De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 01:41

Nou de meeste mensen die hier rondlopen lopen bijna allemaal te kuchen, te proesten, en te snotteren.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 01:43

Nou die beveiligster in de supermarkt had gister wel een gek hoestje.. niet verkouden, maar zo'n droge gak gak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 01:43

imaudy schreef:
Nou die beveiligster in de supermarkt had gister wel een gek hoestje.. niet verkouden, maar zo'n droge gak gak.

Vast pekingeend van de Chinees gehad :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 01:45

Rebecca schreef:
imaudy schreef:

Vast pekingeend van de Chinees gehad :j

:')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 01:53

Het is dat het absoluut niet verstandig is om nu naar Rome te vliegen, maar holy oliebol, ze hadden gelijk, een verblijf in Rome voor een week is daadwerkelijk goedkoper nu :+ Dat zijn prijzen waar ik een maand geleden van droomde toen ik aan het kijken was.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 02:23

Ik had net 4 chauffeurs aan het loket die vracht uit Milaan kwamen brengen. Het loket bij ons is helaas open dusnik sta wel lekker in het gehijg van al die badjakkers...

Toch mooi hoe ze allemaal stuk voor stuk terugdeinzen als je een hoest- of niesbui krijgt nu }> (ja, ik doe dat keurig in mn oksel/elleboog)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 04:30

Jeetje, ik werk in een ziekenhuis en het is dus echt een gekkenhuis hier... mogen nu gelukkig wel meer mensen gaan testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 07:38

Whale schreef:
Nou de meeste mensen die hier rondlopen lopen bijna allemaal te kuchen, te proesten, en te snotteren.

Hier lopen echt niet de meeste mensen te snotteren en te kuchen, gelukkig niet zeg.

Ik snap niet waarom sommigen er zo'n probleem van maken. Straks wordt Brabant een soort Noord Italië,dat moet je toch niet willen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:21

Ik ga eens een rondje helpen in de winkel. Ben benieuwd of er daadwerkelijk minder klanten komen ivm Brabants advies...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:29

de stress die sommige hier in het topic ervaren ervaar ik hier in Groningen/Drenthe niet. Maar misschien ligt dat eraan dat het hier nog niet echt is uitgebroken.
@karuna heel vervelend dat je, je zo voelt maar heeft het meerwaarde als je gisteravond was getest ipv. Vandaag? En dat het allemaal perse direct moest..
Je bent ziek, je hebt het gemeld en nu kruip je dus in bed. Als ik ziek ben (dus hoge koorts, hoesten, benauwd, verkouden, rillerig; eigenlijk zoals de griep bij mij altijd verloopt) kruip ik in bed. Heb ik geen innig contact met anderen en ga ik niet naar buiten. Jou goede vriend en vader en wonen niet bij je? Dus moeten ze je niet opzoeken.
Ik ben heel lang mantelzorger geweest. Met deze klachten mocht ik ook echt niet bij mijn zwakkere oma van 89 komen. Daar houdt je dus rekening mee en nu is dat misschien iets extremer. Dat hoeft naar mijn idee niet zoals jij nu reageert. En jij hebt het ook gemeld aan de mensen om hun heen. Dus kunnen zij ook eventueel rekening houden de contacten die zij dit weekend opdoen. Van paniek is niemand beter geworden.

https://nos.nl/artikel/2152683-europese ... krijk.html Dit was in 2017. Deze griepgolf had toen al heel veel invloed. De verwachting van Corona is extremer. Logischerwijs wil je dat niet dus maatregelen moeten genomen worden. Maar de paniek van sommige mensen? Of had je dit bij deze griepgolf ook toen bleek dat de griepprik niet werkte en het voor risicogroepen dus ook veel erger bleek. Ik wil hier griep en Corona niet direct vergelijken. Maar eerder het stukje ontbreken van een vaccin. Ik ben mij er van bewust dat je Corona eerder oppakt ivm ontbreken van afweerstoffen.

De maatregelen in Noord Brabant zijn groot. Ben wel benieuwd of mensen die verkouden zijn/hoesten ook worden aangesproken. Dan zou het kunnen werken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:31

Afbeelding

Dit is wel erg tegenstrijdig met het advies niet van huis te gaan met verkoudheidklachten...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:34

PSvanLot schreef:
[ [url=m/AWj5h7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is wel erg tegenstrijdig met het advies niet van huis te gaan met verkoudheidklachten...

Ze mogen dit bericht wel verduidelijken inderdaad. Gebied afbakenen bijvoorbeeld. :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:39

Er is blijkbaar geen enorme uitbraak. Maar er zijn wel mensen besmet waarvan de bron niet bekend is en vandaar het advies. Ik lees daar niet perse een tegenstrijdigheid in.

En 'iedereen hoest en kucht' valt ook wel weer mee. In de overvolle treinen is het echt niet de meerderheid bv.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:39

Ik woon in Brabant, maar weet je wat ik mij afvraag: waarom moeten alleen mensen in Brabant thuisblijven? Het is toch niet gezegd dat de bron daarvandaan komt. Misschien was het wel iemand uit Groningen die hier was en mensen heeft aangestoken toch? Plus die man in Rotterdam was het ook niet van bekend toch? Die zal vast niet op zijn leeftijd naar brabant zijn gegaan.

Nu ben ik zelf standaard van oktober t/m maart verkouden, maar blijf toch mijn dingen doen. Ik hoest en nies niet, maar kan niet zomaar mij ziek melden.
Sws ik werk in een lunchroom en iedereen is verkouden bij ons. Zou betekenen dat we de hele zaak dicht moeten gooien en dat er dus ook paar dagen niks binnenkomt qua inkomsten. Oftewel dat zou een kleine ondernemer als mijn baas echt een flinke klap geld kosten (en dat heeft die niet).

Ik vind het een lastig verhaal. Kijk als je echt ziek bent oké, maar bij heel veel bedrijven is er niet de mogelijkheid om thuis te werken als je alleen een klein beetje verkouden bent.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:42

Travel_me schreef:
Ik woon in Brabant, maar weet je wat ik mij afvraag: waarom moeten alleen mensen in Brabant thuisblijven? Het is toch niet gezegd dat de bron daarvandaan komt. Misschien was het wel iemand uit Groningen die hier was en mensen heeft aangestoken toch? Plus die man in Rotterdam was het ook niet van bekend toch? Die zal vast niet op zijn leeftijd naar brabant zijn gegaan.

Nu ben ik zelf standaard van oktober t/m maart verkouden, maar blijf toch mijn dingen doen. Ik hoest en nies niet, maar kan niet zomaar mij ziek melden.
Sws ik werk in een lunchroom en iedereen is verkouden bij ons. Zou betekenen dat we de hele zaak dicht moeten gooien en dat er dus ook paar dagen niks binnenkomt qua inkomsten. Oftewel dat zou een kleine ondernemer als mijn baas echt een flinke klap geld kosten (en dat heeft die niet).

Ik vind het een lastig verhaal. Kijk als je echt ziek bent oké, maar bij heel veel bedrijven is er niet de mogelijkheid om thuis te werken als je alleen een klein beetje verkouden bent.

Dan zouden in Groningen toch ook besmettingen moeten zijn? Die gene is toch niet geïsoleerd want ze kunnen de haard niet vinden.
Snap je voorbeeld maar kies dan een gebied waar wel een uitbraak is.
Zou dus ook eerder aan buitenland denken maar de reden is toch dat er gevallen bij komen die ook niet goed te herleiden zijn daarom willen ze het inperken.

Citaat:
Maar binnen Noord-Brabant is dat anders: "Daar zijn we niet meer in staat om in al die gevallen deze verbintenis te vinden. Dat willen we dit weekend verder uitzoeken. Domweg om te zorgen dat, mocht er sprake zijn van een virusinfectie als oorzaak van deze klachten, dat virus niet de kans krijgt om zich dit weekend verder te verspreiden."

https://nos.nl/artikel/2326120-virologe ... andig.html
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 07-03-20 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:46

Lenaa tje vooral huisarts reageert zo en wil zeker weten wat er aan de hand is. Een onbehandelde longontsteking is link en moet snel behandeld worden. Maar zij willen ook geen rrisico nemen. Uiteindelijk waren ze er om half 3. In vol ornaat met masker oogbescherming schort enz

Was idd bed ingegaan en gv lag op de bank te wachten op de deurbel (hoor je boven niet). Maar goed dat gecontroleerd is idd beginnende longontsteking door iets. Dat iets was vorige week en is over. Dat iets kan alles zijn geweest maar ook nu weg en niet meer besmettelijk lijkt. Deze koortsgolf komt door de longontsteking. Afijn gv gaat zo ab ophalen en ik ziek verder uit.

Het advies is net zo tweeslachtig als ik steeds heb gehad. Maar hopelijk vinden ze zo wel uit hoeveel besmet zijn na steekproef test. En wie weet volgt de rest van Nederland daarna ook wel

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:48

Ik vind het toch wel apart dat ze evenementen en dingen waar veel mensen samen komen niet af blazen als ze verspreiding willen voorkomen, snap dat het heel veel geld kost maar zo is het toch dweilen met de kraan open

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:49

karuna schreef:
Lenaa tje vooral huisarts reageert zo en wil zeker weten wat er aan de hand is. Een onbehandelde longontsteking is link en moet snel behandeld worden. Maar zij willen ook geen rrisico nemen. Uiteindelijk waren ze er om half 3. In vol ornaat met masker oogbescherming schort enz

Was idd bed ingegaan en gv lag op de bank te wachten op de deurbel (hoor je boven niet). Maar goed dat gecontroleerd is idd beginnende longontsteking door iets. Dat iets was vorige week en is over. Dat iets kan alles zijn geweest maar ook nu weg en niet meer besmettelijk lijkt. Deze koortsgolf komt door de longontsteking. Afijn gv gaat zo ab ophalen en ik ziek verder uit.

Het advies is net zo tweeslachtig als ik steeds heb gehad.

Dat snap ik maar volgens mij ben jij ook een ervaringsdeskundige als het gaat om longontsteking. Ik voel dat ingeval vaak en ik zeg dat dus ook zo bij de assistenten. Maar jou berichten van gisteren komen heel paniekerig over. Dit had ook deze ochtend gekund.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:51

Huisartsen wilde percee gister avond nog komen, voor mij was vanmiddag ook best geweest. En beter voor de nachtrust ook nog

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:55

moonsparkle schreef:
Ik vind het toch wel apart dat ze evenementen en dingen waar veel mensen samen komen niet af blazen als ze verspreiding willen voorkomen, snap dat het heel veel geld kost maar zo is het toch dweilen met de kraan open

Maar waarom zou je evenementen die in mei gaan plaats vinden nu al af lassen?

Een aantal internationale evenementen zou wel afgelast zijn.
Hier heb je een hardloopevenement maar lokale deelnemers waarom zou je dat aflassen? Plus wie gaat er nou hardlopen als hij zich niet lekker voelt.

karuna schreef:
Huisartsen wilde percee gister avond nog komen, voor mij was vanmiddag ook best geweest. En beter voor de nachtrust ook nog

Dan heb ik jou berichten anders opgevat

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:56

GGD probeert bij ernstige klachten zsm op de stoep te staan. Ik had ze ook binnen 2 uur in huis en heb ook huisarrest.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 08:57

karuna schreef:

Het advies is net zo tweeslachtig als ik steeds heb gehad. Maar hopelijk vinden ze zo wel uit hoeveel besmet zijn na steekproef test. En wie weet volgt de rest van Nederland daarna ook wel

Maar ben je nu getest?

Misschien doordat ik net wakker ben, maar begrijp je verhaal niet zo goed volgens mij.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:04

Ik heb het niet over evenementen in mei, maar nu zoals voetbal en pretparken

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:05

Marie_Anne schreef:
Ik snap niet waarom sommigen er zo'n probleem van maken. Straks wordt Brabant een soort Noord Italië,dat moet je toch niet willen.

Misschien interpreteer ik de kaart dan anders dan jij, maar het aantal besmettingen in Noord-Brabant is volgens mij echt niet meer dan in andere regio’s. Ik heb zelfs de indruk dat het minder is. Dus waarom zou Noord-Brabant een soort Noord Italië worden en niet Utrecht ofzo?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:08

Dorus schreef:
Marie_Anne schreef:

Misschien interpreteer ik de kaart dan anders dan jij, maar het aantal besmettingen in Noord-Brabant is volgens mij echt niet meer dan in andere regio’s. Ik heb zelfs de indruk dat het minder is. Dus waarom zou Noord-Brabant een soort Noord Italië worden en niet Utrecht ofzo?

Het gaat toch om het vinden van de besmettingshaard? In de provincie Utrecht hebben ze (blijkbaar) wel kunnen herleiden waardoor iedereen besmet is.