Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Whale schreef:Nou de meeste mensen die hier rondlopen lopen bijna allemaal te kuchen, te proesten, en te snotteren.
Travel_me schreef:Ik woon in Brabant, maar weet je wat ik mij afvraag: waarom moeten alleen mensen in Brabant thuisblijven? Het is toch niet gezegd dat de bron daarvandaan komt. Misschien was het wel iemand uit Groningen die hier was en mensen heeft aangestoken toch? Plus die man in Rotterdam was het ook niet van bekend toch? Die zal vast niet op zijn leeftijd naar brabant zijn gegaan.
Nu ben ik zelf standaard van oktober t/m maart verkouden, maar blijf toch mijn dingen doen. Ik hoest en nies niet, maar kan niet zomaar mij ziek melden.
Sws ik werk in een lunchroom en iedereen is verkouden bij ons. Zou betekenen dat we de hele zaak dicht moeten gooien en dat er dus ook paar dagen niks binnenkomt qua inkomsten. Oftewel dat zou een kleine ondernemer als mijn baas echt een flinke klap geld kosten (en dat heeft die niet).
Ik vind het een lastig verhaal. Kijk als je echt ziek bent oké, maar bij heel veel bedrijven is er niet de mogelijkheid om thuis te werken als je alleen een klein beetje verkouden bent.
Citaat:Maar binnen Noord-Brabant is dat anders: "Daar zijn we niet meer in staat om in al die gevallen deze verbintenis te vinden. Dat willen we dit weekend verder uitzoeken. Domweg om te zorgen dat, mocht er sprake zijn van een virusinfectie als oorzaak van deze klachten, dat virus niet de kans krijgt om zich dit weekend verder te verspreiden."
karuna schreef:Lenaa tje vooral huisarts reageert zo en wil zeker weten wat er aan de hand is. Een onbehandelde longontsteking is link en moet snel behandeld worden. Maar zij willen ook geen rrisico nemen. Uiteindelijk waren ze er om half 3. In vol ornaat met masker oogbescherming schort enz
Was idd bed ingegaan en gv lag op de bank te wachten op de deurbel (hoor je boven niet). Maar goed dat gecontroleerd is idd beginnende longontsteking door iets. Dat iets was vorige week en is over. Dat iets kan alles zijn geweest maar ook nu weg en niet meer besmettelijk lijkt. Deze koortsgolf komt door de longontsteking. Afijn gv gaat zo ab ophalen en ik ziek verder uit.
Het advies is net zo tweeslachtig als ik steeds heb gehad.
moonsparkle schreef:Ik vind het toch wel apart dat ze evenementen en dingen waar veel mensen samen komen niet af blazen als ze verspreiding willen voorkomen, snap dat het heel veel geld kost maar zo is het toch dweilen met de kraan open
karuna schreef:Huisartsen wilde percee gister avond nog komen, voor mij was vanmiddag ook best geweest. En beter voor de nachtrust ook nog
karuna schreef:Lenaa tje vooral huisarts reageert zo en wil zeker weten wat er aan de hand is. Een onbehandelde longontsteking is link en moet snel behandeld worden. Maar zij willen ook geen rrisico nemen. Uiteindelijk waren ze er om half 3. In vol ornaat met masker oogbescherming schort enz
Was idd bed ingegaan en gv lag op de bank te wachten op de deurbel (hoor je boven niet). Maar goed dat gecontroleerd is idd beginnende longontsteking door iets. Dat iets was vorige week en is over. Dat iets kan alles zijn geweest maar ook nu weg en niet meer besmettelijk lijkt. Deze koortsgolf komt door de longontsteking. Afijn gv gaat zo ab ophalen en ik ziek verder uit.
Het advies is net zo tweeslachtig als ik steeds heb gehad. Maar hopelijk vinden ze zo wel uit hoeveel besmet zijn na steekproef test. En wie weet volgt de rest van Nederland daarna ook wel
Marie_Anne schreef:Ik snap niet waarom sommigen er zo'n probleem van maken. Straks wordt Brabant een soort Noord Italië,dat moet je toch niet willen.
Dorus schreef:Marie_Anne schreef:Ik snap niet waarom sommigen er zo'n probleem van maken. Straks wordt Brabant een soort Noord Italië,dat moet je toch niet willen.
Misschien interpreteer ik de kaart dan anders dan jij, maar het aantal besmettingen in Noord-Brabant is volgens mij echt niet meer dan in andere regio’s. Ik heb zelfs de indruk dat het minder is. Dus waarom zou Noord-Brabant een soort Noord Italië worden en niet Utrecht ofzo?