghurt
T Paaskoek
L 2 bruine bollen met Chinese tomatensoep
T proteïne reep
A ovenschotel kip tandoori
T iets lekkers om kcal aan te vullen :j
B flinke dressuurtraing en fietsen

Doel is rond de 2000 ivm flink paardrijden en fietsen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 07:38

IMAY1990, hier zijn de schilders nu gelukkig klaar met mijn woning. Alleen de glazenwassers komen nog langs als alle werkzaamheden aan complex klaar zijn. Vervelende is ook dat ik een deel van mijn werk niet mag doen als die schilders in huis zijn. Telefonische werkzaamheden mogen dan niet ivm privacy gevoeligheid.

Lis_Ol, met mijn voet gaat het goed! Zat net wondje op plek die buigt en steeds open ging, maar is nu gewoon dicht en geen last meer van.
Die paaseitjes zijn echt verschrikkelijk. Dan denk je van oh één is niet veel. Maar daarna kan je niet meer stoppen.
Ik weet niet wat bosbessenbroodjes zijn, maar het klinkt lekker.

Kiwi, als goed is komt deze week mijn fiets!! En wordt mooi weer, dus hopelijk gelijk paar keer rondje doen in de avond. Moet eerst alleen even de accessoires er op krijgen, of anders tot weekend wachten en mijn vriend of vader lief aankijken :+
En goed dat je hebt gezegd dat ze je beter kunnen opvrolijken met een wandeling! Wel heel lief van haar, maar snap dat het voor jou niet handig is zo'n zak paaseitjes.

mjwb, welkom terug!

little_birdy, jammer dat je niet zoveel tijd hebt om ons bij te houden. Maar wel lekker bezig met tuinieren en je moestuin! Wel hele uitgebreide bijleespost _/-\o_

Josien, fijn dat je zo'n lekker weekend had! En mijn eten is in weekend ook altijd wat anders dan doordeweeks.

Hier heerlijk weekend gehad. Zaterdag en zondag beide gesport, ook beide dagen lopend heen en terug. Gisteren had ik zelfs een privétraining, was de enige die voor die les aangemeld stond. Dus gevraagd of hij iets meer op kracht en met name benen wilde focussen. Lekker pittige training van gemaakt :D
Gistermiddag dus die restaurant tocht gedaan en het was zoooo lekker. Veel te veel gegeten, maar heb er van genoten en vandaag weer gewoon normaal.

Zaterdag
L: 2 afbakcroissantjes met beetje kaas
T: clif bar crunchy peanut butter
A: broodje hamburger met plak cheddar, bloemkool met geraspte kaas
T: Duveltje, paar stukjes droge worst, beetje properchips
Totaal 2.207 kcal
B: 10.500 stappen en halfuur circuit training

Zondag
T: clif bar
L: 5 gangen verspreid over 5 restaurants en een La Chouffe
A: paar stukjes breekbrood met pesto-mayonaise en een IPA
Kcal niet geteld
B: 9.500 stappen en halfuur circuit training

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:35

Lino dat klinkt wel als een leuk en zorgeloos weekend dat is wat waard en een super goede training gehad lekker bezig !!
Ik zou eigenlijk ook weer iets met kracht op moeten pakken maar moet nog bedenken wat .
Heb een abbonement op de sportschool maar sinds corona kan ik telkens alleen op hun tijden terecht en dat werkt niet voor mij .

En ik ben weer blij *\o/*
81,6 vandaag
Wel spannend mijn doel is nog maar 2,6 kg weg nu ..
En dan daar zien te blijven
Alleen mijn centimeters waren meer dan vorige metingen maar gezien het vele ongezonde eten vrijdag en zaterdag en het gebrek aan toiletbezoek :o komt dat vast weer goed deze week hahaha

Plaatje van de kraamkamer

Afbeelding

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:07

@Lis_Ol Wellicht is je perceptie van wat veel eten is wel verschoven en dat het daarom is dat je denkt nu veel meer te kunnen eten zonder aan te komen dan voor je begon met afvallen maar dat je toen eigenlijk ongemerkt nog wat meer at of grotere porties had ofzo

@Kiwi Je hebt verse pizza op je lijstje staan, maak je die dan ook helemaal zelf? En zo ja, hoe?

@little_birdy Wat heb je allemaal in de moestuin staan? Ik heb altijd zo'n bewondering voor mensen die planten in leven weten te houden, mij lukt het nooit :n

@linoleum Oh dat is wel extra lastig dan, als je je werk nog maar half kan doen als er anderen in huis zijn. Fijn dat ze nu klaar zijn.

Ik heb een lekker weekend gehad met op zaterdag een bonbon maak workshop samen met mijn moeder en gister een voornamelijk luie dag. Qua eten gecompenseerd voor de rest van de week. Mijn doel is om dagelijks tot 1650 ongeveer te komen maar soms lukt dat niet, voor weekgemiddelde kom ik gelukkig wel uit op iets boven de 1700 per dag nu dus dat effent dan ook wel weer uit.

Zaterdag:
L - AH2Go wrap mexicaans gehakt
T - Snoepen van de chocolade en caramel tijdens de workshop
A - Vers gemaakte hamburgers
T - Eindproduct van de workshop proeven

Beweging: 11000 stappen waarvan een half uurtje hardlopen

Zondag
L - Volkoren crackers met Kip Samba salade
A - Burger en frietjes besteld
T - Almhof chocotoetje

Totaal: 2125

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:11

@Lisanne, Vervelend dat je zo weinig tijd hebt gehad om te eten, dat je daarna juist de mist in ging. Ik zou jezelf er niet te druk om maken. Uiteindelijk is het hartstikke normaal om rond deze tijd wat meer verleidingen te hebben van paaseitjes en qua gewicht hoef je jezelf minder zorgen te maken momenteel. Hopelijk kun je weer wat meer je eetritme terugpakken, zodat je eigen gevoel ook weer fijn is bij wat je eet!

@Lino, Inderdaad af en toe een uitdaging, maar ik durf nu ook makkelijker producten wat hoger in kcal te kiezen, dus dan is het al snel haalbaar (noten, pindakaas, etc.). Ik snap dat je niet fanatiek eten klaar gaat maken terwijl je schilders aan de gang hebt. Uiteindelijk ben je zo te lezen prima uitgekomen. Wat een naar wondje zo van die schaar.. Zo te lezen geneest het toch vrij goed en heb je weer lekker kunnen sporten! Super nice dat je de enige was en dus echt een training naar je wens hebt kunnen volgen. Heerlijk gevoel!

@Kiwi, Ik train altijd thuis, dus probeer enorm bewust met mijn eigen houding etc. bezig te zijn! Ah wat goed bedoeld van de paaseitjes, maar inderdaad uiteindelijk met een averechts effect.. Heel goed dat je eerlijk hebt aangegeven dat je liever geen snoep meer krijgt, dat is een flinke stap!

@_mjwb, Welkom terug! Hopelijk lukt het je om het gezond eten en bewegen weer vol te gaan houden :)

@Josien, Je weekend klinkt inderdaad heerlijk! Herkenbaar dat je eetritme wat veranderd in het weekend. Alleen maar fijn denk ik, dan houd je ook wat ruimte over mocht je eens wat extra lekkers nemen :)

@Little_birdy, Je bent flink druk geweest zo te lezen! Gaaf dat alles staat. Ik ben overigens van mening dat af en toe eens cheaten goed is om je lichaam wakker te houden :D Helemaal geen man overboord dus!

@IMAY, Wat leuk die workshop! Werken met een weekgemiddelde is enorm fijn om dit soort dingen makkelijk in te passen :)

Hier is mijn buik gelukkig weer bijgetrokken. Van woensdag t/m vrijdag fructanen in groente en fruit geintroduceerd en alleen zaterdagochtend buikpijn gehad. Tja is het dan geslaagd of niet.... :+ Binnenkort nog maar eenmaal een grote testportie eten om te kijken wat dat dan doet.

Daarnaast leuk nieuws (vind ik)! Een tijdje terug gaf ik aan enorm te twijfelen een cursus gewichtsconsulent te starten naast mijn werk. Gewoon omdat ik het super interessant vind en wellicht hier iets in op wil starten (kleinschalig). Ik ben er nu voor gegaan! De lesstof is binnen en ik kan van start :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:54

Josien: ja zaterdag en zondag was het beter te doen en hebben we gelukkig rustig kunnen eten!
Wat een lekkere lijstjes heb jij! Waar maak je die ontbijt muffin van? Ik heb vrijwel nooit een tussendoortje tussen mijn ontbijt en lunch, meestal ontbijt ik laat en ga daarna vaak paard rijden. Tegen de tijd dat ik dan klaar ben is het al lunch tijd.

Mjwb; je bent het hardlopen dus nog niet verleerd! Fijn als je gelijk zo’n eind kan (ik kom met mijn knieën niet verder als 2.5 km _O- )

Little_birdy; zo flinke bijlees! En cheaten af en toe kan geen kwaad! En zoals je vanmorgen zag was de weegschaal ook nog lief erna! Hoeveel ben je nu in totaal kwijt?
Leuk dat je zo bezig bent met je plantjes en moestuin! Ik doe het je niet na, mijn vriend zorg thuis voor de bloemen/planten/tuin :’) ik laat alles dood gaan.

Linoleum: gelukkig is je voet weer geheeld :D
En ja, zo gaat dat zeker met de paaseitjes haha.
Ik kreeg die broodjes van mijn buurvrouw, maar waren zeker erg lekker dus had gelijk het recept gevraagd: https://www.ah.nl/r/1192992
Lekkere weekend lijstjes heb je! Kon ook geen kwaad met de beweging die je had. Hoe beviel t idee van zo’n restauranttocht?

Imay: ik denk dat ik voorheen ook minder gezonde keuzes maakte. Waar ik nu een stuk fruit tussendoor neem nam ik eerder iets te snoepen. Dus verwacht dat daar ook een groot verschil in zit. Al blijf ik nu nog steeds gelijk al eet ik een hoop chocolade zo nu en dan.
Zo leuk en lekker een bonbon workshop! Mooi dat je week gemiddelde zo goed uitkomt.

Mara; ja zaterdag en zondag verliep beter. Minder drukte en chaos op werk waardoor we gewoon konden eten. scheelde me een hoop gesnaai later :))
En wat super leuk dat je toch gaat beginnen aan de opleiding! Topper!
Mocht je in de toekomst iemand nodig hebben mag je me altijd een pb sturen hoor.

Gister dus lekker genoten van mn pizza, had erna niet veel trek meer dus t eea verschoven en weggelaten. Kwam uiteindelijk iets lager uit als gepland (2044 ipv 2057 ) met zo’n 15.000 stappen.

Planning voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt, stukjes mango, 15 gr ongezouten notenmix en wat honing. 125 ml optimel drink.
L: 2 volkoren crackers met johma oude kaas salade, 2 maïs wafels, 1 met cottage cheese en 1 met 100% pindakaas.
T: wasa sandwich tomaat en Basil.
A: 200 gr Hollandse wokgroente (incl aardappeltjes) met een cordonbleu en salade van rucola, gekookt ei, 1/2 appel, komkommer, ui, olijfolie en balsamico azijn.
T: 150 gr b&j salted caramel (light)
T: 25 gr pistachenoten.
Totaal: 1947 incl drinken.
B; 50 minuten dressuur training, en zal op zo’n 15.000 stappen uitkomen (nu al op 10 en moet nog 2x met de hond weg + paarden voeren etc )

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:34

IMAY1990 schreef:
Ik heb een lekker weekend gehad met op zaterdag een bonbon maak workshop samen met mijn moeder en gister een voornamelijk luie dag. Qua eten gecompenseerd voor de rest van de week. Mijn doel is om dagelijks tot 1650 ongeveer te komen maar soms lukt dat niet, voor weekgemiddelde kom ik gelukkig wel uit op iets boven de 1700 per dag nu dus dat effent dan ook wel weer uit.

Zaterdag:
L - AH2Go wrap mexicaans gehakt
T - Snoepen van de chocolade en caramel tijdens de workshop
A - Vers gemaakte hamburgers
T - Eindproduct van de workshop proeven

Beweging: 11000 stappen waarvan een half uurtje hardlopen

Zondag
L - Volkoren crackers met Kip Samba salade
A - Burger en frietjes besteld
T - Almhof chocotoetje

Totaal: 2125

Lekker hoor die bonbon workshop !
Goed doel inderdaad en rond de 1700 gemiddeld is helemaal niet verkeerd hoor !

Ik heb nu:
Komkommer -tomaat-aardbei-wortel-radijs-boterboon-gewone boon- bieten-kropsla en pluksla- snijpeterselie
En nog verschillende kruiden die nog in de volle grond moeten

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:49

@mjwb: welkom terug! Herinner me jou volgens mij wel uit m’n meeleestijd. Knap dat je gelijk alweer 5,5 km loopt! Kijk wel een beetje uit, het zou zonde zijn als je blessures oploopt.

@Lis_Ol: ik vond de calorieën bij jouw lengte in eerste instantie niet heel hoog gezien je actieve levensstijl, maar het scheelt natuurlijk ook dat je een stuk lichter bent dan ik bij ongeveer dezelfde lengte. Begin vooral niet aan de Oreo-paaseitjes, even een tip :')
Mooie lijstjes!

@Josien: mooie lijstjes, weeg en tel je inmiddels ook of nog niet?

@Linoleum: dit is inderdaad een mooie week om je fiets te testen! Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Mooi sportweekend heb je gehad, lekker dat je een privétraining kreeg! Hier gaan de lessen dan niet door helaas. Die restauranttocht klinkt goed!

@little_birdy: mooi bijlees :) je gaat echt goed, nog even en je bent er inderdaad! En ben heel benieuwd hoe je moestuin het gaat doen.

@Imay: als ik echt een goede dag heb, maak ik een bodem van bloemkool, anders koop ik vers deeg. En dan beleggen met waar je zin in hebt en de oven in, zo lekker. Lekkere lijstjes heb je, plan je je week eten nu al vooruit? Waren je je bonbons goed gelukt?

@Mara: o wauw, heb je allemaal eigen gewichten? Dat is wel echt ideaal! En wat leuk en goed dat je een opleiding gaat volgen :) Je kan mooi op ons oefenen, haha.

Het ging wel weer lekker met m’n goede voornemens gister :') Einde van de middag spontaan naar een vriendin gegaan en daar goed aan de wijn en de hapjes gezeten. Was erg gezellig dus heb er geen spijt van achteraf, beter zo te veel binnen krijgen dan door alleen paaseitjes te snacken. Ik had het alleen vanmorgen wel goed zwaar tijdens de krachttraining, hallo lichte kater

Vandaag:
M: stamppot prei, gehaktbal, beetje vanilleyoghurt
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop, 2 rijstwafels met cottage cheese en kipfilet/gekookt ei en 1 plakje ontbijtkoek zero
B: uur krachttraining en flink gewandeld, 14.000 stappen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:17

Lis ik vind het ook gewoon leuk om te doen en geniet van de groeiende dingen !
Ik ben nu 12 kg afgevallen sinds half december.
Gaat soms harder dan ik doorheb zelf !

Lekker een pizza ik heb er ook weer 1 in de vriezer liggen voor het weekend jammie

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:12

Little_birdy, ik moet nu ook wel iets aanpassen qua tijden bij sportschool. Maar heb het er voor over. Leuk al die kleine plantjes! En als je gewicht daalt, dan volgen de cm's vanzelf wel. Je lichaam blijft ook iets wat constant veranderd.

Imay, bonbon workshop, dat klinkt echt heel erg goed. En heerlijk ook zo'n luie dag.

Mara, fijn dat het steeds makkelijker gaat om aan je kcal te komen. En wat leuk dat je die cursus gaat volgen!

Lis_ol, oeehh ik heb het recept van de broodjes even opgeslagen. En restauranttocht vond ik erg leuk. Ze hadden er ook echt wel mooie route van gemaakt, dus niet gewoon kortste route overal heen. Laatst met een vriendin ook al een keer zo'n wandelroute gedaan, beviel ook goed.

Kiwi, haha ik geloof wel ja dat je die drank voelt tijdens je training. Maar wel gezellige tijd voor gehad, dat is ook erg belangrijk!

Gisteren mijn exact aan mijn planning gehouden. Op 1.800 kcal uitgekomen.

Vandaag geen planning gemaakt. Vanmorgen gewoon aan het werk, maar vanmiddag ga ik naar mijn ouders. Die zijn hier stukje verder een paar dagen op vakantie. Dus vanmiddag heen, Wandelen met hun, vanavond gourmetten en dan morgenochtend weer naar huis. Inimini vakantie dus :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:08

@_mjwb: fijn dat het zo goed ging!
En inderdaad een uurtje langer in bed liggen in het weekend is toch wel heel fijn :D.
Doe jij de koffie ook door je eiwit shake? Klinkt eigenlijk best lekker :P .

@Linoleum: Ja weekenden zijn altijd wel anders! Heerlijk zo'n privé training. Toevallig hier al twee zondagen achter elkaar alleen samen met zijn vriend training.
Restaurant toch klinkt lekker! Is dat wandelend? Hier in de omgeving heb je verschillende wandelingen waarbij je onderweg dan hapjes kunt kopen.
Je lijstjes klinken heerlijk! Welke Properchips eet jij?

@IMAY1990 oeh die bonbon workshop klinkt heerlijk!! Wat voor soort bonbon heb je gemaakt?

@M9ara: Fijn van je buik en super leuk die cursus!! Waar doe je dat? Klinkt echt super interessant!
En van dat eetritme klopt helemaal! Probeer op een gezonde manier ook lekkere dingen te integreren, gaat alles misschien wat langzamer maar is het wel leuker.

@Lis_Ol Bedankt! De muffins heb ik van dit Recept: https://chickslovefood.com/recept/gezon ... havermout/
In het weekend hier inderdaad ook geen tussendoortjes in de ochtend ivm paardrijden of sporten.
Doordeweeks heb ik tijdens het werk achter de laptop te veel tijd om aan eten te denken dus dan wil ik wel wat extra :D .

@Kiwi Fijn lijstje zeg! en lekker veel fruit!
Ja ik weeg nu zoin 1,5 week alles af en gebruik weer meer van het voedingsschema wat ik een half jaar geleden heb laten maken.
Mijn doel is ongeveer 1850 en dat vind ik af en toe best nog pittig. Maar ik blijf eigenlijk altijd wel onder de 1900.
Gisteren en eergisteren iets minder er naar gekeken en dan zit ik direct weer hoger. Dus moet het streng in de gaten houden en
vooraf wat meer plannen zodat we niet voor verassingen komen te staan. Bezig blijven werkt het best, maar zoals gezegd komt de trek snel om de hoek kijken bij mijn computerwerk doordeweeks ;) .

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Wafels met aardbeien, vanillekwark en een beetje zoetstof
T: ontbijt muffin en hartige muffin
L: Wrap met groente, tomatenpuree en roerei
T: Wat stukjes groente
A: curry met kip

D: water, thee, slimpie

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:35

Kiwi: oh hou op met me, ik hou echt van oreo en alles wat daarbij dit, dus die ga ik niet kopen _O-
Haha klinkt wel als een gezellige en spontane middag/avond! En goed te lezen dat je geen spijt heb. Vandaag aan je lijstje kunnen houden?

Little_birdy; knap hoor 12 kilo! Super goed, zal je je vast goed bij voelen :)

Linoleum: veel plezier nog even je mini vakantie!

Josien: bedankt voor het recept! Als ik een keer tijd heb ga ik ze maken.
Net lijstje vandaag.

Hier alweer dag 2 netjes aan mijn lijstjes gehouden. Dus tevreden :)
Vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met stukjes mango en 15 gr ongezouten notenmix. Beetje honing.
T: croissant met 1/2 deel oude kaas en 1/2 met hazelnoot pasta.
L: salade van rucola, 1/2 appel, tomaatjes, komkommer, rozijnen met dressing van olijfolie en balsamico azijn, tijm en peper.
T; snack a Jack paprika
A: was bij een vriendin eten: kip tandoori met salade en een Mac flurry m&m’s na :9
T: 4 blokjes milka oreo (onderweg naar werk :)) )
Totaal: 1943
Qua beweging niet super veel, paard had zn ijzer er gister af getrapt dus kon niet rijden. Zit nu op 12.000 stappen maar komt nog wel wat bij.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:42

Josien, deze restauranttocht was met auto. Maar ze organiseren vanuit zelfde overkoepelende organisatie ook regelmatig wandel- en fietstochten. Ook met Pasen hebben ze weer 6 routes, 3 wandelend, 2 fiets en 1 met auto. Dus voor ieder wat passend.
Ik heb van de Properchips meestal de barbecue smaak.
Die wafels met aardbeien en kwark klinken echt fantastisch.

Lis_Ol, wat een heerlijk lijstje had jij gisteren zeg! Wel jammer dat je paard z'n ijzer er af had. Komt hoefsmid snel weer?

Ik heb gisteren heerlijk dagje gehad. Eten niet geteld, maar ook heel veel gewandeld. Dus wel netjes. Gistermorgen was ik ineens heel erg misselijk en gigantisch honger gevoel. Dus heb meer gegeten en ook niet beste dingen, gelukkig werd het erna wel beter.

Gisteren
T: 6 rijstwafels met chocola
L: grenade bar
T: ijshoorntje met 2 kleine bolletjes
T: paar biertjes
A: gourmetten met nog paar biertjes
Kcal niet geteld
B: 19.500 stappen. Heb met m'n ouders wandelroute gemaakt van 13 km, dus dat tikte lekker aan

Planning vandaag
L: havermout met havermelk, blauwe bessen, honing en koekkruiden
T: 2 gekookte eieren met rookvlees, 2 mandarijnen
A: couscoussalade met gebakken halloumi
T: melkunie caramelpudding
Totaal ongeveer 1.900 kcal
B: hopelijk rondje fietsen als mijn nieuwe fiets er op tijd is en ik hem zelf kan verstellen

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:38

@m9ara Superleuk dat je die opleiding gaat doen, ik hoop dat het je goed bevalt tijdens het leren.

@Lis_Ol Klinkt logisch, even veel eten maar gezonder kan idd ook al een wereld van verschil maken. En af en toe een hele berg chocolade moet ook kunnen :j

@little_birdy 12 kilo, wauw. Goed bezig

@Kiwi_ Nee, ik plan niet mijn hele week vooruit. Al eet ik wel eigenlijk iedere ochtend en middag het zelfde dus wisselingen zitten voornamelijk in avondeten en een eventueel tussendoortje of niet suikervrij drinken. Ik ga wel op woensdag op de markt naar de slager. En in het weekend ben ik iets meer geneigd om eten te bestellen dus dat tikt altijd wel wat hoger dan door de week.

@linoleum Af en toe heb je gewoon zo'n dag nodig waarin je niet telt en het gewoon gezellig hebt. En zo te zien was het allemaal ook niet echt buitensporig ofzo.

@Josien_ Melkchocolade buitenkant met een vulling van pure chocola met koffie, caramel en gesuikerbrandde nootjes

Mijn lijstjes van de afgelopen dagen:

Maandag
O - 225 gram Griekse yoghurt met 40 gram muesli
L - 2 volkoren boterhammen met 45 gram kip samba salade
T - Bullit
A - Grote boeren slavink (150 gram), blikje worteltjes en 180 gram aardappelkroketjes met knoflooksaus

Totaal: 1665
Beweging: 9000 stappen

Dinsdag:

T - Bullit
A - Kogelbiefstuk (200 gram), blikje doperwtjes en 180 gram aardappelkroketjes met wimpiesaus

Totaal: 1563
Beweging: 16500 stappen waarvan een half uurtje hardlopen

Vandaag eet ik bij mijn ouders, dan heb ik geen idee hoe veel het is, en de rest van de week heb ik Hello Fresh dus dan zitten de avondmaaltijden sowieso boven de 800 - 850 kcal per keer. Hoe het precies uit gaat komen weet ik nog niet maar ik heb ook een doos chocolaatjes gekregen van collega's van een team dat ik ga verlaten dus genoeg om aan te vullen als ik echt te laag blijf hangen...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:56

@lis het ultieme moment was dat ik vandaag een jurkje aandeed na mijn werk die eigenlijk bij aanschaf al krap was en nu gewoon perfect past *\o/*

Lekker bezig en top dat je je aan je lijstjes hebt weten te houden !

@lino lekker in beweging geweest dus top !
Jammer van je andere dag maar volgens mij ga je al beter dan in het begin dus ga zo door !!

@ imay mooie lijstjes !
Ik heb ook een lage periode gehad had toen gewoon geen honger .
Goed dat je een doosje chocola hebt haha !

Ik heb qua eten goede dagen achter de rug lichamelijk was het echt ruk
Heb al een paar dagen last van mijn schouders weer en nek en gisteren en vandaag knallende hoofdpijn gekregen.
Dus helaas gisteren en vandaag niet paardgereden .

Lijstje gisteren

O skyr met tropische vruchten
T graanreep bolletje
L zelfgemaakte zalm salade
T salted caramel protein reep
A kipfilet van de bbq met gegrilde courgette aubergine en gevulde puntpaprika met feta :o :D
T een flinke coockie ijs van hertog ijssalon
T Snoeptomaat
B half uur wandelen
1750 kcal

Vandaag
O skyr met mango
T bolletje reep en 2 paaseieren
L zelfgemaakte zalm salade
T grenade protein reep raspberry
A kipfilet paprika courgette en aubergine van de bbq
T Snoeptomaat

1680 rond want geen beweging

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:47

Linoleum: ja was ook allemaal erg lekker hihi. Ijsje was ook heel spontaan dus genieten. Fijn dat de misselijkheid weg is getrokken! Lekkere wandeling gemaakt naast een heerlijk dagje eten.
De smid komt morgenochtend gelukkig, dus dan kan ik vrijdag na mijn nachten weer gaan rijden :)

Imay; lekker he chocolade; waar dat allemaal wel niet goed voor is :))

Little_birdy: super! Dat is zeker een heel goed gevoel. Mag je trots op zijn.
Nette lijstjes heb je, jammer dat het lichamelijk niet zo wil.

Ik moet dus niet meer zeggen dat ik me goed heb gehouden, vandaag gezwicht voor mijn gehele milka reep :') Was lekker en weet van mn lichaam dat het geen kwaad kan. Dus morgen weer herpakken.
Lijstje vandaag:
2.30: 3 maïswafels paprika
5.30: 2 volkoren wraps met kruidenkaas, kipfilet, komkommer en rucola.
9.00: 250 ml optimel drink, 250 gr magere kwark met vanille yoghurt, 30 gr mix van goji bessen, cranberry’s, pompoenpitten en zonnebloempitten.
17.00: 250 ml optimel drink.
19.00: 250 gr zoete aardappel uit de airfry, bladspinazie gewokt met gerookte kip, champignons, ui en knoflook
20.30: 150 gr b&j ijs light.

En dan over de dag een milka reep :Y)

Totaal: 2178 inclusief drinken.
Qua beweging echt niet veel, zit nu pas op 8.000 stappen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:45

Linoleum - Klinkt als een heerlijk weekend! Wat leuk die tocht! Een keertje niet opletten is ook wel eens goed en als je er dan lekker van kunt genieten, is dat toch heerlijk :D

Little_birdy - Super goed!!

IMAY1990 - Ohh een bonbon maak workshop, wat leuk!! Hoe werkt dat precies? Lijkt me heel leuk om een keertje te doen.

M9ara - Wat vervelend van je buikpijn. Super leuk van je cursus! Succes!

Lis_Ol - Ik denk dat ik het hardlopen nooit zal verleren. Misschien is het net zoals paardrijden en fietsen. Mijn conditie is wel wat slechter maar ik loop nog steeds gemiddeld 5 en een halve minuut per kilometer dus moet uiteindelijk wel weer goedkomen om naar de 5 min per km te komen.

Lekker lijstje!!

Kiwi_ - Ik kijk uit, super lief!

Heerlijk toch! Daar was het ook echt heerlijk weer voor. Lekker snacken en een wijntje, klinkt als de ideale middag!

Josien_ - Ja, ik doe de koffie er ook doorheen. Gewoon warm erin, maar je kan het ook eerst laten afkoelen. Ik doe er meestal ook ijsblokjes bij en dan koelt het ook wel af als je het gaat mixen in de blender. Meestal bestaat mijn smoothie uit: een schep Whey Perfection cookies&cream, een halve banaan, een theelepel cacaopoeder, een theelepel matcha, een eetlepel chiazaad, 200 ml ongezoete amandelmelk, een kopje koffie en ijsblokjes. Helaas had ik niet alle ingredienten in huis maar die heb ik nu weer bijgevuld. Deze smoothie heb ik zo bedacht omdat er vezels in zitten (die ik te weinig eet), koffie voor de energie, banaan voor de suikers en Whey voor de eiwitten. De rest is voor de smaak.

Lekker lijstje! Is het moeilijk om een ontbijtmuffin te maken? Het lijkt me heel erg lekker.

———

Ik heb sinds zondag niet heel veel gegeten. Daar heb ik bewust voor gekozen. Even een paar dagen niks om de drang om non stop eten naar binnen te werken kwijt te raken. Het heeft wel geholpen want ik eet nu kleinere porties en netjes tussen 12 en 8. Ook ben ik 2,8 kilo afgevallen maar dat zal vooral vocht zijn geweest.

Ik ben niet meer wezen hardlopen omdat we druk bezig zijn geweest in het land. We moesten mudcontrol matten neerleggen met daarover aarde. Drie aanhangers vol scheppen en weer leegscheppen in kruiwagens en de vervolgens over de matten kieperen en verspreiden. Ook hebben we in de andere wei een hek geplaatst en alle giftige planten weggeschept. Daarnaast gewerkt (stallen mesten), eigen paarden de dagelijkse dingen, western les en een buitenrit van 15 km. En maandagochtend kwam de boer nog 40 balen hooi brengen van 25 kilo per stuk. Helaas is ons land net ingezaaid (mag je niet overheen lopen) waardoor we het van de voorkant van het huis naar de achterkant naar de stallen moesten tillen. Dus heel druk gehad. Nu even bijkomen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 07:39

IMAY1990, vooral de biertjes dinsdag hebben wel aangetikt denk ik :') maar het was zo lekker buiten in het zonnetje, dus vond het wel even prima ook allemaal.
Leuk dat je een afscheidscadeautje hebt gekregen!

little_birdy, vervelend dat je zo'n last hebt van je bovenlijf. Dan liever rustig aan doen en hopelijk snel weer wat fitter.
Zo lekker ook eten van de barbecue met dit weer!

Lis_Ol, fijn dat de smid snel kon komen. Lekker weer rijden. En die Milka repen zijn ook heel gemeen, altijd je naam te roepen in de kast enzo. Dus ik snap wel dat je hem helemaal opgegeten hebt :+

mjwb, je hebt het er lekker druk mee!

Gisteren best nette dag gehad. Had alleen nog willen sporten, maar was gisteravond weer zo misselijk. Leek me niet handig om te gaan sporten en dan tijdens training beroerd te worden. Dus maar afgemeld. Wel jammer, was er net zulk lekker weer voor. Had gelukkig wel 's middags nog uur gewandeld met collega, dus toch nog wat van weer kunnen genieten.
Ook fiets is gisteren niet bezorgd, die komt nu vandaag. Kan vanavond gelijk mijn vriend even meekijken hoe alles er op en aan moet qua los meegeleverde accessoires :+ Dus gelijk maar even rondje maken dan als het afstellen lukt.

Lijstje gisteren
L: havermout met havermelk, honing, blauwe bessen, koekkruiden
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
A: couscoussalade met halloumi (couscous, halloumi gebakken in wat olijfolie tegelijk met knoflook en rode ui. Komkommer, tomaat en munt kleingesneden erdoor. En dan nog beetje creme fraiche erbij, had ik nog in huis)
T: Melkunie salted caramel pudding
Totaal 1.837 kcal
B: 8.000 stappen

Planning vandaag
L: skyr vanille met cruesli en whey crispy
T: eiwit-milkshake van whey, havermelk en bevroren frambozen, cracotte met kaas
A: courgettesoep met afbakbroodje besmeerd met zeezoutboter
T: clif bar crunchy peanut butter (of misschien even naar ijssalon lopen)
Totaal ongeveer 1.700 kcal
B: weinig denk ik, tussen de middag maar even wandelen

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:32

@Lisanne, Leuk dat je het aanbied, ik ga het zeker onthouden! Fijn dat je weer een goed ritme hebt gevonden (ondanks de milka reep haha). Net wat je zegt, je weet dat dat geen kwaad kan af en toe dus als het lukt om daarna de draad weer op te pakken is er geen man overboord. Mega balen altijd als er een ijzer af ligt.. Fijn dat de smid snle kan komen.

@Little_birdy, Wat een nette prestatie zeg, 12kg! Wat wil je nu nog kwijt, of heb ik dat gemist? Enorm balen dat je weer klachten hebt. Toch de hernia die weer opspeelt?

@Kiwi, Ja ik heb inderdaad eigen gewichten. Momenteel zit ik alleen op weer op mijn max, dus moet ik weer wat nieuwe gewichten bestellen, maar de 15kg halterschijven die ik wil zijn steeds uitverkocht. -O-
Klinkt gezellig zo met die vriendin! Moet af en toe ook eens kunnen en dat is het inderdaad waard als je het vergelijkt met paaseitjes snacken!

@Lino, Super leuk zo een avondje vakantie bij je ouders! Wel vervelend dat je nu al een aantal dagen last hebt van misselijkheid. Geen idee waar het vandaan komt?

@Josien, Ik heb nu voor nha gekozen, omdat dit het meest flexibiliteit gaf en dat vind ik wel belangrijk omdat ik best een drukke baan heb. Uiteindelijk is de certificering hetzelfde als bij andere opleiders, dus super fijn!

@IMAY, Lekker gegeten bij je ouders? :) Fijn dat je er niet te krampachtig instaat, je kan altijd nog bijsturen inderdaad als je niet helemaal lekker uitkomt qua kcal!

@mjwb, Wauw zoveel beweging en er dan voor kiezen een paar dagen niet veel te eten. Heb jij je niet mega slap gevoeld? Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van een periode veel minder eten dan je lichaam nodig heeft. Ik zou dus zeker proberen weer een normaal eetritme op te pakken als ik jou was :) Zo te lezen ben je daar ook al mee begonnen.

Hier gaat het op zich goed. Geen erge buikklachten en het lukt me goed om me te houden aan mijn geplande sportschema en eetlijstjes. Ik ben alleen momenteel wat minder blij met het beeld in de spiegel. Geen idee waar het aan ligt, maar ik heb het idee dat mijn progressie teruggelopen is. Morgen ga ik weer wegen/meten, dat geeft misschien een objectiever beeld.

Mijn lijstje van gisteren nog:
O: Baksel van o.a. kikkererwten, banaan, pure chocolade en walnoten
T: Eat natural reep, 2 mandarijnen
L: 3 glutenvrije crackers met oude kaas, 100gr lactosevrije kwark met een glutenvrij speculaasje, 10gr pure chocolade en 10gr walnoten
T: 2 kwarkbollen, 2 rijstwafels met kalkoenfilet
D: Risotto met spinazie, zoete aardappel en geitenbrie
T: 3 rijstwafels met pindakaas en runderrookvlees
Totaal 2534 kcal

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:11

@little_birdy Balen van de pijn, hopelijk is dat snel over. En altijd fijn, als kleding die eerst krap zat nu beter zit.

@Lis_Ol Fijn dat de hoefsmid morgen kan komen, dan kan je snel weer aan de slag met het paard.

@_mjwb Het was via mijn werk geregeld. We kregen allemaal een paar dagen van tevoren een pakket benodigdheden thuis gestuurd en op de dag zelf was er een 2 uur durende livestream met een chocolatier die stap voor stap uitlegde wat we moesten doen en waar we op moesten letten en als dingen niet helemaal duidelijk waren konden we via chat vragen stellen en die werden dan beantwoord. Het verzorgende bedrijf was Coco&Sebas. En wat betreft een paar dagen bijna niet eten, ik weet niet hoe gezond dat is op de lange termijn. Zeker niet als je fysiek actief bent.

@linoleum Balen dat je zo misselijk was en dan ondanks het goede weer wel echt de juiste beslissing om sporten even over te slaan.

@m9ara Ja, ik heb heerlijk gegeten bij mijn ouders. Vast meer dan genoeg calorieën maar ik kan het af en toe wel gewoon hebben en mijn moeder kan fantastisch koken. Fijn dat je buik zich rustig houd, en spannend morgen weeg en meetmoment.

Hier gister dus bij mijn ouders geweest en heerlijk gegeten. Verder overdag gewoon een standaard lijstje voor mij.

T - Een paar gedroogde worstjes en 2 glazen mangosap
A vooraf - Brioche brood met zelfgemaakte paté
A - Varkenswangen in kersenbier, aardappelkroketjes en snijboontjes
Toetje - Roomijs met slagroom en de ganache die over was van de bonbonworkshop opgewarmd om een Dame Blanche te maken.

Totaal: Geen idee, maar ik gok zo'n 2200 - 2500
Beweging: 9800 stappen en 1½ uur op de racefiets

Het was zulk mooi weer dat ik om 15 uur gestopt ben met werken en voordat ik naar mijn ouders ging nog een rondje ben wezen fietsen. Een redelijke vuistregel met fietsen qua verbranding is denk ik wel 400 kcal per uur. Sporthorloge en Strava gaven voor de inspanning 694, ik reken 600.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:37

Linoleum - Verstandig om niet te gaan sporten als je je niet lekker voelt! Hoe is je fiets? Lekker lijstje!

M9ara - Nee eigenlijk totaal niet. Ik doe dit eens in de zoveel tijd om even weer een “schoon” gevoel te krijgen. Dit doe ik overigens maar twee dagen en daarna heb ik weer een normaal eetschema. Het is ook niet dat ik helemaal niks eet, maar niet veel.

Jammer dat je niet zo blij bent met het beeld in de spiegel. Hopelijk denk je er morgen anders over! Heel erg lekker lijstje! Je ontbijt klinkt heel erg lekker <3

IMAY1990 - Super leuk en lekker! Misschien ga ik het ook een keer doen. Lekker lijstje! Vooral je toetje <3

———

Gisteravond hebben we ijsjes laten bezorgen (klinkt zo raar). Ik heb gekozen voor een chocolade ijsbeker en die was overheerlijk <3

Mijn lijstje voor vandaag:
M - 2 tosti’s (4 boterhammen) met een half bakje tonijn en geraspte kaas
T - klein bakje gebakken mosselen
T - klein zakje Nibbits
A - ravioli met gehakt en saus en een salade met blauwe kaas, peer en druiven
T - Griekse yoghurt met een handje cruesli

B - dagelijkse klusjes, werken en paard gereden
D - koffie, Fanta zero en water