Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:11

7 kilo en je ziet het niet? Heb je een duidelijke foto van jezelf van toen die kilo’s er nog bij zaten?
Ik zie zelf ook nooit zoveel verschil, totdat ik naar foto’s kijk. Andersom dan nog in mijn geval..

Welkom Lau! Eten wegen en kcal tellen doe ik ook niet hoor.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:00

8 kilo is hier 2 kledingmaten verschil qua broeken, maar ik ben ook direct begonnen met flink krachttraining. Meet je centimeters?

Anoniem

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:29

Misschien zien ze het wel, maar durven ze het niet zomaar te zeggen. Mijn schoonmoeder zag het ook meteen en die zegt dat ook gewoon, maar veel meer mensen hebben er nog niet echt iets van gezegd. Dus misschien ligt het niet aan jou, maar meer aan of ze het willen zeggen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:43

Bij mij duurde het ook wel even voor je het zag, maar ik verlies het op alle plekken, dus dan zie je het ook minder snel omdat je taille dan net iets slanker is, je buik net wat minder, dat valt toch minder op dan dat je heel veel cm's op één plek verliest. En het duurt echt enige tijd voor anderen het zien, maar dat vond ik wel tof, want net toen ik in een dipje zat kreeg ik super veel complimenten dat ik er zo goed uit zag en dat geeft dan nog een extra boost om door te gaan *\o/*

@Lau, niets van aantrekken wat anderen vinden hoor! Lekker doen wat voor jou werkt en waar jij je goed bij voelt. Ik weeg vaak ook thuis alles vast af en neem dan bakjes mee naar school/werk, zodat ik gewoon precies weet wat ik eet. ik vind dat prettig werken :)

Ik heb gisteren intervaltraining gedaan, maar heb me toch een spierpijn :') Vanmorgen wel -0,6, maar denk dat dat vocht was want begin van deze week was ik namelijk precies 0,6 aangekomen en nu is het er weer af. Heb wel een smart scale maar hij wil even niet connecten met mijn telefoon waardoor hij de vet- en vochtpercentages niet meer ^)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:47

Lau gewoon wegen hoor. Laat mensen maar denken en kijken.

Jitske sterkte met je spierpijn.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:39

Vandaag kwam mijn moeder na een aantal weken langs en zei dat ik er goed uit zag, voorheen was ik wat opgeblazen en nu vindt ze me er goed uit zien!. Ik merk het ook wel aan mijn kleding.

Ik las op Facebook een vraag van iemand tot welk gewicht je op een paard kan zitten. Ik heb altijd de 20% regel aangehouden (een paard kan 20% van zijn/haar gewicht dragen), maar ik zie ook veel langere percentages en nu twijfel ik of ik wel moet gaan rijden nu ik best zwaar ben (maar onder de 20% blijf). Vragen jullie jezelf dat wel eens af?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:45

20% is best wel de max. Dan moet je ook een goed getraind sterk paard hebben en zelf ook goed onafhankelijk kunnen zitten.
Je hoort idd vaker cijfers tussen de 12-15%. Maar of er echt heel degelijk wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is? Volgens mij niet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:56

En een goed gebouwd paard ook. Ik zit op minder dan 16% van het gewicht van mijn kruising quarter, die een korte en brede, dus sterke rug heeft en ik heb een hele stabiele zit. Alsnog vind ik mij aan de zware kant en pas de lengte en frequentie van rijden hier op aan. Ik wissel veel af met trainen vanaf de grond.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:08

Je moet natuurlijk ook nog het gewicht van je kleding en zadel enzo meetellen. Maar ik kom zelf ook niet op 20%. Heb ook wel eens gedacht, ben ik niet te zwaar? Maar denk dat ik er zelf meer last van heb dan hij, die 10 kilo meer.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:11

Ik heb altijd gezegd met 70+ stap ik niet op mijn paard. :j Dat is mijn richtlijn. Ik zou me echt slecht over mezelf voelen als ik met 70+ op het paard stap.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:16

Mijn ervaring is dat 20% prima kan, maar dat is wel gewogen vlak voordat je op het paard stapt met zadel (En dek, singel, eventuele onderlegger, voortuig, staartriem en uiteraard beugels en beugelriemen). Wel bij een gezond goed gebouwd 7-18-jarig paard dat geen overgewicht heeft en uiteraard moet het zadel goed passen. Boven de 18 kan het soms, maar is het kritischer, onder de 7 kan het in mijn ogen niet.
Ik houd zelf als bovengrens
1x per week 10% lichaamsgewicht bij 2 jaar (80% van het verwachte volwassen gewicht, dus eigenlijk maar 8%).
2x per week 12% lichaamsgewicht bij 3 jaar (90% van het verwachte volwassen gewicht, dus eigenlijk maar 11%).
3x per week 14% lichaamsgewicht bij 4 jaar
4x per week 16% lichaamsgewicht bij 5 jaar (en dit is waar ik zelf start)
5x per week 18% lichaamsgewicht bij 6 jaar
6x per week 20% lichaamsgewicht bij 7+ jaar

Met 4 gaan ze hier eventueel wel voor de wagen en vanaf 3 aan de hand echt trainen (meer dan opvoeding), maar rijd ik er niet op. Maar voor degene die dat wel doen zou ik dit adviseren, het is een combinatie met de informatie die ik bij allerlei diersoorten heb gezien, de groeischijven in acht houdend en het feit dat rassen die "laatrijp" beschouwd worden en daarom laat ingereden worden veelal tot hoge leeftijd belast kunnen worden terwijl rassen die "vroegrijp" beschouwd worden vaak de 15 niet gezond halen. En daar zijn uiteraard uitzonderingen op, maar het is wel de trend en uiterst opvallend.

20% is overigens ook de maximale langdurige gezonde bepakking bij mensen (backpackers) en honden. Er wordt wel naar de 30% gegaan soms, maar dat levert veel meer schade per procent dan van 19 naar 20%. Bij ijslanders zie je het overigens wel gebeuren, belastingen van 25-30%. Maar daar zie je dus inderdaad kortere paslengtes en minder stabiliteit dan bij een belasting van 20%.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:23

Interessant Mizora! :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:07

Mizora dat is een handig lijstje voor de ruiters.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:56

Heb een enorm slechte dag vandaag... Ik heb een honger die gewoon niet stopt. Nu is vandaag mijn cheat dag maar het is gewoon niet fijn als je er niet van kunt genieten & echt veel te veel eet, zelfs bij een cheatdag. Volgens mij heb ik al meer dan 3.000kcal naar binnen gewerkt vandaag. Mijn buik doet ook gewoon een beetje pijn vandaag en heb de hele dag al een vieze smaak in mijn mond die ik probeer weg te krijgen door te eten / drinken.

Oftewel een hele slechte dag... En het ging weken zo goed... Hopen dat de pijn en alles morgen weg is... -O-
Laatst bijgewerkt door Neverland op 16-05-20 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:56

Sterkte, hier lukt het ook even niet zo goed hoor, dus is herkenbaar helaas

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:02

Hier ook niet zo'n goede dag. Hele middag trek en moe. Kom uiteindelijk wel uit qua calorieën, maar voel me er vandaag niet zo goed bij. Qua macro's vandaag eiwit beduidend lager als normaal, vanochtend pitolet met kaas gegeten als ontbijt en ik eet normaliter vrijwel nooit brood 's ochtends. Morgen maar gewoon een groente omelet of kwark ofzo.

Net voor het eerst zeewier als pasta vervanger geprobeerd, was helemaal niet verkeerd. Lekker stevige bite.
Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:57

Balen dames... -O- Morgen is er gelukkig een nieuwe dag en van een keer fout eten komen we geen kilo van aan. Net zoals je van 1 keer minder eten geen kilo afvalt helaas. :P

Gaucho wat apart! Ik kende de zeewier vervanger nog niet.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:31

Dipdagjes horen er helaas bij. Ik had het woensdag dus, inderdaad veeeel te veeel gegeten en kon niet meer stoppen ook. Volgende dag +1,1 kg en na 2 dagen weer normaal eten pas 0,4 eraf... Waarom waarom? Ik verwacht over de week gezien nog wel een kleine daling, maar dat zien we morgen.

Die zeewierpasta ziet er wel lekker uit, waar heb je die gekocht?
Ik heb vandaag voor het eerst een Too good to go box afgehaald. Weet niet of jullie het concept kennen, maar dan haal je voor 5 euro producten op bij de supermarkt of bakker (met een minimale waarde van 15 euro) die tegen de THT datum aan lopen. Ik had ijsbergsla, bloemkool/broccoli, biologische skyr, donuts en 3 pakken vlees. De donuts en vlees zijn voor mijn meneer, de rest ben ik heel blij mee!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:37

Zeewier komt van seamorefood.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:02

Ik heb die app gekoppeld aan m'n Samsung health app zodat die de stappen bij houd maar ik zie die in mijn fitness app niet erbij staan als training, hoe kan dat?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 00:41

fjordjes schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik vind Myfitnesspal echt by far de beste/fijnste. Meest uitgebreide database en het meest overzichtelijk.

Deze werkt idd fijn. Heb voor vandaag alles ingevuld en heb zelfs nog calorieën over. App zegt als ik zo door blijf gaan ben ik over 5 weken 13 kg kwijt. Nou weet ik niet of ik dat moet geloven

Ben met Myfitnesspal 31 kg afgevallen. De data klopt niet altijd (teveel parameters), maar is als leidraad heel prima te gebruiken.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 07:09

Deze week toch -0,7 eraf!! Ik zie een trend in mijn grafiek, ik val in golfjes naar beneden af.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 07:55

+ 0.3 tov vorige week :( Volgens mij nog niet eerder niet afgevallen. Qua eten geen gekke dingen gedaan afgelopen week, volgens de weegschaal veel water. Ga maar gewoon op dezelfde manier verder, zo dadelijk een uur krachttraining.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:23

Goed zo Anna! *\o/*

Gaucho misschien iets gegeten met veel zout? Dan hou je ook veel vocht vast. Gewoon doorzetten idd. :D

Ik stond op vandaag met geen buikpijn meer! Dus ik ga er vandaag ook weer tegenaan. Er staat wel pizza op het menu maar dat past netjes in mijn schema. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:33

Hier gaat het niet geweldig...
Beetje last van afstudeerstress waardoor ik sneller snaaitrek krijg. Ook minder tijd om echt te wandelen, wat ook niet helpt :+.
Dus ik probeer het, maar gaat niet heel best. Misschien als afstuderen achter de rug is en ik meer rust heb door een baan te hebben gevonden. Ook daar maak ik me druk om.

Kortom: stress is niet goed voor mij :+.