2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:12

Mijn BMR is 1400... vind het best weining.

Ik zit ondanks mijn slechte weekend nog steeds op 64. Zit al een tijdje net eronder of net erboven. Die laatste paar kilo zijn altijd de moeilijkste...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 04:29

15kg in 3 maanden willen afvallen is leuk maar niet echt realistisch.
Houd voor je gemoedsrust een doel van 10kg aan.
Is nog erg veel, maar dan kun je ook nog een beetje normaal eten zonder baby prakkies. En een vervelend honger gevoel.
Een doel wat je niet haalt werkt ontzettend demotiverend! En daardoor raak je in de jojo.
Hoe realistischer je doel, hoe makkelijker het gaat. En des te eenvoudiger is het om door te pakken en een nieuw doel te stellen als je de vorige hebt gehaald.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 07:31

Hoe doen jullie dat met sporten nu met dit weer? Ik vond het dinsdag zo zwaar met die drukkende lucht en hitte (sportschool heeft geen airco) dat ik woensdag nog nodig had om bij te moeten komen. Ik zit nu dus in dubio voor vanavond... Ik wil wel want zit nu lekker in het ritme. Maar het is wederom zo drukkend en heet. Hoe doen jullie dat?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 07:37

15 kg is idd heel veel. Zeker aangezien je door veel sporten ook spieren gaat kweken en die je weer "zwaarder" maken.
Ben iig benieuwd wat de voedingsdeskundige gaat zeggen.

magda_90 schreef:
Hoe doen jullie dat met sporten nu met dit weer? Ik vond het dinsdag zo zwaar met die drukkende lucht en hitte (sportschool heeft geen airco) dat ik woensdag nog nodig had om bij te moeten komen. Ik zit nu dus in dubio voor vanavond... Ik wil wel want zit nu lekker in het ritme. Maar het is wederom zo drukkend en heet. Hoe doen jullie dat?

S ochtends voor de warmte en werk gaan sporten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 07:42

magda_90 schreef:

Wel gewoon gaan, misschien beetje minder/korter, maar als je je ritme te pakken hebt zou ik gaan

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 07:54

Ik begin om 8 uur en moet een uur met de auto. := Anders had ik dat zeker gedaan inderdaad. :j

Ladybird schreef:
magda_90 schreef:

Wel gewoon gaan, misschien beetje minder/korter, maar als je je ritme te pakken hebt zou ik gaan

Dinsdag had ik inderdaad minder/korter gedaan desondanks nog te zwaar. Ik zit er aan te denken om anders te gaan zwemmen. Iets minder intensief en ook verkoelend.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:02

Het is pittig, maar zeker niet onmogelijk. Ik ben in 4 maanden 20kg afgevallen, ook dmv veel sporten en echt niet in combi met “babyprakjes”. Heb geen moment honger gehad in die tijd.

Wel moet je jezelf écht 100% geven en dat kan qua sporten dan nog wel het meest moeilijk zijn, althans dat heb ik persoonlijk zo ervaren. Als ik met sporten 2 dagen rust zou nemen is de kans groot dat die 2 dagen een week worden en dat ik dan zo een periode helemaal niet meer ga :') Daarom ging ik in die tijd op mijn “rustdag” van krachttraining, wel cardio doen.

Eten went als je blijft eten wat je lekker vind en ook gezonde opties lekker vind. Ik bleef ook uitetentjes erin houden en 1x in de week een snackbaravond (patat met een snack), wat dat betreft ligt het dan wel aan je porties maar je kan het gewoon blijven eten. Althans, da’s mijn ervaring en zo raad ik het iedereen ook aan.
Houdt het leuk voor jezelf!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:36

magda_90 schreef:

Sporten in een sportschool mét airco.. :o Na 5 minuten cardio zweet ik me ook kapot, maar met airco is dat prima uit te houden. Heerlijk met een knal rood hoofd weer door en gaan.. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:38

I know... Deze is kleinschalig en ik voel mij volledig op mijn plek daar (bij commerciële had ik vaak het idee dat ik het overgewicht meisje ben en hier heb ik dat niet). Het wordt zwemmen vanavond. Afhankelijk van het weer de open lucht en anders de overdekte. :)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:04

Als je lekker in een ritme zit gewoon gáán naar die sportschool. Als je echt last hebt van de hitte gewoon een tandje lager maar de regelmaat is zo belangrijk. Want een keer overslaan wordt al snel een week overslaan. Zwemmen is ook wel een hele goeie inderdaad!

Vandaag een nieuwe poging tot sportvasten, vorige week gestart maar toen na val met mijn paard vond ik het niet prettig om elke dag 30 minuten te gaan hardlopen met een beurs bovenbeen. Achteraf bedenk ik me wel dat ik ook had kunnen gaan fietsen ofzo maar het lekkere weer en de sociale dingen hielden me ook tegen om me aan het 'dieet' te houden. Vandaag is een betere planning om de tien dagen in te zetten, want de 3-4 dagen dat ik moet overleven op sappen is mijn dochter op schoolkamp dus heeft zij er geen last van als ik wat minder energie heb.

Vanochtend 30 minuten hardgelopen, van het begin al last van verzuring in mijn bovenbenen en kwam er maar niet van af. Wellicht te maken dat ik gisteravond zwaar uit eten ben geweest, niet had ontbeten en nog last had van de intervaltraining die ik eergisteren heb gedaan? Nouja ik heb het rondje afgemaakt en kon mentaal mijn gedachten verzetten en niet aan de pijn denken dus ben weer blij dat ik het gedaan heb.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:32

Wij zijn met het warme weer wezen zwemmen!
Echt heerlijk, lekker bewegen en afkoelen 8-)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:59

Ik ga vanaf vandaag weer beginnen. ~~}>

Onder begeleiding van een diëtist, en ik ga 4x per week naar de sportschool. Dit keer moet het gewoon echt. Hopelijk is het niet erg dat ik me hier weer meld.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:01

Ik doe training op halve kracht met deze hitte. Is al zwaar genoeg. En als het nog lekker gaat doe ik wat meer.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:02

magda_90 schreef:

Hier ook geen airco, wat ik helemaal niet erg vind. Is zo slecht voor je :+
Ik ga wel gewoon, heerlijk kapot zweten en helemaal tot het uiterste gaan. Veel drinken werkt bij mij dan goed. Maar ik verschuif mijn training wel naar een uurtje later, zo rond 2000 uur is het prima te doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:05

Dat kan ik niet omdat ik in een groep train.

Ik snap jullie hoor, ik zit er alleen erg mee dat ik woensdag moest bijkomen van dinsdag. :o

Nu zijn de plannen alleen helemaal anders geworden... Spoedgeval in de familie waar ik nu naar toe ga. -O-;
Kijken hoe dat gaat lopen anders vandaag even geen sport.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:07

Oh groep is inderdaad lastig. Dacht dat je alleen trainde :)

Maar hier zetten ze alles tegenover elkaar open, wil ook wel helpen.

Sterkte!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:08

Had ik ook niet gezegd, mijn fout. :o

Ik functioneer gewoon niet met deze temperaturen, ik hoor in Alaska thuis. :')

Bedankt. :+:

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:29

Ik functioneer ook niet zo goed met deze temperaturen moet ik zeggen, maar sporten helpt me daar nu juist alleen maar mee, dan valt de temperatuur buiten ineens enorm mee na al dat gezweet. _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:03

Deze temperaturen zijn idd niet lekker om in te sporten zonder airco. Onze sportschool heeft ook geen (goede) airco en dat traint echt niet lekker. Ik probeer wel mijn trainingen gewoon te doen, maar als het echt niet lekker gaat door de warmte kort ik ze in.

Ik zie trouwens eindelijk ineens wel progressie :D

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:13

Ik ga liever buiten een goed stuk wandelen dan sporten. Scheelt dat ik ook niet heel veel kan en mag nig fus wil mezelf ook nog ff 2 weken uit de sportschool houden uit zelfbescherming. Ga vanavond voor het eerst sinds 7 maanden weer paardrijden

RosaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:45

Ge-wel-dig.

Ik wou al een topic gaan starten maar gelukkig is deze er.

Ik ben Stephanie, al langer lid maar nu pas weer sinds week ofzo actief.

Altijd beetje gezet geweest maar nooit dik. En nu na me 2e dochter krijg ik het er niet af, het ontbreekt me aan fut om het te doen als ik er aan denk ben ik enthousiast om te sporten maar komt er niet van terwijl ik alles in huis heb liggen.

Ook eten krijg ik niet onder controle!

HELP HELP HELP! gaat er tot nu toe alleen maar in mijn hoofd en maagje om.

Ik woog altijd tussen de 65 en 72. Nu weeg ik 86 KiLO :O

Ik lees even mee en wat zijn jullie tips/trucs fails en hoe pakken jullie het op/aan!. Vooral het volhouden is zo zwaar.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:21

Ik denk ook dat 15 kg in 3 maanden een erg vooruit streven is. Wat wel kan helpen is om je het als doel te stellen, en alles wat over 3 maanden ook maar in de buurt zit van dat doel is mooi meegenomen! Op die manier (niet: ik heb m'n doel niet gehaald, maar meer: ik ben al 10 vd 15 kg kwijt! oid).

Sporten doe ik nu helaas ook niks aan, mede door mn studie (zit er nu gewoon van 8-22/23 uur aan te werken) en mede omdat ik het ook veuls te warm vind :') Sterkte aan de bikkels die zonder airco in de sportschool staan!

Welkom Rosalisa! Ik herken me wel een beetje in je verhaal (behalve dat ik geen kind heb gebaard :') ). Ik woog zelf altijd tussen de 58-62 kg, en nu dus 74 :( Maar de afgelopen 3 weken ga ik eigenlijk best wel lekker. Qua tips, weet ik even niet zo snel iets. Behalve dat ik het op sommige momenten ook gewoon los laat (slechte avond is nog geen slechte dag is nog geen slechte week). Zo gaf het me een week veel inzicht om alles heel streng in te voeren (bijvoorbeeld een feestje: handje nootjes hier, bitterballetje, 5 speciaalbiertjes, kebab na het stappen, glaasje prosecco (ja ik at echt veel en het invoeren was ontzettend confronterend:o )). En zo zag ik waar ik makkelijk op kon besparen voor volgende feestjes. Nu feest ik nog net zo hard, maar dan kies ik: ik laat die (stiekem helemaal niet lekker zijn) borrelnootjes staan, pak 1 bitterbal waar ik intens van geniet en drink na ieder rondje alcohol een rondje spa rood. Zelfde feest, minstens de helft van de calorieën :)

Succes *\o/*

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:40

Ik weet gewoon ook niet wat ik moet eten met dit weer. Ik maak allerlei salades - pastasalade, aardappelsalade - en dan wat vlees erbiji op de bbq, maar daar ben ik nu wel weer klaar mee.

Komend weekend weer een wandelweekend met mijn bfff, gelukkig is het dan niet meer zo megawarm.

Succes Rosalisa!

Dat he, Aight, dat zien hoeveel caloriën je eigenlijk achteloos naar binnen werkt. := Auw.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:52

Bijhouden wat je eet is inderdaad een goed begin, Rosalisa. Ik doe dit nog steeds, maar tegenwoordig meer als check of ik goede keuzes maak over de dag IPV mezelf het leplazarus schrikken hoeveel ik vroeger op zat te kanen en m'n hele eetplanning om moeten gooien :')
Als je daar een goed beeld van heb, is dingen aanpassen veel makkelijker. Als je daarnaast ook wat meer beweegt dan zie je snel genoeg resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:11

Hah, zo had ik laatst een macflurry.
Schrok me kapot van de kc.
Genoten: ja, maar dit is echt iets dat ik maar zeeeeeer sporadisch mag.
( niet dat ik t eerder regelmatig nam, maar soms op een zonnige dag langs de mac komen onderweg....)